Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Iceman sanoi:
Heh heh.. sori oli pakko katsoa et kuin moni kiivastuu tuosta viestistä. Ihan en sentään tosissaan ollu (puolet riittää :D ). Musta vaan tuntuu ettei ne poliisikoulun vaatimukset kovin korkeat ole, jos katsotaan poliisien älyllisiä kykyjä. Oikeasti, kun on joutunut monen, monen poliisisedän kanssa tekemisiin siis ihan hyvässäkin mielessä (esim. todistajana yms.), niin joka kerta oon saanu kivat naurut. On ne vaan niiiiin yksinkertaisia ettei sitä nimeäkään varmaan osata kirjoittaa oikein jos ei sitä lueta sieltä poliisimanuaalista... :lol2: . Eiköhän se riitä, että osaa ajaa autoa ja tykkää univormuista, niin ura poliisissa on turvattu...
On se kiva kun löyty taas joku joka ilmeisesti tietää mistä puhuu... :david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Iceman sanoi:
Heh heh.. sori oli pakko katsoa et kuin moni kiivastuu tuosta viestistä. Ihan en sentään tosissaan ollu (puolet riittää :D ). Musta vaan tuntuu ettei ne poliisikoulun vaatimukset kovin korkeat ole, jos katsotaan poliisien älyllisiä kykyjä. Oikeasti, kun on joutunut monen, monen poliisisedän kanssa tekemisiin siis ihan hyvässäkin mielessä (esim. todistajana yms.), niin joka kerta oon saanu kivat naurut. On ne vaan niiiiin yksinkertaisia ettei sitä nimeäkään varmaan osata kirjoittaa oikein jos ei sitä lueta sieltä poliisimanuaalista... :lol2: . Eiköhän se riitä, että osaa ajaa autoa ja tykkää univormuista, niin ura poliisissa on turvattu...

Noniin taas.. Kerrotko sitten missä ammatissa ne älyköt viihtyvät? Tuossa tutkailin hakuja, nykyisin jo puolet poliisin ammattiin hakevista ovat käyneet jonkun kk-tutkinnon taustalle. On oikeustiedettä-, kauppaa-, matematiikkaa-, yliopistossa lukeneita. Jopa kolme kappaletta kavereissakin, jotka ovat nyt poliiseja. Tottakai, joka joukkoon mahtuu idiootteja. Onpa kyse sitten professoreista tai ojankaivajista, ehkäpä jopa pakkikseen jokunen? :david:

Yleensä syy kuitenkin poliisin idiootiksi haukkumiseen tulee yleensä omasta hölmöilystä. Ottaa päähän kun saa ylinopeussakon ja vaikka on miten iso ja mahtava heppu, fyysisesti tai arvomaailmastaan, niin sakko on pakko maksaa. Auktoriteetit ottavat päähän monia. :rolleyes:

Sen pahuksen pituusrajoituksen takia hakeminen on mulla ollut mahdotonta aiemmin (160 cm pituutta)..
Nythän tuonne vois yrittää :hyper:

Aapina sanoi:
Noniin taas.. Kerrotko sitten missä ammatissa ne älyköt viihtyvät? Tuossa tutkailin hakuja, nykyisin jo puolet poliisin ammattiin hakevista ovat käyneet jonkun kk-tutkinnon taustalle. On oikeustiedettä-, kauppaa-, matematiikkaa-, yliopistossa lukeneita. Jopa kolme kappaletta kavereissakin, jotka ovat nyt poliiseja. Tottakai, joka joukkoon mahtuu idiootteja. Onpa kyse sitten professoreista tai ojankaivajista, ehkäpä jopa pakkikseen jokunen? :david:

Yleensä syy kuitenkin poliisin idiootiksi haukkumiseen tulee yleensä omasta hölmöilystä. Ottaa päähän kun saa ylinopeussakon ja vaikka on miten iso ja mahtava heppu, fyysisesti tai arvomaailmastaan, niin sakko on pakko maksaa. Auktoriteetit ottavat päähän monia. :rolleyes:

Toiset nyt tykkää vaan leikkiä Mikkihiirtä, meikäläinen taas menee enemmän Aku Ankka meiningillä.

Jotenkin vaan tuntuu siltä, että kun porukkaa menee poliisikouluun niin ne vaan aivopestään sielä entistä enemmän kusipäiksi tai sitten se tulee työn mukana...kyllähän joka ammattikuntaan mahtuu niitä jotka liikkuvat eri aaltopituudella, mutta kyllä sieltä pakostakin pitäisi löytyä ns. hyviä jätkiä.
:piis:

skuge sanoi:
Toiset nyt tykkää vaan leikkiä Mikkihiirtä, meikäläinen taas menee enemmän Aku Ankka meiningillä.

Jotenkin vaan tuntuu siltä, että kun porukkaa menee poliisikouluun niin ne vaan aivopestään sielä entistä enemmän kusipäiksi tai sitten se tulee työn mukana...kyllähän joka ammattikuntaan mahtuu niitä jotka liikkuvat eri aaltopituudella, mutta kyllä sieltä pakostakin pitäisi löytyä ns. hyviä jätkiä.

En nyt tiedä, omasta mielestäni poliisit Suomessa ovat hyvinkin asiallisia. Koskaan en ole nähnyt mitenkään vittumaista käyttäytymistä - mutten tod väitä etteikö sellaista olisi. Kaveri oli joskus putkassa siksi kun käveli punaisia päin... ei se kyllä ihan oikein ole.

Mutta ihan mainiota populaa kuitenkin jos vertaa vaikka (ääritapaus) jenkkeihin. Ajetaan jonkun auton perässä kunnes ajaja tekee hermoissaan virheen ja siten pääsee poliisit tutkailemaan josko autossa olisi vaikkapa huumeita vaan kun ei tarpeeksi pysähtynyt stop-merkin kohdalla. Mitä tummempi iho ajajalla niin sitä varmemmin saa kyttien huomion. Suomessa sentään aika tasavertaista, luulisin.

Naene sanoi:
En nyt tiedä, omasta mielestäni poliisit Suomessa ovat hyvinkin asiallisia. Koskaan en ole nähnyt mitenkään vittumaista käyttäytymistä - mutten tod väitä etteikö sellaista olisi. Kaveri oli joskus putkassa siksi kun käveli punaisia päin... ei se kyllä ihan oikein ole.

Mutta ihan mainiota populaa kuitenkin jos vertaa vaikka (ääritapaus) jenkkeihin. Ajetaan jonkun auton perässä kunnes ajaja tekee hermoissaan virheen ja siten pääsee poliisit tutkailemaan josko autossa olisi vaikkapa huumeita vaan kun ei tarpeeksi pysähtynyt stop-merkin kohdalla. Mitä tummempi iho ajajalla niin sitä varmemmin saa kyttien huomion. Suomessa sentään aika tasavertaista, luulisin.

Jenkeissähän kaikki on tunnetusti isompaa. Taidan kyllä olla sen näköinenkin, että en ihmettele jos miliiseiltä on menny pata jumiin
:D

Mutta ihan mainiota populaa kuitenkin jos vertaa vaikka (ääritapaus) jenkkeihin.

Jenkkien meno on vielä kaukana ääripäästä jos vertaa vaikkapa Brasiliaan, joka sekään ei välttämättä ole paras mahdollinen esimerkki.

skuge sanoi:
Jenkeissähän kaikki on tunnetusti isompaa. Taidan kyllä olla sen näköinenkin, että en ihmettele jos miliiseiltä on menny pata jumiin
:D

:lol2:

en itse ole pahemmin joutunut juttuun poliisisetien kanssa muuta kun puhalluttamassa kun on ollut juoppokuskina.
Kerran muistan kun olin pienempänä kyydissä autossa jonka kuski oli niin väsynyt että pamautti sitten päin valotolppaa suoralla tiellä. Poliisit paikalle, ja puhalluslaite kaverin suuhun. Tyyppi oli niin väsynyt ettei oikein järki pelannut ja se rupesi imemään sitä puhallutinta.
Rintalasta murtuneena en osannut muuta tehdä kun kakoa naurua kun poliisisetä huutaa "Älä ime!! ÄLÄ IME!! PUHALLA!!".
Kyllä ne kaikkea saa nähdä tossa ammatissa. En yhtään ihmettele jos joskus meneekin hermot.
Tosin pitäisi ihmisen valita sellainen ammatti jossa kestää hermot ja pysyy viilipyttynä tilanteessa kun tilanteessa.

TRENT sanoi:
Jenkkien meno on vielä kaukana ääripäästä jos vertaa vaikkapa Brasiliaan, joka sekään ei välttämättä ole paras mahdollinen esimerkki.

Jeps, katselin jotain uutisivideota Brasiliasta, missä paikallinen huumepoliisi räiski kuin jossain sodassa oltais oltu siellä slummien kaduilla. Eräs siellä asuva heppu sanoikin, että siellä noi poliisit värvätään kaduilta ja heidän koulutus sekä varustus on hyvin puutteellista ja yleensä menevät vain huvikseen tuonne slummeihin ottamaan matsia niitten huumediilereitten yms kanssa.

Ja jos copsiin on uskomista, niin ei niissä jaksoissa läheskään aina mustia äijiä ollut epäiltyinä. :D

skuge sanoi:

Itsellä on kaveripiirissä monia poliiseita ja kaikki tosi asiallisia heppuja. Itse ollut parin liikennerikkomuksen takia poliisin kanssa tekemisissä ja hyvää "palvelua" on tullut (sitä saa mitä tilaa...). Yhden asian olen huomannut, ja PK:ssa olleet kaverit on puhuneet samaa. Naisista, jotka sinne hakeutuu löytyy niitä "pätijöitä" miehiä enemmän... johtunee siitä, että osa hakeutuu sinne asenteella: "Mä pystyn samaan kuin miehet." Naispoliisit esim. liikenteenvalvonnassa tuntuvat paljon v...mäisemmiltä, tiedä sit mistä johtuu. (Mahdollista tietty, että itselle on osunut naispoliiseista ne "todistelijat" ja miehistä ne reilut jätkät, paha sanoa). Mitä mieltä muut tästä? Tää oli mun mielipide ja kokemus.

Antza sanoi:
Naispoliisit esim. liikenteenvalvonnassa tuntuvat paljon v...mäisemmiltä, tiedä sit mistä johtuu. (Mahdollista tietty, että itselle on osunut naispoliiseista ne "todistelijat" ja miehistä ne reilut jätkät, paha sanoa). Mitä mieltä muut tästä? Tää oli mun mielipide ja kokemus.

Vähän samat fiilikset täälläkin. Eikä rajoitu pelkästään tuonne poliisin puolelle vaan myös intissä naispuoliset näytti olevan elementissään kun pääsivät komentelemaan miehiä :). Toisaalta en ole (onneks) poliisien kanssa juurikaan joutunut tekemisiin eli mitään kovin kattavaa kuvaa mulla ei asiasta ole.

Minäkin olen taas tässä pyöritellyt mielessäni Poliisikouluun hakemista, mulla vaan perhesyyt painavat vielä sen verran, etten ole tähän mennessä hakenut. Lapset ovat niin pieniä, etten haluaisi olla iltoja, öitä ja viikonloppuja töissä ja palkkakaan ei ole riskeihin nähden hirmu hyvä. Mutta kovasti tuo homma kiinnostaa, on kiinnostanut kouluajoista lähtien ja kai se on kutsumusammatti. Etenkin Liikkuvan Poliisin puolelle olisi kiinnostusta.

Mitä tulee tuohon muutaman mainitsemaan naiset intissä/poliisina-kommentteihin, niin kyllä omasta ja monen muun samaan aikaan intin käyneen naisen puolesta totean että suurin osa oli hyviä tyyppejä ja hakeutuu alalle ihan puhtaasta mielenkiinnosta, ei päästäkseen kiusaamaan ihmisiä tai alaisiaan. Mä jos pääsisin poliisiksi, niin taitaisin olla se naispuolinen Reinikainen :D

Antza sanoi:
Itsellä on kaveripiirissä monia poliiseita ja kaikki tosi asiallisia heppuja. Itse ollut parin liikennerikkomuksen takia poliisin kanssa tekemisissä ja hyvää "palvelua" on tullut (sitä saa mitä tilaa...). Yhden asian olen huomannut, ja PK:ssa olleet kaverit on puhuneet samaa. Naisista, jotka sinne hakeutuu löytyy niitä "pätijöitä" miehiä enemmän... johtunee siitä, että osa hakeutuu sinne asenteella: "Mä pystyn samaan kuin miehet." Naispoliisit esim. liikenteenvalvonnassa tuntuvat paljon v...mäisemmiltä, tiedä sit mistä johtuu. (Mahdollista tietty, että itselle on osunut naispoliiseista ne "todistelijat" ja miehistä ne reilut jätkät, paha sanoa). Mitä mieltä muut tästä? Tää oli mun mielipide ja kokemus.

Ja ei päde kaikkiin naisiin, vaikkakin naisena myönnän kyllä että saman asian olen huomannut välillä itse.
Kyllä niitä pätemisen tarpeesta kärsiviä mulkkuja on miehissä ihan yhtälailla tuollakin alalla.

Ironangel sanoi:
Ja ei päde kaikkiin naisiin, vaikkakin naisena myönnän kyllä että saman asian olen huomannut välillä itse.
Kyllä niitä pätemisen tarpeesta kärsiviä mulkkuja on miehissä ihan yhtälailla tuollakin alalla.

Juu tuo on totta, niihinkin on tullut tutustuttua. Tarkoitin lähinnä prosentuaalisesti... mielestäni annoin ymmärtää, että en kaikkia naispoliiseja tolla kommentilla tarkoittanut. :love:

Aapina sanoi:
Onkos täällä nyt joku hakemassa minun lisäksi kesän hakujaksolla? Itse varasin ajan haastatteluun. Kävin jo tuossa oikeutta lukemassa ja ruotsin tutkintokin on alta pois, valmiiksi tehtynä. Ai miksi poliisikouluun silti? Päävamma varmaan, mutta homma on kiinnostanut aina :)

Meitsi olis hakemassa. Vihdoin. Ja sama homma, eli vähän niinkuin lapsuuden haave kyseessä. Pr-sihteerin koulutus alla, ei vaan ala kiinnosta enää pätkääkään ja nyt vasta olen alkanut ajatella tosissaan tuota kun on tuttavapoliisit puhuneet ympäri, valaneet vähän lisäuskoa itseeni.

Tarkoitus olis haastatteluaika varata tässä parin viikon sisällä (jahka matkakiireiltäni kerkeän) ja hoitaa homma kotiin nyt kesällä. Hirvittää silti vähän se kunto... Muttei se mitään ota jos ei annakaan. Aina yrittää voi ja onhan tässä vielä aikaa parannella! :whip:

mattibodari sanoi:
Eihän tommosista julkisilla paikoilla kuseksimisesta tms tule rikosrekisteriin mitään merkintää ja kyllä ne nyt siinä 5 vuodessa ainakin lähtee jos tulee. Nou hätä!

Rikosrekisteri tulee vasta vankeustuomisosta eli ehdollinen tuomio vasta avaa rikosrekisterin. Ja sinne tulee aina myös muutkin tunnisteet eli valokuvat, sormen- ja kämmenen jäljet ym. Poliiseilla on omat rekisterit muita rikkeitä varten.

Oma mielipiteeni on, että kytäksi synnytään.

Dr_Anabolic sanoi:
Rikosrekisteri tulee vasta vankeustuomisosta eli ehdollinen tuomio vasta avaa rikosrekisterin. Ja sinne tulee aina myös muutkin tunnisteet eli valokuvat, sormen- ja kämmenen jäljet ym. Poliiseilla on omat rekisterit muita rikkeitä varten.

On tosiaan huomattava että valintaa tekevät nopeasti tsekkaavat vain rekisterit läpi, tällöin tulee kyllä miinusta jos omaat vittumaisen vihollisen joka on aiheettomasti tehnyt sinusta rikosilmoituksia. Jos olet epäiltynä riittävän monessa jutussa niin kyllä se vähän jarruttaa pääsemisiä vaikka muuten olisit itse Jeesus tai Halleluja.

Dr_Anabolic sanoi:

Höpö höpö. Meinaatko, että jostain pikku petoksesta ehdollista saaneelta liikemieheltä otetaan sormenjäljet yms.

SniffDaddy sanoi:
Höpö höpö. Meinaatko, että jostain pikku petoksesta ehdollista saaneelta liikemieheltä otetaan sormenjäljet yms.

Jos sut vangitaan pidätyksen jälkeen niin varmasti otetaan tunnisteet ylös. Ja jos niillä on syytä epäillä sua rikoksesta, josta voi saada kakkua niin varmasti otetaan.

Dr_Anabolic sanoi:
Jos sut vangitaan pidätyksen jälkeen niin varmasti otetaan tunnisteet ylös. Ja jos niillä on syytä epäillä sua rikoksesta, josta voi saada kakkua niin varmasti otetaan.

Niin, no tossa tapauksessa. Ehdollistahan voi saada melko monesta rikoksesta. Ei niihin liity välttämättä pidätystä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom