Pre-hype: The Dark Knight

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sit yks kyssäri.. pistän spoilauksen takia piiloon.

Mistä se kohtaus on missä laitettiin rosvot ja tavalliset kansalaiset laivaan ja kumpaankin räjähteet ja sytyttimet eri laivoihin? Onko ollut jossain toisessa leffassa vai jossain pällitestissä yms? Koska ihan varmaan olen sen jossain nähnyt/lukenut yms.

Öööh tämä episodi tais olla siinä jossain puolisen tuntia ennen loppua.

Öööh tämä episodi tais olla siinä jossain puolisen tuntia ennen loppua.

Hehe nii oli, mutta mistä toi on? Ei oo ekaa kerta kun tohon törmään... Kuten sanoin lukenut kautta nähnyt jossain muualla ton jutun kanssa.

hyvä leffahan se oli, mutta harmittaa kun jokeri ei ollut kovinkaan kiero. siis hyvinhän ledger hoiti osuutensa mutta odotin jokerin olevan paljon pahempi kun kaikki ovat niin sanoneet.

Sit yks kyssäri.. pistän spoilauksen takia piiloon.

Mistä se kohtaus on missä laitettiin rosvot ja tavalliset kansalaiset laivaan ja kumpaankin räjähteet ja sytyttimet eri laivoihin? Onko ollut jossain toisessa leffassa vai jossain pällitestissä yms? Koska ihan varmaan olen sen jossain nähnyt/lukenut yms.

En tiedä mistä otettu, mutta itselleni tuli ensimmäisenä mieleen SAW leffan idea, eli uhraatko itsesi vai tapatko toisen, vai kuoletteko molemmat

Ei se nyt suoranainen pettymys ollut, mutta enemmän kyllä odotin. Liian alleviivaava, selkeät hyvä-paha -linjat ilman minkäänlaista epämääräisyyttä, self-righteous ja moraalia saarnaava. Näyttelijät olivat kaikki todella hyviä, mutta ei tästä vuoden parasta elokuvaa kyllä saa tekemälläkään.

Minulle tuli kanssa vahva dejawu ilmiö tuon kohtauksen kanssa. Ei kuitenkaan tule mieleen mistä se on tuttu...Itse en ole mikään yyper pätmän fani, mutta todella hyvä leffa oli. En osaa arvostaa "näyttelijäsuorituksia", mutta kyllä se jokeri hyvin veti.

En ihmettele IMDB:n ränkitystä yhtään.

Ledgeriä nyt on hehkutettu aivan tarpeeksi, joten jätän sen ilmiselvän ylistämisen väliin.

Mutta onko kukaan pannut merkille Gary Oldmanin mahtavia roolisuorituksia näissä batman-leffoissa? Jumalauta, aikoinaan katsoin batman beginsin noin 6 kertaa ennenkuin tajusin että ketä se Oldman siinä näyttelee. Siinä on kyllä mies, joka osaa kadota roolinsa taakse.

Gary Oldman ei ole näissä leffoissa Gary Oldman vaan ihan suoraan sarjakuvan sivuilta repäisty nuori Jim Gordon.

Leffa oli täyttä tykitystä alusta loppuun. Hauskojakin kohtia sattui hyvin mukaan.
mm. Jokerin taikatemppu mafiapomojen edessä ja se kun Lucius Fox ylipuhuu mr. Reesen olemaan kiristämättä Bruce Wayneä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei mun mielestä Ledgerissä ollut samaa hohtoa kuin jossain Nicholsonissa.. Nicholson veti roolinsa aina 100% auktoriteetillä ja oli aina olemuksensa takana, ledgeristä sen sijaan huomasi että tällä meni vähän pasmat sekaisin mm. rosvojen keskellä.

Ehkä tuolla nyt sitten haettiin inhimillisempää hullua mutta se ei oikein riitä jos henkilöhahmon olemus ei elokuvan edetessä syvene eikä motiiveja edes yritetä hakea, tapahtumat vaan kuitataan häröilyksi. Eli Ledger jäi nyt vain hassuksi normi-uuvatiksi eikä ollut enää se kiiltokuvamainen arkkihullu joka olisi batmanin kanssa samalla tasolla niinkuin sarjakuvissa yleensä on.

Propsit siis Ledgerille itse roolista mutta tuossa olisi ollut aineksia syvempäänkin.

Vaikka yhtäältä onkin hienoa, että Gotham ei ole enää mielikuvituskaupunki, vaan ihan Chicago - ja oli edellisessäkin - minua jäi vaivaamaan se fantasian puute, jota ensimmäisissä Batman-filmeissä 80- ja 90-luvulla oli. Burton rakensi ihan oman Gothamin, jossa synkkä sankari sai seurakseen yhtä epänormaaleja vihollisia, violettipukuisesta Jokerista Pingviiniin, joka esiintyi toistaiseksi kaikkein tummimmassa Batmanissa, jonka olen nähnyt.

Jotain tästä puuttui. Se ensimmäinen kohtaus, jossa Jokeri hävittää tapin pöydältä, oli loistava. Sen jälkeen, vähän puutui.

Eilen tuli käytyä katsomassa. Ei ehkä maailmanhistorian paras leffa mutta aivan helvetin hyvä kumminkin:5:

Dark Knight on kaikki kehunsa ansainnut. Ledger Jokerina on kyllä juuri niin hyvä kuin on hehkutettukin:worship:, IMO hakkaa Nicholsonin roolisuorituksen 100-0! Leffan loppu jätti kyllä aika paljon kysymyksiä ilmaan eli ei muuta kuin vesi kielellä odottamaan taas seuraavaa Batman-leffaa, toivottavasti sellainen tulee:kuola:

"How about a little magigtrick?" Vittu että repesin:hyvä:

Vaikka yhtäältä onkin hienoa, että Gotham ei ole enää mielikuvituskaupunki, vaan ihan Chicago - ja oli edellisessäkin - minua jäi vaivaamaan se fantasian puute, jota ensimmäisissä Batman-filmeissä 80- ja 90-luvulla oli. Burton rakensi ihan oman Gothamin, jossa synkkä sankari sai seurakseen yhtä epänormaaleja vihollisia, violettipukuisesta Jokerista Pingviiniin, joka esiintyi toistaiseksi kaikkein tummimmassa Batmanissa, jonka olen nähnyt.

jep, tämä sama on minua molemmassa uudessa batmanissä häirinnyt. Molemmat ovat todella hyviä leffoja, mutta eivät ole ns. sarjakuvasankari leffoja. Jos kaikilta ottaa maskit pois päästä, niin miten tämä eroaa perus omankäden oikeutta harjoittavista "sankari" elokuvista?

Viikonloppuna näin minäkin tuon rainan. En todellakaan ole mikään über batman-fani, mutta edellisen osan nähneenä oli tämäkin katsottava. Ledgerin hehkutus oli myös osasyy elokuvatetteriin vaivautumiseen.

Ihan ok leffa, vaikkakin vähän korni monelta osin. Ei oikeaa jännitystä tai erityisesti muitakaan tunteita herättänyt. Juoni oli aika mitäänsanomaton ja liian rönsyilevä sekä auttamattoman musta-valkoinen. Plussaa hienoista kuvista noin niin kuin yleisesti ja alun pakkiryöstökohtauksesta, sekä muutamasta Jokerin letkautuksesta. Erityismiinus Batmanin äänestä, joka alkoi aluksi naurattaa ja sitten ärsyttää.

:3:

Itseäni harmittaa eniten se, että Harvey Dentin hahmo jää hyvin irtonaiseksi ja loppu menee jotenkin hätiköidyksi. Muutenkin koko juonenkulku on välillä ohuen tuntuista. Mielestäni olis tuo Two-Face voitu jättää omaksi tarinakseen enemmän alkuperäisille tapahtumille uskolliseksi (Maroni yksinään syyllisenä kaikkeen). Jokeri on kuitenkin niin vahva hahmo, ettei kannattaisi sotkea keskeisiä Batmanin vihollisia samaan tarinaan. Väkisin ymppäys vituttaa tässä kohtaa.

Ledger teki kyllä hyvää työtä, mielestäni turha vertailla kenenkään kanssa. Hän oli onnistunut luomaan oman varsin onnistuneen psykopaattihahmonsa, joka meni ainakin omalta osaltani täysin vakuuttavasti läpi. Sopivan kieroutunutta läppää ja väkivaltaa. Ja Nicholson on Nicholson, kuitenkin melko lailla erilaiset taustat elokuvissa näillä kahdella eri Jokerilla (tuskin tarvitsee selittää).

Kolmea tähteä enemmän ei pysty kuitenkaan antamaan, koska tapahtumat ja henkilötarinat oli laitettu kehnosti päällekäin. Vähän ahnehdittu toisin sanoen. Koko tarina vaan kärsii sellaisesta.

Joten :3:

LOL bätmänin ääni lol, repesin kun sen ekan kerran kuulin :D :iknowwhatyadidlastsummer:
Iha ok leffa, muutama juttu vähän häiritsi mut kyl ton vois vaikka uudestaankin kattoa.

En vittu tajuu oliks sen tarkotus olla jotenkin jännää tai jotain mut mikä idea oli siinä että kun jokeri ilmoitti dentin ja muijan olinpaikat niin olihan se nyt ihan saatanan selvä että ne on eri mestoissa

Ei mun mielestä Ledgerissä ollut samaa hohtoa kuin jossain Nicholsonissa.. Nicholson veti roolinsa aina 100% auktoriteetillä ja oli aina olemuksensa takana, ledgeristä sen sijaan huomasi että tällä meni vähän pasmat sekaisin mm. rosvojen keskellä.

Ehkä tuolla nyt sitten haettiin inhimillisempää hullua mutta se ei oikein riitä jos henkilöhahmon olemus ei elokuvan edetessä syvene eikä motiiveja edes yritetä hakea, tapahtumat vaan kuitataan häröilyksi. Eli Ledger jäi nyt vain hassuksi normi-uuvatiksi eikä ollut enää se kiiltokuvamainen arkkihullu joka olisi batmanin kanssa samalla tasolla niinkuin sarjakuvissa yleensä on.

Propsit siis Ledgerille itse roolista mutta tuossa olisi ollut aineksia syvempäänkin.

Komppaan MHK:ta kyllä tässä. Kaiken tämän hehkutuksen jälkeen olisi voinut odottaa jotain uskomattoman hienoa, mutta ei. Hohto ja karisma eivät olleet lähelläkään Nicholsonin tasoa. Ihan jees suoritus, mutta uskoisin että tuollaisen peruspsykon roolin olisi voinut vetää joku muukin samalla lopputuloksella.

Toinen asia mikä häiritsi oli se, että leffasta olisi alunperin jo pitänyt tehdä joko K-15 tai jopa K-18 pätkä, niin tuo synkkyys olisi saatu ihan eri tasolle. Nyt kaikki raakuudet on jouduttu peittelemään niin hyvin, että kokonaisuus näyttää siltä osin pliisulta. Ihan jees leffa silti, parempi kuin edellinen.

Toinen asia mikä häiritsi oli se, että leffasta olisi alunperin jo pitänyt tehdä joko K-15 tai jopa K-18 pätkä, niin tuo synkkyys olisi saatu ihan eri tasolle. Nyt kaikki raakuudet on jouduttu peittelemään niin hyvin, että kokonaisuus näyttää siltä osin pliisulta. Ihan jees leffa silti, parempi kuin edellinen.

Tuo häiritsi itteäkin. En tullut ajatelleeksi ennen leffaa koko ikäraja-asiaa, mutta kohtuu nopeasti sen pystyi arvaamaan. Ei sillä, että ympäriinsä lentävä veri leffaa tekee, mutta jotenkin tuollainen liian selkeä peittely sattuu silmään. Varsinkin kun tosiaan tarkoitus on olla niin synkkää mustaa kostajaa...

Jokerista tykkäsin ja kyllä se leffakäynnin arvoinen pätkä muutenkin oli. Tosin jossain vaiheessa huomasin alkaneeni jo odottelemaan, että jokohan se loppuratkaisukin sieltä tulisi.

Maggie Gyllenhaalilstakin tuli vain koko ajan mieleen aikaisempi leffansa Secretary. Mutta tuo kai on vaan ihan henklökohtainen ongelma. :D

Niin mäkin kuvittelin olevani jotain k-15 leffaa vähintään menossa öögailee, uskon et ois ollu parempi muutamil veriroiskeilla, tappeluistakin tuli vähän mieleen wrestlingin kattominen.

Back
Ylös Bottom