Poltatko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vupe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
3v. olen polttanut, nyt viimeisen vuoden vain 0-5 tupakkaa/päivä. Kokonaan en pysty lopettamaan, mutta ne muutamat tupakkahetket päivässä on pakko saada.

Neutraali antoi kyllä aika huonoa mainosta kun sanoi että salihommissa on aivan sama polttaako vai ei. Jos olen jonkun aikaa polttamatta, tuntuu että lihakset olisi ehkä hieman "pumpissa", tai muuten vaan täyteläisemmän näköiset... Eikös se tupakka heikennä verenkiertoa? Tai sitten vain kuvittelen. Harmi että en tiedä mitään TARPEEKSI motivoivaa syytä lopettaa. Kun esim. huomasin että kunnon kännit aiheuttaa ongelmia treenien kanssa, lopetin ryyppäämisen. Kokonaan. :rock:

Tupakka on laillistettu huume, siinä missä alkoholikin. Alkoholilla on sentään terveysvaikutuksia pienissä määrillä(2 koppaa ei ole terveydelle hyvästä:D). Punaviiniä jotkut tykkäävät juoda ruokajuomana, eikä sinäänsä hullumpi vaihtoehto:).

Tupakka ja peruna, siinä 2 asiaa, joita ei olisi ikinä pitänyt tuoda eurooppaan.

makew sanoi:
Tupakka ja peruna, siinä 2 asiaa, joita ei olisi ikinä pitänyt tuoda eurooppaan.
Mitä pahaa siinä perunassa on, puheet että peruna lihottaa yms voi työntää syvälle suoleen, aivan hyvä tuote siinä missä riisit ja pastatkin. Peruna hysteria :down:. Tupakka ois saanu kyllä jäädä tulematta.
BooosteR sanoi:
Neutraali antoi kyllä aika huonoa mainosta kun sanoi että salihommissa on aivan sama polttaako vai ei. Jos olen jonkun aikaa polttamatta, tuntuu että lihakset olisi ehkä hieman "pumpissa", tai muuten vaan täyteläisemmän näköiset... :
Minä en tiedä mitä se muille tekee, puhuin vain omasta kokemuksesta.

tuli poltettua joku 6 vuotta, jonka jälkeen olin polttamatta 2 vuotta, ja typeränä sitten alotin uusiks lievän muutoksen takia, mutta sitä ei kestäny enää kuin noin vuoden.. enää ei kyllä oo tarvetta alottaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
neutraali sanoi:
Sarjassamme idiootein kysymys tästä asiasta mitä aina kuulee ja näkee :david:
No kerrohan kaikkitietävä Neutraali, mikä juuri sinut sai aloittamaan tupakanpolton? "No kun kaveritkin poltti" (:david: )?

:piis:

BadHair sanoi:
Poltan. Kymmenestä kahteenkymmeneen/päivä. Onhan se aivan jumalainen tunne, kun on muutaman tunnin ollut ilman ja sitten ruokailun+kahvin jälkeen pääsee savukkeelle. Tai muutaman oluen jälkeen. Maistuu ja tuntuu niin helvetin hyvälle.

Brrrh. Tuon kuvauksen jälkeen ei kiinnosta edes sekundäärinen tupakointi. Dopamiinilla leikkiminen ei kuulosta hyvältä.

Poltan. 1 aski kestää pari päivää. Pystyn olemaan polttamatta useita päiviä, jos tarve vaatii. Silti se on minulle nautinto josta en ole ajatellut luopua ihan heti. Olin pari vuotta sitten 4kk polttamatta, mutten huomannut minkäänlaista muutosta mihinkään...

Niin tuolla kysäistiinkiin että mikä saa ihmiset polttamaan? Elikkä polttaja t valaiskaa mua tietämätöntä että miksi pitää polttaa tai siis tiedän miksi pitää polttaa. Siksi kun ei ole päättäväisyyttä lopettaa mutta miksi piti aloittaa? Hemmetti jos selitykseksi tulee että kun kaverit polttaa, niin ei kelpaa sillä muistan että kun yläasteella kaverit alkoivat polttamaan niin kukaan kaveri ei hylännyt minua kun en polta. Hemmetti mä en osaa keksiä yhtään hyvää syytä :wall:

japa sanoi:
Niin tuolla kysäistiinkiin että mikä saa ihmiset polttamaan?
Mulla lähti sikareista.
Tuli istuttua kuistilla ja kateltua luonnon omaa valoshöytä eli ukkosta.

Hyvää juomaa, kunnon sikari ja upeet näkymät. :kippis1:

Arsi sanoi:
No kerrohan kaikkitietävä Neutraali, mikä juuri sinut sai aloittamaan tupakanpolton? "No kun kaveritkin poltti" (:david: )?

:piis:
No juuri sen takia tuo kysymyksesi on idioottimainen kun siihen ei varmaan monellakaann vastausta oo, aivan turhaa jauhamista. Ehkä piti olla kova tai jotain, kyllä tupakointi tapana on aivan perseestä, mutta kyllä se on antanut minulle aikoinaan ihanan nautinnollisia hetkiä :love:

Koulussa aina parhaat jutut tuli tupakka tauolla, sitte kun oli lakossa ja koulussa sisällä ku tupakka paikalle ei voinu mennä ku ois repsahtanut, niin kyllä "sisä tyypeillä" oli kuivat jutut:)

En polta.

19-v kysyin joiltakin opiskelukavereilta (molempia sukupuolia, eri ikäisiä) kaksi kysymystä:

1) Miksi aloitit tupakoinnin?
2) Kaduttaako tupakoinnin aloittaminen?

Ykköseen muistaakseni jokainen sanoi suunnilleen, että "Noku sillo 13-16-v piti yrittää näyttää vanhemmalta, kovemmalta ja kuulimmalta kaveriporukassa.". Tuon otoksen perusteella päättelen, että monilla on sama syy ollut tupakoinnin aloittamiseen, vaikkei toki kaikilla. Kakkoseen jokainen vastasi myöntävästi.

Ymmärrän tuon em. syyn (kun itekin satunnaisesti tupakoin hevaripunkkariporukoissa lössin mukana sen ikäisenä, onneksi siitä ei vakituista tapaa tullut koskaan), mutta mun päähän ei millään pysty mahtumaan, miten joku periaatteessa viksu jannu tai mimmi voi aikuisiälläkin vielä aloittaa tupakoinnin. :confused: Kaksi moista kaveria tunnen, toinen sähkötekniikan DI mies, joka aloitti tupakoinnin jenkeissä opiskellessaan ja työskennellessään ja toinen FM nainen (pääaine saksan kieli), joka aloitti opiskellessaan ja työskennellessään vuoden Uudessa Seelannissa. Molemmat olen aika pitkään tuntenut ja pidän hyvinä tyyppeinä, mutta tupakoinnin aloittamista aikuisiällä en vaan kykene käsittämään.

Joitain hyviä linkkivinkkejä kuivalta sisätyypiltä ;) :
http://www.ktl.fi/portal/suomi/osio...lintavat/tupakointi/tupakoinnin_lopettaminen/
http://www.ktl.fi/portal/suomi/osiot/tietoa_terveydesta/elintavat/tupakointi/nuorten_tupakointi/
http://www.tohtori.fi/yleislaakari/122.html
http://www.whyquit.com/

En polta, koska siitä seuraa :urjo: Toivon ja kannatan sydämeni kyllyydestä, että jokainen suomen baari ja kahvila tulisi savuttomiksi, ja ne jotka polttavat tappavat itseään ja toisiaan jossain muualla! Ainakin ois baareissa tilaa sen jälkeen :D

Aylah sanoi:
Toivon ja kannatan sydämeni kyllyydestä, että jokainen suomen baari ja kahvila tulisi savuttomiksi, ja ne jotka polttavat tappavat itseään ja toisiaan jossain muualla!

Ja sulle ei siis sopis että olisi muutama tupakoivien baarikin olemassa?

Itse kysymykseen, poltan askin päivässä, on se sen verran mukavaa. Reeneihin vaikuttaa kyllä oksetus-efektin lisääntymisenä, no kesäkuussa taas lopetetaan...

Back
Ylös Bottom