Presidentinvaalit 2012

Eli toisin sanoen vain vahvistat sen mita sanoin siita ettei maailmalla juurikaan ketaan kiinnosta Suomen sisaiset touhuilut. Niin ja muuten, minakaan en ole muutamaan vuoteen asunut Suomessa. "Joudun" myos seuraamaan kv-mediaa vahan enemman kuin keskiverto pulliainen.
No en nyt ihan tosissani kirjoittanut tota vastausta. Oli vaha provosointam mukana. En tiia huomasitko? Mutta jos suomeen tulee homo presidentti niin voin sanoo et se tulee maailmalla olee kohtuu iso juttu. Esim kun olen parille jenkki kaverille ja omalle tyttoystavalleni maininnut, etta suomeen saattaa tulla uusi presidentti joka on homo, niin kaikki ovat olleet ihan ihmeissaan etta miten sellainen voi olla mahdollista ja sallittua. Mua ei itteani niin hirveesti kiinnosta kuka suomen presidentti on, ainakaan toistaseksi. Mutta ainakin jenkeissa homo presidentti olisi ihan skandaali. Mut ne jenkit onkin nyt niin Juntteja.. Me suomessa ollaan niin paljon edella ja suvaitsevaisempia etta sita pitaa koko ajan yrittaa todistella :face:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Piti vielä ihan Wikipediasta tarkistaa, mutta sen mukaan veteraanit eivät sotineetkaan homoja vaan itänaapuriamme vastaan.
 
Toivottavasti kakkoskierroksella pistetään ehdokkaat ottamaan kantaa enemmän sisäpoliittisiin asioihin, vaikkeivat ne heidän heiniään sillä tavalla olekaan. Mutta jos "arvojohtaksi" halutaan, olisi erittäin mielenkiintoista tietää esim Niinistön kanta vaikkapa työntekijäkysymyksiin. Tässä on mielestäni ollut omituinen "sumu" päällä koko ajan.. mitä se Niinistö ajattelee? Kannattaako lomien lyhennyksiä kuten EK toivoo? Kannattaako irtisanomissuojan kaventamista? Kannattaako matalapalkka-alojen massiivista rakentamista Suomeen? Ja tota rataa.. aika moni saattaisi yllättyä mitä sieltä tulisi :) Toki Haavisto voisi puhua samasta asiasta.

Eiks toi oo aika selvä:"parempi joku työ, kuin ei työtä ollenkaan"

Haavistolla on kova noste ja jos mies pesee Niinistön väittelyissä, saattaa vaakakuppi kääntyä päälaelleen. Niinistöhän on ollut kuiva ja yllättävän heikko vaalitenteissä tähän mennessä.

Mä luulen kanssa, että tulee tällä parilla parasta asiaa ja Pekka on parempi kuin moni luulee mutta suurin virhe on musta ajatella, että eka kierros ois minkään näköinen indikaattori Saulin kyvyistä, jos muistaa miten se paino MuumiMamman niskaankin viime kerralla. Musta se oli selvä puolustustaistelu istuvalta presidentiltä.
 
Ajankohtaisessa kakkosessa haastateltiin tänään Kihniö- nimisen tuppukylän asukkeja siitä kumpaa aikovat äänestää toisella kierroksella. Yllättäen kukaan kylän tosimiehistä ei äänestä Haavistoa koska hän on homo tai niinkuin Persupekka Kihniöstä perusteli sitä miksei äänestä Haavistoa: "en kehtaa ääneen sanoa" aivan kuin olisi tunnustamassa omaa homouttaan kameralle :D:face:
 
Ajankohtaisessa kakkosessa haastateltiin tänään Kihniö- nimisen tuppukylän asukkeja siitä kumpaa aikovat äänestää toisella kierroksella. Yllättäen kukaan kylän tosimiehistä ei äänestä Haavistoa koska hän on homo tai niinkuin Persupekka Kihniöstä perusteli sitä miksei äänestä Haavistoa: "en kehtaa ääneen sanoa" aivan kuin olisi tunnustamassa omaa homouttaan kameralle :D:face:

Jotenkin aika tarkoitushakuinen juttu, katsoin tuon kanssa. Itse tunnen useita maalaisia, siis syvällä maaseudulla asuvia, jotka ovat normaalisti äänestäneet kepua/ kokoomusta/ demareita/ persuja, ja harkitsevat nyt tosissaan Haaviston äänestämistä.

Lienee tämäkin hieman sukupolvikysymys. 50+ ihmisissä tuo homous herättää paljon suurempia tunteita.

Toivottavaa tietenkin olisi, että presidentinvaalien 2. kierroksella puhuttaisiin JOSTAKIN MUUSTAKIN KUIN HOMOILUSTA. :pano:

Esim. EU, Nato, Venäjä, kehityspolitiikka, maanpuolustus vois olla homoseksiä kiinnostavampia aiheita näin presidenttiyden näkökulmasta.
 
On tässä ollut miettimistä kummalle sitä äänensä antaisi. Odotin kakkoselle eri kaveria Niinistöä vastaan ja nyt meni pakka sekaisin. Pakko tässä olisi jompaa kumpaa äänestää kun kerran sellainen oikeus on annettu.

Molempien ehdokkaiden puolueet eivät kyllä mitään riemunkiljahduksia aiheuta, varsinkaan vihreiden. Ja vaikka nämä ovatkin henkilövaalit, eivät ne arvot sieltä mihinkään katoa kun puoluekirjoista luovutaan. En halua että jotain feministejä päästetään taas virkoihin koulutettujen kandinaattien ohi. (saatan tässä viitata erääseen kaakattajaan)

En vaan voi ääntäni sellaiselle henkilölle jonka puolue edustaa melkein joka asiassa päinvastaista kantaa kuin minä. En halua että tästä maasta tehdään koko maailman sosiaalitoimisto. En halua että sananvapauden kimppuun hyökätään milloin minkäkin syyn varjolla. En halua rikoksen tekijää surkutellaan enemmän kuin uhria. Haluan että vakaviin rikoksiin syyllistynyt maahanmuuttaja karkoitetaan oli perhettä tai ei. En halua että esim työnhaussa harrastetaan positiivista syrjintää, enkä mitään muutakaan nöyristelyä esim islamin edessä. En halua että Suomen teollisuus tapetaan jonkin nollapäästöihanteen takia. Haluan että maamme olisi omavarainen sähkön tuotossa ja kunnes muu järjestelmä keksitään, pitäytykäämme ydinvoimassa.

Toki vihreät eivät ole ainoa jonka kanssa olen eri mieltä, mutta suurimmasta osasta olen ihan eri linjoilla. Pekka on ihan hyvä tyyppi ja varmasti järkevämpiä puolueessaan, mutta ei vaan pysty. Kiittäkää Sinnemäkeä ja Braxia.

Ja vielä lopuksi tässä yksi syy lisää äänestää Saulia: http://henrylaasanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/95317-niinistön-ärsyttää-feministejä-kybällä

Miksei kukkan femakko huuda pää punaisena siitä kuinka Pekalla on paljon nuorempi kumppani joka tekee enemmän kotitöitä? Ai niin kun sehän kuuluu siihen vähemmistöön.. Juuri tälläisten asioiden takia vituttaa koko puolue.
 
Haluan että maamme olisi omavarainen sähkön tuotossa ja kunnes muu järjestelmä keksitään, pitäytykäämme ydinvoimassa.

http://www.tem.fi/index.phtml?s=2481

On olemassa huomattavasti edullisempia ja työllisyysvaikutuksiltaan parempia tapoja tuottaa energiaa kuin kallis ja keskitetty ydinvoima.

Vihreät puolueena on kyllä hengästyttävän elitistinen, se ko. porukassa tökkii kaikista eniten. Ei jotenkin istu kyseisen akateemisen kerhon pirtaan lähteä kampanjoimaan maakuntiin sorateiden varsille tai kaupunkien betonilähiöihin kuulemaan, mitä ihmisillä on sydämellään. Edellä mainitusta luonnollisena seurauksena vieraantuminen monista ihmisten arkitodellisuutta koskevista asioista.
 
Mä luulen kanssa, että tulee tällä parilla parasta asiaa ja Pekka on parempi kuin moni luulee mutta suurin virhe on musta ajatella, että eka kierros ois minkään näköinen indikaattori Saulin kyvyistä, jos muistaa miten se paino MuumiMamman niskaankin viime kerralla. Musta se oli selvä puolustustaistelu istuvalta presidentiltä.

Saa nähdä. Matemaattiset laskelmat puolustaa Niinistöä ja se saattaa aiheuttaa "ylimielisyyttä" väittelyissä, eli ts. jämähdetään niihin ympäripyöreisiin latteuksiin kun kelataan, että peli on jo selvä. Siksi olisi tosiaan hyvä aloittaa kunnon grillaus talouspolitiikasta ja nimenomaan sen vaikutuksista tavallisiin työtätekeviin. Mitä Niinistö vastailisi? Uskon tosiaan, että yllättävän moni kuulisi silloin sellaista, mikä saattaisi kääntää tuota "Niinistön junan" kulkusuuntaa matkalla pressan Linnaan. Sieltä EK:n raporteista ja ehdotelmista löytyy oikein mainioita ja herkullisia ehdotuksia, kuten sairauslomien palkattomuus, lomien lyhentämiset, ansiosidonnaisen työttömyysturvan kaventaminen ym. duunarin työoloihin radikaalisti vaikuttavia asioita.
 
Saa nähdä. Matemaattiset laskelmat puolustaa Niinistöä ja se saattaa aiheuttaa "ylimielisyyttä" väittelyissä, eli ts. jämähdetään niihin ympäripyöreisiin latteuksiin kun kelataan, että peli on jo selvä. Siksi olisi tosiaan hyvä aloittaa kunnon grillaus talouspolitiikasta ja nimenomaan sen vaikutuksista tavallisiin työtätekeviin. Mitä Niinistö vastailisi? Uskon tosiaan, että yllättävän moni kuulisi silloin sellaista, mikä saattaisi kääntää tuota "Niinistön junan" kulkusuuntaa matkalla pressan Linnaan. Sieltä EK:n raporteista ja ehdotelmista löytyy oikein mainioita ja herkullisia ehdotuksia, kuten sairauslomien palkattomuus, lomien lyhentämiset, ansiosidonnaisen työttömyysturvan kaventaminen ym. duunarin työoloihin radikaalisti vaikuttavia asioita.

En kyllä ole ihan varma tuosta. Minä veikkaan, että suomalaisiin vetoaa enemmän tiukan talouden pidon lupailu ja työttömyydellä pelottelu, kun aletaan puhumaan taloudesta. Veikkaan, että Sauli lähtee sille linjalle. Nythän laman pelko on kuitenkin se suurin pelko/uhka ihmisillä tänä päivänä. Pelätään työttömyyttä, eurokriisiä ja sitä että työpaikat valuvat ulkomaille. Onko Haavistolla mitään aseita näitä uhkakuvia vastaan? Hän voi puhua yhteiskunnan huonompi osaisten hoidosta, ulkomaiden kriisien hoidosta yms, mutta kaikki tämä vie rahaa. Entäs jos sitä ei ole? Jos Haavisto sanoo, että ei ole mitään pelättävää, niin käy kuin Lipposelle. Pöö.

Sauli taas voisi kertoa, että lähtee ulkomaankauppaministeri Stubbin kanssa kiertämään maailmaa myyntimies mynttisenä. En tiedä onko liian ylpeä siihen hommaan. Jos on, niin sitten saa varmasti hopeamitalin näistä kisoista.
 
Saa nähdä. Matemaattiset laskelmat puolustaa Niinistöä ja se saattaa aiheuttaa "ylimielisyyttä" väittelyissä, eli ts. jämähdetään niihin ympäripyöreisiin latteuksiin kun kelataan, että peli on jo selvä. Siksi olisi tosiaan hyvä aloittaa kunnon grillaus talouspolitiikasta ja nimenomaan sen vaikutuksista tavallisiin työtätekeviin.

Luotan ainakin, että Sauli on fiksumpi kuin minä ja tiedostaa tän. Odotan terävää otetta ja hyvää väittelyä

Mitä Niinistö vastailisi? Uskon tosiaan, että yllättävän moni kuulisi silloin sellaista, mikä saattaisi kääntää tuota "Niinistön junan" kulkusuuntaa matkalla pressan Linnaan. Sieltä EK:n raporteista ja ehdotelmista löytyy oikein mainioita ja herkullisia ehdotuksia, kuten sairauslomien palkattomuus, lomien lyhentämiset, ansiosidonnaisen työttömyysturvan kaventaminen ym. duunarin työoloihin radikaalisti vaikuttavia asioita.

Onko oikeesti niin, että nää asiat on jollekin epäselviä
 
:D
 

Liitteet

  • 408128_10150526159432569_217057917568_9178137_1431510622_n.jpg
    408128_10150526159432569_217057917568_9178137_1431510622_n.jpg
    61,6 KB · Katsottu: 631
Ajankohtaisessa kakkosessa haastateltiin tänään Kihniö- nimisen tuppukylän asukkeja siitä kumpaa aikovat äänestää toisella kierroksella. Yllättäen kukaan kylän tosimiehistä ei äänestä Haavistoa koska hän on homo tai niinkuin Persupekka Kihniöstä perusteli sitä miksei äänestä Haavistoa: "en kehtaa ääneen sanoa" aivan kuin olisi tunnustamassa omaa homouttaan kameralle :D:face:
Arvatkaas mitä mulle kohta tapahtuu? No mua alkaa vituttaa ihan tosissaan kaikki suvaitsevaiset, jotka on jatkuvasti toitottamassa muulle maailmalle miten suvaitsevaisia sitä ollaan ja miten juntteja kaikki muut on. Olen huomannut sen tässä muutaman viime päivän sisällä, että koko ajan vituttaa enemmän. Ennen ei kiinnostanut. Se tekee musta kohta suvaitsemattoman ja ihan kohta käy niin että en olekaan äänestämättä Haavistoa sen takia, että se on vihreä, vaan sen takia, että se on homo. Käy niin kuin tossa maahanmuuttotouhussa. Tarpeeksi kauan kun hyysärit kiekui sitä rasismilauluaan, niin mulle tuli sellainen olo, että tolla puolella en ainakaan ole ja nyt olen aika syvällä siellä toisella puolella.
 
Ajankohtaisessa kakkosessa haastateltiin tänään Kihniö- nimisen tuppukylän asukkeja siitä kumpaa aikovat äänestää toisella kierroksella. Yllättäen kukaan kylän tosimiehistä ei äänestä Haavistoa koska hän on homo tai niinkuin Persupekka Kihniöstä perusteli sitä miksei äänestä Haavistoa: "en kehtaa ääneen sanoa" aivan kuin olisi tunnustamassa omaa homouttaan kameralle :D:face:

Se mikä on näiden tuppukylien "tosimiesten" homoangstia säälittävämpää on tämä nykytrendi olla niin helvetin avoin kaikelle ja kaikkea erilaisuutta (mamut, homot ja muut hipit ym) pitää vähintäänkin muistaa ylistää kaikissa sosiaalisissa medioissa että varmasti kaikki huomaavat ja tajuavat miten suvaitsevaisia me Suomalaiset ollaan. Keräillään itselleen "hyvä tyyppi" pisteitä, hyi helvetti. Ja lopuksi äänestetään itsensä ihmisten mieliin. "Minä en ainakaan halua olla mikään juntti!!!1".

Morjes. :face:
 
Oli muutan hauska kuunnella maalais isäntien eksynyttä juttelua tuossa eilen. He olivat ihan oikeasti eksyksissä, "ketä tässä nyt äänestää kun eihän se homo voi olla presidentti". "Ja Niinistöä jos äänestää niin kohta on naton tukikohtia maa täynnä ja metsiin rakennetaan ties mitä bunkkereita." (suoria lainauksia)

Isännät ei nyt ehkä ihan veteraaneja olleet mutta ei kaukana siitä. Että jos on veteraaneille (tai melkein) kova paikka Haaviston homous niin kyllä on myös Niinistön Nato myönteisyys. " Ei sitä ryssää vastaan sen takia sodittu että maa luovutettaan amerikkalaisille" :)
 
Esim kun olen parille jenkki kaverille ja omalle tyttoystavalleni maininnut, etta suomeen saattaa tulla uusi presidentti joka on homo, niin kaikki ovat olleet ihan ihmeissaan etta miten sellainen voi olla mahdollista ja sallittua.
:lol2: :lol2:

:hyvä:
 
Tuo on kieltämättä hyvä syy. Itse perinteisesti äänestän sitä ehdokasta joka vituttaa eniten suurinta osaa kansasta, joten nyt on tiukka valintatilanne. Ehkä silti Haavisto johtaa "ei tuommoinen voi olla presidentti" -kisaa.

Plus Haavisto nyt on vaan esiintyjänä kertaluokkaa parempi. Kävi taas myötähävettämään Ylen vaalivalvojaiset missä molempia haastateltiin kuvalinkin kautta ja Niinistö pyöritteli silmiään, katseli sinne tänne ja naureskeli vajaamielisesti.
Miinuspuolena on sitten se vaara että maailmanpelastus ja puunhalaus nousee vielä vahvemmin maan ykkösprioriteetiksi.
 
Oli muutan hauska kuunnella maalais isäntien eksynyttä juttelua tuossa eilen. He olivat ihan oikeasti eksyksissä, "ketä tässä nyt äänestää kun eihän se homo voi olla presidentti". "Ja Niinistöä jos äänestää niin kohta on naton tukikohtia maa täynnä ja metsiin rakennetaan ties mitä bunkkereita." (suoria lainauksia)

Isännät ei nyt ehkä ihan veteraaneja olleet mutta ei kaukana siitä. Että jos on veteraaneille (tai melkein) kova paikka Haaviston homous niin kyllä on myös Niinistön Nato myönteisyys. " Ei sitä ryssää vastaan sen takia sodittu että maa luovutettaan amerikkalaisille" :)

Näiden essonbaarin ukkojen ainut mielikuva Haavistosta taitaa olla tuo homous ja etelä-amerikkalainen poikaystävä. Haavisto on varmasti ihan saman tasoinen nato -fani kuin Niinistökin. Itsellä ei ole mitään Haavistoa vastaan ja mies on erittäin pätevä ja hyvä puhumaan, silti tuo puoluetausta ja perusasetelma ei ole lähellä omia arvoja. Tästä syystä ääni lähtee toiseen leiriin.
 
Back
Ylös Bottom