Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Guile sanoi:
Muistaakseni jos oli sotilaspoliisina niin sai vielä extra pisteitä.

Ei heru ei. Tietty, kun pistät hakemuksen ja ne tutustuu siihen tarkemmin, niin varmasti kattovat hyvällä sitä, mutta tosiaan ei siitä hirveemmin hyötyä ole. Tossa jotain www.poliisikoulu.fi :stä otettua:

LISÄPISTEET

Hakija voi valintakoetehtävistä saamiensa pisteiden lisäksi saada enintään kolme lisäpistettä. Lisäpisteisiin todistuksia (työtodistuksia lukuun ottamatta) voi toimittaa vielä valintakokeen I vaiheessa.

Työkokemus

Vain hakujakson alkuun mennessä hankittu työkokemus lasketaan hakijan hyväksi. Kolmen vuoden työkokemuksesta (36 kk tai enemmän) hakija saa yhden lisäpisteen.

Kielitaito

Muun kuin äidinkielensä osaamisesta hakija saa lisäpisteen, mikäli hänellä on esittää yleisten kielitutkintojen perusteiden mukainen tutkintotodistus tai muu vastaavanlaajuisen osaamisen todistava luotettava selvitys. Yleisten kielitutkintojen perusteiden mukainen tutkinto tulee suorittaa vähintään keskitason testissä ja taitotason tulee olla vähintään neljä. Lisäpisteitä hakija voi saada enintään kahdesta kielestä (= 2 pistettä).

Koulutus

Koulutuksen osalta lisäpisteitä voi saada enintään yhden pisteen. Vähintään opistoasteen, ammatillisen korkea-asteen tutkinnon, ammattikorkeakoulututkinnon tai alemman korkeakoulututkinnon suorittamisesta hakija saa yhden lisäpisteen. Koulutuksesta, joka hakijalla on oltava täyttääkseen hakukelpoisuuden, ei anneta lisäpisteitä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mahtaakohan joku tietää onko mahdollisesti muutamat putkareissut ja poliisikuulustelut nuorena (n, 15v) ,pahojakin esteitä poliisikouluun pääsylle. Mistään rikoksesta ei koskaan ole tuomittu ja kaksi kertaa sakot saanut (toinen kun moposta oli jarrukahva poikki ja toinen yleisellä paikalla kuseskelemisesta). Eli siis kun 3 vuoden sisään poliisikouluun tulen hakemaan niin vaikuttaako noi sillon 3-5 vuotta vanhat jutut paljonkin. Harmittaa vaan kun jos tän ikäsenä rupeet ottamaan esim. ylimääräsiä ruotsin kursseja ynnä muuta jotta tonne pääsis ja sitten juttu onkin parista nuorena skloddina kännipäissään sekoilusta kiinni.

kova_luu sanoi:
Harmittaa vaan kun jos tän ikäsenä rupeet ottamaan esim. ylimääräsiä ruotsin kursseja ynnä muuta jotta tonne pääsis ja sitten juttu onkin parista nuorena skloddina kännipäissään sekoilusta kiinni.
Ruotsinkielen taidolla ei ole mitään tekemistä kouluun pääsemisen kanssa. Muihin kysymyksiisi en valitettavasti osaa vastata.

kova_luu sanoi:
Mahtaakohan joku tietää onko mahdollisesti muutamat putkareissut ja poliisikuulustelut nuorena (n, 15v) ,pahojakin esteitä poliisikouluun pääsylle. Mistään rikoksesta ei koskaan ole tuomittu ja kaksi kertaa sakot saanut (toinen kun moposta oli jarrukahva poikki ja toinen yleisellä paikalla kuseskelemisesta). Eli siis kun 3 vuoden sisään poliisikouluun tulen hakemaan niin vaikuttaako noi sillon 3-5 vuotta vanhat jutut paljonkin. Harmittaa vaan kun jos tän ikäsenä rupeet ottamaan esim. ylimääräsiä ruotsin kursseja ynnä muuta jotta tonne pääsis ja sitten juttu onkin parista nuorena skloddina kännipäissään sekoilusta kiinni.

Ei ole mitään merkitystä alle 18 v pikkurikkeistä. Itsekin jotain vahingossa typeksinyt alle 18 vuotiaana mutta SUPO näyttää puhtaita papereita. Sinne vaan Tampereelle :D

kova_luu sanoi:

Eihän tollaset putkareissut ja sakot ikinä mahdollisuuksia paranna, mutta en usko, että jos 15-vuotiaana oot vähän töpeksiny, niin se heikentäisi soveltuvuutta olennaisesti.

Ruotsin kieltä et tarvitse kouluun pääsemiseen. Ainoastaan viran saamiseen valmistuttuasi...

Kivi vierähti sydämeltäni. Eihän asia ole edes ajankohtainen mutta jonkun aikaa jo tuo poliisikouluun hakeminen ja muutto tampereelle on suunitelmissa pyörinyt kunhan vielä kävisi vuoden tota koulua ja sitten vuoden armeijassa elikkäs 2-3 vuotta vielä niin olisi nämä "elämän pakolliset vaiheet" ohitse. Onkos pakkiksella poliiseja/poliisiksi opiskelevia paljonkin? Kaikki informaatio itse koulusta ja pääsykokeista kiinnostaisi. Harvemmin meikäläinen minkään näköisestä opiskelusta tai työstä innostuu mutta tämä nyt tuntuu siltä mitä tykkäisi tehdä. Toivotaan että suunitelmani tulee toteutumaan. Onko Naene itse kenties poliisikoulussa tai sinne hakemassa?

kova_luu sanoi:
Kivi vierähti sydämeltäni. Eihän asia ole edes ajankohtainen mutta jonkun aikaa jo tuo poliisikouluun hakeminen ja muutto tampereelle on suunitelmissa pyörinyt kunhan vielä kävisi vuoden tota koulua ja sitten vuoden armeijassa elikkäs 2-3 vuotta vielä niin olisi nämä "elämän pakolliset vaiheet" ohitse. Onkos pakkiksella poliiseja/poliisiksi opiskelevia paljonkin? Kaikki informaatio itse koulusta ja pääsykokeista kiinnostaisi. Harvemmin meikäläinen minkään näköisestä opiskelusta tai työstä innostuu mutta tämä nyt tuntuu siltä mitä tykkäisi tehdä. Toivotaan että suunitelmani tulee toteutumaan. Onko Naene itse kenties poliisikoulussa tai sinne hakemassa?

Ei en kumpaakaan. Valtion töihin tehtiin taustatarkastukset ja vartijan töihin taidettiin myöskin tehdä mutten tiedä oliko vartijan pestiin yhtä tarkat taustatarkastukset kuin esim um ministeriöön.
mielestäni olen kohta tarpeeksi koulun penkkiä kuluttanut, eikä mun tarvitse kuulemma käydä ollenkaan poliisikoulua jos haluaisin poliisille töihin esimieheksi, tämän hetken koulutus kuulemma ohittaa poliisikoulut, on se kumma että meikäläiset pääsee esimieheksi ilman sen kummempia kenttäkokemuksia! Saas nähdä mihin elämä vie.
Mutta tsemppiä sulle tässä matkalla Tampereelle! Hyvä tulee :)

Naene sanoi:
Ei en kumpaakaan. Valtion töihin tehtiin taustatarkastukset ja vartijan töihin taidettiin myöskin tehdä mutten tiedä oliko vartijan pestiin yhtä tarkat taustatarkastukset kuin esim um ministeriöön.
mielestäni olen kohta tarpeeksi koulun penkkiä kuluttanut, eikä mun tarvitse kuulemma käydä ollenkaan poliisikoulua jos haluaisin poliisille töihin esimieheksi, tämän hetken koulutus kuulemma ohittaa poliisikoulut, on se kumma että meikäläiset pääsee esimieheksi ilman sen kummempia kenttäkokemuksia! Saas nähdä mihin elämä vie.
Mutta tsemppiä sulle tässä matkalla Tampereelle! Hyvä tulee :)

Minkäs alan koulutuksia / koulun olet käynyt?

HaRaXz sanoi:
Minkäs alan koulutuksia / koulun olet käynyt?

Mä olen vähän ottanut pikaspurttia oikeustieteellisessä, ansioluettelo on kasvanut sellaiseksi että voin jo ottaa vastaan ihan mukavia harjoittelupaikkoja. Ei sen kummempaa kuitenkaan. Kyllähän mä ne vartijakurssit kävin muttei ne taida mihinkään muualle auttaa kun vartijantöihin.

E: heh, toi sun sotahullu-nimike. Itsekin olen. Sotaoikeus onkin ihan lemppariaihe vaikka vähän morbidia onkin :D ei vaan taida Suomesta löytyä sille alalle pahemmin töitä kun Suomeen tekee kuitenkin mieli töihin :P

Saisivat ottaa jo käytäntöön tuon oppisopimus-menetelmän. Kriteeristä kyse siis: eli kävisi ylioppilaspaperit, ammattikoulu ja oppisopimuskoulutus. Kuulemma on tuokin käsittelyssä.

Ja kohta kävisi, kun osaa kirjoittaa ja lukea. Tai edes toista välttävästi? Kohan sitten vaan logistiikkapuoli hoitaa, että ei satu kaksi kirjoittavaa poliisia samaan?

Onkos täällä nyt joku hakemassa minun lisäksi kesän hakujaksolla? Itse varasin ajan haastatteluun. Kävin jo tuossa oikeutta lukemassa ja ruotsin tutkintokin on alta pois, valmiiksi tehtynä. Ai miksi poliisikouluun silti? Päävamma varmaan, mutta homma on kiinnostanut aina :)

kova_luu sanoi:
Eihän tommosista julkisilla paikoilla kuseksimisesta tms tule rikosrekisteriin mitään merkintää ja kyllä ne nyt siinä 5 vuodessa ainakin lähtee jos tulee. Nou hätä!

Naene sanoi:
eikä mun tarvitse kuulemma käydä ollenkaan poliisikoulua jos haluaisin poliisille töihin esimieheksi, tämän hetken koulutus kuulemma ohittaa poliisikoulut, on se kumma että meikäläiset pääsee esimieheksi ilman sen kummempia kenttäkokemuksia!

On tosiaan "hauskaa" että jollekin oikeustieteelliset ylemmän tason tutkinnot läpikäyneille naeneille voidaan periaatteessa antaa laillisesti pyssy käteen ja istutetaan maijaan, sielläpä sitten puuhastelet kenttäjohtajana piiritystilanteessa ja tiedät käytännön asioista yhtäpaljon kuin sillanpää heteroseksistä. Takuuvarmaan rispektiä olisi luvassa kenttäsikojen taholta.

keijo s sanoi:
On tosiaan "hauskaa" että jollekin oikeustieteelliset ylemmän tason tutkinnot läpikäyneille naeneille voidaan periaatteessa antaa laillisesti pyssy käteen ja istutetaan maijaan, sielläpä sitten puuhastelet kenttäjohtajana piiritystilanteessa ja tiedät käytännön asioista yhtäpaljon kuin sillanpää heteroseksistä. Takuuvarmaan rispektiä olisi luvassa kenttäsikojen taholta.
Pääseehään inttiikin insinöörit erikois"upseereiksi". Pari kurssia siihen lisää niin ovi on auki ties mihin arvoon asti. Tosin ilmeisesi niillä ne hommat on sitä omaa puuhastelua. Mutta mitä tulee oikeisiin upseereihin niin arvostus ainakin sotilasjohtajina on vissiin niiden osalta hieman heikkoa.

Kaikki poliisit joutais saunan taakse... On se niin kyrpä ammattikunta ettei oo toista :curs:

[mod]Ote palstan säännöistä:
-----
- Trollit, spammit ja järjettömät, perusteettomat, selvästi riidanhakuiset provosoinnit johtavat varoituksetta kuukauden jäähyyn.
-----

Että silleen. Myöhemmin sitten uudestaan, aloitetaan nyt kuitenkin viikosta.

T:Sumu[/mod]

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Iceman sanoi:
Kaikki poliisit joutais saunan taakse... On se niin kyrpä ammattikunta ettei oo toista :curs:

Mietipäs juntti jos ihan oikeasti kaikki poliisit vietäisiin saunan taakse ja sitten heitä ei olisi enää ollenkaan? Mahtas sinuakin vituttaa kun autosi olisi aamulla pöllity, kämppäsi tyhjennetty sillä välin kun nukuit ja joku ajanut mukulas päälle kännissä ja ylinopeutta.

Mietis vähän spede mitä joriset :david:

Heh heh.. sori oli pakko katsoa et kuin moni kiivastuu tuosta viestistä. Ihan en sentään tosissaan ollu (puolet riittää :D ). Musta vaan tuntuu ettei ne poliisikoulun vaatimukset kovin korkeat ole, jos katsotaan poliisien älyllisiä kykyjä. Oikeasti, kun on joutunut monen, monen poliisisedän kanssa tekemisiin siis ihan hyvässäkin mielessä (esim. todistajana yms.), niin joka kerta oon saanu kivat naurut. On ne vaan niiiiin yksinkertaisia ettei sitä nimeäkään varmaan osata kirjoittaa oikein jos ei sitä lueta sieltä poliisimanuaalista... :lol2: . Eiköhän se riitä, että osaa ajaa autoa ja tykkää univormuista, niin ura poliisissa on turvattu...

keijo s sanoi:

Sitä itsekin naureskelin että ei ole totta. pitäisi kyllä laittaa ensin kentälle käytännön kokemusta kartuttamaan eikä suoraan penkiltä toimiston kautta käskyttämään... heteroita Sillanpään kokemuksella ;)

E: korostan että käytin sanaa "kummaa", en "hauskaa". Kritisoin siis, en iloinnut asiasta. Näih.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom