Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten se "muodon vuoksi" hakeminen varavaihtoehtoon on yhtään parempi kuin hakea kouluun jonne haluat?

Jos intin jälkeen en saa töitä, niin en saa työttömyyskorvausta tms jos en oo hakenu mihinkään lukion loppuessa. Näin oon ymmärtänyt. Tällä hetkellä mikään muu ala ei juuri kiinnosta. Panostan siis ensvuonna näihin polamk valintakokeisiin niin paljon kuin vain voin, ja jos ei riitä niin sitten pitää miettiä mahdollisesti jotain muuta alaa.

Jos on pienkin mahdollisuus päästä kannattaa tietenkin yrittää. Jos ne pääsykokeet on samoihin aikoihin kuin valtaosaan kouluista on, niin mitäpä jos tekisit kuin muutkin abit eli alat valmistautua jo nyt sen mukaan miten kerkeät ja sitten täydellä höyryllä kirjoitusten jälkeen? Et siinä mitään menetä, päinvastoin voit vain hyötyä. Mutta tee miten tahdot, en vain keksi mitään syytä mikset menisi kokeisiin nyt.

Täällä uus ketjusta kiinnostunut rekisteröityi juuri! :worship:

Antakaa armoa, en ole lukenut koko 400-sivuista ketjua läpi, joten toivottavasti en jankkaa samoja asioita mitä on jo keskusteltu. Tarkotus ois hakea poliisikouluun, mutta nyt uudistuksen myötä ja muutenkin on ollut paljon pohdittavaa. Tietääkö kukaan onko asuminen poliisikoulun asuntolassa edelleen ilmaista?

Olen parikymppinen nuori nainen (naisenalku ;)), joten kuntokoe myös jännittää. Olen kyllä alkanut reenaamaan, ja tosissani aijon jatkaakin. Nyt uudistuksen jälkeen kyllä vähän jo uskalsin huokaista, mielestäni kuntokoe on nyt omalle kohdalleni ajateltuna ehkä hippusen iisimpi.

Oon valmistunut sosiaalialalta, ja ehtinyt kerätä reilusti myös työkokemusta. Sosiaalisuuden koenkin vahvuudekseni, joten toivon mukaan haastattelut menis ainakin mukavasti.

Kokemuksia ja tsemppejä kaipailen!

Täällä uus ketjusta kiinnostunut rekisteröityi juuri! :worship:

Antakaa armoa, en ole lukenut koko 400-sivuista ketjua läpi, joten toivottavasti en jankkaa samoja asioita mitä on jo keskusteltu. Tarkotus ois hakea poliisikouluun, mutta nyt uudistuksen myötä ja muutenkin on ollut paljon pohdittavaa. Tietääkö kukaan onko asuminen poliisikoulun asuntolassa edelleen ilmaista?

Olen parikymppinen nuori nainen (naisenalku ;)), joten kuntokoe myös jännittää. Olen kyllä alkanut reenaamaan, ja tosissani aijon jatkaakin. Nyt uudistuksen jälkeen kyllä vähän jo uskalsin huokaista, mielestäni kuntokoe on nyt omalle kohdalleni ajateltuna ehkä hippusen iisimpi.

Oon valmistunut sosiaalialalta, ja ehtinyt kerätä reilusti myös työkokemusta. Sosiaalisuuden koenkin vahvuudekseni, joten toivon mukaan haastattelut menis ainakin mukavasti.

Kokemuksia ja tsemppejä kaipailen!

Jos olet tosissasi, niin lue kaikki läpi Poliisi - Poliisiammattikorkeakoulu ajatuksella. Meni noin 20 s aikaa löytää ilman Googlea seuraava: "Poliisiopiskelijat saavat opintotukea muiden korkeakouluopiskelijoiden tapaan. Heillä on myös mahdollisuus edulliseen majoitukseen ja ruokailuun Polamkin kampuksella lähiopintojen aikana. Poliisiammattikorkeakoululla on paljon majoitustilaa, ja majoituksen hintataso tulee olemaan Tampereen hintatasoon nähden kilpailukykyinen."

Jos ei noin helposti ja nopeasti löytyvää asiaa jaksa itse etsiä on joko tiedonhakutaidot tai motivaatio ja kiinnostus koulutusta kohtaan sillä tasolla, että ihan ei pelkällä "tsemppailulla" löydy seulasta reikää koulutukseen saati sen läpikäymiseen. Varsinkin tuleva AMK-opiskelu olettavasti ei ole tiedon kaatamista päähän, vaan omat tiedonhakutaidot korostuvat ja yksilön vastuu omasta oppimisestaan.

Valmistaudu kuntokokeisiin kokeilemalla mitä saat nyt ja ryhdy treenaamaan tulosten pohjalta heikkouksistasi vahvuuksia. Älä ole se joka täällä selittelee, kun kuntokokeet "yllätti". Niitä selittelijöitä on oikeassa elämässä ja tällä palstalla ihan tarpeeksi. Älä tuhlaa omaa ja muiden aikaa lähtemällä "kokeilemaan". Aloita valmistautuminen nyt. Pelkkä minimitason saavuttaminen yhdelläkään osa-alueella ei ole riittävä tavoite sisäänpääsyn kuin koulussa tai työelämässä pärjäämisen kannalta.

Suosittelen kahlaamaan tämän topicin läpi. Paljon hiljaista tietoa, joista osa tosin ei ole enää relevanttia koulutusuudistuksen takia.

En tarkoita pahalla, mutta siellä haastattelussa katsotaan varmaan jotain muutakin, kuin että on sosiaalinen ja haastattelu menee mukavasti.

Yksilöhaastattelussa kannattanee olla tietyllä tavalla tilanteen herra, tarkkailla myös sitä toista hiljaisempaa haastattelijaa ja antaa signaali että tiedostat myös hänen olemassaolon ja reaktiot jutteluusi. Hän todennäköisesti lukee kehonmerkkejäsi ja kehosi reaktioitasi pieneen provoiluun. Kädet kannattaa olla pöydällä avoimesti. Jalat ei saa heilua pöydä alla. Kannattaa antaa signaali, että tiedostat heidän tarkkailevan nitä asioita. Voit itse tarkkailla vastavuoroisesti heidän asentojaan ja kädenliikkeitään ja antaa siitäkin signaalia.

Uskoisin, että verbaalista päättäväisyyttä arvostetaan jos se on perusteltua. Tossuksi tai jahkailevaksi jeesukseksi ei kannata heittäytyä. Todennäköisesti kysymykset koskevat esim. turkistarhausta, huumausainepolitiikkaa tai mielenosoituksia. Asioita joissa voi tuoda puolivillaisesti esiin omia ympäripyöreitä näkemyksiä mutta samalla pitää olla valmis puolustamaan myös nykyistä systeemiä. Ehkä ei kannata olla liian liberaali vaan perustoope, joka ei halua isoja muutoksia nykyiseen politiikkaan.

Taidan siis nyt hakea yhteishaussa muodon vuoksi johonkin varavaihtoehtoon ja vuoden päästä sitten satalasissa yritän sisään.

Kaikesta opiskelusta on aina hyötyä, myös poliisin ammatissa.
Ja aika monella poliisilla on toinen tutkinto poliisin tutkinnon lisäksi (mutu).

blablabla

Hyviä huomioita, mutta vain promille kokonaisuudesta.
Ehkä haastattelussa - ihan niin kuin missä tahansa muussa soveltuvuuteen perustuvassa hakemisessa - kannattaa olla ihan se oma itsensä ja antaa ammattilaisten ratkaista onko sopiva vai ei..?
Olemalla jotakin, mitä olettaa hakevan organisaation hakevan, voi kusta omiin muroihinsa sujuvasti.
nimim. joskus muutaman duunihaastattelun ja soveltuvuustestauksen läpi vetänyt

Onkos täällä ainuttakaan jolla on epilepsiaa,astmaa tai jotain sairautta joka estäisi poliisiin ammattiin kouluttautumista, mutta on saanut sairauden niin hyvään kuntoon että on päässyt poliisiksi?

Itselläni on epilepsia, parin kuukauden sisällä on leikkaus ja voi olla että kohtaukset ja lääkkeet saadaan kokonaan pois. Alunperin kiinnosti palomiehen ammatti, mutta kun vertailin vaatimuksia palomiehen ja poliisin ammattiin niin olisi kyllä varmaan paljo paremmat mahdollisuudet poliisiksi kuin palomieheksi (?).
Ja jos sairauteni saadaan hyvään kuntoon niin täytyy sitten vielä ajaa autokorttikin joka ammattiin tarvitaan, mutta täytyykö myös käydä armeija?

Miten olette käyneet suorittamassa uimataitotestiä? Suoraan uimavalvojan luukulle, että täytätkös mulle tuommoisen?

Edellisestä uimahallikäynnistä on hetki aikaa...:rolleyes:

Soitin uimahalliin ja sain numeron henkilölle jonka kanssa sovin ajan. Kannattaa varmistaa, että testin valvoja henkilö varmasti on pätevä, ainakin meidän hallissa on kuulemma valvojia jotka eivät olisi voineet todistusta antaa.

Onko kellään täällä pakkiksella tarkempaa tietoa esseekokeesta. Tiedän että kolmea artikkelia pitää vertailla yms. valintakokeissa, ja yksi niistä jaetaan valintakokeissa ja kaksi pitää osata ulkomuistista ennakkoon luetun materiaalin perusteella. Eli itse kysymykseen. Annetaanko pääsykokeissa useita eri vaihtoehtoja joista kirjoittaa? Tarkoitan tällä siis sitä, että itse kokeessa jaettava artikkeli on kaikilla sama, mutta kaksi muuta artikkelia olisivat esimerkiksi valinnaisia eli olisi vaikkapa pari vaihtoehtoa joista saa itse valita.

Kysyisin tuosta nukenkantotestistä, jos ei nukke nouse, joutuuko jättämään leikin kesken? Kuinka paljon nukkea on saatava nostettua, jotta suoritusta ei lasketa keskeytyneeksi?

Kysyisin tuosta nukenkantotestistä, jos ei nukke nouse, joutuuko jättämään leikin kesken? Kuinka paljon nukkea on saatava nostettua, jotta suoritusta ei lasketa keskeytyneeksi?

"Nukenkantotestissä hakija kuljettaa noin 80 kilon painoista nukkea, naiset 15 metriä ja miehet 20 metriä. Nuken oikea nosto- ja laskutapa sekä kuljetus esitellään hakijoille koetilanteessa.

Kuntokoe keskeytyy ja hakija karsiutuu, jos hakija

keskeyttää osakokeen
jättää osakokeen suorittamatta
tekee hylätyn suorituksen (0 pistettä) kestävyyskokeessa
tekee kaksi hylättyä suoritusta muissa kuin kestävyyskokeessa. "

Löytyi aika nopeasti tieto koulun sivuilta, joten kannattaa tutustua aluksi niihin!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom