Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
pysytäänkö aiheessa? eli poliisikouluun oli siis se keskutelu ;) Nyt menee politikoinniksi hyvä ketju.
Poliisikouluun hakemisesta on väännetty jo kaikki tarpeellinen ja tarpeeton jos vaan jaksaa kaivaa. Kun joku uusi hakija ilmoittautuu, niin hän kysyy tismalleen samat asiat kuin kaikki muutkin muutamaa sivua aiemmin. Aikojen saatossa tämä ketju on muotoutunut myös virassa olevien pollareiden avautumiskanavaksi, joten kyllä se kuuluu ketjuun imo =)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
pysytäänkö aiheessa? eli poliisikouluun oli siis se keskutelu ;) Nyt menee politikoinniksi hyvä ketju.
Mun mielestä tämän ketjun hedelmällisintä keskustelua ovat juurikin olleet poliittiset aiheet, eivätkä niinkään superspollepoikien vesipää-osastoon menevät kysymykset ja olettamukset.

:rolleyes: koskahan ne lappuset jatkoon pääsystä mahtais kolahdella niille jotka ovat tulleet valituiksi.. takaraja on 11.11, tippuukohan ne luukusta ennen vai jopa jälkeen? huvittaa jo tää jännittely! tai ehkä tää on just parasta aikaa ku vielä voi elää toivossa.. tai sitten ei. :D

Huh huh, mitä touhua tämä on. Vakiviran saaminen alkaa tosiaan näyttää mahdottomalta ja itse olen ainakin ryhtynyt jo suunnittelemaan vakavasti laivasta hyppäämistä. Tai no, itse asiassa olen jo puoliksi hypännyt, kun olen muita töitä kysellyt ja saatan olla saamassakin näillä näkymin.

Kyllähän se vitutti jäädä työttömäksi ja ehkä ensi vuonna jatkuisi seuraava määräaikainen. Itse en jaksaisi odotella toimettomana ensi vuoteen, että josko saisi muutaman kuukauden taas tehdä duunia vailla tulevaisuutta.

Mutta se oli viimeinen niitti, että ne harvat, jotka nyt pääsivät parin kolmen kuukauden jälkeen takaisin töihin tekemään jotain halvatun viransijaisuutta, kertoilevat palkanalennuksesta. Kuulemma laitos on linjannut, että parinkin kuukauden työttömyyden jälkeen työntekijää käsitellään "uutena". Eli HTS:t alas. Ei vittu mitä touhua... Asia on onneksi otettu jo esille esimiesten kanssa ja toivottavasti tuollaiset typeryydet saadaan torpattua heti alkuun pois, vaikka liittoon asti menemällä.

Kertoo silti aika paljon työnantajan asenteesta. Määräaikaiset ei ole yhtään mitään. Eivätkä varmaan vakinaisetkaan.

Ähhhh!

Kyllä tämä homma tuntuu nyt pahasti kusevan reisille. Itse en ole vielä päässyt edes kouluun, mutta nämä ainaiset "vakityön mahdommuuden" ilmaukset alkavat kyllä kuulostaa täydeltä paskalta. Miksi helvetissä tarvitsee edes kouluttaa, kun varastossakin on varmaan yli tarpeiden? Eihän eläkepoistuman kautta hypänneidenkään tilalle ilmeisesti oteta juurikaan uusia tilalle, eihän?

Lappu luukulle ja katsotaan parin vuoden kuluttua uudelleen. Jossain vaiheessa toivottavasti havahdutaan, viimeistään rikollisuuden torjumiskyvyn totaalisen pettämisen jälkeen.

Niin, kai tässä nyt ihan toden teolla tarvitseen alkaa keskittymään vaikkapa pelastuskouluun tai muuhun vastavaan, jos siellä asiat nyt olisivat edes hieman paremmalla tolalla.

Kyllä tämä homma tuntuu nyt pahasti kusevan reisille. Itse en ole vielä päässyt edes kouluun, mutta nämä ainaiset "vakityön mahdommuuden" ilmaukset alkavat kyllä kuulostaa täydeltä paskalta. Miksi helvetissä tarvitsee edes kouluttaa, kun varastossakin on varmaan yli tarpeiden? Eihän eläkepoistuman kautta hypänneidenkään tilalle ilmeisesti oteta juurikaan uusia tilalle, eihän?

Lappu luukulle ja katsotaan parin vuoden kuluttua uudelleen. Jossain vaiheessa toivottavasti havahdutaan, viimeistään rikollisuuden torjumiskyvyn totaalisen pettämisen jälkeen.

Paha sitä poliisikoulutusta on kokonaan poikki laittaa. Siinä menetettäisiin osaava tai ainakin jo talossa oleva henkilökunta. Kyllä poliiseja vielä joskus pitää kouluttaa uusiakin.

Toinen, todellisempi, syy on varmastakin se, että kenttäjaksolla olevat nuoremmat konstaapelit ovat erittäin tarpeellinen työvoima poliisilaitoksille.

Niin, kai tässä nyt ihan toden teolla tarvitseen alkaa keskittymään vaikkapa pelastuskouluun tai muuhun vastavaan, jos siellä asiat nyt olisivat edes hieman paremmalla tolalla.

Siinä on tosiaankin suuri ero, kun pelastuslaitokset ovat kuntien laitoksia, eikä tuollaisia valtiojohtoisia säästökäskyjä tule ainakaan kaikkiin laitoksiin yhtä aikaa. Toki kunnat joutunevat nekin ankaralle säästökuurille, mutta ainakin tällä hetkellä palomiehistä on pulaa ja valmistuneet työllistyvät heti, ainakin jos ovat valmiita muuttamaan työn perässä.

Eipä Paatero voi paljon enempää tehdä. Keskustelua ja kansalaisten tyytymättömyyttä herättelemällä se pystyy parhaiten asiaan vaikuttamaan. Sisäasiainministeriö ja sen poliisiosasto tekee poliisin tulosohjauksesta esityksen ja viime kädessä valtionvarainministeriö istuu rahakirstun päällä . Paatero, poliisihallituksen Poliisiylijohtajana, vastaa poliisin operatiivisesta johtamisesta, ei strategisesta ohjauksesta..

Just pari päivää sit tuli Paaterolta sähköpostia: "Poliisille tarjottavat etuudet" sekä kirjeen mukana tulleen liitteen "vieraanvaraisuudesta, eduista ja lahjoista".

Tossa kirjeessähän asiaa oli väännelty ja käännelty ja siitä oli vaikeaa ottaa mitään selvää, mutta näyttäisi siltä, että virkapuvussa tapahtuva junapartiointi olisi loppumassa tulevaisuudessa. Pääkaupunkiseudulla virkamerkillä tapahtuvan liikkumisen osalta on vielä toivoa, sillä sen osalta on vielä tulossa neuvotteluja.

Ihanko vähän ottaa päähän tämä em. juttu, poliisin paska taloudellinen tilanne, Helsingin organisaatiomuutokset ja kohta meiltä varmaan viedään pääkaupunkiseutulisäkin. Mitäköhän vielä?

Sen ajan, kun mä olen ollut poliisina, on homma mennyt järjestelmällisesti huonompaan suuntaan. Vaikka joskus aikoinaan oli poliiseillakin oli hankalaa työllistyä, niin eivät ne nyt sentään näin monia vuosia kestäneet kuten nyt. Aina noustiin ja toisinaan oli työpaikkoja tarjolla vaikka millä mitalla.

Eipä Paatero voi paljon enempää tehdä. Keskustelua ja kansalaisten tyytymättömyyttä herättelemällä se pystyy parhaiten asiaan vaikuttamaan.

Niin, tätä keskustelua ja asioiden esittämistä herra Paatero ei juuri tee. Korkeintaan kirjotuttaa lehteen jostain päättömästä ideasta ja vähättelee koko ongelmaa. Pitäisi tehdä päinvastoin ja kertoa, kuinka nesteessä ja syvällä tämä organisaatio tällä hetkellä on.

Tossa kirjeessähän asiaa oli väännelty ja käännelty ja siitä oli vaikeaa ottaa mitään selvää, mutta näyttäisi siltä, että virkapuvussa tapahtuva junapartiointi olisi loppumassa tulevaisuudessa. Pääkaupunkiseudulla virkamerkillä tapahtuvan liikkumisen osalta on vielä toivoa, sillä sen osalta on vielä tulossa neuvotteluja.

Tota junapartionnista kiukuttelua en oo koskaan ymmärtänyt. Valtion rautatiet - valtion poliisi, what´s the problem?

Joukkoliikennepartiointi on toisissa laitoksissa kielletty ja toisissa sallittua. Mielestäni tässä pitäisi olla koko maassa yhtenevä linja, kielletään tai sallitaan kaikkialla. Se on sitten eri asia jos esim. Oulussa ei palveluntarjoaja halua poliiseja päästää ilmaseen busseihinsa ja Helsingissä HSL haluaa poliisit metroon yms.

Just pari päivää sit tuli Paaterolta sähköpostia: "Poliisille tarjottavat etuudet" sekä kirjeen mukana tulleen liitteen "vieraanvaraisuudesta, eduista ja lahjoista".

Mahtava juttu, että Suomesta on pahin korruptiopesäke saatu putsattua. Nyt poliisin jälkeen voidaan siirtyä seuraaviin pesäkkeisiin. Mieleen nyt tulee ensimmäisenä tämä S-ketjun antamat 15 % alennukset poliitikoille. Tästähän oli jo mediassa juttua, mutta ensin piti puhdistaa tämä pahempi pesäke, poliisien ABC-kahvialet.

Ihanko vähän ottaa päähän tämä em. juttu, poliisin paska taloudellinen tilanne, Helsingin organisaatiomuutokset ja kohta meiltä varmaan viedään pääkaupunkiseutulisäkin. Mitäköhän vielä?

Sen ajan, kun mä olen ollut poliisina, on homma mennyt järjestelmällisesti huonompaan suuntaan. Vaikka joskus aikoinaan oli poliiseillakin oli hankalaa työllistyä, niin eivät ne nyt sentään näin monia vuosia kestäneet kuten nyt. Aina noustiin ja toisinaan oli työpaikkoja tarjolla vaikka millä mitalla.

Lienee pikkuhiljaa aika harkita oikean työpaikan etsimistä.. siltä tämä pelleily nykyään vaikuttaa. Tuo Helsinki-lisän poistaminen on niin mittava lovi lompakkoon että se vaikuttaa ihan oikeasti toimeentuloon ja halukkuuteen työskennellä Helsingissä. Eikä sillä, tuo jatkuva muutos ja vain pysyvä muutos on myös omiaan vähentämään sitoutumista työnantajaan ja työnantajan hienoihin hallinnollisiin linjoihin, varsinkin jos sattuu muutenkin työskentelemään tehtäväänsä vastaamattomalla palkkaluokalla. Vittu.

Mutta hei, kiva että Gasum voi luovuttaa LP:lle kymmenien tuhansien auton ja se on ihan ok. Ruoka-alet ja junapartiointi on kuitenkin ehdottomasti epäilyttävää...:dance:

Lienee pikkuhiljaa aika harkita oikean työpaikan etsimistä.. siltä tämä pelleily nykyään vaikuttaa. Tuo Helsinki-lisän poistaminen on niin mittava lovi lompakkoon että se vaikuttaa ihan oikeasti toimeentuloon ja halukkuuteen työskennellä Helsingissä. Eikä sillä, tuo jatkuva muutos ja vain pysyvä muutos on myös omiaan vähentämään sitoutumista työnantajaan ja työnantajan hienoihin hallinnollisiin linjoihin, varsinkin jos sattuu muutenkin työskentelemään tehtäväänsä vastaamattomalla palkkaluokalla. Vittu.

Mutta hei, kiva että Gasum voi luovuttaa LP:lle kymmenien tuhansien auton ja se on ihan ok. Ruoka-alet ja junapartiointi on kuitenkin ehdottomasti epäilyttävää...:dance:

Onko faktaa, että tuo helsinki-lisä on poistumassa? Aika paljon tulee kuraa niskaan jos tuo poistetaan ja vielä joukkoliikennepartiointi kielletään.

Miten työnantaja ajatteli jatkossa motivoida työntekijää?

Onko faktaa, että tuo helsinki-lisä on poistumassa? Aika paljon tulee kuraa niskaan jos tuo poistetaan ja vielä joukkoliikennepartiointi kielletään.

Varmuudella tuota lisää yritetään poistaa kun sopimus on katkolla kevään puolella. Valitettavasti fiilis on se että lisä tulee tosiaan poistumaan ja mitä todennäköisimmin ilman että liitto uskaltaa juurikaan omiaan puolustaa ja asialle mitään tehdä. Eli faktaa ei siis ole mutta jokainen tiedostaa tilanteen.

Miten työnantaja ajatteli jatkossa motivoida työntekijää?

Niin kuin ennenkin: ei mitenkään. On jo pidemmän aikaa tuntunut siltä että työnantaja ei työntekijän hyvinvoinnin eteen pistä tikkua ristiin. Ne ilot työssä tulevat siitä että palkka ylipäätään maksetaan, työkaverit ovat pääsääntöisesti kivoja ja keikkarintamalla on joskus jotain joka jaksaa motivoida.

Varmuudella tuota lisää yritetään poistaa kun sopimus on katkolla kevään puolella. Valitettavasti fiilis on se että lisä tulee tosiaan poistumaan ja mitä todennäköisimmin ilman että liitto uskaltaa juurikaan omiaan puolustaa ja asialle mitään tehdä. Eli faktaa ei siis ole mutta jokainen tiedostaa tilanteen.

Niin kuin ennenkin: ei mitenkään. On jo pidemmän aikaa tuntunut siltä että työnantaja ei työntekijän hyvinvoinnin eteen pistä tikkua ristiin. Ne ilot työssä tulevat siitä että palkka ylipäätään maksetaan, työkaverit ovat pääsääntöisesti kivoja ja keikkarintamalla on joskus jotain joka jaksaa motivoida.

Tuo lisän poistaminen on tosiaankin aika merkittävä juttu. En tiedä tarkalleen miten se lasketaan vai onko kaikille kiinteä, mutta omassa tilinauhassa se tarkoittaisi vuositasolla n. 3 100 e (brutto) menetystä palkassa. Jos itseltä pienennettäisiin palkkaa noin paljon niin kyllä hanskat tippuisi töiden suhteen aika nopeasti lattialle. Itselle heräisi kysymys, miksi tehdä töissä mitään ylimääräistä, kun palkkaani tiputettiin merkittävästi? En yhtään ihmettele, että joillakin tulisi mieleen jopa lähteä hommiin jonnekin muualle.

Meillä on viimeiset pari vuotta tullut enemmän tai vähemmän pieniä päätöksiä, jotka järestäin on vittuilua työntekijälle. Töissä on vielä ihan mukavaa ja työkaverit on mukavia, mutta turhan usein puheet siirtyvät kaikkeen negatiiviseen. Olen huomannut, että ilmapiiri on aika kireä ja ei se paremmaksi tule viime aikaisillakaan päätöksillä. Enkä ole meidän laitoksella ainut, joka on huomannut saman asian.

Itse olen vielä melko tyytyväinen, kun omalla kohdalla asiat on menneet jopa liiankin hyvin. Ei pitäisi siis valittaa. Töitä jaksaa vielä tehdä aktiivisesti, mutta jos suunta on tämä niin kyllä se nuoremmallakin kaartilla tulee joskus mitta täyteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom