Polttoaineverotus nousee

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Kertokaapa tämän veronkorotuksen puolustajat, että millä hitolla perustellaan tuo dieselin suurempi korotus? Kun tässä nyt selvästi on annettu ymmärtää, että suositaan sitä vähemmän kuluttavaa ja saastuttavaa? Eikös tässä nyt porata kuivalla kakkoseen dieselillä ajavaa tai sellaista harkitsevaa? Ihan kuin se auton hankintahinta ei ois jo riittävästi isompi dieselin kohdalla...

Ja ihan samanlainen pellepuolua se Kokoomus on kuin mikä muukin tahansa. Isoja lupauksia vaalien alla ja teot on mitä on. Kuka teistä ihan oikeasti uskoo että joku hiton Kokoomus (tai mikä muu tahansa puolue) jotain ihmeitä saa aikaseen?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kertokaapa tämän veronkorotuksen puolustajat, että millä hitolla perustellaan tuo dieselin suurempi korotus? Kun tässä nyt selvästi on annettu ymmärtää, että suositaan sitä vähemmän kuluttavaa ja saastuttavaa? Eikös tässä nyt porata kuivalla kakkoseen dieselillä ajavaa tai sellaista harkitsevaa? Ihan kuin se auton hankintahinta ei ois jo riittävästi isompi dieselin kohdalla...

Ja ihan samanlainen pellepuolua se Kokoomus on kuin mikä muukin tahansa. Isoja lupauksia vaalien alla ja teot on mitä on. Kuka teistä ihan oikeasti uskoo että joku hiton Kokoomus (tai mikä muu tahansa puolue) jotain ihmeitä saa aikaseen?

Eipä se saakaan. Riittää että 4 vuotta saadaan kulumaan, ja sysätään ongelmat uudelle hallitukselle, ja se taas seuraavalle, ja kymmenen vuoden päästä ollaan ihan samassa tilanteessa kuin aiemmin:D Missä on se luja, reilu ja riuska ote näissä päätös asioissa?
 
Kertokaapa tämän veronkorotuksen puolustajat, että millä hitolla perustellaan tuo dieselin suurempi korotus? Kun tässä nyt selvästi on annettu ymmärtää, että suositaan sitä vähemmän kuluttavaa ja saastuttavaa? Eikös tässä nyt porata kuivalla kakkoseen dieselillä ajavaa tai sellaista harkitsevaa? Ihan kuin se auton hankintahinta ei ois jo riittävästi isompi dieselin kohdalla...
On ilmeisesti aika todennäköistä, että dieselvero poistuu vielä tän hallituskauden aikana, ja siksi dieselin hintaa nostetaan bensan tasolle.
 
Paljonkohan toi tekee hintaan?

.. kai se on sitten ostettava vuosiviisumi itänaapuriin..
 
Ja ihan samanlainen pellepuolua se Kokoomus on kuin mikä muukin tahansa. Isoja lupauksia vaalien alla ja teot on mitä on. Kuka teistä ihan oikeasti uskoo että joku hiton Kokoomus (tai mikä muu tahansa puolue) jotain ihmeitä saa aikaseen?

Siitä lähtien kun äänioikeuden sain, oon aina äänestänyt.

Nyt Kokoomukseen laitoin kaiken luottoni, toivon että ne saava jotain järkevää aikaan. Jos tämäkin hallitus kiipeää ylöspäin perse edellä, lopetan varmasti äänestämisen.

Vitunko hyötyä siitä on jollei se kansanvalta OIKEASTI toimi?
 
On ilmeisesti aika todennäköistä, että dieselvero poistuu vielä tän hallituskauden aikana, ja siksi dieselin hintaa nostetaan bensan tasolle.

aika paska homma jos noin menee. mielummin kyllä antaisin nykyisen diesel veron olla.
 
Ja ihan samanlainen pellepuolua se Kokoomus on kuin mikä muukin tahansa. Isoja lupauksia vaalien alla ja teot on mitä on. Kuka teistä ihan oikeasti uskoo että joku hiton Kokoomus (tai mikä muu tahansa puolue) jotain ihmeitä saa aikaseen?

Kyllä, on se jumalauta kun pensan verotusta nostetaan, vedetään kuivana kakkoseen autoilijoita, paska puolue, niin! Varmasti tämän maan hyvinvoinnin suurimpia ongelmia on juurikin tuo polttoaineverotus.
 
Jos energia maksaa tarpeeksi, ne "kunnon materiaalit" eli lisäeristeet maksaa itsensä takaisin. Ei niitä matskuja tarvi erikseen tukea. Laskeskelin viime talven energiankulutuksista että olis suora sähkölämmitys tullut kaukolämpöä halvemmaksi. Vittu että vituttaa. Maalämmöstä ei iloa kun tarvis porakaivon joka maksaa.
Taitaa maksaa poraus ja letkut siinä 5000€, aika tyyristä muuten vaan remppailla jos ei muuta ole tekemässä. Pumpun taitaa saada parilla tonnilla, vai oliko se niin, että saksasta sai parilla tonnilla, ei voi muistaa...

edit: siis tuommoisen pienen ok-talon punpun. Pitää alkaa tutkimaan vähän lisää tota hintapolitiikkaa, ei tosiaan taida kannattaa vanhaan taloon paljon laitella jos ei ole tekemässä peruteellista remppaa muutenkin.
 
Mr.Referee sanoi:
Bensaveron nosto tuo kuljetusyrityksille ja muille logistiikan aloille paineita nostaa hintojaan että saavat särvintä leivän päälle. Tämä sitten näkyy taas kulutustuotteiden hinnannousuna. Eli opiskelijoiden korotukset perjaatteessa ovat ihan turhia kun hinnat nousee samalla.
:lol2: Ja viinaverokin vielä nousee, eli periaatteessa kaikki opiskelijoille maksettavat tuet on yhtä tyhjän kanssa.

Vitun pellehallitus. Tuskin niitä tuloverojakaan lasketaan. Autoilijaa vaan kakkospakoputkeen. Peräänkuuluttaisin myös kansanvallan hätätilan huomioimista!
 
Kyllä, on se jumalauta kun pensan verotusta nostetaan, vedetään kuivana kakkoseen autoilijoita, paska puolue, niin! Varmasti tämän maan hyvinvoinnin suurimpia ongelmia on juurikin tuo polttoaineverotus.

:lol2: Ja viinaverokin vielä nousee, eli periaatteessa kaikki opiskelijoille maksettavat tuet on yhtä tyhjän kanssa.

Vitun pellehallitus. Tuskin niitä tuloverojakaan lasketaan. Autoilijaa vaan kakkospakoputkeen. Peräänkuuluttaisin myös kansanvallan hätätilan huomioimista!

Vittuilkaa nyt rauhassa. ;)

Katellaan sitten neljän vuoden päästä, että mitä se suuri ja mahtava Kokoomus sai tavalliselle keskiluokan tallaajalle hyvää tehtyä. Veikkaan että aika minimiin jäi.

Äänestin toki itsekin, mutta äänestän henkilöä, en puoluetta. Mulle on yksi ja sama (melkein) mikä puolue siellä vallassa on.

Sanokaapa nyt keitä eniten koskettaa polttoaineveron korotus jos ei ammattiautoilua lasketa? Oiskohan taas se keskiluokka. Ihan oikeasti köyhällä ei ole varaa ajaa omalla autolla, joten siihen se ei vaikuta ja rikkaalle se on aikalailla samantekevää.

Itse voin ajaa yksinkertaisesti vähemmän, kaikille se ei kuitenkaan mahdollista ole. Onneksi työmatka on niin lyhyt, että voi vaikka kävellä! Käytännössä ei vain ole kannattavaa, kun töissäkin joskus autoa tarttee. Saa nähä koska nousee kilometrikorvaukset...
 
Sanokaapa nyt keitä eniten koskettaa polttoaineveron korotus jos ei ammattiautoilua lasketa? Oiskohan taas se keskiluokka. Ihan oikeasti köyhällä ei ole varaa ajaa omalla autolla, joten siihen se ei vaikuta ja rikkaalle se on aikalailla samantekevää.

Itse voin ajaa yksinkertaisesti vähemmän, kaikille se ei kuitenkaan mahdollista ole. Onneksi työmatka on niin lyhyt, että voi vaikka kävellä! Käytännössä ei vain ole kannattavaa, kun töissäkin joskus autoa tarttee. Saa nähä koska nousee kilometrikorvaukset...


Joka kerta kun polttoaineen hinnat nousevat niin osa ihmisistä lupailee että ajavat vähemmän jne. Mutta toista taitaa tilastot sanoa? Ainakin siinä yhtiössä missä työskentelen niin näen myös polttoaineiden litra myyntitilastoja jne. Niin asiakas määrät huoltoasemilla kuin litra myynitkin ovat vaan kasvussa. Samoin ei tainnut olla kauan kuin oli juttua että Suomen autokantakin on kasvussa. Sitten Kuopion alueella taisi olla niin että paikallisliikenteen asiakas määrät olivat laskussa. Pakkiksellakin taitaa olla usemapi polttoaineen hinnan korotus keskustelu joissa ihmiset lupaa vähemmän ajoa, mutta ihan oikeasti kuinka moni on todella toteuttanut sen muuta kuin ehkä hetkellisesti.
 
Ja taas ylläripylläri, polttoaineveroja nostetaan. Bensaan tais tulla 1,5% korotus ja dieseliin 3%. Ei nyt ole lähdettä tähän kaivaa, mutta ihan uutisista muistasin tollasen lukemat kuulleeni.

Mitähän tämä meidän rakas porvarihallitus seuraavaksi keksii? Ja mihinköhän tämäkin korotus taas perustuu? Eiköhän tota polttoainetta verotetan jo ihan kiitettävästi muutenkin ja verotulot vaan kasvaa kun öljynhinta nousee ja kulutus ei kai käytännössä laske mihinkään.

Tiemäärärahoissa tuo tuskin näkyy...

Millä sitten ylläpitää valtion kasvavaa menoerää? Mitä veroja pitäisi mielestäsi sitten nostaa kulujen peittämiseksi? Tuloveroa, että saataisiin ostovoima pois markkinoilta? Perintöveroa tai pääomaveroa, että saisimme yritykset pois Suomesta?

Loistavaa ympäristöpolitiikkaa sinivihreähallitukselta tuo verokorotuksen kohdistaminen ympäristöä rasittavampaan kohteeseen. Toivottavasti tämä edes osaltaan karsii huviajelun ja muun turhuuden määrää suomessa. Ja toivottavasti tämä ohjaa myös ihmisiä hankkimaan seuraavan autonsa siitä pienikulutuksisimmasta vaihtoehdosta!
 
kuitenkin dieseli auto on ympäristöystävällisempi kuin bensa.

Kissanviikset. Dieselhän on ihan paskaa verrattuna bensaan. Ehkä hiilidioksi päästöjä tulee vähemmän, mutta muuten sieltä tuleekin reilusti enemmän muuta paskaa.
 
Timba79 sanoi:
Vittuilkaa nyt rauhassa. ;)
Mitään vittuilla. Nää on vakavia juttuja! Sympatioissa mukana 100-0.
 
Kissanviikset. Dieselhän on ihan paskaa verrattuna bensaan. Ehkä hiilidioksi päästöjä tulee vähemmän, mutta muuten sieltä tuleekin reilusti enemmän muuta paskaa.

Mutta juuri hiilidioksidipäästöt ovat pahimpia ilmaston lämpenemisen aiheuttajia. Toki sieltä tiisselistä tulee niitä pienhiukkasia ja palamattomia hiilivetyjä, mutta uudella dieseltekniikalla niitäkin on saatu vähennettyä roimasti.
 
Mutta juuri hiilidioksidipäästöt ovat pahimpia ilmaston lämpenemisen aiheuttajia.

Niin, hiilidioksidi saattaa aiheuttaa ehkä ilmaston lämpenemistä. Ehkä. Dieselin pienhiukkaspäästöt sentään vaan tappaa ihmisiä ihan suoraan.
 
Mutta juuri hiilidioksidipäästöt ovat pahimpia ilmaston lämpenemisen aiheuttajia. Toki sieltä tiisselistä tulee niitä pienhiukkasia ja palamattomia hiilivetyjä, mutta uudella dieseltekniikalla niitäkin on saatu vähennettyä roimasti.

vähennettyä roimasti = useampikertainen määrä bensamoottoriin verrattuna? kyllä siinä dieselissä nyt kiinnostaa se kun on opittu ottamaan tehoja irti, ei sen päästöt... aikanaan kun parilitrainen kiisselimoottori tuotti sen 50Nm 35hp, ei tarvinnut pelätä että dieselautot ois yleistyny.. kyse ei ole ympäristöystävällisyydestä.

ja näkeehän sen kun bensa-autossa painaa kaasun pohjaan, katalysaattori saattaa sylkeä vettä, mutta kun diesel-autossa tekee saman, aika mustaa savua sieltä puskee..
 
Kuka teistä ihan oikeasti uskoo että joku hiton Kokoomus (tai mikä muu tahansa puolue) jotain ihmeitä saa aikaseen?

Käsittääkseni politiikassa on kyse siitä, että vaalit voittaa puolue kuka saa vähiten vahinkoa aikaan. Siksi en ymmärrä, mitä vihreät tekevät hallituksessa.
 
Joka kerta kun polttoaineen hinnat nousevat niin osa ihmisistä lupailee että ajavat vähemmän jne. Mutta toista taitaa tilastot sanoa? Ainakin siinä yhtiössä missä työskentelen niin näen myös polttoaineiden litra myyntitilastoja jne. Niin asiakas määrät huoltoasemilla kuin litra myynitkin ovat vaan kasvussa. Samoin ei tainnut olla kauan kuin oli juttua että Suomen autokantakin on kasvussa. Sitten Kuopion alueella taisi olla niin että paikallisliikenteen asiakas määrät olivat laskussa. Pakkiksellakin taitaa olla usemapi polttoaineen hinnan korotus keskustelu joissa ihmiset lupaa vähemmän ajoa, mutta ihan oikeasti kuinka moni on todella toteuttanut sen muuta kuin ehkä hetkellisesti.

No ainakin täällä Jyväskylässä tuo julkinen on aika haitarista ja hinnat korkealla. Jollakin harvoilla yhteyksillä niillä johonkin pääsee, useimmiten on käytännössä käveleminen melkein nopeampaa. Todennäköisesti Kuopiossa on sama juttu. Ja tuo on ikuinen kierrä, että julkisten käyttäjät vähenee kun reittejä harvennetaan ja hintoja nostetaan. Vähän sen hinta-laatusuhden tuppaa mättämään kun lähdetään Kehä III:n ulkopuolelle.
 
Markkinoilla on autoja, joiden kulutus on 4-5 litraa sadalle kilometrille. Tuotakin taloudellisempia malleja esitellään pian. Voiko joku väittää vakavalla naamalla, että keskiluokan rahat eivät riitä polttoaineen ostamiseen?
 
Back
Ylös Bottom