Pre-hype: The Dark Knight

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Siis ihan mieletön tykki, eilen kävin kattomassa ja pohdin tässä et meniskö kattomaan toisenkin kerran :rock:

Hiton hyvä leffa tämäkin! :) Hienosti kuvattu, eritoten korkean paikan kohtaukset tuntuivat huimaavan katsomossakin. Kaksinaama vedettiin hieman liian nopeasti läpi leffassa, muuten tykkäsin täysillä.

Aluksi leffasta tullessani tuntui että "wau! olipas upea leffa!"

Nyt ehkä hieman taantunut ajatukset ja joku 3½-4 tähteä olisi leffalle oikeudenmukaista. Juoni ja tapahtumat poukkoilivat ehkä hieman epäselvästi, ja aineksia tosiaan olisi ollut jo aiemmin mainittuun kahteenkin elokuvaan, jokerille oma ja kaksinaamalle oma. Ledger hoiti tonttinsa ehkä yhdellä mieleepainuvimmista roolisuorituksista ikinä. En voi kuin kumartaa.:worship::worship:
Itseäni ei paljon puhuttu Batmanin ääni häirinnyt juurikaan.

Jotenkin tuntuu että tämä elokuva saattaa vaatia useamman katselun lopullisen tuomion antamiseksi, materiaalia vyöryi silmille ja korville niin paljon.

:offtopic: meikän eka posti tänne parinvuoden lueskelun jälkeen :D

Itse kävin katsomassa Batmanin kahteen kertaan. Erittäin hyvä leffahan tuo on, mutta toisella kerralla tuntui, että olisi tosiaan voinut osan kohtauksista jättää pois (tai tuleviin Batman-elokuviin).

Toisaalta kyseisessä pätkässä niin paljon tapahtumia, että kaikkia ei kunnolla edes muistanut toisella katselu kerralla.

Eilen kävin katsomassa. Hyvähän se oli, mutta ei kyllä todellakaan kaiken sen hypetyksen arvoinen, eikä kyllä kuulu imdb:n sijalle yksi. Hieman liian pitkä oli, loppu kävi vähän tylsäksi, eikä oikeastaan tarjonnut mitään uutta ykkösosaan nähden. Kaksinaama oli myöskin vähän laihaksi jäänyt kokonaisuus. Ja sitten se Heath Ledgerin jokeri; kyllähän se todella hyvä oli, mutta en kyllä mistään Oscareista tai "parhaasta suorituksesta valkokankaalla koskaan" puhuisi, parempiakin on nähny. Arvasin, että näyttelijän kuolema nostaa sympatiapisteet kattoon. Itse onneksi menin katsomaan tuon aika neutraalein odotuksin, niin ei tullut mitään suurempia yllätyksiä tai pettymyksiä. Hyvä leffa ja vähintään ykkösosan tasoinen.

Eilen kävin kattoo tuotoksen toisen kerran, ja edelleen; VOI LUOJA tota Ledgerin suoritusta.. Sinisenä kiekkona pakkohankinta!

AJäänee Nolan/Bale kaksikolta viimeiseksi Batman -leffaksi, vaikka suunnitteilla oli alunperin trilogia. :itku:

Täh kui häh, mistä tuollaista olet lukenut? Eikös niillä ollut kirjoitettu sopimus kolmesta leffasta? Nolan kyllä haluaa pitää tauon batmanin tekemisestä, mutta ei ole vielä kieltänyt etteikö kolmatta osaa tulisi. Tai ainakin näin olen viimeksi jostain lukaissut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täh kui häh, mistä tuollaista olet lukenut? Eikös niillä ollut kirjoitettu sopimus kolmesta leffasta? Nolan kyllä haluaa pitää tauon batmanin tekemisestä, mutta ei ole vielä kieltänyt etteikö kolmatta osaa tulisi. Tai ainakin näin olen viimeksi jostain lukaissut.

Näyttelijävalinnoistakin oli jotain huhuja jo ollut. Mm. Johnny Depp Arvuuttajaksi.

No nyt on leffa nähty.
Jos jotain pitää kritisoida niin;
-Liian pitkä (-30min, Twofacen olisi voinut jättää seuraavaan elokuvaan)
-Batman tuntui olevan jotenkin sivuosassa koko elokuvassa
-Ledgerin roolisuoritus ylihypetetty, vaikka erittäin hyvin vetikin, pienenä yksityiskohtana huulienlipominen/maiskutus.
-jotenkin pommilaiva -kohtaus ei istunut kokonaisuuten

kuitenkin :4:

Näyttelijävalinnoistakin oli jotain huhuja jo ollut. Mm. Johnny Depp Arvuuttajaksi.

Joo, näin on. En tarkalleen muista, mutta joku tyyppi sanoi jotain tähän suuntaan: "Johnny on näyttelijä joka osaa tehdä roolihahmostaan omanlaisensa". Pitää ettiä käsiin tuo juttu mistä näin sen, siinä vähän tarkemmin selitetty koko juttu.

Tässä mielenkiintoinen video -> Formula F1 toyota vs. batmobile toivottavasti ei ole :wanha:

edit: Löyty juttu. Johnny Deppin lisäks leffaan on haeskeltu ilmeisesti Philip Seymour Hoffmania Pingviiniksi.

Tästä tarkemmin

edit: Löyty juttu. Johnny Deppin lisäks leffaan on haeskeltu ilmeisesti Philip Seymour Hoffmania Pingviiniksi.

Nonii! Noihan on tosi kovia valintoja. Kaikki tietää, että Deppi on loistava näyttelijä, mutta ei Hoffmankaan jätä kylmäksi. En muista missä leffassa Hoffman näytteli jotain pahista niin oli kyllä todella ärsyttävä siinä roolissaan. Siis veti niin hyvin sen roolin, että hahmo oli todella ärsyttävä. Varmasti vetää pingviininä hienon suorituksen.

Nyt sain Dark Knightin katsottua ja päällimmäiset fiilikset ovat positiiviset. Leffa oli todella mukaansa tempaava ja se piti mielenkiinnon yllä lähes loppuun asti. Ennakkohypetyksen perusteella odotin tosin parempaa leffaa, ja edelleenkin olen sitä mieltä, että tämä pätkä saisi tippua Imdb:n top-listalla kuin kivi.
Plussaa antaisin: Ledgerin roolisuorituksesta, elokuvan näyttävyydestä sekä kokonaisuudesta
Miinusta taas: elokuva oli hieman liian pitkä, lopun Twoface/omankädenoikeus/mikäonreilua -asetelma tuntui turhalta täytteeltä

Kaiken kaikkiaan hyvä leffa :4:

Itse olisin tulevassa Batman leffassa halukas näkemään jotain muitakin pahiksia kuin niitä, jotka aiemmissa Batman elokuvissa ovat jo olleet, ainakin arvuuttajan saisi minun puolestani jättää pois.

Sekä Nolan että Kaksinaamaa näytellyt Aaron Eckhart kommentoivat asiaa jo pari viikkoa sitten. Ledgerin ja kuvauksissa menehtyneen stuntin kuolemat olivat osaltaan päätökseen syynä. Ihan jokunen päivä takaperin tuli julki C. Balen haastattelu, jossa hän kommentoi, että ilman Nolania hän ei näyttele Batmania ja hänen tietääkseen Nolan on vetäytynyt B kolmosesta. Katsotaan nyt, olisihan heillä jokunen sata miljoonaa syytä tehdä vielä se viimeinen Batman.

Back
Ylös Bottom