Portsari kieltäytyi soittamasta taksia, kansanedustaja sairaalaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eldd
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Kansanedustaja Tony Halme oli viettämässä iltaa helsinkiläisessä (?), Onnela-nimisessä ravintolassa. Illan päätteeksi ravintolan ovimies yllättäen kieltäytyi soittamasta kansanedustajalle taksia. Ravintolasta johtaa jyrkät portaat alas katutasoon. Portaita kohti liikkuneen Halmeen huomio kohdistui ovimieheen, jonka tylyä käytöstä Halme kommentoi. Portsari ei ilmeisesti huutanut Halmeelle edes varoitusta lähestyvistä portaista. Seurauksena oli, että kansanedustaja putosi portaissa ja löi päänsä verille. Myös paita ja silmälasit tuhoutuivat onnettomuudessa.

Tässä jutussa hieman lisätietoja:

http://www.iltalehti.fi/2005/08/21/200508203402694_uu.shtml

Halme itse suhtautui asiaan tyynesti, vaikka ravintolan asiakaspalvelu oli ala-arvoista. Halme oli toki nauttinut alkoholia, mutta mitä sitten? Kyllä kansanedustajakin saa lomallaan käydä drinkillä ja toisaalta taksipuhelun hinnan luulisi ravintolan pystyvän maksamaan kovista katteistaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja ekana Halme menee itkemään asiasta jollekin ilta-paskalle? On siinä kyllä vässykkä mieheksi.

Olisipa mielenkiintoista kuulla myös toisen osapuolen eli portsarin versio tapahtumista. :)

Raejuusto sanoi:
Ja ekana Halme menee itkemään asiasta jollekin ilta-paskalle? On siinä kyllä vässykkä mieheksi.

Ymmärsin, että silminnäkijä oli antanut vihjeen lehdelle, joka oli sitten tapauksen jälkeen haastatellut Halmetta. Ihmeen rauhallisesti Halme suhtautui episodiin, heitti siitä jopa vitsiä. Itse olisin taatusti ihan eri lailla katkerana, jos olisin loukkaantunut jonkin idiootin provosoinnin vuoksi.

eldd sanoi:
Itse olisin taatusti ihan eri lailla katkerana, jos olisin loukkaantunut jonkin idiootin provosoinnin vuoksi.
Siitä on aika paha olla muille kuin itselleen katkera, jos on niin saatanan puusilmä, ettei portaita näe. Lähdenkin tästä tohon rappukäytävään huutelemaan varoituksia mummoille, että: "Varokaa, rappuset edessä!" ja liimailen varoitustarroja joka oveen ja seinään. Se ei varmaan ole portsarin tehtävä kertoa asiakkaille, että edessä on portaat.

Mistä muuten johtuu että ilmeisesti kohtuullisen varakas kansanedustaja ei soittanut taksia omalla kännykällään? Entä minkä takia kyseinen kansanedustaja on niin usein uutisotsikoissa humalassa tapahtuneiden törmäilyjen johdosta? :david:

Taksin soittaminen Helsingissä pilkun tuntumassa on turhaa. Onnelan vieressä taitaa olla 50 metrin päässä lähin taksitolppa. Täydet 5 :david: Tonylle jälleen kerran. Turha jätkä.

Powerhousu sanoi:
Siitä on aika paha olla muille kuin itselleen katkera, jos on niin saatanan puusilmä, ettei portaita näe. Se ei varmaan ole portsarin tehtävä kertoa asiakkaille, että edessä on portaat.

Jokaisen ihmisen tehtävä on varoittaa toista lähestyvästä vaarasta, varsinkin, kun huomaa toisen olevan kunnossa, jossa aistit eivät ole valppaimmillaan. Vaikka olisin kuinka vihaisessa sanaharkassa toisen kanssa, varmasti huutaisin varoituksen vastaavassa tilanteessa. Tilanteessa olisi voinut käydä todella pahasti, esim. niskat taittua ja henki pois - ja tämä kaikki paitsi asiakkaiden turvallisuudesta vastaavan henkilön silmien alla, myös hänen aloitteestaan.

Salaliittoteoria

Kansanedustaja T.Halme: "poitsu soita mulle taksi!"
Portsari: "kansanedustaja menee nyt vaan"
Portsari: "kröhöm..."
Portsari: "menkääpäs nyt siitä"
Portsari: "kröhöm"
Kansanedustaja T.Halme: "VITUN PORTSARI SOITA MULLE TAKSI NYT HETI!!"
Portsari: "menkääpäs nyt siitä"

Tämän jälkeen huonoon palveluun suivaantunut kansanedustaja poistui suurieleisesti paikalta ja kompuroi portaissa.

Salaliittoteoria: Tony Halme ei voi kaatua portaissa. Ilkeä portsari yritti tehdä entiselle showpainijalle Undertakerin lanseeraaman Last Ride -liikkeen portaikossa. Kansanedustaja olisi selvittänyt tilanteen kevyesti elleivät promillet olisi hidastaneet hänen refleksejään. :D

eldd sanoi:
Jokaisen ihmisen tehtävä on varoittaa toista lähestyvästä vaarasta, varsinkin, kun huomaa toisen olevan kunnossa, jossa aistit eivät ole valppaimmillaan. Vaikka olisin kuinka vihaisessa sanaharkassa toisen kanssa, varmasti huutaisin varoituksen vastaavassa tilanteessa. Tilanteessa olisi voinut käydä todella pahasti, esim. niskat taittua ja henki pois - ja tämä kaikki paitsi asiakkaiden turvallisuudesta vastaavan henkilön silmien alla, myös hänen aloitteestaan.

Halme loistaa taas, vittu mikä :david:. Portaat/Suljettu ovi ei ole mikään lähestyvä vaara, voi syyttää vain itseään jos on niin vitun typerä ettei niitä näe tai on siinä kunnossa ettei tajua.

Tomi sanoi:
Taksin soittaminen Helsingissä pilkun tuntumassa on turhaa. Onnelan vieressä taitaa olla 50 metrin päässä lähin taksitolppa. Täydet 5 :david: Tonylle jälleen kerran. Turha jätkä.

Onpas taas myötätuntoa, kun ihminen joutuu verissäpäin sairaalaan. Jokaiselle sattuu vahinkoja, mutta ilmeisesti myötätuntoa ei saa, vaikka portsari olisi potkinut Halmeen portaikkoa alas. Ja miksi asiakkaan pitäisi kävellä 50m taksin luo? Ko. tolpalla saattaa olla jonoa samalla kun lähistöllä oleva taksi tulee hetkessä ravintolan ovelle.

Protskulle: ehkä Tonylla ei ollut kännykkää mukana tai kännykässä taksin numeroa (minullakaan ei ole).

Hyvän palvelun paikoissa ojennetaan takki päälle ja kysytään: "voinko soittaa teille taksin?", ilman eri kysymistä. Toivotetaan vielä hyvää illanjatkoa ja tervetuloa uudelleen. Onnela on ilmeisesti räkälä, jossa asiakkaat koetaan välttämättömänä pahana. Jos itse kävisin ravintoloissa, en ainakaan menisi paikkaan, jossa edes kansanedustaja ei saa palvelua.

Turhaa keskustelua. Nyt puhutaan jonkun sivullisen vinkujan lehteen soittamasta vinkistä. Jos poke ei halmeelle soittanut taksia niin uskoisin että vuosia Tony itse ovella olleena tajuaa sen ettei ala asiasta vinkumaan.

eldd sanoi:
Jos itse kävisin ravintoloissa, ...
..tietäisit, että pilkun jälkeen taksikeskus on tukossa ja autoa on lähes mahdotonta saada. Siksi tolpilla on jonoa.
Ja mistä portsari voi ennustaa, että joku urpo meinaa kieriä portaat alas?

eldd sanoi:
Itse olisin taatusti ihan eri lailla katkerana, jos olisin loukkaantunut jonkin idiootin provosoinnin vuoksi.

Okei... oma lehmä ojassa?
Ihmettelen miksi, tälläinen "känniääliö" -tarina iltalehdessä herättää noinkin kovasti tunteita?

protsku sanoi:
Entä minkä takia kyseinen kansanedustaja on niin usein uutisotsikoissa humalassa tapahtuneiden törmäilyjen johdosta? :david:
Siitä, että Suomessa harvoin tapahtuu mitään kummenpaa ja sen takia lehdet väkisin vääntää juttua Tony Halmeen juomisista tai Räikkösen naisista :curs: Muutenkin mua ärsyttää suunnattomasti suomalaisten suhtautumien Kimiin... Aina kirjotetaan paskaa ja ihmiset dissaa... vähän :offtopic:

makew sanoi:
Okei... oma lehmä ojassa?
Ihmettelen miksi, tälläinen "känniääliö" -tarina iltalehdessä herättää noinkin kovasti tunteita?

No se on kansanedustaja.

eldd sanoi:

pakko kysäistä. oletko itse kuinka läheisessä tekemisissä kyseisen ammatin kanssa - eli siis portsarin/järjestyksenvalvojan? tiedätkö ylipäätään työstä mitään muuta kuin sen, että jätkät heiluu narikassa/ovella ja juttelee neidoille mukavia? jos et, niin sitten voisi hieman tasoitella tuollaisia neuvovia kommentteja. se on tasan eri asia, jos joku mummeli meinaa kadulla astua avonaiseen kaivonkanteen (siis siihen aukkoon, jos nyt joku tuntisi tarvetta takertua tähän pilkkuun), kuin että alkaisi baarissa kiinnittämään jokaiseen ´lähestyvään vaaraan´ huomiota - jos se siis tapahtuisi tuollaisena portaita varomisen muodossa. siellä työskentelevillä kun on hieman muita ´lähestyviä vaaratekijöitä´, mitä huomioi ennemmin kuin että alkaisi silmä kovana tarkkailemaan jokaista rappusta alaskävelijää.

jos sinulla taas on kyseisestä ammattikunnasta muutakin käsitystä kuin tuo edellämainitsemani kuvaus (ja epäilemättä vastaatkin, että tietysti on) - niin ihmetellä täytyy kommenttejasi. asiakkaan turvallisuudesta vastaavan henkilön aloitteesta kansanedustajamme tuskin kompuroi portaita alas. siihen tarvittaisiin jo tönäisy, eikä näin tainnut missään lukea.

eldd sanoi:
Onpas taas myötätuntoa, kun ihminen joutuu verissäpäin sairaalaan. Jokaiselle sattuu vahinkoja, mutta ilmeisesti myötätuntoa ei saa, vaikka portsari olisi potkinut Halmeen portaikkoa alas.

tätä kutsuttaisiin asiakkaan turvallisuudesta vastaavan henkilön aloitteen tekemiseksi saattaakseen asiakas portaita alas. miksi muuten kaikista asioista aina pitäisi antaa myötätuntoa? minun on kyllä myönnettävä, että kusipäisesti käyttäytynyt asiakas ei ole saanut minulta ikinä myötätuntoa, vaikka olisikin kadulla kompuroinut itsensä veriseen kuntoon. enkä väitä, että halme olisi käyttäytynyt kusipäisesti, mutta ollaanhan nyt kuitenkin kaikelle avoinna - varsinkin kun tilanteesta ei ole kuin vasta yhden osapuolen selvitys. eikä meistä kukaan paikalla ilmeisesti ollut?

eldd sanoi:
Ja miksi asiakkaan pitäisi kävellä 50m taksin luo? Ko. tolpalla saattaa olla jonoa samalla kun lähistöllä oleva taksi tulee hetkessä ravintolan ovelle.

miksi halmeelle pitäisi antaa erityiskohtelua? en usko, että kenellekään muullekaan olisi tilanteessa aloitettu taksia soittelemaan - yksinkertaisesti siksi, koska se on tuossa vaiheessa 90 &:sti mahdotonta. ensin on odotettava ulakeskukseen useita minuutteja että pääsee läpi, ja sitten mikäli keskus taksin lähettää, joutuu asiakas odottamaan helvetin pitkään, ennenkuin auto tulisi - jos se edes tulisi. usein taksin ottavat ennemmin ´lennosta´ jonkun kyytiin ja ottavat varman pokan, kuin että vaarantavat senhetkisen pokansa sillä, että käyvät katsomassa vieläkö se asiakas jaksaa odottaa baarin edessä sen puolen tunnin jälkeen. eli tolpalta saa taksin varmemmin, eikä taksi todellakaan tule hetkessä ravintolan ovelle. :jahas:

besides, otetaanpa tapaus kimi räikkönen. maailmanmiehen elkeistä huolimatta (tai ehkäpä juuri siitä johtuen) kaveri laitettiin odottamaan sisäänpääsyään baariin aivan kuten muutkin, ja drinkitkin haettiin tiskiltä - aivan kuten muutkin. siis toistan, miksi erityiskohtelua pitäisi aina automaattisesti julkimoille antaa? ymmärrän sen, jos halme vaikka lähtiessään olisi tipannut ovimiestä vaikka kympillä (esim.), niin veikkaanpa että taksin soitto olisi ollut tosiasia. eri asia sitten taas, olisiko se taksi sitten lopultakaan kuitenkaan tullut. eikä nyt puhuta taaskaan lahjomisesta, tai siitä, että ´miksi julkimoiden tai varakkaiden oletettaisiin aina antavan tippiä´ - vaan siitä, että näin se toimii tavan peruspekankin kohdalla. erityiskohtelua saat, kun kohtelet muitakin erityisesti. näin se maailma vaan toimii. jos et kohtele, niin se taksitolppa odottelee edelleen siellä - ja tässä tapauksessa se edelleen oli se paras vaihtoehto. ihan turha tuollaisesta on itkeä; annan itsekin huimasta (lue: helvetin pienestä) palkastani aina tipin ovella lähtiessäni. siksi en varmaan juoksekaan sadassa paikassa illan aikana, vaan niissä muutamissa. mutta siksi minä luultavasti pääsenkin jonon ohi - ja lippua maksamatta. ja toki naturally muistetaan käyttäytyä muutenkin hyvin. eli - kohtele ihmisiä niin, kuin haluaisit sinua itseäsikin kohdeltavan. monesti varsinkin julkimoilla tämä tahtoo unohtua. siis se käyttäytyminen yleensäkin, en nyt puhu pelkästään tipin antamisesta. en tietenkään yleistä, mutta sanotaan nyt vaikka näin, että vuosien varrella on nähnyt mitä ihmeellisimpiä käytösmalleja ´tunnetuimmilta´ henkilöiltä.

eldd sanoi:
Hyvän palvelun paikoissa ojennetaan takki päälle ja kysytään: "voinko soittaa teille taksin?", ilman eri kysymistä. Toivotetaan vielä hyvää illanjatkoa ja tervetuloa uudelleen. Onnela on ilmeisesti räkälä, jossa asiakkaat koetaan välttämättömänä pahana. Jos itse kävisin ravintoloissa, en ainakaan menisi paikkaan, jossa edes kansanedustaja ei saa palvelua.

ok. eli turhaanpa kysyin alussa sitä tietämystäsi portsarin/järjestyksenvalvojan töistä. ei sinulla sitä lähemmin ilmeisestikään ollut.

Vittu huhtikuun jälkeen joka ikisessä jutussa, minkä mä olen Halmeesta nähnyt, sillä on joko toi Tommy Hilfiger paita tai sitten Everlastin T-paita. Sillä on varmaan niitä kaapillinen, tai sitten se vaihtelee niitä vuoronperään. IMO tällä kertaa todella epäkiinnostava juttu.

Mitäs muuten sen portieerin taksin soittamatta jättäminen edes kuuluu siihen, että Halme pyöri niitä portaita alas? Olisiko taksin tilaaminen avannut jonkin toisen aikaulottuvuuden jossa Halme olisi osannut välttää salakavalat portaat? Vai oliko taksin tilausta vaille jääminen aiheuttanut Halmeessa voimakkaan kiukkureaktion jonka takia hän olisi heittäytyi portaisiin pääedellä vailla minkäänlaista itsesuojeluvaistoa.

Portsari saattoi käyttäytyä huonosti tai sitten ei. En tiedä kun en ollut paikalla, mutta Kansanedustaja Halme saa syyttää itseään kömmähdyksistään.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom