Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täälläki opiskelupaikka vastaanotettu. Majoitun asuntolaan myös. Turusta kotoisin. Tuliko teille sähköpostiin se varmistusviesti heti, kun olitte vastaanottaneet opiskelupaikan?

Viimeksi muokattu:
Poliisin treeniohjelma

Elikkäs nyt olisi kyseessä poliisille erityisesti tarkoitettu treeniohjelma. Mitäs mieltä ootte, tulisiko tälläsellä treeniohjelmalla tuloksia jos haluaa pärjätä POL:amkin kuntotestissä? Salitreeniä on itellä takana sellaset 5v, mutta on ollu aina käytössä 3- tai 4- jakonen ja tehny max. toistomääriä massaliikkeissä sellaset 10.

Treeni alkaa aina 10min hölkällä, sekä treenin loppuun 15min hölkkä.

Päivä 1 (alakroppa)

1. Kyykky 4 x 12
2. Jalkaprässi 4 x 15
3. Reiden ojennus 4 x 20
4. Reiden koukistus maaten. 4x 15
5. Reiden koukistus 4 x 20
6. Pohkeet istuen 4 x 20

Päivä 2 (yläkroppa)

1. Penkki 4 x 15
2. Vinopenkki käsip. 4 x 15
3. Ylätalja 4 x 15
4. Alatalja 4 x 20
5. Ojentajapunnerrus 4 x 15
6. Hauiskääntö käsip. 4 x 15
7. Vatsapenkki 3 x max
8. Vatsaprässi 3 x max

Täysin mielikuvitukseton, geneerinen bodaushömppä, jossa on liikaa turhia nitkutuksia, ei ollenkaan vaihtelua sarja-/toistomäärissä ja naurettavan vähäinen volyymi viikkotasolla. Ehkä tolla saa hyvät pohjat siihen, että jaksaa syödä donitsia autossa.

Niissä testeissä vetää täydet jos jaksaa vähän juosta ja on oikeasti käynyt siellä dalilla ees vuoden. Vähemmälläkin varmaa pärjää

Elikkäs nyt olisi kyseessä poliisille erityisesti tarkoitettu treeniohjelma. Mitäs mieltä ootte, tulisiko tälläsellä treeniohjelmalla tuloksia jos haluaa pärjätä POL:amkin kuntotestissä? Salitreeniä on itellä takana sellaset 5v, mutta on ollu aina käytössä 3- tai 4- jakonen ja tehny max. toistomääriä massaliikkeissä sellaset 10.

Treeni alkaa aina 10min hölkällä, sekä treenin loppuun 15min hölkkä.

Päivä 1 (alakroppa)

1. Kyykky 4 x 12
2. Jalkaprässi 4 x 15
3. Reiden ojennus 4 x 20
4. Reiden koukistus maaten. 4x 15
5. Reiden koukistus 4 x 20
6. Pohkeet istuen 4 x 20

Päivä 2 (yläkroppa)

1. Penkki 4 x 15
2. Vinopenkki käsip. 4 x 15
3. Ylätalja 4 x 15
4. Alatalja 4 x 20
5. Ojentajapunnerrus 4 x 15
6. Hauiskääntö käsip. 4 x 15
7. Vatsapenkki 3 x max
8. Vatsaprässi 3 x max
Yllä oleva treeniohjelma on muovattu ilmeisesti uusille AMK-humanistipoliiseille, joiden pitää kyetä puhumaan spurgut sikaosastolle psykologian turvin.

No suurin osa poliiseista ei treenaa puntilla ollenkaan ja kyllä ne spurgut sinne takaosastolle menee....Ehkä punttiohjelma ei ole se tärkein osa-alue edes pääsykokeissa. Vähä lenkkiä, penkkiä ja leukaa niin hyvä tulee. Jos nyt ei ylipainoa ole hirveesti kertynyt.

Nonniin, nyt on kuntosalivalmentajan kanssa tehty tuossa pari viikkoa sitten aivan erilainen ohjelma kuntotestejä varten. Juoksuun sisältyy mm. kovatehoista lenkkiä sekä vetoharjoituksia. Salin puolella haetaan kestovoimaa sekä juoksua tukevaa treeniä. Pakko vielä loppuun mainita että oon kyllä ihastunu tähän uuteen treeniohjelmaan, yllättävän hyvä fiilis tulee kun on tehny tunnin juoksulenkin. Vieläkin yllättävämpää oli se, että jaksan hölkätä suht. nopeaa tunnin verran, vaikka olen käytännössä 4 vuotta harrastanu vain kuntosalia (ennen tuli juostua puolimaratooneja, kun en vielä salilla käynyt ja juoksin silloin 6krt/viikko).

Onkos kukaan muu ku mie hakenu tuohon 12.10 alkavaan koulutukseen? Miten lukeminen teillä sujuu? Ite olen vasta alottelemassa, mutta hyvää vauhtia imeytyy artikkeleiden tieto päähän! Omaa opiskelua helpottaa kummasti se, kun hain viime vuonna opiskelemaan psykologiaa niin lukumateriaalina oli 15 tieteellistä artikkelia.. onhan toi polamkin matsku vähän ''helpompaa'' (lue: selkeämpää luettavaa).

Entäs te, jotka olette jo päässeet polamkkiin? Oisko mitään vinkkejä noita artikkeleita varten? Koetan ite tietty vertailla noita artikkeleita keskenään ja etsiä yhtäläisyyksiä/eroja.

Itsellä toimi ainakin muistiinpanojen teko kun oli lukenut matskut läpi 4-5 kertaa läpi. Luin kokonaisuudessaan noi läpi ehkä 8-10 kertaa. Koetilaisuudessa ei sitten tarvinnut miettiä yhtään artikkelin sisältöä.
Tiivistelmiä kannattaa tehdä ajatuksella pari kolme viikkoa ennen, jotta on tuoreessa muistissa sen kirjoitusprosessi.

Mä luin noi artikkelit noin 3 kertaa läpi kokonaisuudessaan (oon melko hidas lukemaan), jonka jälkeen luin kerran ne sillee, että tein niistä jokaisesta kunnon tiivistelmät tietokoneelle samalla, joita sit luin loppuajan. Tiivistelmän kirjottamista en erikseen treenannu, paitsi sillon ku tein niistä artikkeleista ne tiivistelmät. Toi toimi mulle hyvin, kaikkien artikkelien keskeinen sisältö oli hallussa, eikä jännittäny lainkaan, että mitkä artikkelit kokeessa tulee vastaan. Kirjotin äikästä C:n lukiossa ja noilla almuilla sain pari pojoa vajaa täydet kirjallisista pääsykokeissa, eli hyvin toimi ainaki mulla :) Keskity teksteissä olennaiseen, ei sun kuitenkaan tarvii niistä artikkeleista pääsykokeissa kaikkea osata. Pääasia että osaat viitata artikkeleihin hyvin ja oikeissa paikoissa. Ite kyllä tungin sen esseen täyteen viittauksia eri artikkeleihin, omia päätelmiä, tulkintoja jne. Tehtävänanto koko ajan vieressä ja varmistelin, että kaikkia kohtia oli huomioitu edes jotenkin. Kaks tuntia on kuitenki melko rajallinen aika, ni ei siinä mitään ihmeitä ehdi tekeen, mä en ollu tyytyväinen siihen esseeseen, mutta ihan hyvin se oli menny onneks.

Ensimmäistä kertaa kirjottelen pakkikselle ja haluaisin kysästä muutaman kyssärin. Pitkän aikaa jo poliisikoulu ollu mielessä ja nyt päättänyt, että armeijan jälkeen haun teen. Kuinka moni pakkislaisista hakenut ammattikoulu pohjalta? Itse valmistun 2kk päästä ammattikoulusta ja kesällä pääsykokeet ammattikorkeakouluun kone- ja tuotantotekniikan puolelle, mutta kouluun en ole menossa vaikka pääsisin, koska poliisin työ kiinnostaa! Kuntokokeet ei huoleta yhtään, mutta kirjalliset hiukan... Mitenkä ammattikoulun äidinkielellä pärjää? Tottakai motivaatio on kova, joten äidinkielen opiskelu onnistuu kyllä, otan vaikka äidinkielen kursseja, jos muu ei auta:D. Kuntokokeesta sen verran että ne tuskin mahdottomat on, koska paljon urheilua harrastan esim. 5 kertaa viikossa salilla ja koiraa lenkkeilytän paljon. Ja höntsy mielessä tulee pelailtua kaikenlaista. Kysymykset löytyvät jostain tekstin seasta, alkujaan tekstistä ei pitänyt näin pitkä tulla:D. Kiitos vastauksista jo etukäteen:) kysymys vielä seinän korkeudesta?:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom