Olisko jollain antaa neuvoa, että miten polven kanssa pitäisi toimia? Eli vasemmassa polvessa on ollut jo reilun vuoden ajan vihlovaa kipua, joka ilmenee polven etuosassa. Leposärkyä ei ole ollut, kipu tuntui vain kyykkyä, prässiä ja muita etureisipainotteisia liikkeitä tehdessä. Nyt pari viikkoa sitten lämmittelin kyykkyä pelkällä tangolla, kun polvesta kuului äänekäs rusahdus, ja vasen jalka meni ihan lukkoon. Sen päivän aikana ei jalkaa enää pystynyt taivuttamaan. Seuraavana päivänä jalka taipui normaalisti, ja kipu oli poissa.
Mutta ton tapauksen jälkeen, aina kun olen yrtittänyt kyykätä, vaikka ilman painoa, niin kyykyn ala-asennossa ei tarvi olla montaa sekuntia, kun polvi naksahtaa ja kipuilee. Se ei ole mennyt lukkoon koko päiväksi, niinkuin ekalla kerralla, mutta käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että mitään etureisiä kuormittavia liikkeitä ei voi tehdä.
Terveykeskus lääkärin mielestä ei vaikuta siltä, että kierukka olisi revennyt. Mun mielestä se taas vaikuttaa juuri siltä ( oikeasta polvesta on jo leikattu kierukka ). Eli käytännössä mä mietin, että pitäisikö vaan suoraan mennä yksityiselle magneettiin, että saisi ainakin varmuuden tähän asiaan. On helvetin turhauttavaa juosta kaikki röntgenit ensin läpi, kun tietää, että niissä ei kuitenkaan näy yhtään mitään.