pevelius sanoi:![]()
kun asustelin aikoinani venäjällä, oli tavallinen kansa henkisesti paljon terveempää kuin täällä meillä.
ja neuvostoliittokin oli ihan jees. aika vaan ei ollut kypsä ja silleen
suomessa nyt vaan on edelleen jostain syystä tuo ryssänviha voimissaan. täysin syyttä, sen verran mukavaa porukkaa ovat suurimmalta osin.
suomalainen oikeisto muilutuksineen ja joukkoteloituksineen sisällissodassa on mielestäni huomattavasti rankemmalta pohjalta rullattu framille kuin kommarit konsanaan (suomessa). eikä tuo tahti kuulemma hellittänyt sodissakaan, sielläkin vielä punaiset perheet pääsivät pahimpiin paikkoihin viimeisimmän historiantutkimuksen tuloskatsauksen mukaan.
voittajan kirjoittama historia on aivopessyt luonnostaan toisiaan auttavan kansamme uskomaan, että oikeiston vastakohta on vääryystö. näinhän se juttu ei kuitenkaan mene, punainen aate on huomattavan kaunis, inhimillinen ja maailmaa syleilevä.
tässä vähän syvempää pohdiskelua eräästä yhteiskuntamme epäkohdasta, sanotaan nyt vaikka työväen presidentin vastaiseksi manifestiksi:
http://megafoni.kulma.net/index.php?art=126&artp=0
Itärajan tuolla puolen asuvia ihmisiä kohtaan minulla ei ole isompia antipatioita. Sosialismia ja kommunismia en voi sietää.
Juu, punakapinan jälkilöylyissä kyyti oli kylmää häviäjille. Olen tyytyväinen valkoisten selkävoittoon, vaikka tyylipisteitä ei välttämättä suuremmalti ropissut.
Tuota manifestia ja sosialismia sivuten totean että sairaista, vanhuksista yms. on pidettävä huolta, mutta muutoin ihmisillä tulee olla vastuu itsestään.
Ei voi olla oikeudenmukaista, että työhaluttomia tuetaan pahimmassa tapauksessa koko heidän ikänsä.
Työhaluttomiin lasken kaikki ne työttömät jotka eivät asuinpaikkakunnaltaan suostu mitä tahansa työtä (joka ei ole terveydelle vaarallista tms.) vastaanottamaan.
En käsitä miksi esim. maisterin tutkinnon suorittaneen pitäisi ilman sanktioita antaa olla vastaanottamatta vaikkapa työvoimatoimiston tarjoamaa siivoustyötä, jos herra/rouva/neiti maisteri ei itse ole itse kyennyt työllistymään koulutustaan vastaavasti.
Itse tein huonosit palkattuja paskahommia ennen kuin pääsin nykyiseen ammattiini. Eipä tullut mieleenkään hakea työttömyyskorvausta ja laittaa laiskuuttani/vittumaisuuttani muita maksamaan.

huoh. Itä-euroopan, Neuvostoliiton, Kiinan ja Pohjois-Korean esimerkit ei joillekin näköjään riitä.