- Ikä
- 49
littledragon67 sanoi:Ei minulla henkilökohtaisesti tule olemaan suurtakaan hätää; pyöritän firmaa edelleenkin ja katselen Suomen pikkuhiljaa pieneneviä, sisäänpäinkääntyviä markkinoita. Olen äärimmäisen varovainen uuden työvoiman palkkaamisen kanssa ja ihastelen tapaa miten SAK ja SDP linnoittavat maamme yhä syvemmälle poteroihinsa. Samaan aikaan hämmästelen vauhtia ja päättäväisyyttä, jolla keski-Euroopan nousevat kansantaloudet pyyhkäisevät ohitsemme. Ja lopulta kun Suomi on enää halvan mutta ammattitaitoisen työvoiman reservaatti Virolle, voin lyödä kaiken lihoiksi ja siirtyä yksilölliselle varhaiseläkkeelle johonkin inhimmillisemän ilmaston maahan.
Ei meillä yksilöinä tule suurtakaan hätää kävi näissä vaaleissa kuinka tahansa. Tälle yhteiselle yrityksellemme, Oy Suomi Ab:lle tulee vain kollektiivinen hätä jos emme pysty uudistamaan suuntaamme lähivuosina. Surullisinta on nähdä se, että Halosen & kumppaneiden takana seisovat tiukimmin juuri ne, joiden tulisi äänestää muutoksen puolesta. Muussa tapauksessa viimeinen meistä sammuttakoot valot.
Ajattelen kanssasi näköjään tismalleen samalla tavalla. On todella surullista, että juuri perusduunarin tulisi äänestää Saulia, jos hän haluaa itselleen paremman tulevaisuuden pitkällä tähtäimellä. Tai siis surullista on se, että hän kuitenkin tässä tilanteessa äänestää Tarjaa
Olen kanssasi eri mieltä siitä, että yksilöille ei tulisi hätä jos työmarkkinamme toimivat nykytilan mukaisella mallilla. Silloin tulee iso hätä ensin teollisuusduunareille ja sitten julkisen sektorin duunareille. Ymmärrän toki, että tarkoitit samaa, mutta halusin jostain syystä ilmaista mielipiteeni voimakkaammin.
Lyhyellä tähtäimellä yksilötason vaikutuksia ei välttämättä tule missään skenaariossa. Tosin viime kesäinen paperin työsulku oli ensimmäinen oire siitä, että nyt on alettava muuttamaan rakenteita tai niitä työttömiä alkaa tulla hallitsemattomasti.
Mullekaan asialla ei ole henkilökohtaisesti niin väliä, koska olen siinä asemassa, että voin milloin tahansa nostaa kytkintä. Toki työskentelisin edelleen mieluiten meidän suomalaisten eteen.