No en nyt ihan tosissani kirjoittanut tota vastausta. Oli vaha provosointam mukana. En tiia huomasitko? Mutta jos suomeen tulee homo presidentti niin voin sanoo et se tulee maailmalla olee kohtuu iso juttu.
Tasa-arvon kannalta se olisi varmasti iso juttu. Itseasiassa mä koen jo nyt, että Haavisto on saavuttanut tietynlaisen voiton, kun se on päässyt 2. kierrokselle. Eli ei mennä homotteluun - ainakaan joka paikassa - vaan katsotaan mitä mieltä pressaehdokas on eri asioissa. Mä en esimerkiksi aio ennakkoäänestää toisella kierroksella vaan tahdon katsoa kaikki väittelyt ja muut ennen valintaa.
Sitten taas monessa puheenvuorossa on käsitelty, että Suomi on pieni maa, josta kukaan ei tiedä mitään, että olisko Haaviston valinta presidentiksi sittenkään mikään sensaatio, skandaali ja shokki maailmalla?
Esim kun olen parille jenkki kaverille ja omalle tyttoystavalleni maininnut, etta suomeen saattaa tulla uusi presidentti joka on homo, niin kaikki ovat olleet ihan ihmeissaan etta miten sellainen voi olla mahdollista ja sallittua.
Hohoho otahan jenkkikavereille kopio maan USA:n perustuslaista. Ei sielläkään ole vaatimuksena muuta kuin syntyperäinen kansalainen, 35v. ikä ja on pitänyt asua maassa vähintään 14 vuotta. Ei mainintaa, että presidentin pitää olla hetero :D
Wikipedia lainaus:
"Eligibility
Article II, Section 1, Clause 5 of the Constitution sets the principal qualifications one must meet to be eligible to the office of president. A president must:
1. be a natural born citizen of the United States;[61]
2. be at least thirty-five years old;
3. have been a permanent resident in the United States for at least fourteen years.
A person who meets the above qualifications is still disqualified from holding the office of president under any of the following conditions:
- Under the Twenty-second Amendment, no person can be elected president more than twice. The amendment also specifies that if any eligible person who serves as president or acting president for more than two years of a term for which some other eligible person was elected president, the former can only be elected president once. Scholars disagree whether anyone no longer eligible to be elected president could be elected vice president, pursuant to the qualifications set out under the Twelfth Amendment.[62]
- Under Article I, Section 3, Clause 7, upon conviction in impeachment cases, the Senate has the option of disqualifying convicted individuals from holding other federal offices, including the presidency.[63]
- Under Section 3 of the Fourteenth Amendment, the Constitution prohibits a person from becoming president who swore an oath to support the Constitution and later rebelled against the United States. However, the Congress, by a two-thirds vote of each house, can remove the disqualification."
http://en.wikipedia.org/wiki/President_of_the_United_States#Selection_process
Mua ei itteani niin hirveesti kiinnosta kuka suomen presidentti on, ainakaan toistaseksi. Mutta ainakin jenkeissa homo presidentti olisi ihan skandaali.
Varmasti olisikin skandaali, koska siellä se evankelinen sekopääkristillisyys on ollut kovassa nousussa 2000 luvun alusta saakka.
Mut ne jenkit onkin nyt niin Juntteja.. Me suomessa ollaan niin paljon edella ja suvaitsevaisempia etta sita pitaa koko ajan yrittaa todistella :face:
Sori kyllä ne jenkit vähän juntteja taitavat olla, ainakin nämä joiden kanssa olet puhunut
Arvatkaas mitä mulle kohta tapahtuu? No mua alkaa vituttaa ihan tosissaan kaikki suvaitsevaiset, jotka on jatkuvasti toitottamassa muulle maailmalle miten suvaitsevaisia sitä ollaan ja miten juntteja kaikki muut on. Olen huomannut sen tässä muutaman viime päivän sisällä, että koko ajan vituttaa enemmän. Ennen ei kiinnostanut. Se tekee musta kohta suvaitsemattoman ja ihan kohta käy niin että en olekaan äänestämättä Haavistoa sen takia, että se on vihreä, vaan sen takia, että se on homo. Käy niin kuin tossa maahanmuuttotouhussa. Tarpeeksi kauan kun hyysärit kiekui sitä rasismilauluaan, niin mulle tuli sellainen olo, että tolla puolella en ainakaan ole ja nyt olen aika syvällä siellä toisella puolella.
Mä olen jatkuvasti vihreän puolueen jäsenten ympäröimä laitoksella, kuulumatta itse mihinkään puolueeseen ja voin sanoa, että ainakaan Joensuussa en ole nähnyt muuta suvaitsevaishehkutusta kuin iloa 1. kierroksen menetyksestä. Persuja ei ole haukuttu, homovastaisten lausuntojen määrän nousua on kummasteltu ja samaten tätä
"ei sovi armeijan ylipäällikköksi, ku se on sivari" -juttua.
Faktahan se nyt vaan on, että suvait... no ehkä paremminkin tasa-arvossa Suomi olisi kärkimaa maailmassa, jos tänne valittaisiin ensimmäinen pressidentti, joka ei piilottelisi homouttaan - tosin minä ainakin itse henkilökohtaisesti toivon, että seksuaalinen orientaatio ei olisi se päällimmäisin syy kenelläkään valita ehdokasta. Kyllä minäkin karsastaisin presidenttiehdokasta, jonka päävaaliteema olisi homous.