Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tove sanoi:Poliisi -sairaanhoitaja olis mulle passeli titteli. :D
Tove sanoi:Voi helvettsson, että taas houkuttaa toi poliisikoulu. Uinti vaan on mulle sellanen laji että se kusee täysin. En todellakaan osaa uida muuta kuin sammakkokoiraa. Noloa. Ehtisinköhän oppia uimaan kunnolla ens kevään testeihin? Lihaskunto, juoksu ja kirjalliset uskon klaaraavani. Ruotsinkin luulis menevän hyvin, kun tulevassa työpaikassa joutuu sitä paljon puhumaan.... Tosin keväällä vuoden päästä mulla ei ois sairaanhoitajakoulua kuin puol vuotta jäljellä... Mutta ehkäpä sen sitten kävis vaikka kiviä syöden läpi ja jatkais sitten poliisikouluun... Poliisi -sairaanhoitaja olis mulle passeli titteli. :D
Anonymity sanoi:Itse luin kirjallisiin kokeisiin niin, että luin yhden kerran koealueen läpi kokonaan, sitten toisella kerralla otin ylös paperille koealueesta kaikkein olennaisimman ja lopuksi luin pelkkiä omia muistiinpanojani. Kokeissa saatetaan kysyä myös muutama nippelitietokysymys. Sillä kait yritetään erotella jyvät akanoista, eli tehdä eroja hakijoiden välille. Kannattaa myös kysellä kokeissa olleilta ihmisiltä mitä aikaisemmissa kokeissa on kysytty.
Äidinkielen ainetta harjoittelin myös. Olin kysynyt eräältä tutulta joka oli minua aikaisemmin testeissä, äidinkielen aineen otsikon aiheita. Ne kun saattavat olla aina välillä samoja, varsinkin peräkkäisissä kokeissa (tähän ei kannata kuitenkaan luottaa 100%). Tämän jälkeen valitsin aiheen ja kirjoitin jo kotona aineen "valmiiksi". Pääsykokeissa sitten kirjoitin sen aineen ulkomuistista. Muistaakseni noin 7% hakijoista karsiutuu pääsykokeista nimenomaan huonon äidinkielen aineen takia.
Äidinkielen aine on minun mielestäni hyvä, kun siinä on kielioppi kunnossa ja kirjoituksessa vastataan mm. kysymyssanoihin: kuka, mitä, missä, milloin, miksi miten... Lisäksi aineessa on hyvä käsitellä asioita monelta eri kantilta ei-musta-valkoisesti ja miettiä eri juttujen plussia ja miinuksia. Lisäksi perusteleminen on tärkeää sekä omat mielipiteet, jos niitä pyydetään.
Anonymity sanoi:En muista aineen aiheita muuta kuin oman kirjoitukseni, eli minulla se liittyi lähipoliisiin ja yhteistyöhön eri yhteisöjen yms. kanssa. Poliisiaiheisia ne taitavat olla kaikki ja välillä aihealue saattaa sivuta jotain, mikä on pääsykokeiden lukumateriaalina.
Yksi nippelitietokysymys tuli heti mieleen, kysymys kuului että onko Poliisilaissa alle vai yli 50 pykälää. Siis aivan turha kysymys, mutta juuri tuota nippelisysteemiä.
Esterata: Haaraperushyppyjä, matalan pitkän penkin yli hyppelyä, ilmakuperkeikka kuminauhan yli paksulle patjalle, "syöksyt" aitojen alitse, aitahyppyjä (en muista korkeutta, kyllä siitä yli pääsi)... Nopeus ratkaisee.
Mikä muuten on korotetun määrän referaatti?
kimmo2543 sanoi:Jos sun faija sua hakkaa yhtenään ja sanoo ettei susta ole mihinkään-tule
poliisikouluun.Juice Leskinen.
No joo tulihan sinne joskus haettua ja nimismies kysyi onko tuttuja poliiseja
ei ollut:ei päässyt sisään. :(
Vieläköhän ne huolis melkein 40-kymppistä.
Kuki sanoi:Heitänpä varmaan älyttömän tyhmän kysymyksen, mutta kysynpä siltikin; eli miten nuo penkin kilomäärät lasketaan? Eli lasketaanko mukaan tangon paino vai pelkästään lätkät, jotka tankoon laitetaan?
nimimerkillä "surkea penkkitulos"
Kuki sanoi:no kun aloitus oli aikanaan sitä luokkaa, ettei meinannut tanko hievahtaakaan ja nytkin päissä killuu 5kg painot, niin eipä tuota ole paljoa tarvinnut yhteen tai erikseen laskeskella. :(
Kuki sanoi:kiitos motivoinnista :whip:
tikkikello sanoi:Miehet muuten nostaa entisen 60 kg:n sijaan nykyään 62,5 kg:llä.