Polvivaiva

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tvk
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

tvk

Mulla tuli vähän yli vuosi sitten raskaasta kyykystä polvet kipeiksi tosta polvilumpion päältä. Ultraäänikuvista näky, että oli tullut reisilihaksen kiinnityskohdan alle jotain kalkkeumapiikiä. Lääkäri sano, että tolle vaivalle ei voi tehdä muuta kun odottaa ja treenata vain kevyillä painoilla.
Onko kenelläkään muulla ollut samaa vaivaa, miten kauan sen paraneminen voi oikein kestää ja miten tässä oikein jalkoja kannattaisi treenata? Alkaa jo käydä vähän hermoille, kun ei ole pystynyt yli vuoteen tekemään normaalia kyykkyä, eikä oikein mitään muutakaan jalkaliikettä kunnon painoilla.

Itselläni polvien rustot on heikkoa tekoa. Ekan kerran kipeyty kunnolla intissä. Sen jälkeen oon tehny kyykkyä ym. etureisiliikkeitä todella varovaisesti, kunnes nyt alkuvuodesta vasen polvi alkoi taas oireilemaan. Pidin taukoa kunnon jalkareeneistä n. 4kk ja vedin kuurin vihersimpukkakapseleita <-jeesaa rustoihin ja niveliin paremmin ku kalanmaksaöljy. Tauolla tein jaloille suorin jaloin mavea ja pohkeita. Kun polvea ei enää särkenyt pariin viikkoon, aloin tekemään kuntoutuksena reisiojennuksia pienillä prikoilla.

Eli kannattaa vain pitää paussia polvia rasittavista liikkeistä. Ja mulla ainakin auttoi toi vihersimpukkamömmö.

Suositut

Back
Ylös Bottom