Eivät ilmeisesti kaikki. Jos joku poliisi ei välitä siitä että joku näyttää keskisormea, tarkoittaako se että on hyvää käytöstä näyttää keskisormea poliiseille? Ei minusta. Tuossa jutussa nimenomaan maksulliset naiset piti tuota huorittelua negatiivisena asiana. Enpä kyllä itsekään huorittelisi jos olisin poliisi ko. tilanteessa. (En tosin muutenkaan huorittele ketään, vaikka itseään myisi. En näe siinä [itsensä myymisessä siis] mitään vikaa)No, mitä olen prostituoitujen haastatteluja lukenut tai kuullut, käyttävät itse sanaa huora ja "antavat luvan" sen käyttämiseksi.
Mielestäni asiallisuus on kaiken a ja o. Sillä luo hyvän kuvan niin itsestään kuin siitä ryhmästä johon kuuluu, ja toisekseen, onhan se kaikille mukavampaa kun käyttäytyy hyvin. Jos siitä ei iloa saa että muut ihmiset on iloisempia kun niitä kohtaan käyttäytyy hyvin, niin voi vaikka ajatella että hyvin käyttäytymällä voi itsekin saada kaikenlaista..
Tuli mieleen eräästä tapauksesta, jossa poliisit eivät puhalluttaneet erästä vapaa-ajallaan riehunutta poliisia, koska "hän ei käytä alkoholia". Selkeästi siinä tilanteessa olisi kuitenkin pitänyt puhalluttaa, eihän tuo ole mikään syy olla puhaltamatta. Toisaalta nämä urkintatapaukset on luoneet minulle sellaisen kuvan, että tuo urkinta olisi hiljaisesti hyväksyttyä touhua, eikä siihen kollegat välttämättä puutu vaikka tietenkin pitäisi. Tästä heräsi sellainen kysymys, että onko poliisilla vaikea puuttua/ilmoittaa kollegoiden huonosta toimintatavoista - tai jopa suoranaisesta rikollisesta toiminnasta? "Poliisiyhteisö" lienee aika yhtenäinen, joten ehkä ryhmäpaine voi vaikuttaa siihen, ettei välttämättä ensimäisenä lähdetä raportoimaan että duunikaveri perseilee? Mitä olette mieltä? Vai vastaako kaikki "Juu ehdottomasti aina ilmotetaan ja puututaan jos havaitsen rikollista/kyseenalaista toimintaa työkavereiden tekemänä" - mikä toki on hyvä juttu, jos näin pääasiassa toimitaan. Ja ennen kuin joku tajuaa väärin, en väitä että valtaosa poliiseista on rikollisia tai toimii kyseenalaisin tavoin, mutta mietin vain onko tuollaisessa yhteisesössä helppoa "vasikoida" työkavereista, vaikka toisaalta työnkuva ikään kuin on juuri sitä?