Pre-hype: The Dark Knight

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eilen tuli leffa katsottua. Mielestäni hyvä leffa, paljon käänteitä ja tapahtumia.
Roolisuorituksista: Heath kyllä varasti homman, Bale taas teki OK suorituksen, mutta mörinä vähän pilasi tunnelmaa. Muut teki hyvää työtä myös.
Tarinasta: Hienoa oli se, että jokeri sai noinkin suuren yliotteen. Se oli käsittämättömän upeaa, minuun ainakin upposi. Tarina oli hyvä siihen asti kun Two-face tuli kehiin. Vähän liikaa tavaraa tuli leffaan tämän kautta. Toinen harmittamaaan jäänyt piirre oli se, että jokeria oli niin vähän! Yleensä pahiksia kuvataan joka toisessa kohtauksessa, mutta nyt jokeri jäi vähälle huomiolle.

Kaiken kaikkiaan parhaimpia leffoja mitä olen nähnyt ja sen vuoksi arvosanaksi tulee :5:

Hieno leffa. Alussa vähän hidastempoinen, mutta loppua kohden parani. Ledgerin Jokeri vähän mietitytti aluksi, mutta paransi leffan edetessä aktiaan kuin sika juoksuaan. Leffa kärsi selvästi alhaisesta ikärajasta, sillä taistelukohtaukset olivat mielestäni pilalle leikeltyä varjonyrkkeilyä. Välillä oikein vitutti kun pahisten taistelutaidot olivat nyrkkeilysäkin luokkaa eikä verta voitu näyttää.

Bätmänin mörinä hieman häiritsi, mutta koetin ajatella sitä niin, että sen tarkoitus on vaan pitää identiteetti salassa.

Näistä pienistä ongelmista huolimatta hyvä leffa ja ehdottomasti paras Batman, jolle annan :5:.

Jumalauta, että oli hieno elokuva. Käytiin katsomassa Thaimaan reissulla Bangkokissa IMAX:ssa. Uskomaton leffa ja uskomaton teatterikokemus. Ei miltei malta odottaa blu-ray julkaisua...

Lähin kattoo tota leffaa ilman mitään isompia ennakko-odotuksia. Supersankari leffat on yleensä aika samanlaisia ja tylsiä, mutta tää leffa oli ihan eri luokkaa.

Yks parhaimmista leffoista mitä oon nähny ja melkeen vois kävästä kattoo viel uusiks, no dvd:n ostan ainakin.

Jokeri oli ihan helvetin hyvä! Sille :5: Mieletön roolisuoritus, harmi ku jäi viimeseks.

e. ja porukka oli hyvin messissä teatterissa, anto paljo lisäfiilistä.

Tänään kävin katsomassa. :4: ansaitsee

Heath Ledgerin suoritus :5:

Toivotaan et vainajan kunniaksi saadaan Oscari parhaasta miespääosasta :worship:

Tuli katsastettua uusi Batman-pätkä New Yorkin reissulla. Leffa kiinnosti ennen kaikkea Heath Ledgerin takia ja trailerin perusteella odotettavissa oli hyvä rooliveto. Kokonaisuutena leffa ei ollut mitenkään erinomainen: se oli liian pitkä eikä kokonaisuus pysynyt kovin hyvin kasassa kun siinä oli liian monta keskeistä hahmoa. Esim. Harvey Dent -juonteen olisi hyvin voinut säästää jatko-osaan. Näiltä osin annan :2: Liian monisyisestä juonikuviosta ja liian monesta keskeisestä hahmosta johtuen Ledgerin erinomainen suoritus Jokerina jäi minusta liikaa varjoon, noin hienolla suorituksella olisi voinut antaa enemmän painoa leffassa. Rooli oli oikeasti hyvä ja sekopäinen, joten siitä heitän täydet :5:

Leffa oli kuitenkin kokonaisuudessaan viihdyttävä, uskottava, tekninen toteutus onnistunut ja yllättäviä sivalluksia sopivasti, joten koko paketista annan :3: Uskoisin, että tämä raina tullaan vuosien päästä muistamaan ennen kaikkea Ledgerin takia, mikä ei ole ollenkaan huono asia.

Vielä :4: pitää antaa leffayleisölle, joka oli kyllä aika erilaista kuin mihin Suomessa on tottunut. Yleisö reagoi spontaanisti ja kovaäänisesti eri kohtauksiin, joskaan ei häiritsevästi. Oli hienoa katsoa kun yleisö eli mukana.

Tänään klo 21.00 pääsen katsomaan tätä kehuttua teosta ja pitääkin sitten leffan jälkeen pistää oma mielipide.

Toivotaan et vainajan kunniaksi saadaan Oscari parhaasta miespääosasta :worship:

Niin eli se saa oscarin sitä varten kun se delas. Toki hieno roolisuoritus, mutta tuo kuoleminen painaa eniten...

Vielä :4: pitää antaa leffayleisölle, joka oli kyllä aika erilaista kuin mihin Suomessa on tottunut. Yleisö reagoi spontaanisti ja kovaäänisesti eri kohtauksiin, joskaan ei häiritsevästi. Oli hienoa katsoa kun yleisö eli mukana.

Kyllä muinoin kun Iso-Arskan leffoja kävi kattomassa, niin yleisö reagoi kovin suosionosoituksin teatterissa...

Mun mielestä olis aina hyvä jos yleisö pitäis turpansa visusti kiinni, eikä mm. nauraa hölöttäisi mukahauskoille vitseille.

Mun mielestä olis aina hyvä jos yleisö pitäis turpansa visusti kiinni, eikä mm. nauraa hölöttäisi mukahauskoille vitseille.
Täysin samaa mieltä, itseäni ärsytti kun kävin tämän katsomassa niin jokaiselle pienellekkin heitolle hörötettiin kovaan ääneen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Paras bätmän pitkään aikaan. Ei mene Burtonin leffojen edelle, mutta samalle viivalle. Selvästi parempi kuin Begins kuitenkin, lähinnä Jokerin takia.

Miinusta vähän tylsästä juonesta ja Two-Facen heikosta ymppäyksestä ja huonosta toteutuksesta, jäi lähinnä tylsäksi sivujuonihahmoksi kun olisi ollut mahiksia repiä hahmosta todella paljon irti. Tommy Lee Jonesinkin versio oli parempi. Ledgerin suoritus oli tyylikäs, mutta Jokerista olisi voinut myös ottaa vähän enemmän irti - nyt Jokerista oli tehty joku syrjäkujalta pamahtanut itsensä meikannut puukkojunkkari, eikä pähkähullu mestarikriminaali kuten Jokeri sarjakuvissa on yleensä ollut. Ehkä haettiin turhan realistista otetta, mutta mun mielestä Jokerin pitäisi nauraa hysteerisesti samalla kun repii kaverilta kurkkutorvea auki lyijykynällä.

Edelleen vaivaa kuitenkin, että Batmanista ei ole otettu niitä tummimpia sävyjä irti. Pitäisi saada joku Sin City -käsittely leffalle - pimeyttä, verta, kuolemaa - että se toteuttaisi juuriaan. Ihmetyttää myös kohtaukset missä Bätmänissä paistaa aurinko, pitäisi miljöön olla joko yötä tai sitten synkkää vesisadetta ;) Jossakin osuvasti todettiin aiheesta, että Batman-sarjiksissa miljöö on New York yöllä, kun taas Supermanissa ollaan New Yorkissa päivällä.

Niin eli se saa oscarin sitä varten kun se delas. Toki hieno roolisuoritus, mutta tuo kuoleminen painaa eniten...

IMO oot niin väärässä. Mun mielestä toi oli ihan helvetin hieno suoritus enkä itse ainakaa ajatellu sitä kuolemaa kesken leffan. Oscarin mun mielestä ansaitsis ja mun puolesta voivat antaa sen sitte vaikka kuoleman takia. :rolleyes:

Paras bätmän pitkään aikaan. Ei mene Burtonin leffojen edelle, mutta samalle viivalle. Selvästi parempi kuin Begins kuitenkin, lähinnä Jokerin takia.

Miinusta vähän tylsästä juonesta ja Two-Facen heikosta ymppäyksestä ja huonosta toteutuksesta, jäi lähinnä tylsäksi sivujuonihahmoksi kun olisi ollut mahiksia repiä hahmosta todella paljon irti. Tommy Lee Jonesinkin versio oli parempi. Ledgerin suoritus oli tyylikäs, mutta Jokerista olisi voinut myös ottaa vähän enemmän irti - nyt Jokerista oli tehty joku syrjäkujalta pamahtanut itsensä meikannut puukkojunkkari, eikä pähkähullu mestarikriminaali kuten Jokeri sarjakuvissa on yleensä ollut. Ehkä haettiin turhan realistista otetta, mutta mun mielestä Jokerin pitäisi nauraa hysteerisesti samalla kun repii kaverilta kurkkutorvea auki lyijykynällä.

Edelleen vaivaa kuitenkin, että Batmanista ei ole otettu niitä tummimpia sävyjä irti. Pitäisi saada joku Sin City -käsittely leffalle - pimeyttä, verta, kuolemaa - että se toteuttaisi juuriaan. Ihmetyttää myös kohtaukset missä Bätmänissä paistaa aurinko, pitäisi miljöön olla joko yötä tai sitten synkkää vesisadetta ;) Jossakin osuvasti todettiin aiheesta, että Batman-sarjiksissa miljöö on New York yöllä, kun taas Supermanissa ollaan New Yorkissa päivällä.

Niin, jokerista olisi saanut enemmän irti.. MUTTA ikäraja on se 13 vuotta, niin tuollaista teurastusta on turha odottaa. Sin Cityhän oli k-18 (?), joten siinä ei tarvinnut peitellä mitään.

Täysin samaa mieltä, itseäni ärsytti kun kävin tämän katsomassa niin jokaiselle pienellekkin heitolle hörötettiin kovaan ääneen.

Mun leffakokemuksessa ei nimenomaan ollut tästä kyse, oli vaan hauskaa kun koko leffasali päästi sellaisen yök-huudon yhtä aikaa (minä mukaan lukien) ja muuta vastaavaa. Ei mitään yliampuvaa hörötystä. Tyhjän- ja varsinkin väärissä kohdissa naurajat saisivat jäädä kotiin, suomalaisessa leffayleisössä niitä tuntuu olevan aina muutama.

Mun mielestä aivan sama, mitä huutoja sieltä yleisön suusta tulee, ne sais jättää pois. Mikään ei vituta niin paljon, kuin joidenkin tunnepurkaukset, oli se naurua tai yökkimistä.

Vaikka yhtäältä onkin hienoa, että Gotham ei ole enää mielikuvituskaupunki, vaan ihan Chicago - ja oli edellisessäkin - minua jäi vaivaamaan se fantasian puute, jota ensimmäisissä Batman-filmeissä 80- ja 90-luvulla oli. Burton rakensi ihan oman Gothamin, jossa synkkä sankari sai seurakseen yhtä epänormaaleja vihollisia, violettipukuisesta Jokerista Pingviiniin, joka esiintyi toistaiseksi kaikkein tummimmassa Batmanissa, jonka olen nähnyt.

Jotain tästä puuttui. Se ensimmäinen kohtaus, jossa Jokeri hävittää tapin pöydältä, oli loistava. Sen jälkeen, vähän puutui.

jep, tämä sama on minua molemmassa uudessa batmanissä häirinnyt. Molemmat ovat todella hyviä leffoja, mutta eivät ole ns. sarjakuvasankari leffoja. Jos kaikilta ottaa maskit pois päästä, niin miten tämä eroaa perus omankäden oikeutta harjoittavista "sankari" elokuvista?

Itse puolestani kannatan juuri tuota realistisempaa linjaa. Itse aikaisemmissa Batmaneissä ärsyttänyt omaan makuun liiallinen sarjakuvamaisuus. Ymmärrän kyllä, että tästä voi olla täysin päinvastaistakin mieltä.

Tänään klo 21.00 pääsen katsomaan tätä kehuttua teosta ja pitääkin sitten leffan jälkeen pistää oma mielipide.

No nyt on leffa katsottu ja kyllä tykkäsin. Jokeri oli kyllä juuri sellainen kun sen pitääkin olla ja olikin elokuvan parasta antia. Edelliseen leffaan verrattuna ihan eri tasoa tämä uudempi ja siis paremmassa mielessä. Saa nähä saako Ledger Oscarin suorituksestaan.

Back
Ylös Bottom