Tuomas H. sanoi:
:thumbs: Itseäni ärsyttää väittelyissä ihmiset (puoluekantaan katsomatta), jotka nauravat toisten ajatuksille, sillä se ei minusta anna hyvää ja fiksua kuvaa ko. ihmisestä. Muutenkin toisen tulisi antaa sanoa sanottavansa, jonka jälkeen toinen voisi rauhassa esitellä kantansa ja mieluiten perustelujen kera ja näin ollen kaikki saisi sanansa kuuluviin. Jenkkien keskustelukulttuurista olisi täälläkin opittavaa, ja totta kai piikikkäät kommentit ovat sallittuja, jopa suotavia, mutta ne voi myös piilottaa sanottavan alle.
Oon kyllä samaa mieltä, että ei toisen mielipiteille nauraminen, oli ne kuinka "typeriä" tahansa, anna hyvää kuvaa siitä naurajastakaan, mutta mun mielestä netissä tästä ei pitäis ihmisten porata. Varsinkaan jos muut ovat ne omat mielipiteensä jo 100. kertaan esitelly, eikä ihmisillä ole kiinnostusta niihin perehtyä ja itsellä se panostus keskusteluun on parhaimmillaankin tälläistä:
Tähtityttö sanoi:
Joo-o, eipä jää näitä lukiessa ainakaan arveluttamaan, ketä sunnuntaina äänestän, jos krapulaltani jaksan (no pakkohan se on..).
Enpä haluaisi kumpaakaan pressaksi, mutta kun noista on se valittava, niin vaihtoehtoa ei ole.
Kiitos teidän älyttömien kommenttienne, jotka vahvistivat mielipiteeni!
Tähtityttö sanoi:
En todellakaan ala quottaamaan kaikkia niitä älyttömyyksiä jota täällä on kirjoitettu (puolin ja toisin). Keskustelu on iloinen asia!
No tästä enempää jauhamatta selvennän vielä (ettei joku luule että äänestän Halosta vain tämän keskustelun perusteella): Saulissa on vähemmän sellaisia asioita, mitä pressalta haluan. Halosellaakaan ei tod. ole niitä kaikkia, mutta voittaa Saulin järjenjuoksussa 10-0 (okei 10-1, ettette suutu niin kovasti ). Saulihan ajaa rikkaiden asiaa, näin kärjistetysti, ja koska en ainakaan lähivuosina tule tähän kohderyhmään kuulumaan, on ääneni testamentattu muualle.
Kiitos ja hei, en aijo kommentoida enempää.
Tähtityttö sanoi:
En provoillut. Kerroin mielipiteeni.
Miksi tässä tredissä ei kukaan muu Halosen kannattaja viitsi sanoa mitään?
Siinäpä pähkinä purtavaksi.
Niin pointti on mun mielestä juurikin tämä:
Arvid sanoi:
Tuollainen perustelematon kanta on yhtä ärsyttävä kuin joku paistijauheliha heittämässä S255T:n ja Hulkin heavy duty -keskusteluun kuvitteelliselle sivulle 150 mihinkään aiempiin postauksiin tutustumatta: "Kyllä mun reeni on parempaa, megaduty vetelee tollasta kehityksessä 10-0, (okei 10-1, ettette suutu niin kovasti ). Heavy dutyhan on roinaajia varte, näin kärjistetysti, ja koska en ainakaan lähivuosina tule tähän kohderyhmään kuulumaan, on treenini jotain muuta."
Millaisiakohan vastauksia luulisit tuollaisen kommentin irroittavan? Ota selvää asioista ja perustele kantasi, pelkkä "mielipiteen kertominen" ei aina riitä.
Eli mikäli toinen esittää sen oman, muiden mielestä typeränkin, mielipiteen edes jotenkin
asiallisesti ja perustellen, niin sitten on tietysti lupa odottaa suht asiallistakin vastausta.
Siltikin siitä piikittelystä tai vittuilusta ei pitäis vetää herneitä, jos se nyt on päivänselvää, että kyseinen henkilö ei edes itse tiedä mistä puhuu. Fiksua keskustelua se (ylenpalttinen)vittuilu ei ole, mutta ainakaan itse en oo mitään kaikkienkaveri-kilpailua täällä voittamassa. Jos ihmisillä todella on oikeus heittää rahalla se oma mielipide näistä yhteisistä asioista ja käytännössä nauraa päin naamaa tälle demokratia käsitteelle, niin mä pidän kyllä täydellisenä oikeutena nauraa nettikeskusteluissa näille ihmisille ja niiden mielipiteille ihan päin naamaa.
Eikä nyt vedetä tästäkään mitään palkokasveja, että toi kuvittelee olevansa joku kaikkitietävä jeesus, vaan tarkotan juurikin näitä kommentteja, että äänestän Halosta, koska se on nainen, eikä mua kiinnosta politiikka sen enempää. Eli hei vaan, lähdenkin tästä ryyppään tai muuten vaan jatkamaan itsekeskeistä elämääni, tajuamatta yhtään monien täysin itsestäänselvyytenä pitämien asioiden ylläpidon edellytyksiä. Eli pointtina raskaskin vittuilu on IMHO kyllä paikallaan, mikäli siinä paskan mukana lentää asiaa ja perusteluja tai mikäli niitä vastapuolelta ei ole kuultu ollenkaan.
Tästä nyt ei pitäis olla kahta sanaa varsinkin sillon, jos joku itse aloittaa sen vittuilun ja muiden mielipiteiden vähättelyn(ks. Tähtitytön eka viesti), eikä edes perustele hyvin sitä omaa "ylivertaista" kantaa(tai edes niitä muiden älyttömiä viestejä), niin ihan aiheesta sitä paskaa lentää ja oikein porukalla siihen suuntaan. Kyllä se vähän on niin, että sitä saa mitä tilaa. :arvi:
fake-edit: niin ja selvennykseks, että vaikka itte en Tähtitytölle suoraan päin naamaa nauranut tai vastannut, niin en kyllä yhtään ihmettele tai moiti niitä "tyhmä Halosen kannattaja" kommentteja, mitä tohon tuli. Ei mitenkään asiallisemmasta päästä, mutta täysin Tähtitytön omalla panostuksella ansaittuja. Ihan turha siinä lähteä "asiallisesti ja rauhallisesti perustelemaan", miksi Halonen ei välttämättä kuitenkaan vie Niinistöä järjenjuoksussa 10-0 tai edes 10-1 ja minkä takia presidenttinä Niinistö saattas ehkä ajaa muidenkin kuin rikkaiden asiaa. Varsinkin kun näistäkin on about 1000 kertaa jo puhuttu.