Presidentinvaalikeskustelu: Niinistö vai Halonen?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tämä olikin ainoa foorumi missä Tarja pärjäsi oikein hyvin, eli silloin kun ei tarvinnut esittää faktoja ja väitellä todellisista kysymyksistä..

DayOne sanoi:
Minun kysymykseni on kaksijakoinen. Ensinnäkin, miksi työntekijää verotetaan niin vitusti että se ei melkeen edes kannata. Työnteko siis.

Toisekseen, missä vaiheessa tämäkin hoivavaltio on ottanut kantaa moraalisiin kysymyksiin niin että se estää minua tekemästä asioita mitkä ei muille kuulu? Missä vaiheessa minun pitäisi pitää pyöräilykypärää päässä jne jne jne. Valtio pois yksityisten ihmisten asioista, saatana. Se ei vaan sille kuulu.

Siinä vaiheessa kun valtion kassasta ryhdyttiin maksamaan sinulle sattuneiden tapaturmien hoitokustannuksia.

Willie, eli se on joko tai?

Next!

ja PS, se oli retorinen kysymys, vaikka et vasemmistolaisuuttasi sitä ymmärtänytkään :) Ja olen eri mieltä tuostakin. Mutta ei väitellä nyt siitä, pressathreadi jatkukoon.

Alarik sanoi:
Halonen pesi Niinistön sentiljoona - nolla. Vaalit on käytännössä ohi, Tarja voitti!

Millä perusteella päädyit tällaiseen ratkaisuun?
Tarja käytti taas käytti niitä samoja aseita mitä ennenkin, keskeyttäminen ja vieno irvistys (siis hymy). Pakko oli kutsua ihmisiä etu- ja sukunimellä kun ei Tarjaa heti kuunneltu. Jostain syystä Halonen yrittää luoda jotain vitun me-henkeähänen ja Niinistön välillä, mistä taas Niinistö ei hirveästi innostu. Turhan monta kertaa on tullut Tarjan suusta, että "minä kun tunnen Saulin niin hyvin" ja "me kun ollaan oltu kauan töissä yhdessä" ja muuta vastaavaa.

edit:typo

mxm sanoi:
Jostain syystä Halonen yrittää luoda jotain vitun me-henkeä välillä hänen ja Niinistön välillä, mistä taas Niinistö ei hirveästi innostu.

Mistäs syystä Sauli ei innostu? :) Eikös vastakkainasettelut pitänyt unohtaa ja kulkea yhdessä eteenpäin? Ei oikeaa eikä vasenta, vaan ME suomalaiset.

"Käymme yhdessä ain, käymme aina rinnakkain..." *lal*

Pyöräilykypärästä

DayOne sanoi:
Missä vaiheessa minun pitäisi pitää pyöräilykypärää päässä

Tiedän, että toi oli vain esimerkki, mutta anyway... Laki ei velvoita ketään pitämään pyöräilykypärää. Laissa on maininta kypärästä, mutta sanamuoto on sellainen, että kyseessä on vain suositus.

En jaksa kaivaa linkkiä esim. Finlexiin. Tästä oli juttua Fillari-lehden voorumeilla taannoin.

mxm sanoi:
Millä perusteella päädyit tällaiseen ratkaisuun?
Tarja käytti taas käytti niitä samoja aseita mitä ennenkin, keskeyttäminen ja vieno irvistys (siis hymy). Pakko oli kutsua ihmisiä etu- ja sukunimellä kun ei Tarjaa heti kuunneltu. Jostain syystä Halonen yrittää luoda jotain vitun me-henkeä hänen ja Niinistön välillä, mistä taas Niinistö ei hirveästi innostu. Turhan monta kertaa on tullut Tarjan suusta, että "minä kun tunnen Saulin niin hyvin" ja "me kun ollaan oltu kauan töissä yhdessä" ja muuta vastaavaa.

Johtuu siitä, että Halonen saa näin sympatiat puolelleen, jos Niinistö ottaisi hyökkäävän sävyn Halosen töppäilyjä/heikkouksia/puutteita kohtaan. Katsomossa oltaisiin "Mitenkää se Sauli ny noin sitä emäntää kurmoottaa, vaikka se ihan nätisti siellä telsussa on ollut."

DayOne: Tiettyjen asioiden rajoittaminen valtion toimesta on hyväksi. Näiksi voidaan lukea alkoholiongelmien rajoittaminen viinamonopolin kautta (ei brenkkua katukaupoissa), ja peliongelmien rajoittaminen pelimonopolien kautta (esim. velaksi ei saa pelata).

Väitettiin, että ei vaikuta mitään, vaikka alkoholiveroa lasketaan: paskanmarjat, helvetisti enemmän alkoholiongelmaisia ja entistä pahemmassa kunnossa klinikoille.

OMG! :eek: NIINISTÖ ON Spender eli X-Filesin Cancer Man...
CM3.jpg
SeinaFIN.JPG

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko muuten huomenna mitkään ennakkoäänestyspaikat auki vai pitääkö kaikki ovet kiinni? Olisi hyvin aikaa käydä äänestämässä, ei tule sitten alkuviikosta turhaa kiirettä asian takia.

edit: juu, ei mitään. Postin sivuillahan tuo lista ennakkoäänestysposteista oli, että pääsee siis huomennakin äänestelemään.

Vaikka kaikki faktat on otettava huomioon, mulle on tärkeää myös ns perstuntuma, kuulostakoon nyt sitten lapselliselta prinsessatouhulta eli ei. Siis se, kuka tuntuu MINUN presidentiltäni. Ja koska pressan valtaoikeudet eivät ole mitenkään huimat yms. jo täällä luetellut seikat, minusta sillä edustavuudella tarkoitetaan ulkonäon sijaan sitä ulosantia ja tapaa jolla tuodaan kanta (= oletettu mielipidejohtajuus, kansan kanta?) esiin. Siis taito väittelytilanteissa sekä yleinen käyttäytyminen.

Olen jo tokan kierroksen äänestänyt, eli vaikuttaminen menee mun osalta hukkaan. Enkä tällä postilla osallistu faktaosioon, vaan tuon esiin sen että vaikka asiasisältö on (elin)tärkeä, se ei oikeastaan riitä.

Feikkiedit: Toivon että tästä kryptisestä postista kävi ilmi kenelle ääni meni ;)

aika mielenkiintonen juttu että niinistöllä on noin kova kannatus tuossa mtv3:n äänestyksessä. tarja saa vaan 26% äänistä. vastaamassa on kuitenkin käynyt jo 13468 ihmistä eli otanta on aika iso. tuollakin on varmaan tuo äänestykseen vastaava porukka aika nuorta ja halonen saa kuitenkin enemmistön äänistä noilta 50+ ikäisiltä ihmisiltä. puhelingallupeissa taas otanta koostuu monesti vanhemmista ihmisistä. olen muuten itse kysynyt noin kymmeneltä koulukaveriltani (opiskelen teknillisessä yliopistossa) ketä he äänestävät ja kaikilla on ollut vastauksena niinistö. johtopäätös: salea äänestää nuoret, koulutetut, elämässään eteenpäin pyrkivät,... tyypit

Uutisvuoto: Tarja sanoi Niinistön mainostaneen 5 vuoden yksinäisyyttä, outo tapa muistuttaa puolison traagista menetystä.

Niinistöhän kirjoitti "Yksinäisyys"-kirjan juuri noista ajoista ja viittaa useampaan otteeseen vaimonsa kuolemaan. Tarja onkin empaattisempi kuin luulin. Saakelin kyborgi.

Nyt pitäs saada joku isolla ja monipuolisella otannalla tehty galluppi. Missä mitattas koko kansan keskiarvoa luotettavasti. Olis kiva tietää, että missä mennään.

On vaan niin vaikea uskoa, että Niinistön osuus vois käänytä yli 50 prosenttiin, vaikka kaikki pontentiaaliset Niinistön äänestäjät äänestäs Niinistöä. Onko peli menetetty vai ei?

Tuleekohan viikolla vielä galluppeja?

Pertti 123 sanoi:
Nyt pitäs saada joku isolla ja monipuolisella otannalla tehty galluppi. Missä mitattas koko kansan keskiarvoa luotettavasti. Olis kiva tietää, että missä mennään.

On vaan niin vaikea uskoa, että Niinistön osuus vois käänytä yli 50 prosenttiin, vaikka kaikki pontentiaaliset Niinistön äänestäjät äänestäs Niinistöä. Onko peli menetetty vai ei?

Tuleekohan viikolla vielä galluppeja?

Kai ne vielä yhden gallupin tekee alkuviikosta, luulis nyt. Jotenkin mä jaksain vielä toivoa, että kansa ymmärtäisi, millaista ihmistä on äänestämässä. Tällä toisella kierroksella varmasti myös moni ns. nukkuva äänestäjäkin menee vaaliuurnalle asti. Ainakin kaveripiiristä on moni suhtautui pessimistisesti ekaan kierrokseen ja ne luuli, että Halonen valitaan kuitenkin suoraan tekipä mitä vaan. Nyt on sitten vielä kuitenkin vielä Niinistöllä hyvä mahdollisuus päästä läpi ja moni äänestäjä suhtautuu toiseen kierrokseen optimistisemmin ja antaa siksi äänensä.
Rupesin tässä miettimään, miten sisä- ja ulkopolitiikan käy jos Halonen valitaan. Vanhanenhan asettui Niinistön taakse ja jos Halonen valitaan toiselle kaudelle ei ehkä pääministeri ja presidentti ole ihan parhaimmissa väleissä. Siinä mahtaa olla hyvä reissut tiedossa EU:n huippukokouksia ajatellen.

Saattohoito sanoi:
Uutisvuoto: Tarja sanoi Niinistön mainostaneen 5 vuoden yksinäisyyttä, outo tapa muistuttaa puolison traagista menetystä.

Joku heittohan siinä oli tuohon kirjan nimeen viitaten muutenkin, mikä oli melko mautonta mielestäni. Siis liittyen Niinistön kampanjaan. Valitettavasti en kuullut läpän alkua mutta aika vahvasti vaikutti siltä että ohi meni.

(Ja ennen kuin joku sanoo että ei pidä postata tämmöisiä jaaritteluja mustamaalauksen merkeissä todettakoon että osaltani toivon että joku muistaisi miten tuo läppä tarkalleen meni niin voin vaikka korjata mielipidettäni jos se nyt sattui menemään metsään.)

Tässä vain yksi hyvä syy äänestää Halosta:

Ennakoiville palkkaleikkauksille ei avata tietä
20.01.2006 11:38

Presidentti Halosen linja vastaa palkansaajien näkemystä sopimusturvasta

SAK:n puheenjohtaja Lauri Ihalaisen mukaan Elinkeinoelämän keskusliiton esitys ennakoivista palkkaleikkauksista tähtää viime kädessä työehtosopimusten yleissitovuuden heikentämiseen. EK:n toimitusjohtaja Leif Fagernäs on vaatinut, että palkkaleikkauksia pitäisi voida tehdä yrityskohtaisesti suhdanteista riippuen.

- Presidentti Tarja Halonen on rohkeasti ja arvojohtajana korostanut, että työ- ja virkaehtosopimusten yleissitovuus on tärkeä palkansaajien perusturva eikä sitä pidä murtaa niin kuin EK on vaatinut. En myöskään näe mitään syytä antaa yrityksille mahdollisuutta leikata työntekijöiden vähimmäispalkkoja ihan vain ”huonojen aikojen varalta”. Työnantajat ovat kyllä saaneet kaipaamaansa ennakoivuutta pitkien tulosopimuskausien kautta ja palkkausjärjestelmiä on muutoinkin kehitetty työn vaativuuden ja kannustavuuden pohjalta, Ihalainen toteaa.

- Presidenttiehdokkaista vain Tarja Halonen on johdonmukaisesti puolustanut palkansaajille erittäin tärkeitä periaatteita eli työehtosopimusten yleissitovuutta ja kolmikantaista työmarkkinajärjestelmää. Ehdokas Niinistö sen sijaan näyttää suhtautuvan nyreästi kolmikantaan, vaikka juuri kolmikannalla on puolustettu suomalaista työtä ja sen tulevaisuutta. Laajoilla sopimusratkaisuilla Suomi nostettiin lamasta, pystyttiin säilyttämään hyvinvointi ja parantamaan maamme kilpailukykyä. Hyvä kolmikantayhteistyö on jatkossakin Suomen selviämisen lähtökohta, Ihalainen muistuttaa.

Presidenttiehdokas Niinistö on pitänyt vaalikeskusteluissa esillä työelämän joustoja ja niiden lisäämistä. Ihalaisen mukaan ihmiset joustavat jo nyt työelämässä todella paljon. Siksi onkin tärkeää pitää tulevaisuudessakin kiinni yhteisistä sopimuksista yleissitovien työehtojen periaatteista ja huolehdittava ihmisten turvallisuudesta, jaksamisesta ja pärjäämisestä.

Palkansaajien äänestyspäätöksen kannalta Ihalainen pitääkin erittäin merkittävänä sitä, minkälaisia näkemyksiä ja arvoja presidentti edustaa työelämän ja työmarkkinoiden kehittämisessä. Presidentinvaalin ensimmäisellä kierroksella suuri joukko suomalaisia jätti käyttämättä ääntään. Heidän joukossa oli myös paljon SAK:laisten liittojen jäseniä. Ihalainen vetoaakin SAK:laisin palkansaajia käyttämään oikeuttaan ja äänestämään presidentinvaalissa.

Lähde: www.sak.fi

IsoDino sanoi:
Tässä vain yksi hyvä syy äänestää Halosta:

Ennakoiville palkkaleikkauksille ei avata tietä
20.01.2006 11:38

Presidentti Halosen linja vastaa palkansaajien näkemystä sopimusturvasta

SAK:n puheenjohtaja Lauri Ihalaisen mukaan Elinkeinoelämän keskusliiton esitys ennakoivista palkkaleikkauksista tähtää viime kädessä työehtosopimusten yleissitovuuden heikentämiseen. EK:n toimitusjohtaja Leif Fagernäs on vaatinut, että palkkaleikkauksia pitäisi voida tehdä yrityskohtaisesti suhdanteista riippuen.

- Presidentti Tarja Halonen on rohkeasti ja arvojohtajana korostanut, että työ- ja virkaehtosopimusten yleissitovuus on tärkeä palkansaajien perusturva eikä sitä pidä murtaa niin kuin EK on vaatinut. En myöskään näe mitään syytä antaa yrityksille mahdollisuutta leikata työntekijöiden vähimmäispalkkoja ihan vain ”huonojen aikojen varalta”. Työnantajat ovat kyllä saaneet kaipaamaansa ennakoivuutta pitkien tulosopimuskausien kautta ja palkkausjärjestelmiä on muutoinkin kehitetty työn vaativuuden ja kannustavuuden pohjalta, Ihalainen toteaa.

Halosen mielestä on siis parempi se vaihtoehto, että porukalle joko maksetaan työehtosopimuksen mukainen palkka tai työntekijät potkitaan yrityksistä pihalle. Suhdanteiden ollessa heikot, ei yrityksillä ole varaa maksaa työntekijöille täyttä palkkaa kun tilauskanta on murto-osa normaalista ja silloin joudutaankin joko lomauttamaan henkilöstö tai antamaan potkut sillä hetkellä ns. tarpeettomalle osalle. Olen itse ehdottomasti työehtosopimusten kannalla ja ne antavat sitä tiettyä perusturvaa palkkauksessa mutta ehkä juuri tuollaisissa ääritilanteissa niistä on voitava osittain joustaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom