Presidentinvaalikeskustelu: Niinistö vai Halonen?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
foo, LOISTAVA postaus. :rock: ja amen.

En minä sillä etteikö verorahoilla pitäisi tukea ja että etteikö rikkaiden pitäisi maksaa enemmän.

DayOne sanoi:
foo, LOISTAVA postaus. :rock: ja amen.

En minä sillä etteikö verorahoilla pitäisi tukea ja että etteikö rikkaiden pitäisi maksaa enemmän.
No selitäpä miksi tuo teksti oli loistava? Miten tuon vitsin ajattelumalli tulee oikeassa elämässä esille?

Annan hyvin Halosmaisen vastauksen, eli ei tässä nyt ehdi alkaa sepostamaan pitkiä tarinoita.

Tänään raapustan 3 viimeisenä ennakkoäänestyspäivänä!

edit: mutta lyhyesti se minusta hyvin kuvaa yksinkertaistetussa minimaailmassa sitä, miten herraviha suomessa jatkuu, perustuen usein katkeruuteen ja kateellisuuteen. Se kenellä onni on, se onnen kätkeköön.

Corleone sanoi:
No selitäpä miksi tuo teksti oli loistava? Miten tuon vitsin ajattelumalli tulee oikeassa elämässä esille?
Jos et oikeasti ymmärrä, niin en ihmettele miksi äänestät demareita. Se on kyllä kivaa siihen asti kunnes maksajat alkavat muuttaa muualle tai uusia maksajia ei enää synny.

Ja kyllä, harva ainakin vielä muuttaa muualle, mutta jo nyt on nähtävissä se, että uusia maksajia ei riittävästi ilmaannu, kiitos kannustavan yhteiskunnan. Valitettavasti yhteiskunnan kannustus painottuu rahojen tuhlaamiseen niiden luomisen sijaan.

Corleone sanoi:

Minä tässä jo iloitsemaan että foo teki sen mitä itse olen monesti yrittänyt: kansantajuinen esimerkki sosialismin noidankehästä.

Ilmeisesti iloitsin liian aikaisin...

Jokainen kohtuullisen elämänalun saama on täällä oman onnensa seppä. Loppu onkin sitten tyhmien ja saamattomien kateellisuutta. Huonoa onnea on vain itseaiheuttamattomat sairaudet ja läheisten menetys. Loppu on tyhmyyttä, laiskuutta ja lyhytkatseista elämäntapaa...

ToughGrip sanoi:
Jokainen kohtuullisen elämänalun saama on täällä oman onnensa seppä. Loppu onkin sitten tyhmien ja saamattomien kateellisuutta. Huonoa onnea on vain itseaiheuttamattomat sairaudet ja läheisten menetys. Loppu on tyhmyyttä, laiskuutta ja lyhytkatseista elämäntapaa...

Näin on.

ToughGrip sanoi:
Odotapa vaan niin kohta joku väittää, että tässä maassa ei voi tehdä mitään oman elintasonsa parantamiseksi. Varsinkin, kun sitä hankaloitetaan ilmaisella koulutuksella vaikka tuplatohtoriksi asti, ja ilmaisella terveydenhuollolla.

ToughGrip sanoi:

lej sanoi:
Odotapa vaan niin kohta joku väittää, että tässä maassa ei voi tehdä mitään oman elintasonsa parantamiseksi. Varsinkin, kun sitä hankaloitetaan ilmaisella koulutuksella vaikka tuplatohtoriksi asti, ja ilmaisella terveydenhuollolla.

On niin järkyttävän mustavalkoista kommenttia, että on jo pakko puuttua.

Entä ne jotka eivät saa kohtuullista "elämänalkua"? Jos heittää tuollaisia yleistyksiä, niin kannattaisi edes miettiä ovatko ne kattavia. :jahas:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Crusader sanoi:
Minä tässä jo iloitsemaan että foo teki sen mitä itse olen monesti yrittänyt: kansantajuinen esimerkki sosialismin noidankehästä.

Ilmeisesti iloitsin liian aikaisin...
Jotenkin arvasin, että kukaan ei pysty esittämään konkreettista esimerkkiä miten tuollainen ajattelu on Suomessa vaikuttanut.
Ja esim. Crusaderille ja lej:lle antaisin vinkiksi sen, että mikäli joku on eri mieltä teidän kanssa jostain asiasta, niin se ei automaattisesti tarkoita, että tämä toinen on tyhmä. Jos te oikeasti haluaisitte vaikuttaa politiikassa, niin kannattaisi opetelle keskustelutaitoja ja kunnioittamaan eri mieltä olevia. Tuollaisella vihamielisellä ja alentavalla asenteella ei oikeasti kovin pitkälle pääse. Minulta se ainakin tappaa totaalisesti halun minkäänlaiseen keskusteluun ja mihinkään vittuiluun en halua osallistua. Enkä kyllä yhtään ihmettele, että kukaan muukaan Halosen kannattaja ei halua osallistua keskusteluun tässä ketjussa. Lopetankin tähän ja toivotan onnea vaalitaistoon. Jään vielä odottamaan tämän viestin osalta minua koskevia parjauksia. Tässäpä muutama esimerkki:
- "Ei voi olettaakkaan, että tajuaisit mitään saatanan kommari!",
- "Te olette just tuollaisia siellä puhevikaisen lespokommarin joukoissa, ette pysty sanomaan yhtään todellista syytä Halosen kannattamiseen vaan vikisette jotain keskustelun tasosta."

edit:tottakai löytyy myös asiakirjoittajia ja hyvää keskustelua

Corleone sanoi:
Jotenkin arvasin, että kukaan ei pysty esittämään konkreettista esimerkkiä miten tuollainen ajattelu on Suomessa vaikuttanut.
Ja esim. Crusaderille ja lej:lle antaisin vinkiksi sen, että mikäli joku on eri mieltä teidän kanssa jostain asiasta, niin se ei automaattisesti tarkoita, että tämä toinen on tyhmä. Jos te oikeasti haluaisitte vaikuttaa politiikassa, niin kannattaisi opetelle keskustelutaitoja ja kunnioittamaan eri mieltä olevia. Tuollaisella vihamielisellä ja alentavalla asenteella ei oikeasti kovin pitkälle pääse. Minulta se ainakin tappaa totaalisesti halun minkäänlaiseen keskusteluun ja mihinkään vittuiluun en halua osallistua. Enkä kyllä yhtään ihmettele, että kukaan muukaan Halosen kannattaja ei halua osallistua keskusteluun tässä ketjussa. Lopetankin tähän ja toivotan onnea vaalitaistoon. Jään vielä odottamaan tämän viestin osalta minua koskevia parjauksia. Tässäpä muutama esimerkki:
- "Te olette just tuollaisia siellä puhevikaisen lespokommarin joukoissa, ette pysty sanomaan yhtään todellista syytä Halosen kannattamiseen vaan vikisette jotain keskustelun tasosta."

Toi on ihan totta. Vihamielisellä asenteella ei saavuteta mitään. Pitää osata keskustella ja kunnioittaa toisenkin mielipiteitä.

Eli eiköhän kunnioiteta toistenkin mielipiteitä. Sitten Saulin voittokin tuntuu paremmalta :kippis1:

Siltikään Halosen joukoilta ei ole tullut vielä yhtäkään uskottavaa kommenttia presidentin uudelleenvalinnan, saatikka yleisemmin demareiden kannattaman yhteiskuntamallin puolesta. Mistäköhän johtuu? :rolleyes:

Corleone sanoi:

edit:tottakai löytyy myös asiakirjoittajia ja hyvää keskustelua

Se homma on niin, että lej, minä ja todella moni muu Pro-Niinistö leirin pakkotoistolaisista opiskelee taloutta. En minä ole ketään tyhmäksi sanomassa, mutta jos ei ole sitä perustaa ymmärtää tätä asiaa, niin ei se siitä muuksikaan muutu. Itseäni ainakin toisinaan ärsyttää se, että levyseppähitsaaja Pertti 43v. tulee julistamaan jumalan sanana että "Niinistön mersussa on työläisennahkaiset penkit!!11!!", vain koska heidän liittonsa nokkamies, sorvari Niilo 56v., on niin liiton tiedotteessa sanonut.

Se on myös aliarviointia, että ette tunnu arvostavan sitä, että näistä asioista ottaa selvää, pätkääkään. Emme me näitä talouden malleja päästämme keksi, kuten esim. kuljetusalan tapauksessa lienee asian laita. Noista SDP:n saavutuksista olemme varmaankin kaikki samaa mieltä sikäli, että tuollainen työläisen etuja ajava liittouma on hyvä olemassa, ettei ylilyöntejä synny työnantajien taholta. Siinä vaiheessa kun tämä vasemmisto pääsee melko suvereeniin valta-asemaan, tilanne ei enää olekaan lainkaan yhtä hyvä, vaan aletaan saavuttaa sitä toista ääripäätä, että ne työntekijöiden edut ovat niin hyvät että se alkaa estämään heidän palkkaustaan jne. Toinen sosialismin haittapuolista on juurikin tuo rakenteellinen kankeus, ihmisten passivoiminen ja liiallinen holhoaminen. Tuossa foon esimerkissä tulee hyvin esiin koko tämän maan taloudellinen läpileikkaus: hyvinmenestyvät maksavat tulonsiirtojen muodossa vähemmän ansaitsevien toimeentuloa pitkälti, mutta mikään ei vaikuta riittävän vasemmistopuolueille.

Oikeistolaisella politiikalla voi olla haittapuolensa (esim. jenkkiläisessä mallissa työläisen kurjuus), mutta tässä nyt pitäisi ymmärtää että ei sitä politiikkaa tarvitse nähdä minään mustavalkoisena päädystä päätyyn -ajatteluna. Kurssia pitäisi korjata vähintään sen verran, että tämä massatyöttömyys ei tästä pahene ainakaan. Edelleen kiteyttäisin tämän yhteen lauseeseen: Oletko mieluummin korkeasti palkatulla alalla työttömänä, vai vähän heikommin palkatulla alalla työllistettynä. Kuten mainiosti kirjoittava Littledragon sanoikin, tuolla ~etelälounaassa Suomesta nähden on mm. Unkari, jossa tuotanto maksaa kymmenesosan Suomeen verrattuna. Ne työt valuvat sinne, Kiinaan, ja oikeastaa minne tahansa muualle, ellei tätä hommaa saada korjattua ja pian. Sitten kun ei ole töitä, ei ole verotuloja. Kun ei ole verotuloja, ei ole mistä maksaa hyvinvointiyhteiskuntaa.

Persetan sanoi:
Entä ne jotka eivät saa kohtuullista "elämänalkua"?
Elämänalkuni supertiivistettynä

- lapsuus kaksistaan mielisairaan YH-äidin kanssa
- vuosien koulukiusaus
- jäin orvoksi 16 vuotiaana
- edellisestä alkoi n. 8 vuoden alamäki (voiko alusta vielä mennä alemmaksi, kyllä voi)
- syvimmällä ollessa koditon, työtön. Mieli sekaisin, pikimusta.
- n. 24 vuotiaana itsetutkiskelua..kukaan ei minua tästä nosta, ellen minä itse
- edellisen myötä, valoa näkyvissä, koulutusta, edelleen äärimmäistä köyhyyttä ja kodittomuuttakin
- huom! koko aikuisikä mennyt vailla mitään perhe/sukulaissuhteita. lapsenakin vain tuo "äiti"
- viikon päästä 31v ja elämä alkaa pikkuhiljaa olla alussa
- nykyinen koulutus, tulotaso, kämppä, seurustelu, yms. tilanteet paremmalla tolalla kuin useimmilla vastaantulijoilla

Tarja Halosen ajatusmaailmalla olisin vieläkin katkerana kadulla kadehtien muita.

3

Persetan sanoi:
On niin järkyttävän mustavalkoista kommenttia, että on jo pakko puuttua.

Entä ne jotka eivät saa kohtuullista "elämänalkua"? Jos heittää tuollaisia yleistyksiä, niin kannattaisi edes miettiä ovatko ne kattavia. :jahas:
Olen yhä erimieltä. Edelleen painotan sitä, että tässä maassa voi jokainen ihminen lukea itsensä vaikka tuplatohtoriksi, jos vain älliä ja kärsivällisyyttä riittää. Se on mahdollista kaikille. Ei ole olemassa mitään ulkopuolista tekijää joka sen millään tavalla voisi joltain estää. Siitä opiskelusta jopa maksetaan.

Tässä maassa yksikään ihminen ei kuole nälkään ainakaan niin kauan kuin se koulua käy. Helvetin köyhäkin voi toki olla, mutta mikään ei estä tilannetta parantamasta.

Ja ei, kaikilla ei ole kohtuullista elämänalkua, mutta harva lapsi ainakaan yhteiskunnan turvaverkkojen läpi putoaa. Lopulta se laitetaan vaikka toiseen perheeseen asumaan.

Suomi on ehkä Ruotsin jälkeen tasaisimmat eväät kaikille antava maa. Montaa maata ei ole missä jokainen voi hankkia itselleen ilmaisen yliopistokoulutuksen, tai vaikka kaksi. Saaden siitä vielä rahaa. Ei ole montaa maata missä lapset ruokitaan joka päivä koulussa. Ei ole montaa maata, joka antaisi köyhille perheille yhtä paljon rahaa.

Eikö siis lopulta ole kyse ihan siitä mitä yksilö itse haluaa tehdä. Sinne yliopistoonkin pääsee vaikka vielä 40-vuotiaana, jos haluaa. Ketään ei pakoteta pienipalkkaiseksi duunariksi.

Edit: ToughGripin listaan itseaiheuttamattomat sairaudet ja läheisten menetys, voisi vielä lisätä vialliset vanhemmat, kokemusta on. Mutta nuo poislukien niin mikä on muka se ylitsepääsemätön este, joka pilaa ihmisten elämän, ellei se ihminen itse?

Itse en usko, että Niinistön valinta tarkoittaa automaattisesti Natoon liittymistä.

Ja sitten jatkan jankutusta tämänhetkisestä lempiaiheestani.
DayOne sanoi:
Noh, sehän tietysti itseisarvona ei ole hyvä asia. Mutta sitten Lipponen ja Halonenkin osittain pelottelee, että kun NATO:on liitytään niin se on semmonen juttu että sitten suomalaiset kuolee tähtilipun alla jossain puskasodissa ja terroristit hyökkää tänne.
Meille on nyt kaikessa hiljaisuudessa luotu omat valmiusjoukot. Missään vaiheessa Suomessa ei ole sen kummemmin keskusteltu, että missä ja miten näitä joukkoja on tarkoitus käyttää. Asiaa koskeva lainsäädäntökin on vielä kesken. Myöskään EU:n kanssa ei ole keskusteltu tai sovittu, että missä ja kenen määräyksestä näitä joukkoja käytetään.

Jos Suomi liittyy Natoon, niin käsittääkseni liittymissopimuksessa määritellään, että missä olosuhteissa jäsenmaat ovat velvollisia/oikeutettuja lähettämään joukkojaan minnekin. Tämä antaisi Suomelle huomattavasti enemmän sanavaltaa valmiusosaston käytön suhteen (vrt. nykytila: mitään ei ole sovittu, mennään vaan ajopuuna). Kaikki natomaat eivät USA:n rankasta painostuksesta huolimatta tainneet mennä mukaan Irakiin.

Visioidaan:
USA päättää pistää seuraavaksi roistovaltio Libyan kuriin. Ilmavoimat hoitaa homman parissa päivässä, Libya on sileänä. Siinä vaiheessa Gondoomizza Rice lähettää EU:lle virka-apupyynnön: tarvittais väkeä vahtimaan, ettei Gaddafi hiivi yöllä takaisin vuorilta pistämään öljylähteitä tuleen. USA:lle on poliittisesti ja taloudellisesti liian kallista lähettää omia maavoimia Libyaan. Kalliisti koulutetun merijalkaväen sotilaan henki on arvokas. Tarvitaan tykinruokaa.

Halonen tarttuu innolla tilaisuuteen: tässähän on kyseessä humanitaarinen tehtävä, jossa suojataan maata palavien öljylähteiden aiheuttamalta luonnonkatastrofilta. Hyväätarkoittavia perusteluja Suomen valmiusosaston lähettämiseen löytyy kuin kaupan hyllyltä.

Lopputulos: suomalaisia kuolee USA:n ja EU:n tähtilippujen alla suojellessaan amerikkalaisten valtaamia öljylähteitä. Suomi nousee Al Qaidan hyökkäyslistalla ykköskohteiden joukkoon. :thumbs:

reino sanoi:
Itse en usko, että Niinistön valinta tarkoittaa automaattisesti Natoon liittymistä.

Ja sitten jatkan jankutusta tämänhetkisestä lempiaiheestani.

Meille on nyt kaikessa hiljaisuudessa luotu omat valmiusjoukot. Missään vaiheessa Suomessa ei ole sen kummemmin keskusteltu, että missä ja miten näitä joukkoja on tarkoitus käyttää. Asiaa koskeva lainsäädäntökin on vielä kesken. Myöskään EU:n kanssa ei ole keskusteltu tai sovittu, että missä ja kenen määräyksestä näitä joukkoja käytetään.
Sehän on se toinen hauska juttu, että vaikka sinne mennään muka niin itsenäisinä niin yhtäkään rättipäätä ei kiinnosta Suomen koukeroiset puolueettomuus/puolueellisuus debatit. Samoja ristiretkeläisiä ollaan ja niille kuitenkin kaikki maat kuuluvat Natoon, joita saa terrorisoida.

Tälläkin hetkellä Suomi ottaa niskoilleen lähes kaikki Naton haittapuolet itse kuitenkaan saamatta mitään varsinaisia sitoumuksia Natosta. Jos Naton kanssa toimitaan ja suomalaisia joukkoja taistelemaan lähetetään niin joko se tehdään sitten Naton jäsenenä tai sitten pysytään vain rauhanturvaamisessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom