Presidentinvaalit 2012

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ketä nyt kiinnostaa jotkut presidentin puolisot, kukaan niiden puheita missään oikeassa asiassa kuuntele. Edustusta kaikenlaisissa kissanristiäisissä ja kulttuurihörhöilyä, eihän niihin kutsuttaiskaan jos järkeviä puhuis. :)
Niinistö veti englanniksi muuten just niin kuin arvelinkin. :D
 
Kävin itsekin ensimmäistä kertaa äänestämässä (18v)! :D Vaalien tulos on omaan mieleen, mutta en olisi kyllä pahastunut vaikka Haavisto olisikin voittanut. Kummatkin ehdokkaat olivat hyviä, parempi voitti!

Mä olin vaalilautakunnassa, ja tuumein siinä henkkareita tarkistaessani, et ei juma ku mä oon vanha, kun 90-luvulla syntyneet saa äänestääkin. :D
 
Odotettu tulos. Ja myös toivottu täällä, haaviston mielipiteet asiaan kuin asiaan olivat huonompia kuin niinistön. IMO.

Homous on mulle ihan yksi ja sama, mutta voi tämä hypetys kyllä meni överiksi. Auta armias kun joku otti porukassa vaalit puheeksi. Varsinkin ikäisistäni naishenkilöistä tuntui 99% äänestävän haavistoa vain koska tämä on homo. Aivan kuten tarjaakin aikanaan, on siistii kun suomi taas tekee jotain ekana.

Tää on ensimmäinen kerta, kun avaan tän threadin, mistä lie johtuu. Nojoo. Musta on hauska asia, että toisella vaalikierroksella on kaksi ns. tasa-arvon kannattajaa, joista toinen ei hyväksyisi vastustajalleen avio-oikeutta. Ihan pikkuasiat kertoo vaan paljon arvoista. Tuo nyt ei varsinaisesti vaikuta Niinistön kykyyn presidenttinä, musta se ansaitsee tuon hommansa. Joidenkin viime keväisten persuilujuttujen jälkeen on musta aika luonnollista että monet haluaa äänellään tuoda esille suvaitsevaisuus- ja tasa-arvoasioita ja musta Haavisto on niille luonnollinen valinta. Ihmisläheisempienkin arvojen nostaminen valintakriteeriksi on piristävää, oikeasti. Mutta, kuten totesin, ihan sama, kaks parasta ehdokasta toisella kierroksella, oon iloinen Niinistön puolesta, se on varmasti hyvä tehtävässään eikä mua itketä toisin kuin esim. viime kevään eduskuntavaalien jälkeen.
 
Kyllä jos nyt nettifoorumeiden ja kadulla ihmisten juttuja kuunnelleena jotain voi päätellä, nimenomaan Haaviston homous ja vihreys on ollut todella iso pala nieltäväksi. Eli kyllä siitä haittaa on enemmän ollut kuin hyötyä.

Hankamäki taitaa olla eri mieltä tuosta, niin kuin minäkin.Kyllä mun kokemuksen mukaan Haavisto menestyi näinkin pitkälle juuri siksi, että on homo.Haaviston kannattajille hän edusti myös laaja-alaista tasa-arvoisuutta, johon monet muutkin, kuin homot pystyivät samaistumaan (=> naiset&nuoret aikuiset).Ja "kruunun jalokivenä" tässä tapauksessa toimi nimenomaan juuri Haaviston julkisesti tunnustama homoseksuaalisuus, joka magneetin lailla veti puoleensa niitä, jotka Haaviston yleisen, humaanissävytteisen arvomaailman pystyivät mielessään jakamaan.
Se että, Haavisto on konkreettisesti elänyt "kaapin ulkopuolella" ja samalla joutunut kohtaamaan niitä haasteita, joita vähemmistöön kuuluva ihminen joutuu kohtaamaaan, on ollut ikään kuin koukkuna niille, jotka tällaista vapahtajaa ovat vailla.Haaviston ajateltiin siis ymmärtävän (sorrettujen&vähemmistöjen) ihmisten ongelmia laajemmin, kuin esimerkiksi Niinistön, juuri homotaustansa johdosta.

Nettihuuteluista ei kannata vetää mitään liian tiukkoja johtopäätöksiä.Kaduilla (pk-seudulla) en ole huomannut mitään erityistä Haaviston dissausta tai Niinistön kannatusjoukkoja.Tuntui lähinnä siltä, että Haaviston kannattajat olivat vahvemmin liikkeellä...
 
Loistava tulos!

Niinistö, Katainen ja nouseva tähti Stubb kyllä takoo oikeiston voittoon myös syksyn kunnallisvaaleissa. Ehkä eniten hymyilyttää vasemmiston kurjuus tällä hetkellä.
 
Mua hymyilyttää kun Vihreet bilettää niinkuin ne ois voittaneet nää vaalit. Niillä jäi vissiin tuo lopputulos huomaamatta kokonaan. :D
 
Hankamäki taitaa olla eri mieltä tuosta, niin kuin minäkin.Kyllä mun kokemuksen mukaan Haavisto menestyi näinkin pitkälle juuri siksi, että on homo.Haaviston kannattajille hän edusti myös laaja-alaista tasa-arvoisuutta, johon monet muutkin, kuin homot pystyivät samaistumaan (=> naiset&nuoret aikuiset).Ja "kruunun jalokivenä" tässä tapauksessa toimi nimenomaan juuri Haaviston julkisesti tunnustama homoseksuaalisuus, joka magneetin lailla veti puoleensa niitä, jotka Haaviston yleisen, humaanissävytteisen arvomaailman pystyivät mielessään jakamaan.
Se että, Haavisto on konkreettisesti elänyt "kaapin ulkopuolella" ja samalla joutunut kohtaamaan niitä haasteita, joita vähemmistöön kuuluva ihminen joutuu kohtaamaaan, on ollut ikään kuin koukkuna niille, jotka tällaista vapahtajaa ovat vailla.Haaviston ajateltiin siis ymmärtävän (sorrettujen&vähemmistöjen) ihmisten ongelmia laajemmin, kuin esimerkiksi Niinistön, juuri homotaustansa johdosta.

Kumpaa kuvittelet että suomessa löytyy enemmän homoja jotka äänestää vai homonvihaajia jotka äänestää? Pelkästään tän ketjun perusteella suhteet näyttää olevan jotain 1:5 homonvihaajien hyväksi.

Ihmiset nyt on ymmärtänyt suvaitsevuuden vähän väärin. Oman mielipiteen ilmaisu on ihan ok, mutta se että huudellaan kuinka homous on luonnotonta, homot voisivat painua vittuun, homoilla ei ole mitään asia tietyissä paikoissa on vähän yli ampuvaa. Miettii 70 vuotta taaksepäin niin tuolla keski-euroopassa oli myös yksi herra joka oli tätä samaa mieltä tietystä kansakunnasta ja siitä voidaan lukea vieläkin historian kirjoista. on aika iso ero sillä että hyväksyykö homot ja sillä että toivoo että niitä ei olisi olemassa.

Ja Pakkotoistohan ei nyt ole mitenkään kategorisoitunut foorumi joten miksi näistä ei voi vetää johtopäätöksiä?
 
Kumpaa kuvittelet että suomessa löytyy enemmän homoja jotka äänestää vai homonvihaajia jotka äänestää? Pelkästään tän ketjun perusteella suhteet näyttää olevan jotain 1:5 homonvihaajien hyväksi.

Ihmiset nyt on ymmärtänyt suvaitsevuuden vähän väärin. Oman mielipiteen ilmaisu on ihan ok, mutta se että huudellaan kuinka homous on luonnotonta, homot voisivat painua vittuun, homoilla ei ole mitään asia tietyissä paikoissa on vähän yli ampuvaa. Miettii 70 vuotta taaksepäin niin tuolla keski-euroopassa oli myös yksi herra joka oli tätä samaa mieltä tietystä kansakunnasta ja siitä voidaan lukea vieläkin historian kirjoista. on aika iso ero sillä että hyväksyykö homot ja sillä että toivoo että niitä ei olisi olemassa.

Ja Pakkotoistohan ei nyt ole mitenkään kategorisoitunut foorumi joten miksi näistä ei voi vetää johtopäätöksiä?

Luulen, ettei loppujen lopuksi "homovihaajilla" tai "homorakastajilla" ei ollut mitään väliä näissä vaaleissa (ei ratkaisevassa osassa äänistä). Eiköhän se ratkaiseva ääni tullut meidän (siis minä ja ne muut) kaltaisilta jotka taipuvat esimerkiksi ydinvoiman kannalle (ainakin itselle yksi miksi en vihreämpää miestä saata äänestää tällä hetkellä). Niinistö itse sanoi, että on sitten suomalainen kun suomalaiset hänet valitsivat. Yhtä tönkkö ja yhtä sujuva puheissaan.
 
Kyllä minä näen, että tämä Haaviston menestys oli jonkinlainen "vastajytky" kevään eduskuntavaaleista. Kaupunkilaiset (Hesa) nuoret lähtivät äänestämään, kun maalaiset jäivät lämmittämään takkojaan ja juomaan Väyrysmukeistaan.
 
haha! Tämä on melkein (jos liiotellaan) mielenkiintoisempaa kuin shergogin seuraaminen..analyysi on kuitenkin se, että jengi buusaisi liian paljon Nexar & Pekka double teamille, joten voittajaksi selvitytyi more orhodox fucking style team by desicion, by the judges, jotka luultavasti oli lahjottuja ja epäpäteviä.. mut noinhan se meninikin. fuck mitä mä sekoilen.
 
Tää on ensimmäinen kerta, kun avaan tän threadin, mistä lie johtuu. Nojoo. Musta on hauska asia, että toisella vaalikierroksella on kaksi ns. tasa-arvon kannattajaa, joista toinen ei hyväksyisi vastustajalleen avio-oikeutta..

Tuli tässä mieleen, että onkohan Haavisto kirkon jäsen ollenkaan? Muistaakseeni ei eli ei sitä avioliittoa edes olisi siitäkään syystä solmimassa. Eikös Niinistön mielestä tämä nykyinen rekisteröity parisuhde-systeemi ole ihan ok? Eli homot saavat solmia virallisen parisuhteen, joka on lain silmissä sama asia kuin avioliitto. Mutta kirkkoa ei ole pakotettu sitä siunaamaan. Minusta kuulostaa ihan järkevältä ja varmaan suurimmalle osalle homoista ihan ok. Vai onko siellä paljonkin uskonnollisa homoja..

Tätähän sää kysyit?
 
Mahtava päivä, Hampaaton kulissi "hetero" onneksi ei enää ole Suomen presidentti.

Hinaaja ja pellet ituhipit sai näpeille, voiko päivä mennä paremmin

Red28 ja powerhouse vei sanat suusta. Ääni lähti aikoinaan soinille.
Vittuako tuo haavisto sitten yrittää Presidentiksi, kun ei kuulemma harmita kun ei voittanut, onko se niin viherpellen vaikea myöntää että vituttaa, antionio rassaa persettä illalla lohdutukseksi.

Onko näin typerän ulosannin aikaan saavia ihmisiä oikeasti olemassa? Vaikka äänestinkin Niinistöä niin ei tulisi mieleen suoltaa tuollaista tekstiä.
Täällä porukka vielä puolustelee sillä, että eikö ihminen saa ilmaista kantaansa suorasanaisesti. On mullakin mielipiteitä ihmisistä, mutta en hauku ja nimittele.
Oli tossa joku aikaa sitten jossain topikissa puhettä, että pakkiksella olisi normaalia vähä-älysempää sakkia, ehkä siinä oli joku totuuden jyvänen.

Eniten huvitti, kun valkoiset, lihaa syövät heteromiehet pahoittivat mielensä, kuin pahaset pikkulikat siitä, kun väittivät, että heitä ei suvaita mielipiteidensä takia.

No hyvä Presidentti kuitenkin saatiin, kaikesta paskasta huolimatta.
 
Back
Ylös Bottom