Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eilen tupsahti kutsu ensimmäiseen vaiheeseen. 11.3 klo 8.00 ryhmä G1. Nyt kovaa treenausta joka osa-alueells niin hyvä tulee. Kuukausi aikaa.

Kutsu tuli, 6.3 klo. 8.00 ryhmä D2.

Ohjeissa lukee, että kirjallisissa osioissa tarvitset lyijykynän, pyyhekumin ja viivoittimen.

Kirjallisen kokeen sivulla lukee nimenomaan, että tiivistelmä ja essee kirjoitetaan tietokoneella, joten mihin minä lyijykynää tarvitsen?

Ohjeissa lukee, että kirjallisissa osioissa tarvitset lyijykynän, pyyhekumin ja viivoittimen.

Kirjallisen kokeen sivulla lukee nimenomaan, että tiivistelmä ja essee kirjoitetaan tietokoneella, joten mihin minä lyijykynää tarvitsen?

Lyijykynä (tai muu kynä) on tietysti tarpeen myös tiivistelmän teossa, kun luet tiivistelmän lähtötekstiä ja etsit siitä punaista lankaa, poimit olennaisia yksityiskohtia yms. Lisäksi useimmat pystyvät paremmin suunnittelemaan omaa tekstiään, niin tiivistelmää kuin esseetäkin, kun jäsentelevät ensin ajatuksiaan kynällä paperille. Jos ryhtyy suin päin vain kirjoittamaan, jälki on usein sen näköistäkin, että rakennetta ei ole suunniteltu.

Psykologisissa voi olla tehtäviä kuten, jatka piirtämistä tms. Myös joskus, useampi vuosi tosin.. Piti jostain kaikille samasta kerrotusta jutusta kirjoittaa paperille olennaiset pointit ylös ja sitten koneelle puhtaaks...

^ Niinpä. Ihan hyvää harjoittelua opetella noudattamaan annettuja ohjeita jo hakuvaiheessa, kun niin joutuu tekemään jos kouluun pääsee. Ihan joka asialla ei kannata päätään vaivata, varsinkin kun se lyijykynäkään ei paljoa repussa paina.

Vai kirjoitetaan essee ja tiivistelmäkin nykyään koneella. Kyllä siinä oli enemmän tunnelmaa kun lyijykynällä raapusti ja pyyhekumilla hiki otsalla kumitti, kun aika alkoi käydä vähiin ja ajatuksia pitikin vielä muuttaa...:D

Vai kirjoitetaan essee ja tiivistelmäkin nykyään koneella. Kyllä siinä oli enemmän tunnelmaa kun lyijykynällä raapusti ja pyyhekumilla hiki otsalla kumitti, kun aika alkoi käydä vähiin ja ajatuksia pitikin vielä muuttaa...:D

Vahvasti tämä! :)

Itse olen tyytyväinen, että essee ja tiivistelmä kirjoitetaan koneella, johtuen järkyttävän rumasta käsialastani ja vasenkätisyydestä, joka kirjoittaessa sotkee juuri kirjoittamani tekstini :D. Varmasti laskisi ulkoasu pisteitä ^^.

Sen takia hiaman säikähdin tuota lyijykynän tarvetta kokeisiin :).

vasenkätisyydestä, joka kirjoittaessa sotkee juuri kirjoittamani tekstini :D

No sama "ongelma" täällä, mutta itse kehitin siihen ratkaisun jo aikoinaan lukiossa aineita kirjoittaessa: pidä käden alla toista paperia (suttupaperi, tehtävänantopaperi tai mitä nyt tarjolla on) ja siirrä aina sitä mukaa alaspäin kun kirjoitat, jolloin se suojaa kirjoittamaasi tekstiä. Saa ottaa käyttöön ;)

Onhan se hyvä, että koejärjestelytkin kehittyy, kuitenkin nykyaikana suurin osa paperitöistä tehdään koneella. Mutta kannattaa sitä käsin joskus jotain raapustaa, koska poliisinakin voi yhä eteen tulla hetkiä, jolloin käsin on jotain pakko kirjoittaa... esim. sakko tienpäällä, ja silloin olisi hyvä niistä harakanvarpaista saada edes jotain selvää.

Mitä suosittelette lukemaan ennen kokeisiin menemistä? Ajattelin joko kolmanteen tai neljänteen hakuun ilmoittautua. Ja nyt intissä olisi aikaa hieman opiskella ko hakua varten. Tähän ei taida mitään virallisia pääsykoekirjoja olla, mutta jotain olisi kai hyvä lukea?

Olen aivan pihalla, pahoittelen.

Mitä suosittelette lukemaan ennen kokeisiin menemistä? Ajattelin joko kolmanteen tai neljänteen hakuun ilmoittautua. Ja nyt intissä olisi aikaa hieman opiskella ko hakua varten. Tähän ei taida mitään virallisia pääsykoekirjoja olla, mutta jotain olisi kai hyvä lukea?

Olen aivan pihalla, pahoittelen.

Polamk.fi ja sieltä lataat koemateriaalin profit.

Polamk: "Poliisiopiskelijat saavat opintotukea muiden korkeakouluopiskelijoiden tapaan. Heillä on myös mahdollisuus edulliseen majoitukseen ja ruokailuun Polamkin kampuksella lähiopintojen aikana." Mitäköhän mahtaa tarkoittaa edullinen ja eikö nämä ennen uudistusta ollut ilmaisia? Eli saako vanhat opiskelijat asua ilmaiseksi ja nyt valittavat joutuvat maksamaan vuokraa?

Lukion aikana vaan vahvistunu halu hakee poliisikouluun. Valmistun ylioppilaaks siis nyt keväällä. Kannattaako mun silti vielä hakea kun heinäkuussa oon kuitenkin menossa inttiin? Toisaalta voishan sitä käydä kattomassa millaset kokeet ja jos ei pääse niin osais treenata niitä heikkouksia.. Mitä ootte mieltä? Mennä haistelemaan vai käydä intti eka alta pois ja sitten 100% panostuksella pääsykokeisiin?

Eikai sinne valintakokeisiin kannata lähtee mitään yrittämään, vaan hakee sitten 100% lasissa, kun hakee. Nykyään varmaan uudistuksesta johtuen valittujen pisteytys muuttuu aiemmasta, eli painoarvot saattaa olla erilaiset, mutta käsittääkseni ennen on painotettu aikalailla elämänkokemusta hakijalla, joten olisko aika ja hakija kypsempi sitten vaikka intin jälkeen?

Vaikka nainen olenkin niin ehkä se intti olisi hyvä käydä pois. Koska miksi hakea ennen sitä ihan vaan huvinvuoksi? Itsellä myös pitkäaikainen haave ja siksi olen tehnyt töitä sen eteen ettei tarvitse sitten hakea miljoonaan kertaan:) vaan voin ainakin olla tyytyväinen omaan suoritukseeni. Kokeet siis edessä 3.3 ja ryhmä taisi olla A2.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom