Eikös tämä koske vain moottori- ja moottoriliikennetietä. Sirrat päällä sit saat ajaa missä vain? Korjatkaa jos olen väärässä.
Olet väärässä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikös tämä koske vain moottori- ja moottoriliikennetietä. Sirrat päällä sit saat ajaa missä vain? Korjatkaa jos olen väärässä.
Tehtäviä voi olla mm huolto-asemalla sunnuntaina nautitun lounaan jälkeen siviileissä olevien konstaapelien kotiinvienti.
Minä taas en ymmärrä mikä siinä niin häiritsee, että ohittaako poliisi vilkuilla vai ilman?
Itse olen todistanut tilannetta, missä poliisi on autolla normaalisti lähestynyt risteystä. Ennen risteystä laitettiin vilkut päälle ja ajettiin päin punaisia, mutta risteyksen jälkeen käännytäänkin mäkkärin autoluukulle. Tilanne huvittaa vieläkin, mutta jos syvällisemmin ajattelee niin onhan tollainen käytös täysin pöyristyttävää.
Mihin viestisi liittyy?
Ilmeisesti olet nähnyt, että hälytyspartio ottaa siviilipukuisia poliiseja kyytiin huoltoasemalta lounaan jälkeen? Entä jos nämä siviilipukuiset oli tutkijoita, jotka tarvitsi kyydin poliisilaitokselle tai jonnekin muualle työtehtävälle?
Varmasti kuului, eihän tuollaista muuten tapahtuisi.edit. tai sitte sen hobbari paketin haku kuului poliisi tehtävään? lol
Minä olen ollut poliisiauton kyydissä, kun mäkin autokaistalle ajettiin hälyytysajoa. Sillonkin taidettiin pysähtyä ihan luukulle. Tosin mentiin sinne, koska pysäytettiin toisen auton ajo, kun sen kuski oli kaatokännissä. Pöyristyttävää oli varmaan sivullisten mielestä.
Poliisi joutuu joskus ajamaan ylinopeutta ja ohittelemaan ilman hälyjä. Onko se jotenkin vaikeaa ymmärtää?
Joo, mutta tässä tapauksessa tuli seurattua tilanne paikan päällä, koska sama osoite oli itsellänikin. Tilanne ei kovin 'vaaralliselta' näyttänyt, koska luukulta ojennettiin autoon muutama mäkkärin paperipussi + juomat, mutta voihan se olla mahdollista, että pussin sisältä oli jotain todella salaista, joka teki tästä hälytystehtävän?
Ei sen ymmärtäminen vaikeaa ole ja itse sen ymmärränkin erittäin hyvin, mutta kuten lehdistä on saanut seurata niin ei ne poliisitkaan aina ihan samoja lakeja kulje, mitä muut. Kyse oli enemmänkin ehkä siitä, että yleinen stereotypia on se, että Poliisilla on vain silloin kiire, kun vilkut on päällä.
Mihin viestisi liittyy?
Ilmeisesti olet nähnyt, että hälytyspartio ottaa siviilipukuisia poliiseja kyytiin huoltoasemalta lounaan jälkeen? Entä jos nämä siviilipukuiset oli tutkijoita, jotka tarvitsi kyydin poliisilaitokselle tai jonnekin muualle työtehtävälle?
No jos elämässä ei ole muuta sisältöä kuin seurata poliisiautoja ja niiden tunnuksia tai ylipäätään liikkeitä niin onhan se vähän ikävää...