Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Ehdollinen valinta putkahti hakupalvelusta tänään. 67 pistettä vaadittiin, allekirjoittanut klaarasi 74. Muita onnekkaita/epäonnekkaita täällä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan mielenkiinnosta, et mikä hitto toi pääsykokeiden 100 kilon ylätalja oikein on? Aika hemmetin iso romu jos vertaa esim. tohon 65 kilon penkkiin vai vedelläänkö siellä jollain crossfit-taljalla :D

Oululaisille tiedoksi! Nyt olisi mahdollisuus treenata lajinomaisesti jeparikoulun pääsykokeisiin. Alexander Health Club Oulun ytimessä alkaa vetämään viikoittain ensi ke klo 20 alkaen poliisikouluvalmennusta (fysiikkaosio). Eli ideana on luoda nykyistä pääsykoetta matkiva harjoitustilanne, jotta hakija olisi mahdollisimman tietoinen mitä on Hervannassa luvassa. Luonnollisesti yritämme samalla antaa vinkkiä niissä asioissa, missä hakijalla ilmenee vaikeuksia. Tietenkään ei ole pakko hakea kouluun, voi sitä testailla muuten vain kuntoaan...

Tsekkailkaa AHC sivusto aiheesta ja ilmoittautukaa rohkeasti mukaan!

https://alexanderhealthclub.fi/2018...eematreenit-alkavat-alexanderissa-viikolla-4/

Onko muita huhtikuussa pääsykokeen 1. vaiheeseen tulevia? Täällä yritetään pikkulapsiarjen keskellä kuntoilla ja lukea. Meinaa vähän tunnit loppua, kun pitäisi töissäkin muistaa käydä välissä :)

Onko muita huhtikuussa pääsykokeen 1. vaiheeseen tulevia? Täällä yritetään pikkulapsiarjen keskellä kuntoilla ja lukea. Meinaa vähän tunnit loppua, kun pitäisi töissäkin muistaa käydä välissä :)

Tsemppiä!
Huomasin testeissä, että kuntokoe karsi yllättävän paljon. Itse olen melko raskasrakenteinen ja juoksu oli hankalin, mistä selviydyin kuitenkin hyvin. Suorastaan hämmästyin kun muutama karsiutui leuoissa ja penkkipunnerruksessa. Ilmeisesti porukka ei ole tottunut tekemään väsyneenä suorituksia. Eli kannattaa testata, miltä tuntuu tehdä monta osa-aluetta peräkkäin.
Kirjan artikkelit kannattaa painaa hyvin mieleen, koska aikaa on vähän ja siinä jaetaan 3. artikkeli luettavaksi. Ylimääräiselle pohdinnalle ei ole aikaa, vaan tekstin/ajatuksen on tultava välittömästi.

FREBU!
Juu menossa oon ens kuussa kanssa. Juoksua treenaillu, kun se itellä se heikoin lenkki noista fyysistä. Muut noista fyysistä tuolla salilla menny ainaki läpi itellä, joten jatkan vaa normi sali treeneillä 3xviikossa niinku tähänki asti. Väli päivinä sit juostaa ku ravihevonen ja katotaa mihin riittää.

Tota kirjaa luekelen nyt toista kertaa läpi ja niin monta kertaa sen tavaan kun vaa kerkiän että homma tulee varmast sisäistettyä. Multaki löytyy tota perhettä ja vuoro työtäkin tulee tehtyä joten et oo ainoa jolta noita haasteita löytyy . Ei kai siinä ku antaa 110 ja kattoo mihin se riittää. Psykologisii ei oikein voi varautua muuta ku olemalla oma ihana ittesä, ja jos niistä sit jää kiinni nii on varmaa Poliisille, kansalaisille ja itselle parempi ettei poliisiksi päässyt. Tsemppiä toivotan!

Tsemppiä!
Huomasin testeissä, että kuntokoe karsi yllättävän paljon. Itse olen melko raskasrakenteinen ja juoksu oli hankalin, mistä selviydyin kuitenkin hyvin. Suorastaan hämmästyin kun muutama karsiutui leuoissa ja penkkipunnerruksessa. Ilmeisesti porukka ei ole tottunut tekemään väsyneenä suorituksia. Eli kannattaa testata, miltä tuntuu tehdä monta osa-aluetta peräkkäin.
Kirjan artikkelit kannattaa painaa hyvin mieleen, koska aikaa on vähän ja siinä jaetaan 3. artikkeli luettavaksi. Ylimääräiselle pohdinnalle ei ole aikaa, vaan tekstin/ajatuksen on tultava välittömästi.
Kiitokset tsempeistä ja vinkeistä! Varmasti on niin, että omia ennätystuloksia on turha odottaa tekevänsä pääsykokeessa, kun alla on muita lajeja ja jännitystä.Täytyy treenata niin, että normaalia heikompikin tulos riittää selvästi yli minimitason, ettei tule yllätyksiä.

Olen miettinyt juuri tuota esseekokeen aikarajaa, sillä pari tuntia (?) ei ole paljon, kun täytyy lukea yksi uusi artikkeli, muistella kahden ennalta luetun artikkelin sisältö ja kirjoittaa itse teksti.Jotkut artikkeleista ovat lisäksi aikamoista tajunnanvirtaa ilman sen selkeämpää tarinan kaarta, jolloin niitä on myös hankalampi palauttaa kattavasti mieleen.

FREBU!
Juu menossa oon ens kuussa kanssa. Juoksua treenaillu, kun se itellä se heikoin lenkki noista fyysistä. Muut noista fyysistä tuolla salilla menny ainaki läpi itellä, joten jatkan vaa normi sali treeneillä 3xviikossa niinku tähänki asti. Väli päivinä sit juostaa ku ravihevonen ja katotaa mihin riittää.

Tota kirjaa luekelen nyt toista kertaa läpi ja niin monta kertaa sen tavaan kun vaa kerkiän että homma tulee varmast sisäistettyä. Multaki löytyy tota perhettä ja vuoro työtäkin tulee tehtyä joten et oo ainoa jolta noita haasteita löytyy . Ei kai siinä ku antaa 110 ja kattoo mihin se riittää. Psykologisii ei oikein voi varautua muuta ku olemalla oma ihana ittesä, ja jos niistä sit jää kiinni nii on varmaa Poliisille, kansalaisille ja itselle parempi ettei poliisiksi päässyt. Tsemppiä toivotan!
Itselleni eniten tuskaa tuottaa penkkipunnerrus, sillä en ole sitä koskaan treenannut tavoitteellisesti. Olen melko kevyt ruumiinrakenteeltani, eikä treenien alussa tammikuussa mennyt tuo 65 kg kertaakaan (n) Nyt menee jo kuusi toistoa, eli läpipääsyn kanssa ei toivottavasti tule ongelmia. Juoksu menee kohtalaisesti, mutta nuo kovimmat pisteet vaativat kyllä jo tosi hyvää kuntoa.

Tsemppiä myös sinulle! Perheellisenä joutuu ottaman aikaiset aamun ja myöhäiset illan tunnit käyttöön, jotta ehtii valmistautua. Onneksi valon määrä sentään lisääntyy kevättä kohti :)

Nyt alkaa itselläni kyllä olemaan valintojen maailma edessä. Koko aikuisikäni olen pallotellut poliisikoulun kanssa, mutta aina syystä tai toisesta on jäänyt hakematta. Turvallisuusalalla toki työskennellyt koko ikäni ja kohta olen valmistumassa Laureasta turvallisuusalan tradenomiksi, mutta silti vielä haluaisin itseni poliisiksi lukea. Palkkaus luultavasti kehnompi kuin turvan tradella ja toinen opiskeluaika vielä päälle, mutta kai tämä on näitä asioita, joita ei voi järjellä perustella. Lapsuuden haaveammatti ja vielä en niin kyyninen ole, ettenkö yhteiskuntaan usko ja haluan tehdä työtä jossa autan ihmisiä.

Mutta se itse kysymys, niin nyt olen 27-vuotias, hakuaikaan 28, niin kuuluunko jo ikämiesosastoon vai onko yleistä aloittaa poliisin työt jo lähempänä 30 vuotta? Jotenkin vain tuntuu, että kaikki tutut poliisit on menneet kouluun parikymppisinä koltiaisina ja eivät muuta olekaan tehneet.

Tämän päivän Hesarissa oli juttua PolAMK:sta ja sinne hakemisesta

Suomen poliisi on vakavan ongelman edessä: tarpeeksi laadukkaista hakijoista on pulaa – ”Välillä ihmetyttää, että jotkut eivät ole lukeneet valintakoekirjaa”

Opiskelijat sanovat, että supersankari ei tarvitse olla, mutta erilaiset taustat ovat hyväksi.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005635337.html

Viimeksi muokattu:
Nyt alkaa itselläni kyllä olemaan valintojen maailma edessä. Koko aikuisikäni olen pallotellut poliisikoulun kanssa, mutta aina syystä tai toisesta on jäänyt hakematta. Turvallisuusalalla toki työskennellyt koko ikäni ja kohta olen valmistumassa Laureasta turvallisuusalan tradenomiksi, mutta silti vielä haluaisin itseni poliisiksi lukea. Palkkaus luultavasti kehnompi kuin turvan tradella ja toinen opiskeluaika vielä päälle, mutta kai tämä on näitä asioita, joita ei voi järjellä perustella. Lapsuuden haaveammatti ja vielä en niin kyyninen ole, ettenkö yhteiskuntaan usko ja haluan tehdä työtä jossa autan ihmisiä.

Mutta se itse kysymys, niin nyt olen 27-vuotias, hakuaikaan 28, niin kuuluunko jo ikämiesosastoon vai onko yleistä aloittaa poliisin työt jo lähempänä 30 vuotta? Jotenkin vain tuntuu, että kaikki tutut poliisit on menneet kouluun parikymppisinä koltiaisina ja eivät muuta olekaan tehneet.
Ainakin PolAMKin sivuilla ja muissa paikoissa on lukenut, että poliisiksi toivotaan hakevan myös alanvaihtajia. Tällöin ikää usein on tuo lähemmäs 30, varsinkin jos on edes joitain työvuosia takana. En oikein keksi, mitä haittaa elämänkokemuksesta olisi.

Rohkeasti hakemaan vain! Itsekin olen hakemassa ja ikää on juurikin tuo 30 :)

Poliisikoulutukseen hakevat! Poliisivalmennus tarjoaa valmennuskurssin Poliisi (AMK) -koulutuksen valintakokeeseen. Poliisivalmennuksen perustaja on poliisi, ja kurssi on suunniteltu yhdessä kouluun hakevien, jo valmiiden poliisien ja äidinkielen sekä liikunnan ammattilaisten kanssa. Kurssi toimii täysin verkossa Moodle-oppimisympäristössä, joten kurssille voi osallistua mistä tahansa. Lisätietoa löydät osoitteesta www.poliisivalmennus.fi

Täällä olis myös yksi kolmekymppinen hakija, tähtäimenä elokuun pääsykokeet. Penkkiä ja juoksua täytyy vielä parantaa, penkin treenaminen onkin mieluisaa mutta juoksu ei niinkään. Kirjalliseen osioon alan valmistautua kesällä.

Vaikea kyllä keksiä mitä haittaa olisi työ/elämänkokemuksesta. Paitsi se jos jollain on kaikkitietävä asenne koska on niiiin kokenut. No ehkäpä ne tyypit karsiutuu soveltuvuudessa. :rolleyes:

Ei kyllä ole mitään haittaa kilometreistä, päinvastoin. Polamk haluaisi enemmän alanvaihtajia, mutta koulutusuudistuksen jälkeen yhä harvemmalla on taloudellisesti mahdollista siirtyä palkansaajasta opintotuelle. Kannattaa ottaa huomioon aikuiskoulututustuki, kun itse opiskelin kyseisessä opinahjossa (vaikkakin siihen aikaan kun päivärahaa vielä maksettiin ja ruoka/asuminen oli ilmaista), useampi kurssikaveri oli mahdollistanut oman alanvaihtonsa hakemalla aikuiskoulutustukea. Onneksi noin 1,5 vuoden lähiopintojen jälkeen alkaa harjoittelu, josta sitten maksetaan jo palkkaa.

Viimeksi muokattu:
Jep, aikuiskoulutustukeen on tarkoitus omalla kohdallani turvautua mikäli opiskelupaikka irtoaa. Olen myös säästänyt opiskelua varten.

Kiinnostaisi kuulla kokemuksia niiltä jotka ovat menneet polamkiin/poliisikouluun työelämästä. Miltä opiskelu tuntui työvuosien jälkeen; innostavaa, haastavaa, raskasta tms? Toki nuorempienkin kokemukset on tervetulleita. :)

Itse ehdin olla nuoresta iästäni huolimatta (koulun aloittaessa 23v) muutaman vuoden töissä ennen kouluun menoa. Opiskelu sinänsä oli ihan mukavaa, vaikka vaatii kyllä perselihaksia. Suurin osa opiskeltavista asioista on kaikille yhtä vieraita, joten mielestäni yhtä haastavaa(tai helppoa) se kaikille oli. Muutamalle vanhemmalle kurssilaiselle ruotsin kieli tuotti tuskaa, olihan heidän kielten opiskelustaan kulunut joidenkin kohdalla jopa 20 vuotta. Ruotsin kielikoe täytyi läpäistä ennen työharjoittelua, jos sen reputti siirtyi harjoittelun alkamisajankohta reputtaneen kohdalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom