Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko muita huhtikuussa pääsykokeen 1. vaiheeseen tulevia? Täällä yritetään pikkulapsiarjen keskellä kuntoilla ja lukea. Meinaa vähän tunnit loppua, kun pitäisi töissäkin muistaa käydä välissä
Kiitokset tsempeistä ja vinkeistä! Varmasti on niin, että omia ennätystuloksia on turha odottaa tekevänsä pääsykokeessa, kun alla on muita lajeja ja jännitystä.Täytyy treenata niin, että normaalia heikompikin tulos riittää selvästi yli minimitason, ettei tule yllätyksiä.Tsemppiä!
Huomasin testeissä, että kuntokoe karsi yllättävän paljon. Itse olen melko raskasrakenteinen ja juoksu oli hankalin, mistä selviydyin kuitenkin hyvin. Suorastaan hämmästyin kun muutama karsiutui leuoissa ja penkkipunnerruksessa. Ilmeisesti porukka ei ole tottunut tekemään väsyneenä suorituksia. Eli kannattaa testata, miltä tuntuu tehdä monta osa-aluetta peräkkäin.
Kirjan artikkelit kannattaa painaa hyvin mieleen, koska aikaa on vähän ja siinä jaetaan 3. artikkeli luettavaksi. Ylimääräiselle pohdinnalle ei ole aikaa, vaan tekstin/ajatuksen on tultava välittömästi.
Itselleni eniten tuskaa tuottaa penkkipunnerrus, sillä en ole sitä koskaan treenannut tavoitteellisesti. Olen melko kevyt ruumiinrakenteeltani, eikä treenien alussa tammikuussa mennyt tuo 65 kg kertaakaan Nyt menee jo kuusi toistoa, eli läpipääsyn kanssa ei toivottavasti tule ongelmia. Juoksu menee kohtalaisesti, mutta nuo kovimmat pisteet vaativat kyllä jo tosi hyvää kuntoa.FREBU!
Juu menossa oon ens kuussa kanssa. Juoksua treenaillu, kun se itellä se heikoin lenkki noista fyysistä. Muut noista fyysistä tuolla salilla menny ainaki läpi itellä, joten jatkan vaa normi sali treeneillä 3xviikossa niinku tähänki asti. Väli päivinä sit juostaa ku ravihevonen ja katotaa mihin riittää.
Tota kirjaa luekelen nyt toista kertaa läpi ja niin monta kertaa sen tavaan kun vaa kerkiän että homma tulee varmast sisäistettyä. Multaki löytyy tota perhettä ja vuoro työtäkin tulee tehtyä joten et oo ainoa jolta noita haasteita löytyy . Ei kai siinä ku antaa 110 ja kattoo mihin se riittää. Psykologisii ei oikein voi varautua muuta ku olemalla oma ihana ittesä, ja jos niistä sit jää kiinni nii on varmaa Poliisille, kansalaisille ja itselle parempi ettei poliisiksi päässyt. Tsemppiä toivotan!
Suomen poliisi on vakavan ongelman edessä: tarpeeksi laadukkaista hakijoista on pulaa – ”Välillä ihmetyttää, että jotkut eivät ole lukeneet valintakoekirjaa”
Opiskelijat sanovat, että supersankari ei tarvitse olla, mutta erilaiset taustat ovat hyväksi.
Ainakin PolAMKin sivuilla ja muissa paikoissa on lukenut, että poliisiksi toivotaan hakevan myös alanvaihtajia. Tällöin ikää usein on tuo lähemmäs 30, varsinkin jos on edes joitain työvuosia takana. En oikein keksi, mitä haittaa elämänkokemuksesta olisi.Nyt alkaa itselläni kyllä olemaan valintojen maailma edessä. Koko aikuisikäni olen pallotellut poliisikoulun kanssa, mutta aina syystä tai toisesta on jäänyt hakematta. Turvallisuusalalla toki työskennellyt koko ikäni ja kohta olen valmistumassa Laureasta turvallisuusalan tradenomiksi, mutta silti vielä haluaisin itseni poliisiksi lukea. Palkkaus luultavasti kehnompi kuin turvan tradella ja toinen opiskeluaika vielä päälle, mutta kai tämä on näitä asioita, joita ei voi järjellä perustella. Lapsuuden haaveammatti ja vielä en niin kyyninen ole, ettenkö yhteiskuntaan usko ja haluan tehdä työtä jossa autan ihmisiä.
Mutta se itse kysymys, niin nyt olen 27-vuotias, hakuaikaan 28, niin kuuluunko jo ikämiesosastoon vai onko yleistä aloittaa poliisin työt jo lähempänä 30 vuotta? Jotenkin vain tuntuu, että kaikki tutut poliisit on menneet kouluun parikymppisinä koltiaisina ja eivät muuta olekaan tehneet.