Polvi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NYSSE
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No niin, nyt se polvi on tähystetty ja tars
ruveta reenaan jalkojakin.Mutta kun toinen
jalka on huomattavasti pienempi ja heikompi.
Millä liikkeillä olis hyvä pikkuhiljaa alotella?

Kohtalotoveri täälläkin..
Eikös se fys.terapeutti antanut sulle mitään ohjeita mukaan?
Mulla on kyykky ja prässi kielletty pariksi kuukaudeksi,
alle ysikympin ei saisi tehdä enää ikinä,siis noin suositeltiin:jahas: ..
Nyt kun ensin saan tämän koiven taas nyt ensin edes toimimaan normaalisti,niin aloitan reidenetuosan vahvistamisen eli reisiojennusvehkeellä ja takareidenkoukistuksella,samoin täällä bannissa olevat hilavitkutusliikkeet on vahvasti mukana,että saan edes jotain lihasta sinne tukemaan,niiden menetettyjen tilalle:itku: ...
Aloittele nyt varovasti,miten ikinä nyt päätätkään:)
Ja polvivammaisilta odotellaan lisää neuvoja..Ja juu,searchia on käytetty ;)

Kertokohan se lääkäri sulle et mitä ne sille polvelle teki siinä tähystyksessä? Poistettiinko kierukoita, niitattiinko kieurukoita, ommeltiinko siteitä, höylättiinkö luita?

Iteltä on kolme kertaa poistettu kierukoita ja viimesen jälkeen oli 3 viikkoo urheilukieltoa, sit sai alkaa tekemään varovasti. Kuntofillarilla poljeskelin ja aikapaljon tein reisiojennuksia sillä leikatulla jalalla kevyellä painolla ja pitkiä sarjoa. Niin ja sen 3 viikkoo jännittelin vaan reittä ja pohjetta.

Jos sulla ei oo varmuutta mitä sulle on tehty, niin suosittelisin kyllä soittamaan sille leikanneelle tohtorille ja pyytämään kirjallisesti mitä sulle on tehty ja sit marssii jonkun fysioterapeutin luo ja pyytää tekee ohjelma.

Polovivammaset är yy

On kyllä kumma jos ei jumppari ole sulle mitään ohjelmaa tehnyt. Itse tein miniliikkeitä jo siinä vaiheessa kun kävelin vielä kepeillä :confused:

Pikkuhiljaa aloitin Sanniellan mainitsemat vitkutusliikkeet: sisä- ja ulkoreidet (blondiliikkeet), reisiojennus pienillä painoilla, takareidet, paljon kaikkea omalla painolla. Tuloksia tuli äkkiä sillä 3 kk päästä oikea jalka oli taas vasemman veroinen, lääkärisetäkin oli iloinen.

Minä ajattelin silloin että nyt kun kävi näin, niin aloitetaan sitten kaikki alusta ja oikein kunnolla. Luulen että lihastasapaino ja tukilihakset kehittyivät silloin huimasti. Että unohda hetkeksi kyykky ja prässi, vahvista monipuolisesti reisiä ja pakaroita (ei vain etureisiä) sekä puntilla että kotona.

Hyviä perusjuttuja:
- istu lattialla jalat suorana, jännitä etureidet ja paina polven takaosa maahan, pidä jännitys 5-10 sek ja rentouta. Toista monesti ja usein.
- Ota tukea seinästä tai tuolista, pidä lonkka paikallaan ja nosta jalka sivulle "ääriasentoon" ilman että ryhti heilahtaa mukana. Pidä 5-10 sek ja rennoksi. Siis pakaraliike. Sama myös jalka suorana taakse.
- Sama asento, koukista jalka n.90 asteen kulmaan (eli kanta peppua kohti), pidä taas ja rentouta. Takareidet, juunou!

Okei, miehet voivat nauraa, mutta kyllä näillä hiki virtaa silloin kun polven tukilihakset ovat olemattomat.

Tsemppiä, sitä tarvitaan ja sitten pientä skeptisyyttä: mun polvi oli ok 3 vuotta, mutta sen jälkeen olen kyllä kärsinyt, uuteen leikkaukseen en suostu. pitäisi varmaan ottaa oppia omista neuvoista ja aloittaa taas perusjumppa!:thumbs:

_ _ _ _ _
Onnittelen jos jaksoit lukea loppuun saakka, melekonen vuodatus tytöllä!

Kyllä jumppari antoi ohjeet ja ohjeet ei ole muuttuneet
kymmenessä vuodessa mihinkään.Tähtäin on kuitenkin
riehua salilla ja siitä jumppari ei isommin puhunut.
Polvinivel puhdistettiin "sheiverillä" ja yksi kivannäköinen
irtopalanen noukittiin pois eli selvittiin oikeastaan
aika vähällä.Viikon päästä kävelin jo ilman keppejä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom