Presidentinvaalikeskustelu: Niinistö vai Halonen?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aimo sanoi:
Onkos sitä "rajatilassa" hilluvaa epävarmaa äänestäjää vieläkään näkynyt täällä?

Mä lopetan kohta päivystämisen ja laitan pahvi-saulin kaappiin.

Vaikka en olekaan erityisen epävarma poliittisesta identiteetistäni (vanhempien kanssa puhuttiin aina asioista niiden oikeilla nimillä ja muistan saaneeni ensimmäisen poliittisena pitämäni kokemuksen 4-vuotiaana), en katso kuuluvani mihinkään poliittiseen vähemmistöön ja olen tullut kaapista ulos ilmoittautuen avoimesti Halosen kannattajaksi, niin jos sinulla on pakottava tarve iskeä öljytyt sormesi johonkuhun, suostun vapaaehtoiseksi :) En kokisi Niinistön äänestämistäkään virheeksi missään tapauksessa, joten minua saa vapaasti yrittää käännyttää.
Siirryn siis kuunteluoppilaaksi ihmettelemään aikuisten viisautta ja tietämystä kaikessa niinistöläisyydessään. Esitän kysymyksen ainoastaan jos en ymmärrä jotain isoa sanaa. Lupaan myäs lausua Sauli Niinistön nimen 10 kertaa kädet ristissä mennessäni nukkumaan.

Mua ei ainakaan Halonen vakuuttanut ensimmäisessä vaalitentissä eilen.
Varsinkin ne naurahtelut kun Niinistö puhu, mulla oli joskus tapana tehdä sillain (nauraa toisen mielipiteille) kun olin epävarma asiastani. Vai mikäköhän siinä on takana? Ei pitäisi kuulua sivistyneeseen keskusteluun toisen mielipiteille nauraminen.

Niinistö sai hyvin lyötyä Halosta näpeille, kun Halonen kiteytti nato-keskustelun että "Minä en ole menossa natoon, Niinistö on menossa". Tähän Niinistö "Ensinnäkään minä en ole menossa Natoon, vaan Suomen kansa on menossa jos menee, ja se päätetään kansanäänestyksellä". Aika hyvin sanottu mielestäni. :)

Willie sanoi:
Oletan, että tarkoitat Yhdysvaltojen suhteiden minimoimisella kritiikin esittämistä Yhdysvaltojen aloittamaa laitonta sotaa kohtaan.
Pitkästä listasta voisi mainita vaikka Halosen ääneen esittämät unelmat asekaupan ja kansainvälisten pääoman siirtojen verottamisesta. Tarkoituksena tietysti tukea Afrikan köyhien maiden korruptoitunutta järjestelmää. Mitäpä luulet kaikkien isojen teollisuusmaiden olevan mieltä tuollaisista ajatuksista?

EDIT: Muutenkin jenkit ovat perinteisesti aika nihkeästi suhtautuneet puna-aatteeseen. Ja sitä ajatusta Halonen on aika viljalti tuonut esiin.

DayOne sanoi:
Mutta tässähän on kyse presidentistä, olen vain sitä mieltä että Niinistö tuo kaivattua uutta tuulta ja uskon että se olisi positiivinen lisäys meille kaikille, myös köyhille ja duunareille. Kuten sanoin, mielestäni elämme pysähtyneisyyden hetkessä, nyt pitää päästä eteenpäin. Koko joukkuetta ei voi vaihtaa mutta valmentajan voi, eli numero 3 minun lappuun. Saa olla eri mieltäkin :).
Kiteytit pirun hyvin, olen täysin samaa mieltä.

Willie sanoi:

Emmä sua ala. Sä et ole rajatilassa. Tai jos oot, niin vain persoonana. Olet mun suosikkipunanuttu.

Vieressä loimottava takkatuli ja kokkaava vaimoke tekevät mut liian herkistyneeksi. En henno lähetyssaarnata sinua. Madonnakin laulaa taustalla valonsäteistä. Pidä ideologiasi ja karkaa. Vapaus!

Mitä pidemmälle nuo vaalikeskustelut menevät niin sitä enemmän Halonen alkaa kuulostaa Väryseltä, jota muka koko ajan sorretaan ja kaikki ovat häntä vastaan. Kaikki vain haukkuvat ja MTV:n edellisessäkin vaalikeskustelussa Kansallisteatterissa oli liikaa otettu yleisöön muidenkin ehdokkaiden kannattajia. Olisi varmaan pitänyt olla 70 prosenttia yleisöstä hänen kannattajiaan.

Kiittämätön ja katkera akka.

Aimo sanoi:
Emmä sua ala. Sä et ole rajatilassa. Tai jos oot, niin vain persoonana. Olet mun suosikkipunanuttu.

Vieressä loimottava takkatuli ja kokkaava vaimoke tekevät mut liian herkistyneeksi. En henno lähetyssaarnata sinua. Madonnakin laulaa taustalla valonsäteistä. Pidä ideologiasi ja karkaa. Vapaus!

Kamalan punainen ole, sillä jos Suomessa olisi asiansa osaava keskustapuolue, kannattaisin heitä. Koska tällaista puoluetta ei ole, keikun demareiden oikealla laidalla vihreiden kupeessa - sitoutumattomana tietenkin.
Vai et ala mua...
Veljeys!

NHB sanoi:
Pitkästä listasta voisi mainita vaikka Halosen ääneen esittämät unelmat asekaupan ja kansainvälisten pääoman siirtojen verottamisesta. Tarkoituksena tietysti tukea Afrikan köyhien maiden korruptoitunutta järjestelmää. Mitäpä luulet kaikkien isojen teollisuusmaiden olevan mieltä tuollaisista ajatuksista?

EDIT: Muutenkin jenkit ovat perinteisesti aika nihkeästi suhtautuneet puna-aatteeseen. Ja sitä ajatusta Halonen on aika viljalti tuonut esiin.

Jos Tobinin verosta puhut, niin sille on kyllä olemassa melko hyvät perustelut talouden vakauttajana ja tehostajana taloustieteen näkökulmastakin. Ongelmaksi muodostuisi toteutus.
Epäilen ainakin Halliburtonin lahjomien korruptoituneiden ulkomaalaisten virkamiesten suhtautuvan hyvin kielteisesti asekaupan rajoituksiin.
Miksi ihmeessä jenkit suhtautuisivat nuivasti punaisiin ajatuksiin? Maassahan vallitsee sananvapaus kuten Suomessakin ja valistunut kapitalisti tietää kyllä oikeistolaisuuden jyräävän ylivertaisuudellaan kaiken kommunistisen propagandan alleen. Turha sitä on edes vastustaa.

kylläpä Halosen julkinen esiintyminen on hätääntynyttä, kuten lej sanoikin niin paistaa tuommoinen puolustelu koko ajan ihan kuin häntä olisi sorrettu pahastikin..Saulin esiintyminen huomattavasti viileämpää ja uskottavaa, Saulilta tulee myös vastauksia kysymyksiin eikä vain ympäripyöreitä selittelyjä kuten haloselta lähinnä on tullut. Kyllä tosin tarjakin välillä on saanut asiaa puheisiinsa, mutta kovin vaikeata tuntuu olevan tuo itse asiaan meneminen..

Haukifile sanoi:
kylläpä Halosen julkinen esiintyminen on hätääntynyttä, kuten lej sanoikin niin paistaa tuommoinen puolustelu koko ajan ihan kuin häntä olisi sorrettu pahastikin..Saulin esiintyminen huomattavasti viileämpää ja uskottavaa, Saulilta tulee myös vastauksia kysymyksiin eikä vain ympäripyöreitä selittelyjä kuten haloselta lähinnä on tullut. Kyllä tosin tarjakin välillä on saanut asiaa puheisiinsa, mutta kovin vaikeata tuntuu olevan tuo itse asiaan meneminen..

No just olin samaa kirjoittamassa. Halonen koko ajan keskeyttää ja tuo esiintymisen taso on aika ala-arvoista. Rupes kyllä naurattamaan kun se kertoi, ketä ulkomaiden vaikuttajia se tuntee. Halonen puhuu niin paljon, ettei Niinistö saa suunvuoroa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei tosta keskustelusta kyllä ottanut selvää. Tuntuu siltä, että Niinistö kysyy ja kyseenalaistaa Halosen toimintaa ja Halonen yrittää puollustaa.

Ärsyttää muakin se, kun toi halonen kehuu, kuinka se on oikonut jonkun Bush tyhmemmän skragaa.

Pertti 123 sanoi:
Tuntuu siltä, että Niinistö kysyy ja kyseenalaistaa Halosen toimintaa ja Halonen yrittää puollustaa.
Niinistö yrittää selvästi jatkaa puheenvuorojaan kyseenalaistamisen lisäksi sillä, että mitä hän tulisi presidenttinä tekemään toisin tai mitä hän kokee tärkeäksi. Yleensä vaan Halonen tai viimeistään toimittaja keskeyttää ennen kuin tähän päästään. Kokonaisuudessa Niinistö jää vähemmille sekunneille, mutta ei se haittaa. Tarja tekee Saulista presidentin ihan itse :D

Tuon MTV:n vaalitentin aluksi olin jo huomaavinani roimaa parannusta Halosen suhtautumiskyvyssä, mutta mitä pidemmälle mentiin, sitä enemmän tämä illuusio mureni.

En käsitä miten istuvalla presidentillä ei riitä itsevarmuutta ja tyyneyttä vastailla asiallisesti. Halonen lähti hermostuneelle puolustelulinjalle ja esim. ulkopolitiikasta puhuessa hän ei vastannut kysymykseen yleisellä tasolla laisinkaan vaan keskittyi luettelemaan kättelyreissujaan.

Tentistä Haloselle :2:

Niinistölle :4:

KrisuK sanoi:
Tuon MTV:n vaalitentin aluksi olin jo huomaavinani roimaa parannusta Halosen suhtautumiskyvyssä, mutta mitä pidemmälle mentiin, sitä enemmän tämä illuusio mureni.
Tentistä Haloselle :2:

Niinistölle :4:

Pistin myös saman merkille. Keskustelun alkupuolella Tarja oli kyllä parantanut roimasti eiliseen verrattuna mutta loppua kohti sitten alkoi sama hermoilu kuin eilenkin ja kyllä Sauli vei taas Tarjaa, ei kuitenkaan ihan 100-0 niinkuin eilen.

-edit:typo

sauli.jpg
:thumbs:

Töissä oli hiljaista, joten koodasin rpotsku-botin. Jo botin alphaversio osaa tuottaa hämmästyttävän hyviä analyyseja väittelyistä. Esimerkkitulostus illan väittelystä alla:
rpotsku-bot sanoi:
Halonen vei tämänkin väittelyn 100-0. Niinistö jäi täysin paitsioon, eikä taaskaan saanut tuotua mitään ajatuksiaan esille. Niinistön esiintyminen oli puisevaa. Halonen sen sijaan pystyi luettelemaan suunnittelemansa konkreettiset toimenpiteet työllisyyden parantamiseksi ja teki tämän vielä kaunopuheisesti.

Haloselle :5:
Niinistölle :0:

Vaaleja ei kannata edes järjestää. Halonen vie voiton! :)

lIhaa sanoi:
Töissä oli hiljaista, joten koodasin rpotsku-botin. Jo botin alphaversio osaa tuottaa hämmästyttävän hyviä analyyseja väittelyistä. Esimerkkitulostus illan väittelystä alla:
:D

Tuli mieleeni tossa tentissä kun oli puhetta siitä SAK:n antikampanjasta(TYÖVÄEN PRESIDENTTI vai TYÖVÄ€N PR€$ID€NTTI), että mikä ihmeen pakko vasemmistolaisilla on vetää tämä vanhakantainen Vasemmisto= Työväen asialla, Kokoomus= Rikkaiden asialla- asettelu vaalikeskusteluun mukaan.
Tässäkin threadissa muutama henkilö on mainostanut kuinka Niinistö ajaa rikkaiden asiaa ja työväki saa taas kärsiä. Ei liene kuitenkaan enää tänä päivänä kyse mistään Kommunismi-Kapitalismi asetelmasta, niin miksei voitaisi tehdä ihan yhdessä töitä, eikö vastakkainasettelun aika olekaan ohi?
Ja kuinka moni oikeasti uskoo että äänestämällä Halosta saataisiin köyhyyttä poistettua vain sen takia että hän on vasemmiston ehdokas, tai että jos Niinistö valittaisiin niin kaikki köyhät ja työläiset poljettaisiin suohon. Ei porvarikaan ole niin tyhmä että se omankin toimeentulonsa perustaa lähtisi tuhoamaan.
Kaikki lähtee työstä.

Willie sanoi:
Lienet tietoinen, että tasavallan presidentti ei valitse korkeimman oikeuden jäseniä, vaan nimeää heidät hänelle annetun esityksen mukaan. Valintamenettelyn avoimuudessa on kenties parantamisen varaa, mutta siitä ei päätä presidentti.
Olet siis sitä mieltä, että pankkivaltuuston ehdottamat Ilkka Kanerva ja Esko Aho olivat pätevimmät hakijat Suomen Pankin johtokuntaan, eikä heitä ehdotettu virkoihin poliittisin perustein, mutta Halosen nimeämä Hakkarainen oli "sosialistikaveri" :hyper:
Oletan, että tarkoitat Yhdysvaltojen suhteiden minimoimisella kritiikin esittämistä Yhdysvaltojen aloittamaa laitonta sotaa kohtaan. Jos jätetään huomiotta se, että en näe suhteiden Yhdysvaltoihin kärsineen, ja keskitytään Venäjän ihmisoikeusloukkauksiin, niin olisiko Halosen logiikkasi mukaan pitänyt "minimoida" suhteet Venäjäänkin arvostelullaan? Toivoisin jonkinlaista yhtenäistä linjaa päättelyyn.

Edit: Maamiinojen poistamisen kannalla en ollut minäkään, mutta kyllä turvallisuutemme on vakaalla pohjalla ilmankin niitäkin.

a)Katsoitko maanantaina ykkösen iltaohjelmaa, jossa asiaa käsiteltiin? Valinnassa oli Halosella näpit pelissä, yllätys-yllätys valittu henkilö oli SDP.n toimihenkilön vaimo ja valintaperusteet jätettiin taas salamyhkäisiksi

b)tiedätkö, kuka entinen poliitikko ja mistä puolueesta valittiin suomen Pankin johtoon ja kuka pätevä jätettiin rannalle?

c)jäseniä valittaessa Halonen rokotti pahasti vastustajiaan, eikä ylimielisyydessään kuunnellut pankkivaltuuskuntaa.

d)suhteet Yhdysvaltoihin ovat halosen aikana kärsineet. Halonen on lisäksi arvostellut Iranin sotaa, mutta Tsetsenian tilanteesta ollut vaiti:eek: Tästä heidi hautalakin on asiallisesti muistuuttanut. Missä tasapuolisuus tälläkin kertaa?

e)nähtävästi ammattitaitosi maanpuolustusasioissakin on edellä kenraalikuntaamme :lol2:

Moi!

Ohessa eka postaus Vanhalta Mieheltä:

Kävin Saulille antamassa ennakkoäänen. Tottakai!

Ihmettelen maanviljelijänä sitä, miten vasemmiston ehdokas luulee saavansa maajusseilta ääniä... maatalous on aina ollut varsinkin SDP.lle punainen vaate. nyt kun annelikin tuli kehiin...way to go, Saukki!:kippis1:

Istuva presidenttimme oli tämän päivän vaalitentissä alusta loppuun asti puolustuskannalla vaikka hän edelleen johtaa peliä. Ellei olisi käynyt sääliksi niin olisin revennyt muutamaan kertaan aivan täysin. Niin surkuhupaisaa se vaan oli, kun Tarja yrittää keskeyttää MTV3:n lähetyksen etuajassa:
- ei meillä riitä tähän aika
- nyt ei aika riitä
- nyt ei aika riitä, saat tausta materiaalia

POINTTI: Sauli heilutteli tahtipuikkoa läpi koko keskustelun vaikka oli vielä selkeä haastaja. Miettikääpä nyt hyvät bodarit ihan rehellisesti sitä, että kumpi noista kahdesta sopii paremmin edustamaan meitä maailmalla. Tässäkin ketjussa tähän presidenttikysymykseen sekoitetaan kaiken maailman hifistelyitä, joilla ei ole mitään tekoa sen kanssa, että presidentin ydintehtävänä on meidän etujemme valvominen maailmalla.

Voi olla ettei Tarja nouse tästä edes DECAlla (=SAK). Voi toisaalta myös olla, että onnistuu huijaamaan testiä (kansa). Tässä tullaan jollain tapaa punnitsemaan oma uskoni ihmisen älykkyttä kohtaan.

Turhaahan tämä väittely tietty on, kun päätös halutaan tehdä pelkällä tunteella. Monethan on varmaan etukäteen päättäneet, että Tarja on parempi. Sitten totuutta ja omaa virhettä ei uskalleta enää kohdata millään perusteilla. Tämä ketju on kyllä erinomainen todiste tästä mielikuva- ja etukäteispäättämisestä.

Summasummarum: Ihmeen hermostuneen ja epävarman ihmisen annamme toimia koko kansan presidenttinä ja etujemme ajaja. Itse en enää kykene tunnistamaan Tarjan puheiden perusteella yhtään ryhmää maamme sisältä, jonka etua hän jollain tapaa ajaisi. Onkohan vika minussa?

P.S. Itsekin äänestin muuten viime vaaleissa Tarjaa. Joskus olen myös jättänyt joitakin kuukausia treenaamatta ja aterioita väliin. Mikäs siinä, kun myöntää vaan rohkeesti tehneensä virheitä ja suuntaa hieman fiksumpana katseensa tulevaisuuteen. Kerran tein HST:tä ihan liian kauan ja pamahdin valtaisaan ylikuntoon - en tee niin enää.

Suositut

Back
Ylös Bottom