Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Mä pääsin myös sisään kouluun, tosin mut oli laitettu siihen syyskuussa alkavalle kurssille. Miksiköhän, vaikken edes hakenut siihen? Toisaalta hyvä, ehdin saada muut hommat paremmin kasaan ennen koulun alkua. Osaako kukaan sanoa, miksi kaksi ryhmää ylipäätään aloittaa noin peräkkäin, ja onko sillä mitään väliä minkään kannalta (esim. työharjoittelupaikkoja päätettäessä) kumpaan ryhmään kuuluu? Onko muita syyskuun ryhmäläisiä täällä? Jos joku näki listan omin silmin, niin osaatteko sanoa montako naista oli kummassakin ryhmässä? Olisi hauska tietää (itse siis edustan juurikin kyseistä sukupuolta)!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itselläni uteliaisuus kasvoi niin suureksi että soitin koululle ja kysyin löytyykö nimeni opiskelut aloittavien listasta, no löytyihän se sieltä ja sanoivat että tänään on laitettu kirjeetkin postiin. Itselläni koulu alkaa elokuun porukassa, eikä voi sanoa että harmittaisi!

Ainahan siellä on alkanut kursseja peräkkäin. Eikä siinä kysytä, vaan jaetaan porukka jollain perusteella.

Kyllä meiltä kysyttiin kakkosvaiheessa kumpaan ryhmään on menossa. Itse asiassa sanottiin, että vain erikoistapauksissa voi hakea jälkimmäiseen ryhmään. Mutta ilmeisesti erikoistapauksia oli sen verran vähän, että sitten täyttivät loput sattumanvaraisesti.

Samapa tuo, pääasia että ylipäätään pääsi kouluun. Onnea vain sisään päässeille ja reipas ote niille, jotka nyt pyrkivät!:)

Sukupuolijakaumasta en tiedä sen tarkemmin, kun että molemmilla kursseilla oli ainakin kaksi naista. Elokuun kurssille oli otettu 23 ja syyskuun kurssille 24 kokelasta.

Tänään tuli myös kirje, ja koulupaikkakin tuli. Ja huhhuh, kirjallisista en todellakaan olisi täysiä odottanut, vieläkin vähän epäilyttää. Ei taida enää kehdata puhekieltä täällä viskellä :D
Syyskuun kurssille, itselle se vähemmän parempi vaihtoehto, kun työt loppuu elokuun alussa. Tulee pitkä odotus mutta eipä muuten väliä!

Sisään pääsi 19 pojolla, en ole varma vaatiko taas psyko+haastattelusta myös sen 8p jos sai vain 19 pojoa.
Itse pääsin sisään 21p vaikka kusin haastattelun. Sain vaan 3p kun viime kerralla tuli 5p... Ota selvää.

Tarkoittaako toi hakeminen sähköisesti sitä, että porukka kutsutaan valintakokeisiin aikaisempien todistusten perusteella? Eli tämä hakukelpoinen/ ei hakukelpoinen tyyli poistuu alkuhaastatteluiden myötä. Ei mainittu esitteessä sen tarkemmin kyseisestä asiasta.

Hämeenlinnan poliisit! - YouTube

Onko kovinkin yleistä, että poliisi käyttää asemaansa hyväkseen hakiessaan jonkin sortin henkilökohtaista kostoa tms.?

Kamerakännyköiden ynnä muiden vempaimien aikakaudella sekä nykyisten että tulevien poliisien on hyvä muistaa, että ihan mitä tahansa ei ehkä kannata virkamerkin suojissa puuhastella. Kaikki tulee nykyään ilmi. Myös poliisin tekemiset.

Hämeenlinnan poliisit! - YouTube

Onko kovinkin yleistä, että poliisi käyttää asemaansa hyväkseen hakiessaan jonkin sortin henkilökohtaista kostoa tms.?

Kamerakännyköiden ynnä muiden vempaimien aikakaudella sekä nykyisten että tulevien poliisien on hyvä muistaa, että ihan mitä tahansa ei ehkä kannata virkamerkin suojissa puuhastella. Kaikki tulee nykyään ilmi. Myös poliisin tekemiset.
Kyllä omaan työrutiiniin kuuluu asiakkaiden silmitön muilutus ja hakkaaminen, en tyydy pelkkään uhkailuun. Itse toki kokeneempana kettuna muistan tarkistaa hakkaamieni asiakkaiden taskut kännyköiden yms. varalta. Suurinta hupia itselleni tulee kylläkin "vihamiesteni" asioiden levittely. Jos vaikka on mulkku naapuri, niin voin rauhassa onkia kaikki tämän hämärät taustat ja kiristää niillä. Samoin tietty edellä mainittu väkivallalla uhkaaminen virkamerkin suojissa on normaalia. Mielivaltaiset, keksityt sakot ovat myös hauskoja.

Ota nyt vittu se pää pois perseestä...

Erittäin typerää toimintaa poliisilta. Toivottavasti homma selvitetään perinpohjaisesti. Kiinnostaa tosin tietää mitä tämä kaveri on tehnyt ja kelle/mille, mutta tuollaista tekstiä poliisilta ei missään tapauksessa tulisi päästä suustaan.

Erittäin typerää toimintaa poliisilta. Toivottavasti homma selvitetään perinpohjaisesti. Kiinnostaa tosin tietää mitä tämä kaveri on tehnyt ja kelle/mille, mutta tuollaista tekstiä poliisilta ei missään tapauksessa tulisi päästä suustaan.

Ilmeisesti poliisin poika oli joutunut tämän videolla esiintyvän kaljupään kiusaamaksi. Aiemmin tänä vuonna koettiin hieman vastaava tilanne, kun poliisi meni lapsensa koululle rähjäämään kiusaajille ja koulun henkilökunnalle. Ihmisiähän poliisitkin ovat. Totta kai se on vanhemmalle aina kova paikka, jos lapsi joutuu kiusaamisen tms. kohteeksi. Mutta kyllähän henkilökohtaisen elämän ja poliisin työn sekoittaminen tällä tavalla on helvetin epäammattimaista. Tämä hämeenlinnalainenkin poliisi olisi voinut mennä vapaa-ajallaan jututtamaan tätä kaljupäätä. Mutta sen sijaan hän tuli poliisin roolissa uhkailemaan ja vieläpä totesi, että kaljupää ei mahda mitään, koska ei hänen sanaansa kukaan usko. Ei näin. Olen tyytyväinen, että video tuli julkisuuteen. Poliisi on hieno instituutio, mutta yksittäiselle poliisille ei saa missään olosuhteissa muodostua minkäänlaisia harhakuvitelmia kaikkivoipaisuudesta.

Itse tapaukseen en ota kantaa kun tutkinta on vasta aluillaan, mutta ihan hyvä oppitunti kaikille jotka työskentelee julkisilla paikoilla minkä tahansa alan parissa. Kannattaa muistaa, että aina joku voi kuvata tilannetta ja leikellä materiaalista sellaisen kokonaisuuden joka parhaiten tukee kuvaajan omaa agendaa.

Itsekin olen kerran löytänyt tältä foorumilta toisesta viestiketjusta videon, jossa suoritan työtehtävää. Mitään ihmeellistä tai raflaavaa videolla ei näy, eikä mua siitä edes tunnista jos ei tiedä mutta aika vinha fiilis oli löytää oma video sattumalta tätä foorumia selatessa kun ei ollut harmainta aavistustakaan ennen sitä, että joku kuvaa salaa mun työntekoa...

Joko alkaa perjantai olla mielessä? Siihen mennessähän pitäisi tulla kirje, pääseekö jatkoon vai ei. Itselläni heittää fiilis molempiin suuntiin, saa nähdä miten akan käy :)

Joko alkaa perjantai olla mielessä? Siihen mennessähän pitäisi tulla kirje, pääseekö jatkoon vai ei. Itselläni heittää fiilis molempiin suuntiin, saa nähdä miten akan käy :)

Mielessä on. Fiilikset heittelee ajoittain suuntaan jos toiseenkin.. perjantaina päivitellään porukassa miten kävi II-vaiheen suhteen :)

Postimies kävi, jätti postilaatikkoon ison kirjekuoren...... Kannustalon uusi talokirja :face: Ei ole todellista, maanantaihin asti täytyy odottaa. Tuliko muille kirjettä koulusta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom