Poltatko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vupe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
en en en

makew sanoi:
Tupakka on laillistettu huume, siinä missä alkoholikin. Alkoholilla on sentään terveysvaikutuksia pienissä määrillä(2 koppaa ei ole terveydelle hyvästä:D). Punaviiniä jotkut tykkäävät juoda ruokajuomana, eikä sinäänsä hullumpi vaihtoehto:).

Tupakka ja peruna, siinä 2 asiaa, joita ei olisi ikinä pitänyt tuoda eurooppaan.

Otanpa historiallisen näkökulman esiin. Ilman perunaa Euroopan väestönkasvu olisi ollut paljon hitaampaa silloin joskus. Peruna oli yksi tärkeimmistä syistä, miksi väestö alkoi maanosassamme (ja Suomessa) lisääntyä. Nykyään perunaa voi sitten parjata, kun ruokaa ja tietämystä on yllin kyllin, mutta ilman perunaa emme välttämättä kirjoittelisi täällä... Okei, vähän kärjistetyksi menee.. :arvi:

Ja vastaus alkuperäiseen kysymykseen: en polta.

Voi vittu et on pinna kireel ja vituttaa uskomattoman paljon, kolmatta päivää mennään ilman röökiä :wall: Vitutus taas johtuu kylläkin muista asioista kun röökistä mutta ei se ainakaan tätä tilannetta helpota. Noh kyllä se tästä kun saa treenit taas kunnolla käyntiin. :rock:

8 vuoden säännöllisen tupakoimisen jälkeen päätin lopettaa moisen. Nyt ollu kuukauden tupakoimatta. Tosin viinan kanssa tulee vieläkin poltettua. Mutta muuten ei ollenkaan. Ei tuota minkäänlaisia ongelmia. Vieläkun oppis jättämään myös juodessa pois...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
500 euroa luvattiiin lopettamisesta.. nyt oon kuukauden ollu ilman puolenvuoden jälkeen saan 500 :)

hyvää kasvatusta ala yh pappa !

Kielimies sanoi:
Otanpa historiallisen näkökulman esiin. Ilman perunaa Euroopan väestönkasvu olisi ollut paljon hitaampaa silloin joskus. Peruna oli yksi tärkeimmistä syistä, miksi väestö alkoi maanosassamme (ja Suomessa) lisääntyä. Nykyään perunaa voi sitten parjata, kun ruokaa ja tietämystä on yllin kyllin, mutta ilman perunaa emme välttämättä kirjoittelisi täällä... Okei, vähän kärjistetyksi menee.. :arvi:

Ja vastaus alkuperäiseen kysymykseen: en polta.

Totta. Ei tohon ole lisättävää.
Maailmassa on tällä hetkellä suht. helvetisti porukkaa, en tiedä onko hyvä vai huono. Tosin syntyvyys kaiketi on ainakin suomessa laskussa.
Useimmissa perheissä on about 2 lasta tai niin mä olen ainakin huomannut. Rahaa vaatii aika erilailla 5-7 lapsen kasvatus(eiköhän yksi pointti ole tässäkin).

Voi vaan kuvitella: ruokakuluja, pesuaineisiin menevään rahaa(pesukoneitakin menee varmasti rikki, pyykkiä niin vietävästi), vaatteisiin yms. lista vaikuttaa loputtomalta.
Tää nyt meni offille.

makew sanoi:
Totta. Ei tohon ole lisättävää.
Maailmassa on tällä hetkellä suht. helvetisti porukkaa, en tiedä onko hyvä vai huono. Tosin syntyvyys kaiketi on ainakin suomessa laskussa.
Useimmissa perheissä on about 2 lasta tai niin mä olen ainakin huomannut. Rahaa vaatii aika erilailla 5-7 lapsen kasvatus(eiköhän yksi pointti ole tässäkin).

Voi vaan kuvitella: ruokakuluja, pesuaineisiin menevään rahaa(pesukoneitakin menee varmasti rikki, pyykkiä niin vietävästi), vaatteisiin yms. lista vaikuttaa loputtomalta.
Tää nyt meni offille.

Oikeastaan mun pointti oli se, että ilman väestönkasvua ei olisi luultavasti tapahtunut kehitystä: teollistumista yms. jotka vaativat maataloudelta ja ruoan määrältä tietyt edellytykset, ei ainakaan sellaisella vauhdilla, millä se tuli tapahtumaan. Yksi kehityksen avaintekijöistä oli nimenomaan väestönkasvu; Eurooppa lähti nousemaan takapajulasta maailmanmahdiksi vasta silloin, kun väestö alkoi hitaasti mutta varmasti kasvaa - ja tätä kehitystä peruna tuki valtavasti (ehkä ilmankin olisi selvitty; selvittiinhän Amerikkaankin perunoitta, mutta kuka tietää..). :offtopic: Nykyinen väestönkasvu kolmannessa maailmassa pitäisi muuten saada kuriin. Meidän pitäisi jakaa kehitysmaihin paljon nykyistä enemmän kortsuja ja valistusta, tietämystä... Ja murtaa katolisen kirkon mahti ja tämän myötä sen politiikka, joka on yksi suurimmista ongelmallisen väestönkasvun aiheuttajista. Suomeen ja muualle länsimaisen nuorta väestöä pitäisi taas saada lisää. :offtopic: :offtopic: No joo, pitäisi varmaan perustaa globaalit ongelmat ja historialliset spekulaatiot -ketju. :thumbs:

Olen polttanut viimeisen vuoden aikana yhden sikarin enkä muuta. Eli en polta, koska siitä ei ole mitään hyötyäkään.

En polta, poltin aikoinaan 7 luokalta lähtien noin 15 vuotta, nyt olen ollut 3,5 vuotta ilman.

Kypsyin vaan niin totaalisesti röökaamiseen ja siihen että on riippuvainen jostain paskasta, niinpä lopetus sujuikin ilman mitään apu-aineita.

Tsemiä kaikille palstan lakkolaisille/lopettaneille :thumbs: you can do it :curs: :curs: !!

Koulu kun alko elokuussa lopetin, poltettuani n.1½ vuotta sykleissä. Olin aina joulukuuhun asti polttamatta, mutta tullut viihtellä ollessa taas polteltua, selvinpäin en enää polta! ;)

Back
Ylös Bottom