Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Naene: Poliisi ei voi viedä putkaan sillä perusteella, että joku kävelee punaisia päin. Putkaan viemiseen tarvitaan vähän enemmän, esim. "väärää asennetta".

SniffDaddy: Poliisi voi rekisteröidä (kuva, sormenjäljet jne.) epäillyn, vaikka tämän epäiltäisiin syyllistyneen pelkkään näpistykseen.

Dr_Anabolic: Eikä tarvitse edes pidättää.

Antza: Sukupuolella tuskin on merkitystä siihen, haluaako päteä tai olla muuten vain vittumainen. Pätijöitä ja vittumaisia ihmisiä löytyy molemmista sukupuolista. Toki notkut naiset voivat kokea "ulkopuolisten tai itse aiheuttamiensa paineiden" takia, että heidän tulisi todistaa olevansa yhtä "hyviä" tai vahvoja kuin miesten. Väitän kuitenkin, että nainen saa paljone enemmän aikaiseksi, kun on se mikä on eikä korosta sukupuoltaan liikaa suuntaan tai toiseen. On aika raskasta vetää sellaista roolia läpi virkauran, jossa pitäisi olla ns. "kova jätkä" ja raapia muniaan. Tämä koskee niin miehiä kuin naisiakin.

Trillian: Onnea hakuun! Kannattaa vähän kyllä treenata fyysisiä ja kirjallisia testejä varten, ei sinne kannata mennä kuin soitellen sotaan, sillä sallittuja pääsykoekertoja ei ole kuin kolme. Poliisikouluun ei haeta välttämättä mitään SM-tason urheilijaa, vaan ihan tavallisia hyvässä kunnossa olevia kuntoilijoita.

Kuki ja Ironangel: Jos teillä on kutsumus, niin silloin kannattaa toteuttaa haaveensa.

Iceman: Ei poliisikouluun tosiaan haeta mitään mensalaisia, vaan ihan tavallisia keskivertoihmisiä, joilla on kykyä tulla ihmisten kanssa toimeen ja ratkaista erilaisia ongelmatilanteita. Joukossa voi olla yliopistoihimisiä, keskisasteen koulutksen tai lukion käyneitä. Mikään näistä ei tee ihmisestä älykästä, vaan enintään oppineen omalla tavallaan. Poliisikoulun testit eivät ole mahdottomia, mutta ei sinne myöskään pääse sisään valmistautumatta. Älykästä ja viisasta ei myöskään ole olla ylimielinen ja sanoa kaikkea ääneen, vaan pikemminkin sulkea suunsa tietyissä tilanteissa... Älykkyys on jotain ihan muuta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Naene sanoi:
Sitä itsekin naureskelin että ei ole totta. pitäisi kyllä laittaa ensin kentälle käytännön kokemusta kartuttamaan eikä suoraan penkiltä toimiston kautta käskyttämään...

"Avatkaa ovi, täällä on oikeustieteenkandi!" "Asettakaa ase maahan ja allekirjoittakaa tämä kaavake!" :lol2:

Joo, tiesin kyllä että voi rekisteröidä tommosesta pikkusesta jutustakin. Tuolla aiemmin vain annettiin ymmärtää, että aina kun saa ehdollista, otetaan sormenjäljet yms. Sehän ei tietenkään pidä paikkaansa.

kodari76 sanoi:
"Avatkaa ovi, täällä on oikeustieteenkandi!" "Asettakaa ase maahan ja allekirjoittakaa tämä kaavake!" :lol2:

juuri näin :rolleyes: :D

SniffDaddy sanoi:
Joo, tiesin kyllä että voi rekisteröidä tommosesta pikkusesta jutustakin. Tuolla aiemmin vain annettiin ymmärtää, että aina kun saa ehdollista, otetaan sormenjäljet yms. Sehän ei tietenkään pidä paikkaansa.

Tää rekisteröinti tehdään aina esitutkinnan yhteydessä ei siis vasta oikeudenkäynnin jälkeen. Se tehdään mm. silloin kun rikoksesta voi saada vankeustuomion tai rikoksen selvittäminen sitä edellyttää. Oikeus siis määrää vankeustuomion suoritettavaksi ehdollisena, jos siihen on edellytyksiä. Laissa itsessään ei ole määritelty ehdollista tuomiota ollenkaan.

Ehdolliset ajokiellot ym. on asia erikseen.

Trillian sanoi:
Meitsi olis hakemassa. Vihdoin. Ja sama homma, eli vähän niinkuin lapsuuden haave kyseessä. Pr-sihteerin koulutus alla, ei vaan ala kiinnosta enää pätkääkään ja nyt vasta olen alkanut ajatella tosissaan tuota kun on tuttavapoliisit puhuneet ympäri, valaneet vähän lisäuskoa itseeni.

Tarkoitus olis haastatteluaika varata tässä parin viikon sisällä (jahka matkakiireiltäni kerkeän) ja hoitaa homma kotiin nyt kesällä. Hirvittää silti vähän se kunto... Muttei se mitään ota jos ei annakaan. Aina yrittää voi ja onhan tässä vielä aikaa parannella! :whip:

Ikäkin näyttää olevan sama profiilin mukaan kuin meikällä :kippis1:
Vaikka tämä ei ketään kiinnosta niin kirjoitan silti, kun topicin aihe on poliisikoulu.

Kuntotesteistä kun tuli puhe niin; kävin tänään testaamassa nuo osa-alueet, yhteen putkeen tehden. Tulokset oli: 1500m-6min ja pari sekkaa päälle. Leukoja 13kpl, 60kg-penkistä 17-kertaa. Vauhditonta pituutta 255cm, 84kg kylmäkallea kannoin 25m. Ja päälle vielä uinti, joka (100m) meni aikaan 1,42. Eli fyysinen testi pitäisi mennä läpi, kun on vielä aikaa treenatakin.

Ruotsin tutkinnosta kävin paperit hakemassa, se korvaa sen poliisikoulun tutkinnon, joten saan "vapautuksen" ruotsin opiskelusta, jos sisään pääsen. Kysyin sitä valintalautakunnasta. Mitäs muuta, näkö testattiin tänään, ~1,6 molemmissa silmissä, kuin haukka :)

Joten eikun haastatteluun muutaman päivän päästä ja toivomaan, että katsovat sormien läpi yhtä sakkoa. Mukava kun on ajanut autoa opiskelujen ohella noin 500000(puoli miljoona) kilometriä, siinä ajassa kerennyt yhden perhanan sakon jo saada :(

Näin, tarina jatkuu kun on haastattelu käyty :david:

Dr_Anabolic sanoi:
Jos sut vangitaan pidätyksen jälkeen niin varmasti otetaan tunnisteet ylös. Ja jos niillä on syytä epäillä sua rikoksesta, josta voi saada kakkua niin varmasti otetaan.
Eikä tarvitse noinkaan vakavasta asiasta olla kyse. Kyllä myös esim. näppärit rekisteröidään.

Edit: olikin jo mainittu...

Aapina sanoi:
Ikäkin näyttää olevan sama profiilin mukaan kuin meikällä :kippis1:
Vaikka tämä ei ketään kiinnosta niin kirjoitan silti, kun topicin aihe on poliisikoulu.

Kuntotesteistä kun tuli puhe niin; kävin tänään testaamassa nuo osa-alueet, yhteen putkeen tehden. Tulokset oli: 1500m-6min ja pari sekkaa päälle. Leukoja 13kpl, 60kg-penkistä 17-kertaa. Vauhditonta pituutta 255cm, 84kg kylmäkallea kannoin 25m. Ja päälle vielä uinti, joka (100m) meni aikaan 1,42. Eli fyysinen testi pitäisi mennä läpi, kun on vielä aikaa treenatakin.

Ruotsin tutkinnosta kävin paperit hakemassa, se korvaa sen poliisikoulun tutkinnon, joten saan "vapautuksen" ruotsin opiskelusta, jos sisään pääsen. Kysyin sitä valintalautakunnasta. Mitäs muuta, näkö testattiin tänään, ~1,6 molemmissa silmissä, kuin haukka :)

Joten eikun haastatteluun muutaman päivän päästä ja toivomaan, että katsovat sormien läpi yhtä sakkoa. Mukava kun on ajanut autoa opiskelujen ohella noin 500000(puoli miljoona) kilometriä, siinä ajassa kerennyt yhden perhanan sakon jo saada :(

Näin, tarina jatkuu kun on haastattelu käyty :david:
Fyysisen osuuden puolesta sulla on hyvin pullat uunissa. Itse meinasin aikoinaan kuolla siihen juoksuun, kun en mikään maratoonari (kyllä, 1500m on minulle maratoni) ole ja se oli heti ensimmäisenä lajina kello 8.30. Sitten hapottikin aika tehokkaasti loppu päivän...Onneksi muut lajit kompensoivat hyvin.

Aika oudolta kuulostaa jos sut vapautetaan kokonaan ruotsin opiskelusta koulussa, koska siellä opetellaan paljon ammattisanastoa jota ei oikeastaan muissa tehtävissä tarvitse...Mutta hyvä jos tutkinto on kasassa, niin ei tarvitse ressata sitä enää!

Tsemppiä hakuun!

Ja tähänkin threadiin muistutus, että fyysiset eivät kuitenkaan ole kuin pieni osa kokonaisuutta.

Moni kovakuntoinen on kuulemma jäänyt esim. äidinkielen aineesta rannalle ruikuttamaan.

-edit-

olin sen jo näköjään maininnut ensimmäisellä sivulla... :david:

Tove sanoi:
Terve!
Onko pakkislaisilla kokemuksia poliisikoulusta? Itseäni on jo pidempään kiinnostanut sinne hakea, mutta aikaisemmin hirvitti tuo kuntokoe, joten päädyin sairaanhoitajakouluun :jahas: . Ensimmäisen opiskeluvuoden jälkeen on kuitenkin tullut perin selväksi ettei minusta ole sairaanhoitajaksi. :(
Nyt kun poliisikoulun kuntokoevaaatimukset kuulostavat jo ihan asiallisilta, olisi ehkä aika vaihtaa alaa ennen kuin yht'äkkiä huomaankin olevani yli 30 -vee, työtään vihaava sairaanhoitaja, joka itkee uravalintaansa...

Kertokaapa tulevat kissalanpojat opinahjostanne, hakuprosessista jne. niin olen kiitollinen.

Poliisin ammatti oli mulla haaveena niin kauan kunnes joku vitun tyhmä runkkari-narkki piripäissään ampu mua päähän ja meni toinen silmä sokeeks. Siihen loppu uratoiveet poliisin tai armeijan leivissä, perkele..

No. Onhan tää ATK-ala hyvä kakkonen. :rolleyes:

vegitax sanoi:
Poliisin ammatti oli mulla haaveena niin kauan kunnes joku vitun tyhmä runkkari-narkki piripäissään ampu mua päähän ja meni toinen silmä sokeeks. Siihen loppu uratoiveet poliisin tai armeijan leivissä, perkele..

No. Onhan tää ATK-ala hyvä kakkonen. :rolleyes:

Kai siitä paremman liksan saa? Mutta joo itsekin vähän hirvittää oma ala kun ei ole tarpeeksi käytännönläheinen kuin joku poliisin pesti.
Olisi kivempaa tehdä jotain käytännössä jonka tuloksen näkee samantien ja oikeudenmukaisuus toteutuu silmien edessä, toisin kun toimistossa hääräily ja puheiden pito tms.
No ei aina voi voittaa.

Naene sanoi:
Kai siitä paremman liksan saa?

Saishan siitä liksaa jos täälläpäin suomea vaan olis töitä, mitä tehdä..
Ja mukavaahan tuo atk-homma on. Sitä ei sovi sanoa.

Mutta joo itsekin vähän hirvittää oma ala kun ei ole tarpeeksi käytännönläheinen kuin joku poliisin pesti.

Noh. Tarvitsee se leipä jotenki hommata kuitenkin.

Olisi kivempaa tehdä jotain käytännössä jonka tuloksen näkee samantien ja oikeudenmukaisuus toteutuu silmien edessä, toisin kun toimistossa hääräily ja puheiden pito tms.

Täysin totta.

No ei aina voi voittaa.

Totta tuokin. "Aina ei voi voittaa. Ei edes joka kerta." :D

vegitax taitaakin olla tämä "kuuluisa" grillinjonossa ammuttu kaveri täältä porista? Vittumaista tollanen on kun tarvii pelätä että ketä narkkipaska yrittää ampua / puukottaa. Pari viikkoa sitten mun kaveriini joka on saman ikänen kun mä eli 17, puukotettiin selkään grillijonossa jonkun sanaharkan takia. Poriin onkin tullut jo jonkin asteinen kammo ja siksi olenkin jo jonkun aikaa sitten muuttaa opiskelujen ja armeija jälkeen tampereelle vaikkei sinne poliisikouluun pääsisikään. nimim. Vappuna silmäkulma auki ja pieni raapale puukosta kaulaan kävellessäni ohi tappelusta. Että tämmöstä tällä kertaa. Alkaa suunnitelmat melkeen loppua jossei tonne poliisikouluun pääse, koska kuitenkin ainoa koulu mitä kiinnostaisi/on ikinä kiinnostanut käydä.

Naene sanoi:
Kai siitä paremman liksan saa? Mutta joo itsekin vähän hirvittää oma ala kun ei ole tarpeeksi käytännönläheinen kuin joku poliisin pesti.
Jep, ei se raha ratkaise. Nimim. viime viikolla ohjelmistosuunnittelijan hommista itsensä irtosanonut.. huomattavasti huonommin palkattu käytännönläheisempi työ odottaa.. aaaahhh

Tsemppiä kaikille jotka jaksatte tehdä duunia haaveidenne ja unelmienne eteen!

dogi sanoi:
Jep, ei se raha ratkaise. Nimim. viime viikolla ohjelmistosuunnittelijan hommista itsensä irtosanonut.. huomattavasti huonommin palkattu käytännönläheisempi työ odottaa.. aaaahhh

Tsemppiä kaikille jotka jaksatte tehdä duunia haaveidenne ja unelmienne eteen!

Woohoo!! Onneksi olkoon vain, kaikkien pitäisi olla yhtä rohkeita :)

kova_luu sanoi:
vegitax taitaakin olla tämä "kuuluisa" grillinjonossa ammuttu kaveri täältä porista?

Sama sälli. Moon "Porin suurjulkkis". :D :lol2:

[mod]Enemmän Porin suurjulkkiksesta jossain toisessa threadissa, ei tässä. Yritetään keskustella edes alkuperäistä aihetta sivuavasti. T:Sumu[/mod]

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Shagrath sanoi:
Fyysisen osuuden puolesta sulla on hyvin pullat uunissa. Itse meinasin aikoinaan kuolla siihen juoksuun, kun en mikään maratoonari (kyllä, 1500m on minulle maratoni) ole ja se oli heti ensimmäisenä lajina kello 8.30. Sitten hapottikin aika tehokkaasti loppu päivän...Onneksi muut lajit kompensoivat hyvin.

Aika oudolta kuulostaa jos sut vapautetaan kokonaan ruotsin opiskelusta koulussa, koska siellä opetellaan paljon ammattisanastoa jota ei oikeastaan muissa tehtävissä tarvitse...Mutta hyvä jos tutkinto on kasassa, niin ei tarvitse ressata sitä enää!

Tsemppiä hakuun!

Juu, itseasiassa niillä erk.san. tunneilla pitää käydä. Mutta kaikki tähän kielitutkintoon valmistavat referaatit ym. ruotsinkielellä saa jättää tekemättä ja osallistumatta. Tosin jos kouluun pääsen, niin samahan ne on tehdä, vaikka tutkinto onkin jo taskussa. Opiskelusta ja kertauksesta, kun ei ole ikinä haittaa :)

Pitäisi vielä tiristää tuosta juoksusta puoli minsaa pois, niin ei tarvitse peräsuoli pitkällä sitä 7min rajaa vetää. Mutta onhan tässä vielä aikaa herkistellä ja intervallitella.

Referaatista saa näköjään nykyisin 3p enemmän kuin kuntokokeesta. Se referaatin pisteosuus nousi. Hitto, vaikka aineita/tutkielmia olen kirjoittanut varmaan 2000-sivua niin referaatti on aina ollut se pikkuisen heikompi juttu minun yliopisto-urallakin. Pitänee käydä kielikeskuksella pari referaattia harjoittelemassa, niin jospa se siitä.

Voi helvettsson, että taas houkuttaa toi poliisikoulu. Uinti vaan on mulle sellanen laji että se kusee täysin. En todellakaan osaa uida muuta kuin sammakkokoiraa. Noloa. Ehtisinköhän oppia uimaan kunnolla ens kevään testeihin? Lihaskunto, juoksu ja kirjalliset uskon klaaraavani. Ruotsinkin luulis menevän hyvin, kun tulevassa työpaikassa joutuu sitä paljon puhumaan.... Tosin keväällä vuoden päästä mulla ei ois sairaanhoitajakoulua kuin puol vuotta jäljellä... Mutta ehkäpä sen sitten kävis vaikka kiviä syöden läpi ja jatkais sitten poliisikouluun... Poliisi -sairaanhoitaja olis mulle passeli titteli. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom