Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Laki on hyväksytty eduskunnassa ja astunut voimaan. Tänään aamulle julkaistaan uudet hakukriteerit ja valintakokeen lukumateriaali. Haku alkaa ensi tiistain klo.9.00 ja loppuu 31.1.2014. Tämän jäleen on muutaman viikon tauko ja haku alkaa jälleen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Seinä on poistunut ja ratakikkailu tullut tilalle ?

Sitä kuikuilin itsekin että ei näkynyt mainintaa siitä, kai tuo ketteryyskoe korvaa sen sitten.

Uintiosuuden voi näköjään nyt suorittaa periaatteessa missä vaan uimahallissa missä on todistava uimavalvoja.

Onneksi silloin kun itse hain, ei ollut tuota ketteryysrataa. Olisin varmana kompuroinut penkkiin tai viimeistään noissa aidoissa:D Joo viivajuoksu heti valintakokeeseen,niin karsitaan jyvät akanoista.Tietysti riittävän kovat rajat;)

Olisi mielenkiintoista tietää, että mitkä olivat ne perusteet, kun tätä seinämää lähdettiin vaihtamaan ketteryyskokeeksi. Luulisi, että se seinämän ylitys on kokonaisvaltaisempi fyysisyyden mittari, kuin tälläiset ketteryyskokeet, jotka suosivat mielestäni pienikokoisia hakijoita.

Olisi mielenkiintoista tietää, että mitkä olivat ne perusteet, kun tätä seinämää lähdettiin vaihtamaan ketteryyskokeeksi. Luulisi, että se seinämän ylitys on kokonaisvaltaisempi fyysisyyden mittari, kuin tälläiset ketteryyskokeet, jotka suosivat mielestäni pienikokoisia hakijoita.

Sen takia, koska paras poliisi on pieni ja se tarkoittaa automaattisesti myös hyviä puheenlahjoja.

Toi ketteryyskoe oli valintakokeissa jo aiemmin iät ja ajat. Ehkä seinä karsii porukkaa liian paljon. Ehkä ne halusivat loiventaa yhtä osa-aluetta, kun hakijoiden määrä todennäköisesti laskee muutenkin.

OFF-TOPIC

Anonymity, miten jaksat aina olla positiivinen ja vastata kaikkiin (myös tyhmiin) kysymyksiin asiallisesti?

A) En oe kovinkaan positiivinen/optimistinen ihminen oikeasti ja uskon, että tossa on mukana vähän kuittailua :D
B) Tykkään vastata kysymyksiin varsinkin silloin, jos tiedän niistä jotain (en tiedä aina, vaikka siltä voi vaikuttaa ja vaikka yritän niin esittää)
C) Jos puhutaan tästä ketjusta, niin tiedän itse kuinka perso sitä oli poliisiaiheiselle tiedolle silloin, kun itse vasta haaveili ammatista
D) Olen tylsä, huumorintajuton ja vanha ihminen
E) En jaksa v*ttuilla ihmisille kauheasti netissä (live-elämä on eri asia)
F) En jaksa aina jauhaa paskaa
G) Yritän olla netissä tarkoituksella asiallinen. Välillä olen sitä liikaa. Toisinaan (live-elämässä) en ole sitä ollenkaan
H) Huoh... En tiedä. Välillä ihmettelen sitä itsekin

Essee

Hakija saa tehtäväkseen vertailla kolmea artikkelia annetusta näkökulmasta. Kaksi vertailtavaa artikkelia on etukäteen luetusta artikkelikokoelmasta ja yksi artikkeli jaetaan koetilaisuudessa.

Saatko itse valita, mitkä kaksi artikkelia valitset artikkelikokoelmasta, vai päätetäänkö puolestasi satunnaisesti koetilaisuudessa?

Essee

Hakija saa tehtäväkseen vertailla kolmea artikkelia annetusta näkökulmasta. Kaksi vertailtavaa artikkelia on etukäteen luetusta artikkelikokoelmasta ja yksi artikkeli jaetaan koetilaisuudessa.

Saatko itse valita, mitkä kaksi artikkelia valitset artikkelikokoelmasta, vai päätetäänkö puolestasi satunnaisesti koetilaisuudessa?

Hakija ei saa itse valita, vaan vertailtavat artikkelit ilmoitetaan tehtävänannossa.

Kirjassa on 344 sivua... heti lähdettiin opistosta amk-linjalle :)

...ja eikös leuanveto ennen ollut leuanveto vastaotteella. Nyt min. 5 suoritusta myötäotteella.

Tietääkö joku, voiko koulutuspaikan vastaanottamista lykätä, mikäli tulisi valituksi?

Laitoin kyselyä tästä ihan sinne PolAMK:in valintatoimistoonkin, mutta ei ole kuulunut vastausta.

Tietääkö joku, voiko koulutuspaikan vastaanottamista lykätä, mikäli tulisi valituksi?

Laitoin kyselyä tästä ihan sinne PolAMK:in valintatoimistoonkin, mutta ei ole kuulunut vastausta.

Voi. Itse siirsin koulutuksen aloitusta aikoinaan puolella vuodella. Vetosin henkilökohtaisiin syihin, mutta en muistaakseni kertonut tarkemmin syytä. Todellinen syy oli se, että odotin täyttäväni X-vuotta, jonka jälkeen mulla oli mahdollisuus saada paremmat rahat opiskelun ajaksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom