Portsareista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tape80
  • Aloitettu Aloitettu
Ai se on nyt itkuvirttä? Meneppäs sinä möhömaha pariksi vuotta johonkin räkälään, veikkaan että tulet itkua vääntäen pois. Siellä ei auta vittujen huutaminen, siellä pitää olla munaa kestää kaikenmoista paskaa ja fyysistä toimintaa.

Siinä ei auta Rammsteinin soittaminen tai ylätaljat kun manne lyö moran tiskiin ja 5 muuta aikoo käydä sun päälle. Tuosta hommasta on turha mitään ruusuista kuvaa rakentaa, parhaimmillaan se on leppoista asiakaspalvelua tanssiravintolassa tippejä keräillen ja paskimmillaan paikat kipeenä vääntämistä narkkien ja juoppojen kanssa kelaten joka vitun ilta, että olikohan toi tosissaan kun se uhkasi tappaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mike sanoi:
Ai se on nyt itkuvirttä? Meneppäs sinä möhömaha pariksi vuotta johonkin räkälään, veikkaan että tulet itkua vääntäen pois. Siellä ei auta vittujen huutaminen, siellä pitää olla munaa kestää kaikenmoista paskaa ja fyysistä toimintaa.
miks mennä räkälään, pitää mennä johonkin kunnolliseen paikkaan eikä itkeä. ymmärrän että se on vaikea olla uskottava siellä ovella ja saa kuulla vittuilua jos pari kiehkuraa näkyy sieltä narikan tiskin takaa.

joo, kyllähän se puukolla ja pyssyillä uhkaileminen on vittumaista, mutta sitä on muissaskin ammateissa.

No tässä on se ero neutraali, että mä olen vajaa 5 vuotta tehnyt niitä hommia sen aikaa kun sä olet lihottanut itseäsi himassa. Mene oppimaan sinne ovelle vähän nöyryyttä. Tekis hyvää tommoiselle netissä lässyttävälle possulle.

Harvassa muussa ammatissa asiakkaat ovat tuhannen päissään, eli huono verrata mihinkään bingoemännän hommaa. Ja harvoin sitä saa valita missä ovella seisoo kun pokehommiin jonkun firman alaisuuteen menee.

Mike sanoi:
No tässä on se ero neutraali, että mä olen vajaa 5 vuotta tehnyt niitä hommia sen aikaa kun sä olet lihottanut itseäsi himassa. Mene oppimaan sinne ovelle vähän nöyryyttä. Tekis hyvää tommoiselle netissä lässyttävälle possulle.

Harvassa muussa ammatissa asiakkaat ovat tuhannen päissään, eli huono verrata mihinkään bingoemännän hommaa. Ja harvoin sitä saa valita missä ovella seisoo kun pokehommiin jonkun firman alaisuuteen menee.
nuo ammatit mitä edellä luettelin niin aika useinkin asiakkaat ovat tuhannen tupakeissaan, bingo emännästä en puhunut mitään eli aika vitun huono heitto. netissä lässyttävälle possulle:D. sulla on enemmän viestejä kuin minulla kynis :)

jantunen7 sanoi:
Mitenkähän muuten kävisi oikeudessa, jos ampuisin talooni tunkeutuvaa ryöstäjää esim. jalkaan? Oletetaan, että ryöstäjällä ei ole asetta.

No huh huh mikä vertaus.

Kertaan nyt vielä jottei luetun ymmärryksestäsi ole kiinni: lain kannalta kaasun käyttö on voimankäytöistä sieltä lievimmästä päästä! (Ei lievin, mutta lievempi kuin moni muu sallittu keino) Laki katsoo asian niin että kaasu tuskin ikinä aiheuttaa riskiä pysyvistä vammoista, kun taas melkein mikä tahansa muu voimakeino sisältää riskejä vakavista terveyshaitoista tai vammoista. Olisit kiitollinen että jouduit vain pesemään kasvosi, etkä esim. rakennuttamaan hammaskalustoasi uudelleen siksi että rimpuilusi takia epäonnistunut maahanvienti iski naamasi asfalttiin tai betoniin.

Ja kertaan toisenkin pointtini uudelleen: poke ei siinä tilanteessa tehnyt työtään voimakeinoin, vaan puolustautui sinun aloittamaa pahoinpitelyä vastaan. Sinä yritit lyödä häntä!

Jos pikkuhiljaa jotain uppoaisi. Työtääntekevää portsaria ei saa lyödä sen enempää kuin ketään muutakaan, se on aina pahoinpitely tai sen yritys. Ja silloin hätävarjelu on sallittua, piste. Ja itse ainakin otan milloin vain mielumin suihkeen naamalle kuin naamani betoniin (mikä on mielestäni aivan normaali riski siinä että päätän lyödä jotain tyyppiä).

neutraali sanoi:
kertokaapa niitä poken ammatin hyviäkin puolia kun ei aina tuota samaa itku virttä jaksas kuunnella:).

1. Saa painia.
2. Hyvä työilmapiiri.
3. Kauniita naisia joiden kans lirkutella.
4. Opiskelun ohella hyvä tienesti.

-Ronin- sanoi:
1. Saa painia.
2. Hyvä työilmapiiri.
3. Kauniita naisia joiden kans lirkutella.
4. Opiskelun ohella hyvä tienesti.

Ja vastapainona
1. joutuu painimaan
2. juopoilla ja narkeilla aina sama laulu ja samat kujeet. Vittumaista kuunnella.
3. rumia naisia jotka päissään yrittää vaikka minkälaisia hyökkäyksia perhekalleuksiin
4. muutama tunti töitä silloin kun se duuni on sitä paskaa ja kestää kymmenen tuntia ennenkuin alkaa rauhoittua --> huono opiskella seuraavana päivänä kun vieläkin on edellisestä viikonlopusta mielessä käsittelyt kesken..

Gdane sanoi:
Ja vastapainona
2. juopoilla ja narkeilla aina sama laulu ja samat kujeet. Vittumaista kuunnella.

Tossa tarkotin ite sitä portsarien välistä työilmapiiriä. Onnekas kun olen ollut niin aina hyvä yhteishenki teemalla kaveria ei jätetä.

-Ronin- sanoi:
Tossa tarkotin ite sitä portsarien välistä työilmapiiriä. Onnekas kun olen ollut niin aina hyvä yhteishenki teemalla kaveria ei jätetä.

Jep! Parhaimmillaan menee melkein viihteellä olosta selvin päin jos osaa pitää ympäristöstä huolta ilman että se vaikuttaa mielentilaan...

Edit: Mulle sopii siinä missä mikä tahansa muukin jobi. Vaihtelun vuoksi aina välistä voi tehdä muiden töiden ohella vieläkin JV:n hommia.

Jissen sanoi:
No huh huh mikä vertaus.

Kertaan nyt vielä jottei luetun ymmärryksestäsi ole kiinni: lain kannalta kaasun käyttö on voimankäytöistä sieltä lievimmästä päästä! (Ei lievin, mutta lievempi kuin moni muu sallittu keino) Laki katsoo asian niin että kaasu tuskin ikinä aiheuttaa riskiä pysyvistä vammoista, kun taas melkein mikä tahansa muu voimakeino sisältää riskejä vakavista terveyshaitoista tai vammoista. Olisit kiitollinen että jouduit vain pesemään kasvosi, etkä esim. rakennuttamaan hammaskalustoasi uudelleen siksi että rimpuilusi takia epäonnistunut maahanvienti iski naamasi asfalttiin tai betoniin.

Ja kertaan toisenkin pointtini uudelleen: poke ei siinä tilanteessa tehnyt työtään voimakeinoin, vaan puolustautui sinun aloittamaa pahoinpitelyä vastaan. Sinä yritit lyödä häntä!

Jos pikkuhiljaa jotain uppoaisi. Työtääntekevää portsaria ei saa lyödä sen enempää kuin ketään muutakaan, se on aina pahoinpitely tai sen yritys. Ja silloin hätävarjelu on sallittua, piste. Ja itse ainakin otan milloin vain mielumin suihkeen naamalle kuin naamani betoniin (mikä on mielestäni aivan normaali riski siinä että päätän lyödä jotain tyyppiä).

Taitaa olla sullakin luetun ymmärtämisessä vaikeuksia, tuo ei ollut vertaus kyseiseen tapahtumaan.
Lisäksi olen ottanut tapahtuneesta täysin syyn omille niskoilleni, jospa se pikkuhiljaa uppoaisi sinnekin.
Mutta se on toki hauskaa, kun pienellä provolla saa pöljästin nakuttamaan näppistä pää punaisena.

Lähiöräkälän, pienen kylän tai vastaavan baarissa poken hommat ovat juuri sitä, mistä mike puhui. Itse on tullut muutama kk. tehtyä vastaavanlaista hommaa ja sinä aikana ehti asian laidan selvittää varsin syväluotaavasti. Ihmislajike "kusipää-landejuntti" on tullut tutuksi.

Nykyään tasokkaammassa ravintolassa ei niinkään paljon ole noita huonoja kokemuksia karttunut. Lähinnä oman iän takia tullut vähän auktoriteetin kanssa ongelmia ja sitä kautta vääntöä.

Ovihommissa niin kuin muissakin pitää muistaa se tosiasia että ei sinne "parhaisiin" paikkoihin pääse töihin suoraan, ellei ole suhteita ja sittenkin voi olla asia vähän kiikunkaakun. Ei kukaan pääse töissään pomoksi suoraan, ensin pitää tehdä töitä siellä "syvemmällä".

jantunen7 sanoi:
Taitaa olla sullakin luetun ymmärtämisessä vaikeuksia, tuo ei ollut vertaus kyseiseen tapahtumaan.

Jahha. No ehkä hieman hämäännyin kun sanoit ensin

Itselläni pelkät kädet, ja pokella pippurisuihke. No, ei viitsi koska lainsäädäntö oikeasti älytön, kärsit jos esim. puolustaudut haulikolla puukolla varustautunutta ryöstäjää vastaan.

ja sitten sanoit

Mitenkähän muuten kävisi oikeudessa, jos ampuisin talooni tunkeutuvaa ryöstäjää esim. jalkaan? Oletetaan, että ryöstäjällä ei ole asetta.

Samassa keskustelussa kaksi keissiä joissa "toisella ase, toisella ei, mitenköhän oikeudessa kävisi" -asetelma, niin erehdyin luulemaan että puhuit edelleen samasta aiheesta. My bad kun en tajunnut sinun harpanneen toiseen aiheeseen.

Mutta se on toki hauskaa, kun pienellä provolla saa pöljästin nakuttamaan näppistä pää punaisena.

Hehee, täällä leuhkit yrittäneesi lyödä tuntematonta, saaneesi köniisi ja sitten päätät keskustelun tuntemattoman nimittelyyn, se lienee hyvä paikka laittaa piste. :worship:

neutraali sanoi:
kertokaapa niitä poken ammatin hyviäkin puolia kun ei aina tuota samaa itku virttä jaksas kuunnella:). aika monesti on itsekin kaverin kanssa tullut narikassa istuttua(juttelemassa) ja kovin lepposan oloista hommaa. toki aseella uhkailuja ja puukolla uhkailuja on ollut mutta niitähän kokee lääkärit,taksarit, poliisit ym:kin ainakin joskus. kyllähän tuota homma voi tehdä vaikka eläke ikään asti jos pysyy suht uskottavassa kunnossa:)

edit: ja ainahan se entinen työpaikka on se maailman paskin homma suurinpiirtein. ala kuin ala, niin ei siitä entisestä työpaikasta hyvää juuri jälkeenpäin puhuta kun uuttaa hommaa ollaan saatu:)

Mä voin kommentoida sivustaseuraajana tätä asiaa:

Poken ammatissa hyviä puolia esim meidän perheessä on:

Se että töitä on minimissään 3 maximissaan 5 iltaa viikossa haluaminasi päivinä, eli huomattavasti helpompi sopia siitä milloin i t s e haluat tehdä töitä kuin normi 8-16, ma-pe töissä. Työaika on yleensä n. 5-6h eli mitään 8h raatamista ei tarvita juuri koskaan missään. Lyhyehkö päivä siis.

Työaika on oivallinen ihmiselle joka urheilee vakavissaan ja tosissaan. Ma-pe/8-16 oravanpyörässä pyörien ilta-aika tuppaa jäämään lyhyelle ja usein normaalitöiden [ajatellaan vaikka perinteisiä tuotantotöitä, tehdashommia, raksaduunari pla pla perusjobeja] jälkeen sitä on niin sippi ja lopen uupunut ettei treenaamisesta saa täyttä 200% irti, hyvä jos puolilla tehoilla iltaisin jaksaa vääntää. Toisin sanoen ilta/yötyön edut ovat paljon vapaa-aikaa ja kaikki aktiviteetit saa suoritettua aina e n n e n töitä eikä väsyneenä töiden jälkeen. Koskee kaupungilla/kaupoissa asiointia, ystävillä vierailua, urheilua jne.

Itse työssä mielestäni hyvä ellei jopa loistava palkka. Riippuu toki kaupungista/ravintolasta, mutta perussääntönä palkkausta seurattaessa v ä h e m m ä l l ä työllä saa enemmän kuin normiduunari. Esimerkiksi vaikka joku tuotantotyöläinen tekee sen 40h/vko aina aamuisin 06-07 heräillen niitä ikkunoita raappaamaan ja sitten 8h ajaksi painamaan hommia, pokena sitä tehdään ehkä maksimissaan 25h/vko ja tehdään vähintään sama määrä peruspalkkaa mitä se tavisduunari tekee omista hommistaan, ja tähänhän ei lasketa tippejä mukaan.

Lisätienestiä saa hyvistä paikoista, tai keskitasonkin lafkoista, jopa hieman huonommista jos vain ravintolan asiakaskunnalle on muodostunut 'tippikulttuuri'. Tippiä voi saada aika paljonkin, jopa saman verran kuin oikeaa palkkaa tai kaksinkertaisestikin sen määrän. Kiva lisä taskurahoihin sanon minä :)

Poken työssä kivaa on rento työilmapiiri eli muut työntekijät, ravintola-alalla puhalletaan aika paljon yhteen hiileen. Työ on myöskin rentoa sinänsä jos mitään kummallista ei tapahdu. Paljon hengailua ja rauhassa olemista, juttelua asiakkaiden kanssa, kukaan ei huohota niskassa ja käske kokoajan lisäämään tahtia/raatamaan kovempaa eikä siinä varsinaisesti tarvi tehdä kokoajan jotain [no esim narikassa täytyy mutta kaikki tajuaa ettei se ole sama kuin vaikka hitsata tai rakentaa jtn 8h putkeen hiki valuen silmille].

Toisin sanoen työajat, työn rento tahti sekä palkkaus olisivat omasta näkökulmastani työn parhaita puolia. Toki sitten kun tulee vittuilua, jatkuvaa painia, ei tippiä jne niin varmasti ottaa päähän. Jokaisessa hommassa on plussansa ja miinuksensa. Sen verran olen itsekin huomioinut että todella moni itse sitä työtä tekevä/tehnyt aika paljon on valitellut työstään [ainakin netissä] mutta livenä tunnen paljon pokeja jotka ovat tehneet sitä päätyökseen jopa useita kymmeniä vuosia. Uskon että ks. jobi niinkuin monet muutkin ovat jossakin määrin kutsumusammatteja, ja jos mieli halajaa muualle niin eihän mitään työtä ole kiva tehdä ellei muuten kuin pakon=rahan takia. Jos tuntuu että tuollainen sopii omalle luonteelle, hyvä ja helppo tienesti kiinnostaa ja esim itsellään ei ole hinkua kittaamaan viinaa vkoloppuisin baareihin niin ei se ainakaan ole omasta ajasta pois siellä ovella olla hommissa :) Mitä olen tässä kohta 10v seuraillut muutamia ammattilaisia niin hyvin ovat esim rahallisesti pärjänneet ja suurinosa heistä onkin jonkinlaisia urheilijoita tms keille tavisduunit eivät työaikojen puolesta oikein passaa. Tässä ainakin ne kolahtavat hyvin.

Tombba sanoi:
Ei tarvitse tyhjentää, jos käyttää vaahtoa. Ei leviä huoneistoon, kuin suihke.

No ei noita OC-sumutteita/suihkeita/geelejä/pistesuihkuja/yms. ole tarkoitettu baariin, jossa on enemmän kuin 1 ihminen. Täydessä ravintolassa tuollaisten käyttäminen on sula mahdottomuus ilman, että joku muukin kuin kohdehenkilö saa osumaa. Ainakin riski on kova.

Ihmisvilinässä kaasuttaminen on todella äärimmäinen keino. Sivuosumat voivat pahimmillaan aiheuttaa paniikin, niin kuin jossain päin maailmaa on tapahtunut. Paniikki täydessä ravintolassa = ei hyvä.

Sumu sanoi:
No ei noita OC-sumutteita/suihkeita/geelejä/pistesuihkuja/yms. ole tarkoitettu baariin, jossa on enemmän kuin 1 ihminen. Täydessä ravintolassa tuollaisten käyttäminen on sula mahdottomuus ilman, että joku muukin kuin kohdehenkilö saa osumaa. Ainakin riski on kova.

Ihmisvilinässä kaasuttaminen on todella äärimmäinen keino. Sivuosumat voivat pahimmillaan aiheuttaa paniikin, niin kuin jossain päin maailmaa on tapahtunut. Paniikki täydessä ravintolassa = ei hyvä.

Totta on tuokin. Mutta jos sisätiloissa pitäisi käyttää, niin käyttäisin vaahtoa, koska sitä voi käyttää muullakin tavalla, kuin suihkuttamalla suoraan sivuosumien riskillä.

Suositut

Back
Ylös Bottom