Presidentinvaalikeskustelu: Niinistö vai Halonen?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
"Voi *ittu teitä miehiä! Mä en ainakaan äänestä Tarjaa siksi, että hän on nainen! Mut miehillä ottaa näköjään koville, kun presidenttinä on nainen.
Ja miksi naisilla on äänioikeus.. Niin, miettikääpä sitä! Tasa-arvoa? Naisillekin oikeus puuttua siihen, miten hommat hoidetaan oikein."

Itseasiassa tuo sun koko postaus oli niin perseestä että oli pakko laittaa vielä paskempi perään. Tosin on todettava puolustukseksi, että valitettavan paljon perheen/suvun asenteet vaikuttavat äänestyskäyttäytymiseen, eikä asioita vaivauduta ajattelemaan itsenäisesti.

Raejuusto sanoi:
Voi olla että sinua ja koko sukuasi tulee vituttamaan seuraavat kuusi vuotta oikein urakalla, sillä usko tai älä, Sauli voittaa :) Reilu peli, sillä me muut olemme eläneet siinä vitutuksessa ainakin edelliset kuusi vuotta, ja meitä on varmasti enemmän kuin "teitä".

Niin ja tämä vaalikeskustelu olisi helpompaa kaikille jos unohdettaisiin mitä sukupuolta ehdokkaat edustavat.

:lol2:

Saattohoito sanoi:
Itseasiassa tuo sun koko postaus oli niin perseestä että oli pakko laittaa vielä paskempi perään. Tosin on todettava puolustukseksi, että valitettavan paljon perheen/suvun asenteet vaikuttavat äänestyskäyttäytymiseen, eikä asioita vaivauduta ajattelemaan itsenäisesti.

Niin siis meillä ei ole suvussa sellaista tyyliä, että kaikkien on nyt pakko äänestää Tarjaa, koska se olis joku vitun perinne. Selvennän vielä, että aloimme suvun kanssa keskustella vaaleista ja yllätyksenä huomasimme, että olemme kaikki Tarjan puolella. Sikäli, kun sillä nyt edes on mtn merkitystä.

"Niin siis meillä ei ole suvussa sellaista tyyliä, että kaikkien on nyt pakko äänestää Tarjaa, koska se olis joku vitun perinne."

En uskonutkaan niin. Usein vaan kotona opitut arvot/ajettelumallit heijastuvat lapsiin, eikä niitä pahemmin pohdita koskaan. Omassa kaveripiirissäni olen huomannut että moni äänestää sitä mitä kotona porukat.

Vähän kannattaisi ottaa selvää asioista ennen kuin äänestää. Itse en ole kovinkaan poliittisesti valveutunut, mutta kandeisi varmaan käydä edes vaalikoneella.

Ja kyllä tarja enemmän saa ääniä siksi että on nainen kuin niitä menettää. Itse en tunne yhtään tyyppiä ketä haittaisi naisen valta-asema yhtään missään. Vituttaahan se tietty välillä kun johtavissa asemissa naiset on usein aika tunareita.(Kuten nyt tämä Tarja)

Eleonoora sanoi:
Niin siis meillä ei ole suvussa sellaista tyyliä, että kaikkien on nyt pakko äänestää Tarjaa, koska se olis joku vitun perinne. Selvennän vielä, että aloimme suvun kanssa keskustella vaaleista ja yllätyksenä huomasimme, että olemme kaikki Tarjan puolella. Sikäli, kun sillä nyt edes on mtn merkitystä.

Kerros vielä miksi sitten äänestät sitä?

Tais tulla ilmi taas "Anneli Tainamaisuuksia" (Puolustusministeriltä legendaarinen vastaus kun kysyttiin Hornetien aseistuksesta: "No emmä niin tiedä, jotain rakettia niissä taitaa olla."!! :D) koskien puolustusmateriaalia ja ylipäätään sotiin liittyviin kysymyksiin. Halonen pussitti itsensä Nato -kysymyksessä aika totaalisesti, siis ei helvetti: yhteensopivuus on edellytys yhteistoiminnalle (mm. IFF laitteisto, ettei ammuta toisiamme taivaalta) ei todellakaan mikään tae Naton tuesta. Halonen näytti muutenkin koko ajan vähän vauhkolta ja epävarmalta. Kyllä tää tästä vielä lutviutuu 3:sen eduksi :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
protsku sanoi:
Tarja on hyvä! Mä ainakin äänestän Tarjaa toisella kierroksella. :)

Sun pakkotoistolle lähettämies viestien perusteella en yhtään ihmettele, että kannatat Halosta. Yksinkertaisesti Halosen kannattajat eivät kykene rationaaliseen ajattelutapaan. Tästä johtuukin että monille naisille presidentin sukupuoli on tärkeämpi asia mitä esimerkiksi presidentin johdonmukaisuus..

Guru on puhunut.

Ruokalusikalta hyvä omakohtainen kannanotto!

Jos mä olisin moderaattori, kävisin piruuttani ottamassa Protskun käyttäjäasetuksista sen "Ignore All Other Users" -napin pois päältä.

Olis Protskulla kauhee aamuherätys huomenna, kun huomais, että tässä ketjussahan on yli 800 viestiä. :D

Tänään puhuin puhelimessa isän kanssa.
Isä: Ketä meinaat äänestää?
Minä: Halosta tietenkin!
Isä: Noo noo tyttö tyttö tuuppa käymään täällä syömässä niin puhutaan vähän samalla. Ettet vaan mee tekkee mittään herkitsematonta...;)

:lol2: :lol2: Meidän perheeseen ei siis ihan päde tuo "perheen vaikutus".

Ellen mää sitten mee sinne syömään ja sieltä suoraan ennakko äänestää Salea....:jahas:

Jos nyt sovittais, että kaikki kiltit pakkislaiset äänestää Saulia, jookosta?

Mölliskökin, olen sun kuvaa katsellut meidän kaupan seinällä ja miettinyt "tuokin kaunis tytteli menee ja laittaa äänensä aivan hukkaan, mihin tämä maailma on menossa?" Sitten huokaan syvään ja palaan proteiinitiskin ääreen pyyhkien surun kyyneliä kivettyneiltä poskiltani.

RRKalle sanoi:
Vähän kannattaisi ottaa selvää asioista ennen kuin äänestää. Itse en ole kovinkaan poliittisesti valveutunut, mutta kandeisi varmaan käydä edes vaalikoneella.

Ja kyllä tarja enemmän saa ääniä siksi että on nainen kuin niitä menettää. Itse en tunne yhtään tyyppiä ketä haittaisi naisen valta-asema yhtään missään. Vituttaahan se tietty välillä kun johtavissa asemissa naiset on usein aika tunareita.(Kuten nyt tämä Tarja)
itse olen käynyt vaalikoneella ja tavjaa se ehdottaa mulle:eek: . sitten kun nuita tenttejä katsoo niin ei ole epäilystäkään siitä kumpi on mielestäni pätevämpi. sauli perustelee aina omat kantansa todella hyvin ja perusteellisesti, ei jää mitään epäselvyyttä asiasta kuin asiasta yksikertaisemmallekaan ihmiselle kuten itselleni:rock:

Raejuusto sanoi:
Kyllä, olen tämän kannalla. Osion nimi voisi olla vaikka "politiikka ja yhteiskunta", ja siihen sopivia aiheita riittää varmasti vaalien jälkeenkin (ja vuoden päästähän on eduskuntavaalit). Yleiselle puolelle voisi sitten jäädä nämä "avantouinti" ja "jarkko nieminen" -ketjut.
Juuri samaa mietin, "Yhteiskunta ja politiikka" tai toisinpäin. Oma osio olisi tietysti melkeinpä jokaiselle aiheelle eduksi, mutta toisaalta se taas sitten alkaa haitata, jos Yleisessä keskustelussa on liian monta alaosiota. Mutta kyllä tuo helpottaisi tämän aihepiirin keskusteluja, kun kaikki siihen ketjut olisi helpommin löydettävissä. Kannatan. :thumbs:

Riiccia sanoi:
Kerros vielä miksi sitten äänestät sitä?

Mä en ole loppujen lopuksi mikään älytön politiikkaintoilija, mutta minusta Tarja ei ole tehnyt mitään suuria virheitä, joten miksen siis antaisi hänelle ääntäni. Hän ei myöskään ole suurella innolla liittymässä NATOon.
Ja jos toisella kierroksella olis Tarjan sijaan Matti, niin en siltikään äänestäisi Salea.
Jos Tarja ei ole sopiva pressa, niin ei sitä kyllä ole sitten Salekaan.

Protskulla on ihan ok nimimerkki, mutta näkemykset tuntuvat minusta kovin vajavaisilta! Itse aion ottaa jatkossakin proteiinia ja kerryttää hieman lisää massaa.

Presidentivaalissa aion äänestää sitä ehdokasta, jonka puheesta ymmärrän jotain ;) Se jonka puheiden sisällön voin sanoa ymmärtäväni tuntuisi lisäksi olevan sellainen, jolla on oikeasti edellytykset saada jotain aikaiseksi.

Sitten se toinen ehdokas: A) mielestäni ei juuri ikinä vastaa siihen mitä kysytään, B) puhuu todella pitkästi (asian vierestä) ja johdattaa keskustelun täysin sivuraiteille, C) puhelee asioista, jotka eivät kiinnosta minua oikeasti yhtään, D) halveksuu äänestäjää/demokratiaa todella pahoin puhelemalla, että hänet olisi pitänyt valita jo ensimmäisellä kierroksella ja E) tasa-arvoa julkisesti puoltavan ehdokkaan jatkuva pyrkimys tehdä vaaleista sukupuolikysymys ärsyttää minua aika lailla (toivon, että fiksut naisemme näkevät tässä kohdin todellisen tarkoitusperän)

Mauno ja Martti olivat fiksuja miehiä ja molemmat ajoivat Suomen etuja maailmalla. Ahtisaari on ansiokkaasti jatkanut samalla linjalla myös kautensa jälkeen ja hänestä voi olla oikeasti ylpeä. Oletteko muuten havainneet, että kumpaakaan näistä SDP-presidenteistä ei ole saatu puhumaan Tarjan puolesta? Enkä ihmettele ollenkaan, että miksi ei. Itse asiassa toivon edes toisen omaavan sen verran selkärankaa, että ilmaisisi selkeästi kantansa ehdokkaista. Luulenpa herrojen raapustavan lappuun numeron 3.

Olen muuten poliittiselta vakaumukseltani sellainen hieman oikealla laidalla oleva sosiaalidemokraatti (en ole kyllä ihan varma, mutta näin veikkaisin :)), joka haluaa jakaa kaikille Suomalaisille hyvinvointia. Näissä vaaleissa käy kyllä nyt minun osaltani kuitenkin niin, että demariehdokas ei tule saamaan minun ääntäni. Valitettavasti meidän oma ehdokkaamme ei ole asiasisällöiltään eikä edustavuudeltaan paras!

Oletteko muuten panneet merkille, että ensimmäisellä kierroksella meillä oli pöydässä parhaat ehdokkaamme tulevaksi presidentiksi. Näistä yksi ei ole ilmoittautunut Niinistön tukijaksi. Kaikki muut pöydässä istuneet näyttäisivät antavan tukensa Saulille.

Toki todennäköisyydet on selkeästi Tarjan puolella. Varsinkin, jos hän ymmärtää tulevissa keskusteluissa A) edelleen olla ottamatta kantaa mihinkään tai B) puhua niin pitkästi ettei asiaan päästä tai C) puhua fiksun kuuloisesti mitään tarkoittamatonta sanomaa. Hyvä kikka voisi olla Tarjan sairastuminen niin sen ei tarvitsisi osallistua kannatusta syöviin vaalitentteihin :)

Kannattaa muuten kuvitella mielessään molemmat ehdokkaamme tilanteeseen, jossa valtiovierailulle tulee joko Putin tai Bush. Sitten kannattaa kuvitella näiden herrojen ajatuksia heidän kohdatessaan Tarjan tai Saulin. Mielestäni tämä edustavuuskysymys on erittäin tärkeä ja uskon, että tuosta ajatusleikistä selviää helpostikin mun pointti ;)

Pahoittelen, että tää meni hieman vuodatuksen puolelle, mutta tuli pienet sumppilaskut tähän illaksi. Lisäksi tää vaaliasia on jotenkin muutenkin alkanut ottaa ihmeen koville - tilanne nimittäin näyttää vahvasti siltä, että aivan kelvoton presidentti saa edelleen jatkaa tehtävässään kunhan tajuaa uskotella äänestäjille, että hän on hommansa hoitanut.

No nyt äkkiä unelle että nää kortisolit ja niistä seuraava lihakato saadaan taipumaan oikeeseen suntaan. Nimittäin tosta presidenttikysymyksestä huolimatta kannattaa muistaa oma pääfokuksensa - lihaksikas kireä vartalo!

!

Mike sanoi:
Jos nyt sovittais, että kaikki kiltit pakkislaiset äänestää Saulia, jookosta?

Mölliskökin, olen sun kuvaa katsellut meidän kaupan seinällä ja miettinyt "tuokin kaunis tytteli menee ja laittaa äänensä aivan hukkaan, mihin tämä maailma on menossa?" Sitten huokaan syvään ja palaan proteiinitiskin ääreen pyyhkien surun kyyneliä kivettyneiltä poskiltani.
:lol2: :lol2: Jos mun ihana:haart: isä ja vielä ihana:haart: Mikekin näkee noin paljon vaivaa mun käännyttämiseen niin pakko kai se ainakin on harkita....;) Lupaan ratkaista ääneni vasta Uutisvuodon perusteella lauantaina!!

Edit. Kuvako onnistu?Sitä pitää päästä joku viikko ihmettelemään :eek:

Suositut

Back
Ylös Bottom