Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Mites on AMK-kurssit lähteneet käyntiin? Huhut kertovat että siellä tukat häröttää ja rötvätään säkkituoleilla, tunneilla ja voimankäytössä käydään jos kiinnostaa.... Alkaa muistuttamaan humanistista tiedekuntaa. Se on sääli ja myöhäistä, jos vasta harjottelussa aletaan "muka olemaan poliisi ja esittämään ja käyttäytymään kuin poliisi"

Vittu mitä paskaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitääkö tuo uimataitotesti tuoda mukanaan tuonne pääsykokeisiin? Intissähän tuo tehtiin, mutta ei siitä mitään todistusta saatu. Nyt siis pitäisi käydä polskimassa ja joku valvoja lyö puumerkin sitte siihe..

No luepa se koulun sivu. Siellä sanotaan aika selvästi milloin ja mihin todistus uimataidosta pitää toimittaa.

Hyvä vastaus, ja tähän liittyen avautuminen: Mikä hemmetti siinä on ihmiset, kun ette osaa lukea koulun sivuilta yksinkertaisia ja selvällä suomella ilmoitettuja faktoja?!

On surkuhupaisaa lukea älyvapaita kysymyksiä (ketään/mitään tiettyä tarkoittaen, vaan yleisesti), kun luulisi kouluun hakijan olevan niin kiinnostunut, että ne nettisivut kahlaa läpi 100x suurennuslasin kanssa (ainakin minä tein niin). Vai onko ongelma luetun ymmärtämisessä? Vai kuvitellaanko, että "okei, ohjeissa sanotaan, että uimataitotodistus pitää ottaa mukaan pääsykokeeseen, mutta ehkä mun ei sittenkään tarvi, kyl ne intin tiedoista näkee sen"??

Voin taata, että niin poliisikoulussa kuin organisaatiossa yleensä, tarkoitetaan juuri sitä mitä sanotaan. Ei niin, että joku sääntö/ohjeistus on olemassa huvin vuoksi, ja kaikki saa tehdä miten tykkäävät. Asiat tehdään _niinkuin ohjeistus sanoo_, myös kouluun hakiessa. Kysymykset muiden kokemuksista, miten pääsykokeet meni/mielipiteitä/ajatuksia yleensä/vinkkejä yms. on ihan hyvä kysellä ja lukea, mutta nämä yksiselitteiset asiat: lukekaa ne koulun nettisivut, älkääkä tehkö omia johtopäätöksiä, vaan toimikaa ohjeiden mukaan!

Pahoittelut ikävästä sävystä, vituttaa vaan. Terveisin, töissä ja haisevalla kroppakeikalla ollut väsynyt konstaapeli.

^ Turha tosta nyt on herneitä nokkaan vetää ja esittää martyyria, kuten sanoin, tarkoitin yleisesti tyhjien kyselijöitä (toi sun kysymys nyt oli esimerkkinä, kun oli tuorein). Sitä paitsi Sumu jo vastasi sun kysymykseen, mä vaan halusin herätellä teitä vähän.

Ja ihan oikeasti nyt. Jos haluaa opiskelemaan jotain alaa, mutta EI JAKSA etsiä vastauksia opinahjon nettisivuilta, niin jossain on menty/mennään pahasti pieleen. Keskustelupalstaa kyllä jaksaa lukea ja mahdollisesti jopa virheellistä infoa (mistä sitä tietää kuka täällä vastailee ja mitä, vaikka kiusaa tehdäkseen väärin), mutta ei niitä sivuja, joista tieto löytyy selkeästi ja varmuudella oikein. Voi morjens tätä touhua!

Lopuksi painotan vielä, että tottakai tällaiset keskustelupalstat on hyviä kokemusten vaihtoon ja vinkkien kyselyyn. Omaa saamattomuutta/tyhmyyttä ei silti kannattaisi esitellä julkisesti kaikille. Siis mun mielestä. Kannustan vaan kaikkia kouluun hakijoita vähän aktiivisempaan otteeseen, sillä vaikka hauis pullistelee, mutta pää ei, niin aika epätodennäköistä on kouluun pääseminen.

Terve

Lopullista opiskelijavalintaa täällä odotellaan. Lukasin terveystarkastusohjeet uudestaan ja huomasin, että niissä kehoitettiin säilyttämään potilaan osio terveystodistukseta. Antoiko lääkäri jollekkin tällaisen? Itselleni hän ainakin vain kertoi pitävänsä sopivana ja passitti huumeseulaan. Vai tuleeko varsinainen todistus sähköpostitse siinä vaiheessa, kun tiedot lähetetään polamkille? Muistaakseni tässä ketjussa aiemmin oli puhuttu mehiläisen lähettävän tietoja sähköpostilla.

Moro!

Lopullista valintaa odottelen ja en saanut lääkäriltä mitään mukaan. Selviänee 4.3 mitä tapahtuu.

:)

Tässä juuri katselen poliisikokelaita. Hienon puheen rehtori piti poliisien työttömyydestä. Jos sitä nyt kouluun asti tästä selviää, niin saadaankohan kuulla, että tää on juuri se kurssi josta kaikki työllistyy? Kaikesta huolimatta innolla odotan tulevaa!

Luin 2 kertaan matskut alusta loppuun. Myöhemmin kirjoitin läppärille ylös tärkeimmät ja keskeisimmät asiat. Näin säästy paljon aikaa ja jäi paremmin mieleen näiden matskun ihmisten nimet ja tarinat. Sain hyvät pisteet kirjallisista kokeista ja olen ammattikoulutaustainen, jos se jotakuta kiinnostaa :)

Jos oot epävarma kirjoitustaidoistasi, niin ei auta kuin lukee matskuja niin paljon, että muistat kaiken ulkoa. Kirjoita yks tai kaks aineistoa ihan vaan tuntuman vuoksi ja anna ne jonkun osaavan arvosteltavaksi. Muista myös, että se on referoiva essee, niin opettele lainaamaan ja siteeraamaan lähdemateriaalia sujuvasti.

Kunto kasvaa treenaamalla, mut kirjallisilla sen koulupaikan nappaat. Hyvä on huudella hevosen selästä, vaikken koulussa vielä ole :)

Huhtikuussa pitäisi koulun ovea kolkutella, mutta enpä määkään lekurilta mitään lappuja saanut mukaan. Sen verran se kertoi, että ne lähettää kaikkien kupongit yhdellä kertaa ens viikon tiistaina koululle.

Sit tohon kirjoitushommaan, että mä kävin äidinkielen opettajan pakeilla harjottelemassa. Ekalla kerran munin täysin tiivistelmän ja sain siitä 0 pistettä. Seuraavalla kerralla läjähti sitten kaks vaille täydet. Kirjoittamista kannattaa tosissaan harjoitella, jos sen kanssa on yhtään epävarma. Kriteerit on tosi tiukat kirjoittamisen suhteen. Itse opettelen käytännössä materiaalit ulkoa, yksi kesäloma siihen kului, mutta nyt kun katsoo takaspäin niin kannatti. :)

Tiivistettynä se sama vanha jorina mitä täällä on toistettu jo kauan. Jättäkää se hauiksen hinkkaaminen vähemmälle ja lukekaa, sekä kirjoittakaa paljon enemmän.

Moni hakija varmasti miettii työllistymistä, niin haluan kirjoittaa tän ihan vaan rohkaisuna. Jos haluaa oikeasti poliisiksi, niin mun mielestä ei kannata työllisyystilanteen antaa olla este hakemiselle kouluun. Itse olin aika skeptinen koko kouluajan työllistymisestä, mutta niin vain töitä on aina jostain löytynyt. Vieläkään en vakiviralla ole, mutta neljä määräaikaista virkaa on ollut. Meillä oli 24 hengen kurssi ja siitä määrästä tällä hetkellä taitaa 21 olla poliisin töissä. Eikä yksikään näistä ole "te-keskuksen rahoilla".

Hetkellliseen työttömyyteen kannattaa varautua. Aina ei määräaikasuudet jatku ja sen jälkeen ollaan taas siinä epämukavassa löysässä hirressä. En kiellä etteikö tuurilla olisi myös osansa työllistymisessä, mutta omalla aktiivisuudella voi vaikuttaa myös paljon.

Ei mulla muuta. Tsemppiä kaikille hakijoille, mielenkiintoista on sitten päästä jutteleen ensimmäisten "korkeakoulu-kenttäharjoittelijoiden" kanssa miten koulu on muuttunut entisestä.

Peace.

Terve

Lopullista opiskelijavalintaa täällä odotellaan. Lukasin terveystarkastusohjeet uudestaan ja huomasin, että niissä kehoitettiin säilyttämään potilaan osio terveystodistukseta. Antoiko lääkäri jollekkin tällaisen? Itselleni hän ainakin vain kertoi pitävänsä sopivana ja passitti huumeseulaan. Vai tuleeko varsinainen todistus sähköpostitse siinä vaiheessa, kun tiedot lähetetään polamkille? Muistaakseni tässä ketjussa aiemmin oli puhuttu mehiläisen lähettävän tietoja sähköpostilla.

Moro, odottelen myös lopullista valintaa. Eikös se 5.4 pitäisi tulla. Mulle tuli se lekurin lappu (potilaan osa) postissa kotiin kun huumeseulan tulos oli valmistunut. Oletko saanut laput jo? Voihan sitä sitten tiedustella sieltä Mehiläisestä, mikäli ei ala näkymään. Se potilaan lappu on erilainen, kuin poliisikoululle lähetetty versio. Siinä poliisikoulun versiossa ei näy mitään sairausjuttuja tms. Siinä näkyy vain se lekurin arvio (sopiva, sopiva rajoituksin tai ei sopiva - muistaakseni?).

Oon tota työllisyyshommaa miettinyt myös. Mut en jaksa ainakaan ite ottaa paineita asian suhteen, koska se on ajankohtaista sitten vasta kun valmistuu.

Jep, mehiläiseltä tuli postia viimeviikolla. Tarkoitit varmaan 5.3? Silloin minusta sen lopullisen valinnan pitäisi tulla. Jostain olen saanut sellaisen kuvan, että turvallisuusselvityksetkin olisi tehty jo ennen terveystarkastuksia mutta tästä en kyllä ole yhtään varma. Onko kellään tarkempaa tietoa asiasta?

Kyllähän se työllistymisasia vähän mietityttää, mutta en suurempaa stressiä ole viitsinyt asiasta ottaa. Poliisina työskentelevät ystävät ovat vakuuttaneet, että töitä kyllä löytyy, vaikkakin alussa sijaisuuksien saaminen voi olla hankalampaa ja saattaa joutua ajamaan vähän pidemmälle töihin.

juu juu, siis 5.3 tietty. 7.4 pitäs jo olla koululla ;) En tiedä milloin turvallisuusselvitykset tehdään. Olen ollut siinä käsityksessä, että ne tehdään tässä samalla kun jengi käy terveystarastuksessa. Kun tässä vimpassa setissä ehtoina ovat turvallisuusselvitys ja lääkärintarkastus -> ok.

Mehiläisen kupongit tuli joo kotio. Ylihuomista odotetaan kuin kuuta nousevaa. Itsellä on jo toinen ammatti/tutkinto, niin en ole jaksanut ressata työllisyyttä. Nykyisellä alalla töitä on niin paljon kuin jaksaa tehdä.

Joo itellä kans työtilanne ihan hyvä nykyisellä alalla, ni ei tartte jännittää. Katsoo tilannetta sitten valmistumisen jälkeen ( jos sellainen päivä vastaan tulee! ;) ). Onko jollakin nyt sisään mahdollisesti pääsevällä aikomuksia lykätä aloittamista? Ite aattelin kyllä nyt heti huhtikuussa alottaa, niin saa homman käyntiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom