Polovivammaset är yy
On kyllä kumma jos ei jumppari ole sulle mitään ohjelmaa tehnyt. Itse tein miniliikkeitä jo siinä vaiheessa kun kävelin vielä kepeillä
Pikkuhiljaa aloitin Sanniellan mainitsemat vitkutusliikkeet: sisä- ja ulkoreidet (blondiliikkeet), reisiojennus pienillä painoilla, takareidet, paljon kaikkea omalla painolla. Tuloksia tuli äkkiä sillä 3 kk päästä oikea jalka oli taas vasemman veroinen, lääkärisetäkin oli iloinen.
Minä ajattelin silloin että nyt kun kävi näin, niin aloitetaan sitten kaikki alusta ja oikein kunnolla. Luulen että lihastasapaino ja tukilihakset kehittyivät silloin huimasti. Että unohda hetkeksi kyykky ja prässi, vahvista monipuolisesti reisiä ja pakaroita (ei vain etureisiä) sekä puntilla että kotona.
Hyviä perusjuttuja:
- istu lattialla jalat suorana, jännitä etureidet ja paina polven takaosa maahan, pidä jännitys 5-10 sek ja rentouta. Toista monesti ja usein.
- Ota tukea seinästä tai tuolista, pidä lonkka paikallaan ja nosta jalka sivulle "ääriasentoon" ilman että ryhti heilahtaa mukana. Pidä 5-10 sek ja rennoksi. Siis pakaraliike. Sama myös jalka suorana taakse.
- Sama asento, koukista jalka n.90 asteen kulmaan (eli kanta peppua kohti), pidä taas ja rentouta. Takareidet, juunou!
Okei, miehet voivat nauraa, mutta kyllä näillä hiki virtaa silloin kun polven tukilihakset ovat olemattomat.
Tsemppiä, sitä tarvitaan ja sitten pientä skeptisyyttä: mun polvi oli ok 3 vuotta, mutta sen jälkeen olen kyllä kärsinyt, uuteen leikkaukseen en suostu. pitäisi varmaan ottaa oppia omista neuvoista ja aloittaa taas perusjumppa!:thumbs:
_ _ _ _ _
Onnittelen jos jaksoit lukea loppuun saakka, melekonen vuodatus tytöllä!