Corleone sanoi:
Nyt heitän haasteen, eli etsikää huonoja puolia omasta ehdokkaastanne tai hänen tukijoistaan/kampanjastaan.
Itse en löydä suunattoman huonoja puolia itse ehdokkaista, ennemminkin heidän taustajoukoistaan ja asioista/aatteista joita heidän seurassaan yritetään ajaa ja ajetaan sisälle. Uskon, että molempien kannattajista suurin osa on normaaleja, fiksuja ja sivistyneitä ihmisiä mutta vanavedessä kulkee myös fanaatikkoja, joille ehdokkaat eivät voi täysin kääntää selkäänsä mutta joista he eivät kovin mielellään keskustele. Tasapuolisuuden (;) ) nimissä molempien ehdokkaiden taustavaikuttajien sekä taustoilta löytyvät ärsyttävät puolet:
Naiset ensin, Halonen:
-Erkki Tuomioja. Tyypillinen kultalusikka suussa kasvanut, vasemmistointellektuelli. On helppo viisastella ja luoda maailmoja syleileviä teorioita kun on saanut kasvaa diplomaattiperheessä ilman arkielämän huolia. Tuomiojan Attac-pinssi on aika provosoiva kannanotto kansainvälisillä foorumeilla. Neuvottelujen vastapuoli tietää aina mille aatemaailmalle ulkoministerimme sydän sykkii. Attacin sitoutumattomuus ei ole koskaan vakuuttanut minua.
-Naisasialiiton Unioni. Suhteellisen avoimesti miesvihainen järjestö, jolla on hyvin vähän tekemistä pohjoismaisen tasa-arvon kanssa on noussut selkeästi kokoaan voimakkaammaksi vaikuttajaksi. Unionilta kysytää ja se antaa lausuntoaja moniin hallituksen esityksiin; käsittääkseni ainoana äärijärjestönä Suomessa.
-Halosen riippuvuus SAK:n "rautakoura"-siivestä. Halonen ei ole missään nimessä riippumaton SAK:sta. Olisin odottanut Haloselta hieman ryhdikkäämpää suhtautumista eilen vaalikeskustelussa SAK:n "Työväen presidentti"-pamflettin. Kaikki kunnia etujärjestöille, jokainen saa (ja jokaisen pitää) ajaa etujaan, mutta presidentti, joka ei pysty missään olosuhteissa asettumaan SAK:n kantaa vastaan ei ole minulle "koko kansan presidentti".
-Entiset, avoimesti Neuvostoliitto-myönteiset järjestöt ovat nykyään pesseet kasvojaan: joko muuttaneet julkikuvaansa tai vaihtaneet toiselle nimen (PAND, Suomen rauhanliitto, Rauhanpuolustajat, Suomen YK-liitto...). Näiden yhdistysten takana ja toiminnassa on edelleenkin mukana hyvin voimakkaasti taistolaisvaikutteita. Ideologiaa on vain hieman haudattu ja pintakiillotettu. Käsittääkseni Halonen tuntee edelleenkin sympatiaa näitä järjestöjä kohtaan. Ja nämä järjestöt seisovat voimakkaasti Halosen tukena. (Nyt joku voi kysyä mitä vikaa YK-liitossa on; 70- ja 80-luvulla kyseinen liittom oli puhtaasti Neuvostomielinen "ei kaikelle missä on mukana Amerikka-järjestö). Itse olen kokenut ajan jolloin kokoonnuimme 70- ja 80- luvun vaihteessa YK-päivän kunniaksi koulun juhlasaliin kuuntelemaan rauhansanomaa ja "Ei Euro-ohjuksille" -julistuksia; tilaisuuden lopuksi meille esiintyi Pelle Miljoona
Sauli Niinistö:
-Jotkin äärioikeistolaiset piirit lataavat Niinistöön voimakkaita toiveita ja haaveita. Eipä ollut sattuma, että Halosen "Vappupuhe" lähti liikkeelle "Karjala takaisin"-piireistä. Olen pirun onnellinen siitä, että Ylen vaalikone antoi minulle vihonviimeiseksi vaihtoehdoksi Soinin.
-Niinistöstä on tullut myös pappa betalar-nuorten esikuva. Ikävä kyllä niitä isin bemarilla ajelevia Kokoomusnuoriakin löytyy - ja he onnistuvat aina nostamaan minulta verenpaineet tappiin käsittämättömän kapea-alaisella maailmankuvallaan.
-Yrittäjyys-hurmos. Jotkin yrittäjä-aktiivit ajavat läpi sanomaa, jossa yrittäjyys on pyhä ja uskonnollinen asia ja yrittäjien arvostelu lähinnä Jumalanpilkkaa. Emme me mitään Kristuksia ole ja liialla hurmoksella tehdään vain hallaa firmoille. Yrittäjä on normaali ihminen, joka katsoo osaavansa jonkin duunin niin hyvin, että hänen ei kannata työskennellä toisen palkkalistoilla. Hän perustaa firman elättääksensä itsensä ja perheensä... Ja jos homma toimii niin firma kasvaa ja hän työllistää itsensä lisäksi myös muita ihmisiä. So simple! Ei kukaan perusta yritystä pyhässä missiossa: "Tahdon perustaa firman, jotta voisin työllistää ja maksaa kaikille rutkasti palkkaa".
Tässäpä noita; T2:n katselu häiritsi keskittymistä, joten aasinsiltoja ja porsaan kokoisia reikiä löytyy varmasti; siitä vain ampumaan alas ankkojani
Ja sen verran vielä (jos tuosta kirjoituksesta ei vielä tarpeeksi näkynyt läpi) niin äänestin ja tulen äänestämään Niinistöä.