Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla haastattelu parin viikon päästä. Miten teillä on mennyt?
Salilla käynyt tässä pari kuukautta, kirjallisia pitäs alkaa treenaa tällä viikolla.
Onko jollain vinkkejä tohon seinämän ylitykseen?
Itse kelasin käydä paikallisella paloasemalla ottaa vinkit siihen ja nukenkantoon. :puntti:
Ainoo mikä stressaa on noi kirjalliset :)

Ootko mies vai nainen?

Mitä aikasemmin alat valmistautua kirjallisiin, sen parempi. Materiaalit on vaikeita ja kuivia ja kirjoittaminen vähintäänkin haastavaa. Niistä saa kuitenkin parhaat pisteet, joten kaikki peliin.
Seinämä on todella liukas ja nuken käsistä on vaikeaa saada kunnon otetta, lipsuu todella helposti. Niihin kannattaa myös valmistautua kunnolla. Ei siis kannata lähteä soitellen sotaan, fiksumpaa valmistautua kokonaisvaltaisesti liian hyvin :)

Mulla haastattelu parin viikon päästä. Miten teillä on mennyt?
Salilla käynyt tässä pari kuukautta, kirjallisia pitäs alkaa treenaa tällä viikolla.
Onko jollain vinkkejä tohon seinämän ylitykseen?
Itse kelasin käydä paikallisella paloasemalla ottaa vinkit siihen ja nukenkantoon. :puntti:
Ainoo mikä stressaa on noi kirjalliset :)

Sama juttu täällä että haastattelu lähestyy, mitä siellä haastattelussa tapahtuu?

Vahvasti näyttää siltä, että haku kouluun on edessä. Haastatteluaikaa pitäisi soitella, käydä näöntarkastuksessa, kopioida työ- ja koulutodistuksia.... Koeaineistoa vähän selailin, mahtaako olla millaisia kysymyksiä siitä poliisin vuosikertomuksesta? Numeropainotteista tekstiä näytti olevan, mitenkä tarkkaan niitä pitäisi osata?

Salitreeniä on tehostettu ja pt:lle aika varattu hienosäätöä varten. Seinämä täytyisi jostain löytää ja kokeilla pääseekö yli :)

Aiemmin kyselin, osaako joku sanoa mihin ajankohtaan osuu valmistuminen, jos koulu alkaa marraskuussa?

Ootko mies vai nainen?

Mitä aikasemmin alat valmistautua kirjallisiin, sen parempi. Materiaalit on vaikeita ja kuivia ja kirjoittaminen vähintäänkin haastavaa. Niistä saa kuitenkin parhaat pisteet, joten kaikki peliin.
Seinämä on todella liukas ja nuken käsistä on vaikeaa saada kunnon otetta, lipsuu todella helposti. Niihin kannattaa myös valmistautua kunnolla. Ei siis kannata lähteä soitellen sotaan, fiksumpaa valmistautua kokonaisvaltaisesti liian hyvin :)

Mies 27v.
Tällä hetkellä opiskelen amkssa mut väärää alaa.
Alan huomena lukemaan noihin. Kelasin että kirjottas joka viikko referaatin ja kirjotelman.
Ja sit "tarkistuttais" jollain joka joka osaa asian.
Kuntotestissä tuskin ongelmaa... Yritän päästä paloasemalle treenaamaan nukenkantoa ja seinää.

Sama juttu täällä että haastattelu lähestyy, mitä siellä haastattelussa tapahtuu?

Ei sielä mitään sen erikoisempaa tapahdu. Haastattelun jälkeen kommari naureskelee kahvihuoneessa sille, että joku vielä hakee kouluun nykyisessä työllisyystilanteessa. No ei, ihan leppoisa keskustelu se on, jonka jälkeen täytät hakemuksen.

Kannattaa vilkaista kontrollin foorumia niin näkee mitä sontaa on jauhettu viimeiset 10 vuotta. Aika karua, miten vuosi toisensa jälkeen ihmiset on vaan uskoneet siihen että "kyllä parhaat sitten työllistyy ja mä oon yks niistä" ja sitten on karu totuus paljastunut.
Miksi porukka niin suurella innolla hakee kouluun kerta työttömyystilanne on niin huono? On se toki monella muullakin alalla, muttei kai kaikilla.

Miksi porukka niin suurella innolla hakee kouluun kerta työttömyystilanne on niin huono? On se toki monella muullakin alalla, muttei kai kaikilla.

Eikö työllisyystilanne ole huono eikä työttömyys? Jos nyt vähän pilkkua nussautetaan...

Kirjatentin materiaalia on luettu nyt siihen malliin, että ulkoa muistaa suurimman osan materiaalista. Poliisin tulosohjauksen ja voimavarojen kohdentamisen kehittäminen materiaalin lukemisessa kesti aikansa, että se alkoi avautumaan. Puolisen vuotta on nyt tullut luettua koealuetta läpi ja ehdottomasti täysiä pisteitä lähdetään hakemaan. Näillä sisäänpääsyprosenteilla ei pelkillä "hyvillä" pisteillä pitkälle pötkitä.
Kuntopuolesta täydet pitäisi napsua lähes kaikista osa-alueista. Seinämä aina jänskättää sekä penkki ja leuat. Nukkea minusta turha stressata, itse saanut aikasemmin siitä ihan hyvät otteet ja helpot pojot, vaikka en isokokoinen olekkaan.

Tuskin se työllisyystilanne aina niin huono on, ja ainakin jokainen tuntemani poliisi on virassa. Mitäpä siinä häviää, että kouluun menee, vaikkei ikinä töitä saisi? Ainoastaan aikaa elämästään, ja senkin ajan voisi käyttää huonommin. Ihmettelen, miten edelleen jaksetaan jauhaa tuosta työttömyysaiheesta, eikö se ole jo loppuunkaluttu? Kohta joku tulee taas heittämään ne perusläpät aiheeseen liittyen.

Tuskin se työllisyystilanne aina niin huono on, ja ainakin jokainen tuntemani poliisi on virassa. Mitäpä siinä häviää, että kouluun menee, vaikkei ikinä töitä saisi? Ainoastaan aikaa elämästään, ja senkin ajan voisi käyttää huonommin. Ihmettelen, miten edelleen jaksetaan jauhaa tuosta työttömyysaiheesta, eikö se ole jo loppuunkaluttu? Kohta joku tulee taas heittämään ne perusläpät aiheeseen liittyen.

Voin kertoa,että jos kouluun haet ja pääset,niin työllisyystilanteesta puhuminen on yllättävän arkipäiväistä.:) Etenkin valmistumisen jälkeen siitä jaksaa puhua.

Voin kertoa,että jos kouluun haet ja pääset,niin työllisyystilanteesta puhuminen on yllättävän arkipäiväistä.:) Etenkin valmistumisen jälkeen siitä jaksaa puhua.

Tiedän sen, mutta ei jaksaisi kuunnella niitä perussettejä, "valmistut työttömäksi, onneksi olkoon", "heität hukkaan 2,5 vuotta elämästäs" jne. Enemmän mua vituttaisi paahtaa loppuikä jossain duunissa miettien, olisiko sittenkin kannattanut ottaa riski ja hakea poliisikouluun, kuin ehkä jäädä vaille niitä töitä kokonaan. Jossittelu on sen verran veemäistä, että ratkaisut kannattaa tehdä minimoiden sen riski. Aina voin palata nykyiselle alalle, jos ei hommia löydy poliisina. AI kauhee, mähän puhun kuin olisin jo koulussa :lol2:

Tiedän sen, mutta ei jaksaisi kuunnella niitä perussettejä, "valmistut työttömäksi, onneksi olkoon", "heität hukkaan 2,5 vuotta elämästäs" jne. Enemmän mua vituttaisi paahtaa loppuikä jossain duunissa miettien, olisiko sittenkin kannattanut ottaa riski ja hakea poliisikouluun, kuin ehkä jäädä vaille niitä töitä kokonaan. Jossittelu on sen verran veemäistä, että ratkaisut kannattaa tehdä minimoiden sen riski. Aina voin palata nykyiselle alalle, jos ei hommia löydy poliisina. AI kauhee, mähän puhun kuin olisin jo koulussa :lol2:

Komppaan.
Mun unelmana on päästä poliisikouluun. Katsotaan sitten sen jälkeen mikä on tilanne. Nykyisellä alalla oli ihan samat puheet että ei oo töitä.
Ohhoh, työllistyin kuitenkin. Jos elämäntilanne antaa periksi niin miksi ihmeessä ei hakisi? Muutoin myöhemmin harmittaa se, kun ei ikinään hakenut..

Mies 27v.
Tällä hetkellä opiskelen amkssa mut väärää alaa.
Alan huomena lukemaan noihin. Kelasin että kirjottas joka viikko referaatin ja kirjotelman.
Ja sit "tarkistuttais" jollain joka joka osaa asian.
Kuntotestissä tuskin ongelmaa... Yritän päästä paloasemalle treenaamaan nukenkantoa ja seinää.

Sounds good. Ite luen matskut läpi useemman kerran viikossa, referaatteja ja kirjoitelmia muutama viikossa. Oon kirjottanu työkseni oman toimen ohella muutaman vuoden, mutta nyt kun oon vuoden tehnyt pelkästään oman alan töitä, on tullut taukoa ja joutuu vähän palauttelee mieleen. Tuntuu, ettei tää 6viikkoa riitä millään. Salilla 5krt/viikossa ja samoina päivinä aamuaerot interwallina. Jos meet muuten Lahden paloasemalle, niin sopii ottaa mut mukaan :D

No huhhuh, miten teillä on aikaa kirjoitella (useita) kirjoitelmia viikossa :o Itse ajattelin pari sellaista väkästää ja pyytää jotain osaavampaa tarkistamaan.

Teitä kuunnellessa alkaa kyllä pikkusen mietityttämään tää oma panostus hakemiseen. Vuosikertomuksen ja Huotarin oon kertaalleen lukenut. Nyt jumitan tulosohjauksessa&voimavaroissa kun on niin pirunlaista tekstiä, ja viimiset tiivistelmät/kirjoitelmat oon pari vuotta sitten vääntänyt lukiossa. Toisaalta ei oo ikinä ollut tapana päntätä päätä puhki, ja onhan huhtikuuhun vielä aikaa.. :D

Osaaltaan lukemiseen vaikuttaa kyllä se, että jotenkin tekisi mieli hakea vasta vähän vanhempana, ja opiskella ensin jotain "varalle". Ehkä jotain mistä olisi poliisinakin hyötyä.

Ekat pari kertaa aikoinaan hain samalla mentaliteetilla. Eli lukasin aineen materiaalia alle 5 kertaa ja kirjatentti matskun kerran tai pari. Sitten ihmeteltiin, miksi ei päästy kouluun. Tuhlasin tohon puol vakavissaan hakemiseen pari kertaa. Onneksi ei oo hakurajaa enää.

Nyt vanhempana ja viisaampana voin valehtelematta sanoa, että on koko materiaali luettu 50-100 kertaa, kirjoitettu muistiinpanoja, mind mappeja, aineita, tiivistelmiä ja kerrattu oikeinkirjoitusta noin 6kk, joista 2-3kk nyt vähentäen duunia vain kahteen iltaan viikossa. Työllisyystilanne kun on mikä on ja kouluun pääsemisen vaatiessa melkein kaikista osa-alueista täydet pisteet, miettisin hakemista uudestaan, jos ei ole motivaatiota lukea/treenata. Tuhlaa muuten vaan aikaa.
Tietenkin, jos äidinkieli on vahvassa kunnossa ja kunto rautaa, ei niin kovasti tarvitse kerrata, mutta silti aika paha lähtee aineistoaineesta ja kirjatentistä hakemaan huippupisteitä.

itsehän olen hakenut kerran ja kolmosvaiheeseen päästy, odotellaan siis kutsua kouluun, ja luin materiaalit läpi max 10 kertaa ja viimeksi kirjoittanut esim. aineen yo-kokeissa vuonna 2007... Ja mitä kuntotestiin tulee niin en juurikaan muuttanut treenamista pääsykokeita varten...

No huhhuh, miten teillä on aikaa kirjoitella (useita) kirjoitelmia viikossa :o Itse ajattelin pari sellaista väkästää ja pyytää jotain osaavampaa tarkistamaan.

Kyllä sitä aikaa löytyy. Mä oon tekemässä lukujärjestystä aiheesta.
Helppo aina tsiigata että millon salille, uimaan ja millonmitäkin.
Crossarissa voi lukee, junassa, kaupungin vessassa ja dösässä.
Tahi irrottaa 1,5h unesta..

- - - Updated - - -

Sounds good. Ite luen matskut läpi useemman kerran viikossa, referaatteja ja kirjoitelmia muutama viikossa. Oon kirjottanu työkseni oman toimen ohella muutaman vuoden, mutta nyt kun oon vuoden tehnyt pelkästään oman alan töitä, on tullut taukoa ja joutuu vähän palauttelee mieleen. Tuntuu, ettei tää 6viikkoa riitä millään. Salilla 5krt/viikossa ja samoina päivinä aamuaerot interwallina. Jos meet muuten Lahden paloasemalle, niin sopii ottaa mut mukaan :D

Ajattelin mennä asemalle vasta vähän ennen. Mavella ja lankomiehellä yrittäny korvata tota nukkea.
Mitä saliohjelmaa sä teet?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom