Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Miksi ei saa? Sehän nyt on kaikkien etu, että ollaan duunissa lähellä kotia.
Ja nykyään molemmat harjoittelut tehdään samassa paikassa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikä vaikutusvalta kokelaalla on harjoittelupaikan sijaintiin, onko mahdollista päätyä toiselle puolelle Suomea? Ja onko paikka sama molemmissa harjoitteluissa? Vielä, kustantaako kokelas itse virka-asunsa vai maksaako talo?

Harjoittelupaikkoja ei ole joka kurssille kaikille laitoksille, joten ei kannata luottaa siihen, että juuri omalle kotipaikkakunnalle tai sen lähelle pääsisi. Omalla kurssillani kotipaikkakunnalle tai kotipaikkakuntaa lähinnä olevalle laitokselle pääsivät mm. sellaiset, joilla oli perhettä (lähinnä lapsia) tai omistusasunto ko. paikkakunnalla. Kaikkien piti täyttää lomake, johon merkittiin toiveet sekä perustelut näille toiveille ja käsittääkseni paikat pyritään jakamaan siten, että mahdollisimman moni pääsisi sinne, minne haluaa. Vuokralla asuva sinkku heivataan todennäköisemmin sinne, mihin kukaan muu ei halua..

Mun tietääkseni laitos on pääasiassa pysynyt samana sekä työharjoittelussa että kenttätyöjaksolla, mutta olisiko ollut viime vuonna kun koululta tuli ilmoitus, että kenttätyöjakson saattaa joutua olemaan eri paikassa (tätä ennen molemmat suoritettiin samalla laitoksella). Tuolloin kenttätyöjaksolle lähteneitä siirreltiin laitokselta toiselle ja käsitin, että tämä olisi ainakin osaltaan johtunut siitä, että koulutusmääriä leikattiin tuntuvasti ja uusjaolla tasattiin laitosten harkkarimääriä. Saatan toki olla väärässäkin.. Omalla kurssillani muutokset ovat johtuneet täysin kyseisten henkilöiden omasta pyynnöstä. Ja uudessa systeemissähän mitään kenttäjaksoa ei taida enää olla vaan työharjoittelussa ollaan vuosi siinä opintojen keskellä..

Ja vaatteet saatiin pääosin talon puolesta kouluaikana, mutta joitain juttuja piti itse hankkia. Esimerkiksi sisäpalveluskengät, vyö yms. Sen jälkeen osa kurssilaisista on saanut oman laitoksensa kustantamana lisää varusteita tai esimerkiksi uudet haalarit, mutta käytännöt vaihtelee paljon. Ei ole tietoa, muuttaako koulutusuudistus tai poliisihallinnon säästökuuri jotenkin tota maksupolitiikkaa(kin).

Hmm. Eli vuoden koulun jälkeen sijoitetaan sattumanvaraiselle paikkakunnalle, josta hommaat itsellesi vuodeksi vuokrakämpän, ja puolen vuoden kuluttua hommaat vielä puoleksi vuodeksi uudestaan, ehkä taas uudelta paikkakunnalta? Ei parane olla poikamies niihin aikoihin :D

Vuokrakämppää on varmaan hauskaa maksaa päivärahoilla opiskelujen aikana. Opintouudistusten jälkeen vieläkin kehnompaa, vaikka silloin on ilmeisesti eri systeemit kaikin puolin muutenkin. Joko teille on tullut kutsuja 3. vaiheeseen?

Niin, voiko 3-vaiheen kutsuja tipahdella postiin eri päivinä?? Vai miten aikaisempien hakujaksojen 3-vaiheen kutsut on tullut perille?? On tää raskasta odotella..... :face:

Ei oo kyl tullu.. ainut mikä lattial loju oli ilmaislehti "Kirkko ja kaupunki"! Vähä alko naurattaa, et tätäkö mä oon koko päivän venannu ;)

Noooh, eipä ole vielä tullut... :P Arvaan, että perjantaille menee postin saapuminen kaikilla. 1. vaiheen jälkeen kutsujen postittamisesta ilmoitettiin polamkin sivuilla, mutta nyt asiasta ei ole mitään mainintaa.

Arvostan ammattia paljon. Itse toivoisin että poliisien resursseja olis enemmän tien päälle.

Onnea kaikille hakijoille ja tsemppiä opiskeluun ja töihin!

Hoidin eilen kolarin joka oli ollut odotuksella 1,5 tuntia. Kovin olivat tohkeissaan kun piti odottaa partiota niin kauan. Ja ollaan kuitenkin pk-seudulla. Totesin että muistakaa sitten eduskuntavaaleissa äänestää sitä joka haluaisi korottaa poliisin resursseja. Kovin menivät hiljaisiksi.

Koulusta tuli sellaista infoa, että kirjeet on postitettu 3-vaiheeseen kutsutuille eilen 1.luokan kirjeessä. Eli tänään olisi ilmeisesti pitänyt kirje tipahtaa postissa, jos 3-vaiheeseen on kutsuttu. Onnea kaikille jotka pääsette opiskelemaan! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom