Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Ekat pari kertaa aikoinaan hain samalla mentaliteetilla. Eli lukasin aineen materiaalia alle 5 kertaa ja kirjatentti matskun kerran tai pari. Sitten ihmeteltiin, miksi ei päästy kouluun. Tuhlasin tohon puol vakavissaan hakemiseen pari kertaa. Onneksi ei oo hakurajaa enää.

Nyt vanhempana ja viisaampana voin valehtelematta sanoa, että on koko materiaali luettu 50-100 kertaa, kirjoitettu muistiinpanoja, mind mappeja, aineita, tiivistelmiä ja kerrattu oikeinkirjoitusta noin 6kk, joista 2-3kk nyt vähentäen duunia vain kahteen iltaan viikossa. Työllisyystilanne kun on mikä on ja kouluun pääsemisen vaatiessa melkein kaikista osa-alueista täydet pisteet, miettisin hakemista uudestaan, jos ei ole motivaatiota lukea/treenata. Tuhlaa muuten vaan aikaa.
Tietenkin, jos äidinkieli on vahvassa kunnossa ja kunto rautaa, ei niin kovasti tarvitse kerrata, mutta silti aika paha lähtee aineistoaineesta ja kirjatentistä hakemaan huippupisteitä.

Mä en näe kyllä mitään järkee lukee lähdemateriaalia 50 tai jopa 100 kertaa läpi. Itse luin aikanaan kerran läpi kynän kanssa alleviivaten ja toisen kerran kertasin alleviivaukset ennen koepäivää. Täydet pisteet tuli kirjallisista aikanaan... Tärkeempää on lukea ajatuksen kanssa ja sisäistäen asia kerran läpi ku opetella sitä ulkoa päivästä toiseen :).

Ja siltäkin kannalta kannattaa asiaa miettiä, että haastettelu ja psykologiset testit merkkaa pisteissä muistaakseni yhtäpaljon kuin kirjallinen koe. Ja niihin ei oikein voi valmistautua, sä joko sovit tai et.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ymmärrän mitä haet takaa ja kiitän neuvoista, mutta esimerkiksi kirjatentin materiaalit(Poliisin vuosikatsaus 2011 ja Poliisin tulosohjauksen ja voimavarojen kohdentamisen kehittäminen)ei jää varmasti päähän muutamalla kerralla, vaikka kuinka lukisit ajatuksella.

Itse luen ajatuksen kanssa ja teen samalla muistiinpanoja. Syy suurelta vaikuttavaan materiaalin lukumäärään löytyy siitä, että luen joka päivä ja aloitin lukemisen reilusti ajoissa. En näe haittaa siinä, että luen kunnolla ja laitan siihen aikaa. Jotkut oppii vähemmällä mutta haittaa kenellekkään liian monen harjoitusaineen tai tiivistelmän kirjoittamisesta tuskin on.

Itsekkin sain viimeksi aineesta ja tiivistelmästä täydet, samoin haastattelusta. Haluan siksi varmistaa, että tulee jatkossa sekä myös kirjatentistä ja kuntopuolesta. Ei mulla muuta.

- - - Updated - - -

Ajattelin mennä asemalle vasta vähän ennen. Mavella ja lankomiehellä yrittäny korvata tota nukkea.
Mitä saliohjelmaa sä teet?

Nyt oon käyny 5x viikossa juoksee aamulenkin, 10 hiitin interwallina ja juoksukunto on parantunu ihan kivasti. Tällä viikolla aika 1,5kilsalla oli 6:21. Salilla teen 5-jakoista kiertoharjoittelua 10 sekuntin palautuksilla. Treenit ei siis oo ku jonku 45min pitkiä, mut sykkeet korkeella. Tän viikonlopun otan kyl kevyemmin. Sarjapainot ja voimatasot on noussut ja osatestilajeihin on tullut lisää toistoja. Vielähän tässä on se 6vko aikaa parantaa ja siitä otetaan kaikki irti.

Aika täs on kieltämättä kortilla itsekullakin. Käyn normaalisti töissä treenin ohella ja kun kerran teen vuorotyötä, niin en voi ite vaikuttaa aikatauluihin. Välil on sillainkin, etten ehdi moneen päivään keskittyy kirjallisiin, joten sit kun on aikaa niin hyödynnän sen parhaani mukaan. Se poliisin tulosohjauksen ja voimavarojen kohdennus-pruju on ollu ihan kauheen vaikeaa ja siihen oon nyt pääasiassa panostanut. Tiivistelmiä oon nyt tehnyt enemmän ja kirjoitelmia joitain siinä sivussa. Niitä teen enemmän lähinnä oman perfektionismini takia, että pysyn ite kärryillä kehityksestä. Mutta ootte kyl oikeessa sen suhteen, että liika on liikaa. Pää pysyy paremmin kasassa kun ei stressaa niitä liikaa. Tää vaan on nii hermostuttavaa ku tulee se AMK-uudistus :D

Sounds good. Ite luen matskut läpi useemman kerran viikossa, referaatteja ja kirjoitelmia muutama viikossa. Oon kirjottanu työkseni oman toimen ohella muutaman vuoden, mutta nyt kun oon vuoden tehnyt pelkästään oman alan töitä, on tullut taukoa ja joutuu vähän palauttelee mieleen. Tuntuu, ettei tää 6viikkoa riitä millään. Salilla 5krt/viikossa ja samoina päivinä aamuaerot interwallina. Jos meet muuten Lahden paloasemalle, niin sopii ottaa mut mukaan :D
Joo, mäkin voisin lähtee mukaan kans, kun meette :)

Monestiko olet hakenu poliisikouluun?

Mä mietin samaa ihan mielenkiinnosta, joskus 2008 tais olla eka posti kyseisellä neidillä hakuun liittyen. Jos näin on ,että koko ajan on hakenut niin hattua nostan sinnikkyydestä, itse tosin olisin uskonut vähemmälläkin.. Mutta tsemppiä joka tapauksessa.

Haastatteluaika varattu. Kovasti näyttää siltä, että olen hakemassa kouluun
wtf-question-mark-sign-smiley-emoticon.gif

Aikani kuluksi lueskelin koko ketjun läpi parin viikon aikana. Aika hyvällä prosentilla on pakkislaisia päässyt sisään :D Tuleekohan tähän viimeiseen hakuun hakijaryntäys, aika hiljasta ainakin täällä on, vielä.

Osaiskos koulusta valmistuneet sanoa yhtäkään alaa, jonka opinnot liippaisivat läheltä poliisin uralle/uralla käytäviä opintoja? Haen nyt AMK- ja yliopistoaloja molempia.

Osaiskos koulusta valmistuneet sanoa yhtäkään alaa, jonka opinnot liippaisivat läheltä poliisin uralle/uralla käytäviä opintoja? Haen nyt AMK- ja yliopistoaloja molempia.

No eipä sellaisia aloja taida juuri olla, jonka opinnot kokonaisuudessaan olisivat lähellä poliisin opintoja (jos niin olisi, niin poliisiksi varmaan voisi päästä muullakin koulutuksella kuin Polamkista). Yksittäisiä samanlaisia opintoja varmasti on, esim. jos olet opiskellut psykologiaa, on poliisikoulun psykologian tunnit aika tuttua kauraa. Tai turvallisuusalalla voi olla jotain samanlaisia osa-alueita.

No eipä sellaisia aloja taida juuri olla, jonka opinnot kokonaisuudessaan olisivat lähellä poliisin opintoja (jos niin olisi, niin poliisiksi varmaan voisi päästä muullakin koulutuksella kuin Polamkista). Yksittäisiä samanlaisia opintoja varmasti on, esim. jos olet opiskellut psykologiaa, on poliisikoulun psykologian tunnit aika tuttua kauraa. Tai turvallisuusalalla voi olla jotain samanlaisia osa-alueita.

Joensuun yliopistossa menee rikos-ja prosessioikeuden perusopinnot 25op ja siitä voi sit jatkaa aineopintoihin. Eipä sitä ole tullut kokoajan haettua, kiinnostuneille vaan tiedoksi.

Millaisilla tuloksilla aikaisemmin hakeneet ovat saaneet kuntokokeesta 5/5? Vähän osaisi hahmottaa, että millaisiin tuloksiin olisi harjoittelussa pyrittävä.

Joensuun yliopistossa menee rikos-ja prosessioikeuden perusopinnot 25op ja siitä voi sit jatkaa aineopintoihin. Eipä sitä ole tullut kokoajan haettua, kiinnostuneille vaan tiedoksi.

Kuten sanoin, on monilla aloilla jotain yksittäisiä samanlaisia opintoja kuin poliisikoulussa, mutta kun tämäkään koulu ei pelkästään rikos- ja prosessioikeutta ollut, niin eivät nekään opinnot yliopistossa kokonaan vastaa poliisikoulutusta. Ei oikeustieteellinenkään vastaa kokonaan poliisikoulutusta, vaikka paljon samaa (ja enemmänkin) opitaan.

Oletteko kertoneet haustanne ihan avoimesti kavereille, sukulaisille jne.? Itse olen sen verran salamyhkäinen, ettei haustani tiedä kuin aviomes ja mummoni :D Enkä aio kellekään muulle mitään kertoakaan, ellei koulun ovet aukene.

Oletteko kertoneet haustanne ihan avoimesti kavereille, sukulaisille jne.? Itse olen sen verran salamyhkäinen, ettei haustani tiedä kuin aviomes ja mummoni :D Enkä aio kellekään muulle mitään kertoakaan, ellei koulun ovet aukene.

En oo kertonu kellekkään, paitsi lähimmille.
Ei kukaan ala kyselemään turhia ja saa rauhassa treenata :)

Ite haen poliisikouluun ihan siks, että pääsis puolustusvoimiin töihin liikuntapuolelle, valmistun just liikunnanohjaaja (AMK) Vierumäeltä. siviililiikunnanohjaaja, kun ei helposti pääse puolustusvoimiin, mut toi poliisin koulutus saattaisi olla apuna pääsemiselle...

Tsemppiä hakuun sportypylle!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom