Poltatko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vupe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Poltin 4 vuotta. Koko tuon ajan yritin lopettaa ties millä keinoilla. Vedonlyönnillä, uudenvuoden lupauksella, nikotiinilaastareilla ja -purukumeilla, Nicoretten inhalaattorilla, lukemalla tupakoinnin lopettamiseen kannustavan kirjan... Eipä auttanut mikään.

Eräs kaunis aamu kuitenkin vain päätin, että nyt se loppuu. Lukittauduin hetkeksi neljän seinän sisälle omiin oloihini, heitin kylmästi kaikki röökit menemään ja päätin vain olla jatkossa savuton. Pari päivää oli fyysisesti ihan hirveän tyhjä olo, mutta sen tilalle tuli hyvin pian pelkkä ylpeys ja sellainen "JES, mä tein tän!!" -fiilis. Muutaman päivän päästä uskalsi ulostautua asunnosta ja tavata jopa tupakoivia ihmisiä. :D Lopettaminen pelotti mua pirusti, mutta hyvinhän tässä on pärjätty.

Niinhän se taitaa olla, että kaikissa erotilanteissa vain aika auttaa! Päivä päivältä tämäkin on ollut helpompaa :)

Olisinko ollut yhdentoista vanha, kun ekan kerran tupakkaa maistelin. Siitä meni tosin melkein viisi vuotta, ennen kuin röökaamisesta tuli pikkuhiljaa jokapäiväistä. Kerran oon tosissani koittanut lopettaa, kestin about tasan kaks viikkoa ilman, jonka jälkeen taas retkahdin.

Tällä hetkellä röökiä kuluu noin 5-20kpl päivässä, viihteellä ehkä vähän enemmän. Vaikka tässä nyt on jo aika monta vuotta tullut polteltua, olen sentään saanut määrän pysymään edes suht kohtalaisena. Tiedän tyypin, joka polttaa kolme askia päivässä, ja välillä ihmettelen miten se työssäkäyvältä ihmiseltä on edes mahdollista.

Lopettaminen käy kyllä jatkuvasti mielessä, mutta tällä hetkellä motivaatio ei taida riittää. Meneehän tohon nyt helvetisti rahaakin. En silti voi väittää, ettei aamukahvit aamusauhujen kera maistuisi pirun hyvältä. Puhumattakaan siitä fiiliksestä, kun hörppii kylmää bisseä terassilla. Kovin tyhjältä se toinen käsi tuntuisi ilman röökiä, valitettavasti.

Itse päätin tänään lopettaa ja oon ollukkin kkoko aamusta asti ilman röökii. Oon yrittänyt ennenkin lopettaa mutta en pystynyt koska ei ollut mitään jonka tähden tekee sen nyt mulla on hyvä syy lopettaa kun oon käyny salilla ps. hikoiluttaa stnasti

Päätin lopettaa satunnaistupakoinninkin, nyt 5 viikkoa ilman yhtään henkosta. Pari nuuskabiittiä tosin on mennyt.

Tänään tuli 3 viikkoa täyteen siitä, kun vaihdoin perinteisen röökin sähkötupakkiin. Reilu 22 vuotta sitä tuli poltettua ja varmaan vielä joskus tulee satunnaisia kessuja vedettyä. Jos olisin tiennyt kuinka helppoa on siirtyä tähän vapotteluun, niin olisin tehnyt sen jo aikaa sitten.

Back
Ylös Bottom