Corleone sanoi:
Mikä tässä on pelleilyä? Muistaakseni Jaakonsaari on julkisesti ollut Natoon liittymisen kannalla jo pitkään. Kai puolueen sisällä saa eri mieltä olla?
Jaa, että mikä pelleilyä? Muistaakseni olkoon vaikka Neuvostoliittoon liittymisen kannalla, mutta mitä vittua se liittyy taas mihinkään??!?
Ymmärsitkö mitä tossa artikkelissa sanottiin? Vähän tuntuu, että meni jälleen kerran sopivasti punaleiriltä yli/ali. Alleviivaappas ne kohdat tosta artikkelista, jossa Jaakonsaari on liittymässä NATO:oon.
Mun mielestä mä nyt aika selvästi nauroin sille pelleilylle, minkä taakse Halonen piiloutu koko NATO-keskustelun ajan ja millä Niinistön kiinnostusta NATO:on kummasteltiin. Eli juurikin sillä eduskunnan ja hallituksen yksimielisellä turvallisuuspoliittisella selonteolla, jonka mukaan NATO pidetään aitona optiona ja sillä hyvä. Ei tarvii spekuloida sen enempää ennen kun Putini painaa punasta nappulaa. Vasta sitten laitetaan hakemukset postiin.
Korjatkaa nyt jos olen väärässä, mutta mun käsittääkseni se selonteko tehtiin aikaan, jolloin olettiin eurooppalaisten turvatakuiden tulevan voimaan. Niitä ei tullut. Perustuslaki jäi Brysseliin pöytälaatikkon. Ja sitten täällä nää puupäät vetoo siihen selontekoon ja ihmettelee kun Niinistö haluaa nostaa asiasta keskustelua. Oli sillon niin kummallista. 3 päivää vaalien jälkeen ei ookaan enää niin kummallista.
Ja jos niistä puolueen sisäisistä NATO-kanta pelleilyistä puhutaan, niin joo saa olla erimieltä, mutta joku vois kysyä Patelta, että mitä vikaa NATO:ssa on tänään? Vähän veikkaan, että ei ollenkaan niin paljon kun esim. 3 päivää sitten. Sitä se maailman dynaamisuus teettää. Tilanteet muuttuu nopeaan. :curs: