Presidentinvaalikeskustelu: Niinistö vai Halonen?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
protsku sanoi:
Näköjään osa muistakin äänestäjistä on tehnyt Sauli Niinistön vaalikampanjasta samat johtopäätökset kuin minä. Juristimainen johdantolauseiden käyttäminen joka asiaan ei toimi vaalikeskusteluissa kun sitten ei päästä koskaan itse asiaan. Pitää mennä suoraan asiaan ja puhua niin että kansa ymmärtää. Halonen on ollut tässä ylivoimaisen hyvä, Sauli onnistui ainoastaan ensimmäisessä vaalikeskustelussa.

Niinistöllä on ollut omat heikot hetkensä asiansa esille tuomisessa. Tääkin on jossain kysymyksissä ihan ymmärrettävää. esim. tuloerojen kasvua kysyttäessä koska ei kansalaiset muutenkaan näytä tajuavan minkätakia 1) Tuloeroja välttämättä tulee 2) Ne kasvaa varsinkin talouskasvun aikana. Tota 2 kohtaa Niinistö on mun mielestä ihan hyvin selittänyt. Eri asia miten se menee perille.

Kallis on ollut ehkä ylivoimaisen hyvä puheiden kansantajuistamisessa. Halonen on ollut ylivoimaisen hyvä korkeintaan(no ei nyt unohdeta Soinia) sanoon mahdollisimman vähän niin, että kansa a) tykkää b) luulee tietävänsä mistä Halonen puhuu.

Niinistön ajoittain huono (kansan)ymmärrettävyys on joo ehkä haitannut sen suosiota, mutta ei pilaa itse miestä. Toivottavasti toisella kierroksella alkaa meneen teemat paremmin jokaiselle jakeluun.

protsku sanoi:
Olen myös samaa mieltä tuosta "Työväen presidentti" -teemasta, se on liian tekemällä tehty ja keinotekoinen. Mistä lähtien Kokoomus on edustanut työväkeä? Kansan mielestä on irvokasta että perinteisesti rikkaan yläluokan asioita ajanut puolue markkinoi itseään työväen puolueena.

Niinistö on itsekin sanonut(mikä pitäis olla kaikille muutenkin selvää) että tolla kamppanialla on tarkotus provosoida. Tottakai. Herätellä ihmisiä tajuaan, että sen vastakkaiasettelun ajan olis syytä olla pian ohi. Miten hyvin kamppanja on onnistunut siinä, on tietysti eri juttu. Mutta tää ei tarkota sitä, ettäkö kyseessä olisi vain mainoskikka.

training_addict sanoi:
Tosta "Työväen presidentti"-sloganista kuulee nyt hirveetä porua jokapaikassa. Joo se on mainostoimiston keksintöö ja henkilökohtasesti oon sitä mieltä, että vaikka se pitää paikkansa ja vaikka siinä on oma sanomansa, mutta ei se ole mennyt hyvin perille. Se on juurikin liian provosoiva ja ihmiset ei vaivaudu ajattelen mitä oikeasti sillä tarkotetaan.

Olettaisin, että tyypillinen ajatusketju menee jotenkin näin:

1) Niinistö? -> Kokoomus? -> Rikkaiden edun ajaminen, köyhien riistäminen

2) Työväki? -> SDP:n leiri, duunarit, matalapalkkaiset, heikot

-> 1 + 2 = Työväen presidentti Sauli Niinistö -> Rikkaiden etuja ajava köyhien riistäjä muka köyhän asialla? No ei varmaan! Nää on taas näitä herrojen metkuja. Kyllä ne tiedetään. Mä äänestän Halosta. Perkele!

Ensimmäisenä mennään metsään jo silläkin tasolla mitä kokoomuksesta luullaan, mutta ei enempää siitä tässä ketjussa. Siitä voidaan väitellä lisää vaikka siellä pressanvaalithredissä tai sitten eduskuntavaalien alla kun asia on enemmän ajankohtainen. Anyways...

Tästä on puhuttu monet kerrat, minkä takia toi slogan ja noi teesit on paitsi ajankohtasia ja osuvia niin myös niiden vähempiosaisten etu. Ja tää johtuu juurikin niiden presidentin tehtävien ymmärtämisestä. Se EI päätä sisäpolitiikasta. Ammattipolitiikkoja sen on turha edes koittaa vahvasti painostaa. Sen rooli on enemmän, nyt sadannen kerran, herätellä sitä kansaa. Puhua niistä ongelmista ja vaikeista asioista. Nostaa kissa pöydälle. "Keppiä pöytään!"

Toinen asia on Suomen imagon rakentaminen maailmalla, niiden suhteiden luominen. Hankkia niitä investointeja. Ei kiukutella suomalaisille yrityksille vienninedistämismatkoilla kapitalismista, jos sattuu olemaan paha päivä.

Noissa sloganeissa "Työväen presidentti" ja "Koko kansan presidentti" niiden populismista huolimatta, Niinistö pesee Halosen 100-0. Edellä mainituista syistä. Niinistöltä selkeä kannanotto. Asiapohjalta. Halosella ei oo mitään muuta pohjaa kun ne gallupit. Ja ne ei todellakaan kerro Ahtisaarta lainaten tipan tippaa yhtään mistään

protsku sanoi:
Onko Sauli Niinistö keksinyt näihin vaaleihin mitään uutta? Esko Aholla oli sentään se Työreformi joka synnytti aidosti uutta keskustelua. Nyt näissä vaaleissa pyöritellään vain ympäripyöreitä iskulauseita tyyliin "vastakkainasettelun aika on ohi".

Edelleen. Mitähän vaalitenttejä sitä on tullut katseltua? Mutta kerroppa ihmeessä mitä uutta Halonen on näihin vaaleihin tuonut?? "Ei voi muuttaa linjaa kun on 6 vuotta ollut koko kansan presidentti" :lol2:

Niinistöltä mm. vaaliteemat ei ole vain mainoskikka, vaikka ei sulle mene jakeluun.

Konkreettisena esimerkkinä esim. Itämeren alueen yhteistyön kehittäminen(mistä Halonen ja Vanhanenkin innostuivat)

Tuonut esiin unohdettuja asioita kuten eläkepommiin varautumisen.

Eurooppalaisempi NATO(josta alkaa kanssa olemaan enemmän yksimielisyyttä)

Unilukkarin rooli

siinä muutamia.

protsku sanoi:
Ensimmäisen vaalikeskustelun jälkeen Sauli Niinistön puheet ovat olleet mielestäni aivan keskinkertaisia. Hän vetäytyi samaan "ei olla mistään mitään mieltä" -rintamaan kuin Matti Vanhanen. Tämä oli mielestäni karkea virhe Tarja Halosen vaalikampanjan haastamisen kannalta. Kun tuohon lisätään vielä täysin ennenaikainen NATO-myönteisyys niin ei sillä voi pärjätä vaalien toisella kierroksella.

"samaan ei olla mistään mitään mieltä rintamaan"?!? Tää on todella paksua juttua jopa sulta ja Halosen kannattajilta yleensä. [loppuu taas ihmetyshymiöt kyllä kesken]

Eiköhän se kuule prosku ole nyt shillä lailla, että se sun "koko kansan presidenttis" johtaa juurikin näitä "ei mitää mieltä mistään" galluppeja. Ja kirkkaasti!

protsku sanoi:
Sauli Niinistö on kyllä sympaattinen poliitikko mutta häneltä puuttuvat ne ominaisuudet joilla saadaan kaikki kansan rivit äänestämään häntä presidentiksi. Nyt hän on leimallisesti kaupunkilaisten nuorten aikuisten presidenttiehdokas. Se ei riitä!

protsku sanoi:
Muistakaa että uurnilla äänestävät kaikki äänioikeutetut kansalaiset. Tämä foorumi on profiloitunut lähinnä 20-30 -vuotiaisiin. Voitte olla varmoja siitä että kahden viikkon päästä nähdään mm. tällaisia äänestyspäätöksiä:

a.65-vuotias eläkeläinen arvostaa hyvinvointipalveluiden säilyttämistä
b.35-vuotias työtön arvostaa perusturvan säilyttämistä
c.45-vuotias reserviläinen arvostaa sotilasliittojen ulkopuolella pysymistä
d.80-vuotias sotaveteraani samoin
e.55-vuotias lapsensa maailmalle lähettänyt isä ja äiti arvostavat inhimillisiä työmarkkinoita jälkikasvulleen

Vastaappas nyt vaikka näihin aluks.

originally posted by training_addict

a) mitenkäs Halosen valinta auttaa turvaan ne hyvinvointipalvelut(paremmin kun Niinistön)?

ja pliis. toivottavasti ei mitään Niinistö lakkauttaa terveydenhuollon shaissee enään...ei todellakaan vois vähempää kiinnostaa vastailla niihin kommentteihin....

b) ks. a-kohta. ja edelleen ei mitään toimeentulotuen lakkautus bullshittiä, kiitos.

c) 1) minkä takia? 2) edelleenkään ei ole ihan mustavalkonen asia presidentinvaalia ajatellen.

d) minkä takia? sen vuoksiko kun viimeks oli niin helppoa tapella yksin?

e) terve. niitä perusteluja nyt näille mutu-jutuille oikeesti.

Tässä kampanjapäällikön viesti Niinistön tukiryhmälle, jossa kommentoidaan tuota väitettyä Halosen vappupuhetta:

"Niinistön kampanjaa käydään reilun pelin hengessä

Hyvät Niinistön tukijat,

Pitkin Suomea kiertää parhaillaan tekstiviestikampanja, jossa kerrotaan perättömyyksiä Tarja Halosen vappupuheista. Viestissä olevat tiedot eivät pidä paikkaansa. Niinistön kampanjalla ei ole mitään tekemistä viestin kanssa ja pyydän, että viestiä ei välitetä eteenpäin.

Netissä on myös joitakin Tarja Halosta mollaavia verkkosivuja. Ne eivät kuulu Niinistön kampanjaan. Kampanjan ainoat verkkosivut ovat osoitteessa www.niinisto.net.

Kamppailua on käyty tähän saakka puolin ja toisin kunniallisesti, sama linja jatkuu loppuun saakka.

Terveisin

Harri Jaskari
Kampanjapäällikkö"

Tuosta jauhaminen voidaan siis lopettaa. Itse olen viime päivät keskittynyt selittämään Halosen kannattajille, että vaalihan on aivan selvä eikä sinne äänestämään enää kannata vaivautua...

Dean Kuntz sanoi:
kuka voisi olla kauempana työväestä kuin oikeistolainen salassa työläisiä halveksiva Niinistö.
Entäs sitten se "aito" työläisten edustaja, joka on SAK:n entinen lakimies, joka ei koskaan ole tehnyt duunarihommia, ja jonka ainoa kosketus tavalliseen kansaan ja työläisiin on tuulipuku, lippalakki ja se, että sattuu olemaan kotoisin Kalliosta.

Kyllä mun mielestä Niinistö edustaa työväkeä (joka on jo laajempi käsite, kuin työläiset) paljon paremmin. hän sentään pyrkii lisäämään työpaikkojen määrää tässä maassa.

Marx sanoi:
Itse olen viime päivät keskittynyt selittämään Halosen kannattajille, että vaalihan on aivan selvä eikä sinne äänestämään enää kannata vaivautua...

:thumbs: joku sentään älyää miten tämä toinen kierros toimii!

Tuosta tiedotteesta käy hyvin ilmi tuo aiempi pointtini. Jos Niinistön leiristä ei olisi nyt heti reagoitu, olisi Halosen tiimille riittänyt todistaa tuo vappupuhe paskapuheeksi ja tämän jälkeen osa epävarmoista äänestäjistä rankasti yksinkertaistaen laskisi, että

paskanpuhujat = Halosen vastustajat = Niinistön kannattajat :rolleyes:

Negatiivinen kampanjointi ei kannata!

ironisti sanoi:
training_addict:

Tuskin enää muutat tyyliäsi, mutta sanon silti, että tuollainen hyökkäävä ja vastustajaa ivaileva tyyli ei edistä Niinistön asiaa pätkääkään. Niinistöhän tarvitsee lisää ääniä juuri niiltä äänestäjiltä, jotka eivät häntä ensimmäisellä kierroksella äänestäneet.

Perustelet kyllä suurimmaksi osaksi ihan vakuuttavasti asiasi, mutta voisit saada enemmän väkeä puolellesi jos kirjoittaisit hieman kunnioittavampaan sävyyn. Saahan sitä olla fanaattinen, mutta politiikassa täytyy olla ovela ja vähän kosiskella ihmiset puolelleen. Kukaan ei halua kuulla olevansa tyhmä eikä kukaan siirry Niinistön leiriin idiootiksi haukkumalla.

Ei ole sattumaa, että ainakin kahdessa sunnuntain jälkeisessä puheenvuorossaan Niinistö on pyytänyt kannattajiaan kunnioittamaan vastustajaansa. Tuollainen negatiivinen kampanjointi kääntyy (ainakin Suomessa) itseään vastaan ennemmin tai myöhemmin.

Edelleenkään mä en ole tässä Niinistön kamppaniaa vetämässä. Eikä pääasiallisena tarkotuksena ole värvätä koko pakkista Niinistöä äänestämään. Mä olen yksityishenkilö, jonka mielestä Niinistö olis paras ehdokas tän maan presidentiks ja nää mun perustelut on mun perusteluja. Noissa joissain kommenteissa oletetaan kyllä mun mielestä vähän liikaa, että niihin vastattais asiallisesti, mutta voin mä sun ja Niinistön mieliks koittaa(jälleen kerran) siistiä tätä omaa kielenkäyttöäni.

ironisti sanoi:
:thumbs: joku sentään älyää miten tämä toinen kierros toimii!

Tuosta tiedotteesta käy hyvin ilmi tuo aiempi pointtini. Jos Niinistön leiristä ei olisi nyt heti reagoitu, olisi Halosen tiimille riittänyt todistaa tuo vappupuhe paskapuheeksi ja tämän jälkeen osa epävarmoista äänestäjistä rankasti yksinkertaistaen laskisi, että

paskanpuhujat = Halosen vastustajat = Niinistön kannattajat :rolleyes:

Negatiivinen kampanjointi ei kannata!

Varmasti näin. Mutta kannattaa nyt muistaa, että on kaks eri asiaa puhua esim. Halosen stasi-listojen panttauksesta(fakta) tai DDR-tunnustamiskomissio menneisyydestä(fakta) keskustelupalstoilla, kuin esim. että lähtee tekstiviestillä pommittaan jotain lausetta, jonka alkuperästä ei ole todisteita.

Jep. Ensimmäinen ja tärkein sääntö markkinoinnissa/kampanjoinnissa Suomessa: Kilpailijaa ei tule koskaan lyödä täysin tai missään nimessä nöyryyttää. Pienenä kansana suomalaiset tuntevat herkästi sympatioita lyötyä kohtaan. Varsinkin hyviä ja reiluja häviäjiä kunnioitetaan yli kaiken. Vastustaja kannattaakin mieluummin syleillä (lähes) kuoliaaksi "armelias on rikas"-periaatteella.

Eniten Halosessa ärsyttää omien mielipiteiden "puute". Suoraa kunnon vastausta ei ämmästä saa irti kirveelläkään. Hyvänä esimerkkinä tämän (vai eilispäivän) Aamulehden pieni muutaman kysymyksen nurkkaus: työllisyydestä, Natosta, pakolaisista yms. yms. Haloselta vain ympäripyöreitä vastauksia, ettei vaan suututeta ketään mahdollista äänestäjää. No Aamulehden lukeneet tietänevät, mitä tarkoitan. Pahimman laatuinen jeesmies...

Vaikka en Niinistön kanssa ole kaikesta samaa mieltä, hänellä sentään on mielipiteitä, jotka hän uskaltaa tuoda julki.

Eniten tosiaan pelottaa, että Halonen vie voiton pelkästään olemalla nainen. :curs:

Ollaanpas sitten hetki "asialinjalla" ja kehutaan sitä omaa ehdokasta muiden mollaamisen sijaan....;)

lähde MTV3:n pressanvaalisivut

http://www.mtv3.fi/uutiset2006/presidentinvaalit/haastattelut.shtml?417378

Vähän tosta kun monet kritisoi Niinistöä kovaks jätkäks. Itte painottaisin juurikin tota Tsunamikokemusta. Kyllä noi lähelläpiti tilanteet, kun on omasta elämästä kiinni, muuttaa aika syvällisestikin ihmisen arvokäsityksiä. Ja tässä tapauksessa kait sitten pehmeämpään suuntaan. Ei tota leskeksi jäämistäkään pidä vain ajatella, että nyt on vallaton poikamies kysymyksessä, vaan kyllä Niinistö tietää todella konkreettisesti miltä tuntuu menettää joku itselle todella rakas ihminen. Tää helposti unohtuu niiltäkin, jotka kritisoi Niinistöä vaan kovaks jätkäks, vaikka sitten niiden valtionvarainministeri aikojen perusteella.

Sauli Niinistön tavoitteena on onnellinen elämä

Kokemukset ovat muuttaneet elämänarvoja
Sauli Niinistö

Kokoomuksen presidenttiehdokas Sauli Niinistö sanoo MTV Mediaan kuuluvan Sävelradion haastattelussa monien viimeisten vuosien kokemusten vaikuttaneen omiin elämänarvoihinsa. Muutokseen ovat luonnollisesti vaikuttaneet leskeksi , kahden pojan yksinhuoltajaksi jääminen ja Thaimaan vuoden takaiseen luonnonkatastrofiin, tsunamiin joutuminen ja henkiinjäämiskamppailu siellä. - Kun on paljon kaikenlaista kokenut, niin sellainen ajatus yhä useammin tulee mieleen, että kuinka arvokas tämä elämä – kaunis ja kallis - on itse kullekin ja myös lähimmäisen elämä. Tämä ajatus kattaa aika paljon; oppia arvostamaan omia tekemisiään ja toisten tekemisiä, pyrkiä tavallaan – niin, viettämään onnellista elämää ja luomaan elämisen onnea myös ympärilleen.

Niinistö sanoo arvojensa ja ominaisuuksiensa soveltuvat hyvin hänen tavoittelemaansa presidentinvirkaan. Hän on oman arvionsa mukaan ihminen, joka omistautuu helposti siihen tehtävään, jota kulloinkin hoitaa. Hän sanoo panevansa itsensä täysillä peliin. Omilta tuomioistuinajoiltaan varatuomari Niinistö sanoo periytyvän hyvin selkeän oikeudenmukaisen kohtelun ajattelun. Hän arvioi, että nämä kaksi asiaa sopivat presidentille hyvin; ottaa asiat tosissaan ja pyrkii tekemään oikein.

Korostin ton viimesen lauseen, koska siitähän on konkreettista esimerkkiä juurikin niiltä valtionvarainministeri ajoilta. Niinistö sai ehkä osittain syyttäkin, olosuhteiden pakosta, paskan jätkän maineen. Juurikin siitä syystä, että teki sen mikä kokonaisuuden kannalta oli hyvä. Eikä koittanut voittaa mitään kalakaveri-kilpailua.

Tällästä selkärankaa presidentiltäkin vaaditaan!

fake edit: epäasiallinen wanha minä olis huomauttanut loppuun, että ei kaivata esim. populistisia ääntenkalasteluja tyyliin: kritisoimpa itseallekirjoittamaani täysin tarpeellista(turvataan juurikin sitä hyvinvointiyhteiskuntaa) varallisuusveron poistoa, jälkikäteen.

Mutta tosiaan nykyinen asiallinen minä jättää noi kommentit muille...:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
presidenttipari1.jpg

vai;)

20011206okk12i.jpg

Karpelasta pitäis saada presidentti, jo menis hyvin Suomella kun jokaisen maan pamput nuoleskelis Suomea. Ulkokuori ja edustava olemus on se mitä Suomi kaipaa presidentiltä, kärjistetysti sinne kelpais kuka vain joka osaa kieliä ja tietää jotain ulkopolitiikasta, kunhan vain on edustavan näköinen. 2 viimeistä on ollut aika heikkoja esityksiä. Manu sentään pelasi lentopalloa ja oli muutenkin viriili.

Belmondo sanoi:
Mikelle vielä, ongelma on se, että sulla on rooli paitsi keskustelufoorumin pomona, myös yrittäjänä.
Ei liiketoiminnan harjoittaminen ja polittisen tai uskonnollisen kannan esittäminen ole mikään ongelma. Samalla tavalla ja hinnalla ne proteiinit sieltä tulevat vaikka toista ehdokasta kannattaisikin avoimesti. Yrittäjällä on kantansa ilmaisemiseen sama oikeus kuin kaikilla muillakin. Etenkin tässä tapauksessa, kun toinen ehdokas nimenomaan ajaa yrittäjien aseman parantamista, ei ehdokkaan valinta ole vaikeaa. Osa asiakkaista saattaa vetää herneen nenään, jos näkemykset eivät kohtaa. Näitä asiakkaita on todennäköisesti häviävän vähän.

:offtopic:
Belmondo sanoi:
Ja liiketoiminta ja poliittinen/uskonnollinen julistus ei taida yhdistyä missään (paitsi ehkä Mecca Colassa, jota sattuneesta syystä ei saa Suomesta). Se ei ole sattumaa.
Yritystoiminta ja politiikka eivät ole koskaan olleet toisensa poissulkevia. Suomessa Niinistön puolesta mainosti myös Sedu Koskinen lähettämällä noin 100.000 asiakkaalleen spämmiä. Yhdysvalloissa mediayrityksistä Fox ajaa selkeän konservatiivista politiikkaa. Uskonnolliset yhteydet eivät ole myöskään niin harvinaisia. Esimerkiksi sikhien omistama ja johtama Akal Security on Yhdysvaltain suurimpia turvallisuusalan yrityksiä.

training_addict sanoi:
fake edit: epäasiallinen wanha minä olis huomauttanut loppuun, että ei kaivata esim. populistisia ääntenkalasteluja tyyliin: kritisoimpa itseallekirjoittamaani täysin tarpeellista(turvataan juurikin sitä hyvinvointiyhteiskuntaa) varallisuusveron poistoa, jälkikäteen.

Mutta tosiaan nykyinen asiallinen minä jättää noi kommentit muille...

:jahas: Korostetaan nyt vielä kun näköjään ittelläkin melkein unohtuu mikä on ero asiallisella kritiikillä ja turhalla mustamaalauksella.

Eli toi Halosen varallisuusveron poiston kritisoimisen kritisoiminen...lol...mitääh...niin on täysin politiikkaan kuuluuvaa normaalia asioista keskustelua. Se osottaa 1) Halosen puutteet mielipidejohtajana 2) Ristiriidat lausunnoissa, että hän todella haluaa Suomen säilyvän hyvinvointiyhteiskunta tulevaisuudessakin. 3) mun mielestä erinomainen esimerkki törkeestä populismista, joka vaan lietsoo niitä vastakkainasetteluja.

Eli näin. Pitäkää nyt kaikki tää mielessä, että myös negatiivisia kommentteja on pakko ottaa esiin. Ei tää homma jumalauta voi perustua vain siihen, että pelkästään kehutaan sitä omaa ehdokasta. Mun mielestä on ihan luonnollista osoittaa missä toinen on epäonnistunut tai missä itse toimisi paremmin. :arvi:

training_addict sanoi:
:jahas: Korostetaan nyt vielä kun näköjään ittelläkin melkein unohtuu mikä on ero asiallisella kritiikillä ja turhalla mustamaalauksella.
...
Eli näin. Pitäkää nyt kaikki tää mielessä, että myös negatiivisia kommentteja on pakko ottaa esiin. Ei tää homma jumalauta voi perustua vain siihen, että pelkästään kehutaan sitä omaa ehdokasta. Mun mielestä on ihan luonnollista osoittaa missä toinen on epäonnistunut tai missä itse toimisi paremmin. :arvi:

Toki myös negatiivisia puolia saa ja pitää tuoda esiin. Kannattaa vaan tarjoilla ne faktat ja perustelut miellyttävän näköisinä ja kokoisina annoksina, eikä survoa ihmisten kurkusta alas :) (Tämän toki jo tajusitkin kunhan nyt toistelen itsestäänselvyyksiä lämpimikseni)

Aiempi postauksesi Niinistön elämänarvoista oli muuten juuri sellainen, jonka kuvittelisin purevan epävarmoihin Halosen/Vanhasen kannattajiin. Monella on liian hyvässä muistissa valtionvarainministeri Niinistö. Jotenkin koko ensimmäisen kierroksen väittelyistäkin jäi hieman kovan oloinen kuva hänestä. Presidentin tulee olla jämäkkä totta kai, mutta tässä vaiheessa imagoa kannattaisi hieman pehmentää ja korostaa Niinistön suvaitsevaisuutta sekä tasa-arvoisuutta, jotta saataisiin kalastettua vastapelurin ääniä ja etenkin naista äänestävien ääniä.

Johan mm. ne bioenergiapuheet alkoivat eilen... Odotellaan vielä Saulin tiedotustilaisuutta hänen maailmanparannusohjelmastaan, mielellään maatilalta homoisännän viereltä televisioituna ;)

pevelius sanoi:
mitäs pahaa tuossa on? onko kapitalismi osoittautunut inhimillisemmäksi kuin kommunismi? lisäarvo toisen työstä on sellainen juttu, jota minä en koskaan ole ymmärtänyt. vaihdetaan mieluummin tunteja, kukin tekee kykyjensä mukaan ja saa sen mitä oikeasti tarvitsee. maailmakin pelastuu sivussa, kun ei luontoa uhrata kulutuksen alttarille.

No voi helvetti, tajuatko sä yhtään mitä puhut? Katso nyt missä kunnossa kommunismin koekaniineiksi joutuneet maat ovat!

edit. tuo oli vähän liian hätäinen viesti.

Mike sanoi:
Karpelasta pitäis saada presidentti, jo menis hyvin Suomella kun jokaisen maan pamput nuoleskelis Suomea. Ulkokuori ja edustava olemus on se mitä Suomi kaipaa presidentiltä, kärjistetysti sinne kelpais kuka vain joka osaa kieliä ja tietää jotain ulkopolitiikasta, kunhan vain on edustavan näköinen. 2 viimeistä on ollut aika heikkoja esityksiä. Manu sentään pelasi lentopalloa ja oli muutenkin viriili.
Eva Wahlström :kuola: pressaks.

Tän hetkisistä vaihtoehdoista SAULI!

training_addict sanoi:
...
Niin ja PeKsE:lle ja muille partaveitsille niin joo kyllä, mä oon tässä keskustelussa vahvasti Niinistön puolella.
...

Sellanen yleinen huomio, että vaikka mä en itse koita edes leikkiä objektiivista näissä keskusteluissa, niin ei se kai tarkoita, että mä miettisin asioita sen vähempää muilta kannoilta kun kuka tahansa muukaan. Ihan vaan, koska näyttää joltain sankareilta tääkin menneen täysin ohi/yli/ali. Mistä nyt konkreettisempana esimerkkinä toi PeKsE:n jeesustelu.

Täytyy kyllä näin aluksi todeta, että ainakin olet sydämellä tässä asiassa mukana, siitä :thumbs: . Kuitenkin on täysin tarpeetonta mennä henkilökohtaisten loukkausten puolelle. Ilmaisin vain mielipiteeni viestissäni, ja uskon, että en ole ainut joka noin ajattelee.

Ironisti tiivisti aika hyvin ajatukseni tähän:
ironisti sanoi:
training_addict:

Tuskin enää muutat tyyliäsi, mutta sanon silti, että tuollainen hyökkäävä ja vastustajaa ivaileva tyyli ei edistä Niinistön asiaa pätkääkään. Niinistöhän tarvitsee lisää ääniä juuri niiltä äänestäjiltä, jotka eivät häntä ensimmäisellä kierroksella äänestäneet.

Perustelet kyllä suurimmaksi osaksi ihan vakuuttavasti asiasi, mutta voisit saada enemmän väkeä puolellesi jos kirjoittaisit hieman kunnioittavampaan sävyyn. Saahan sitä olla fanaattinen, mutta politiikassa täytyy olla ovela ja vähän kosiskella ihmiset puolelleen. Kukaan ei halua kuulla olevansa tyhmä eikä kukaan siirry Niinistön leiriin idiootiksi haukkumalla.

Ei ole sattumaa, että ainakin kahdessa sunnuntain jälkeisessä puheenvuorossaan Niinistö on pyytänyt kannattajiaan kunnioittamaan vastustajaansa. Tuollainen negatiivinen kampanjointi kääntyy (ainakin Suomessa) itseään vastaan ennemmin tai myöhemmin.

Mielestäni kaikin puolin fiksu kommentti ironistilta :thumbs:

Edit: Ja tätä viestiä kirjoittaessani oli ironisti ehtinyt kirjoittaa vielä toisenkin fiksun kommentin. Asiallisia kommentteja!

PeKsE sanoi:

...
training_addict sanoi:
Noissa joissain kommenteissa oletetaan kyllä mun mielestä vähän liikaa, että niihin vastattais asiallisesti, mutta voin mä sun ja Niinistön mieliks koittaa(jälleen kerran) siistiä tätä omaa kielenkäyttöäni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom