Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Juups... Minä kans mietin että jos kulkee yht huonosti kun pari viimest lenkkiä niin ois vähän parempi varmaa ns. tahallaan ottaa siitä hylsy jos kuitenkin menee alle ajan, niin jää sit muihin energiat. Syö aika pahasti naista jos siitä on aivan hapoilla ja pitää suoraan jatkaa seuraavaan.

Siis mitä? Onko todella niin ettei siit saa/voi hypätä pääedellä liukuun ja jatkaa siitä uintia? Sehän vaikuttaa jo aikaankin... Ite oon hullunlailla harjotellu just pääedel hyppyä kun se ei luistanu ennen yhtään. Saako muuten pitää uimalaseja :D

Muistaakseni altaaseen ei hypätä, vaan seinästä lähdetään ja laseja ei saa käyttää.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muistaakseni altaaseen ei hypätä, vaan seinästä lähdetään ja laseja ei saa käyttää.

Mä en nyt oikein käsitä kyl tota. Ohjeissa sanotaan nimenomaan et altaaseen hypätään ja kyl ne siin suoritusvideolla ainakin hyppää pääedellä ja siit lähtee suoraan uimaan. Hmmmm... Oliskos jollain ihan tuoretta tietoa esim. kesäkuun pääsykokeista? Kiitos :)

Mä en nyt oikein käsitä kyl tota. Ohjeissa sanotaan nimenomaan et altaaseen hypätään ja kyl ne siin suoritusvideolla ainakin hyppää pääedellä ja siit lähtee suoraan uimaan. Hmmmm... Oliskos jollain ihan tuoretta tietoa esim. kesäkuun pääsykokeista? Kiitos :)

Ohjeistus oli altaanreunalla jotta saa mennä pää edellä, mutta sukeltakaa pituutta, ei syvyyttä. Altaan syvyys tais olla siinä lähtöpäässä pikkasen reilu metri. Eli saa mennä pääedellä tai sitten ihan jalat edellä ja lähteä siittä. Kyllä ne tätit neuvoo sitten siellä.

Tsemppiä vaan kaikille, ite oon tuli persiin alla odottelemassa kutsua terv.tarkastukseen. Luultavasti saa odottaa aika kauan..

Joo näin se sit varmaan on..Ens viikon alussa tai lopussa sieltä sitte varmaa kuuluu.. Toivotaan et onni potkais meitä kaikkia ja päästäis marraskuun alotukseen!:) Tai ihan sama toisaalta vaikka varasijoille pääsis, pääasia että on koulussa sisällä! Se vaan tuntuu viellä tässävaiheessa niin mahdottomalta ajatukselta:/ Tä on ollu huomattavasti pahin vaihe odottaa.. Koko hakurumba pyörii kokoajan päässä :D

Niinpä...kyllä se mielessä pyörii "melko" paljon, mutta tähän odotteluvaiheeseen keksin hyvää tekemistä jottei ajatukset olisi kokoajan tässä meneillään olevassa hakuprosessissa : treenaa jo seuraavia pääsykokeita varten, on sitten seuraavalla kerralla ainakin valmiimpi jos nyt ei ovet aukea :-)

Saakos kysyä että ootko mies vai nainen kun oot intin kuitenki käyny?

Tuo on joo hyvä pointti, että ei sitä kyllä etukäteen oikein tiedä. Vaikka jokainen kuinka päässään miettis jonkun vaikean tilanteen etukäteen ja että miten siinä sitten toimisi, niin ei se ehkä oikeassa elämässä niin menekkään. Ja oikeassa tilanteessa et ole yksin, joten myös toisten tekemät päätökset ajavat tilannetta uusiin ennalta-arvaamattomiin suuntiin mihin et itse voi vaikuttaa...

Täällä jännitetään jo kovasti! Zankkub, meinasitko ettei tosiaa mee juoksu siihen vaadittuun aikaan? Minulla itsellä menee muut kans ihan kohtuu hyvin, mutta tuo juoksu vaan tökkii. Niin kai se vaan on, että hankala treenaa aerobista ja punttia niin et kumpikin kehittys huippu vauhtia. Puntilla on saanu paljon enemmän aikaan kesän aikana. Huomen pitäs taas koittaa aikaa tohon juoksuun mut ainakin tänään meni lenkki niin jumissa olevilla jaloilla et tuntuu että juoksee puupökkelöillä ja syke jossain 180 samantien jos koittaa vähän kireämpää vauhtia mennä. Miten teillä muilla naisilla menee se seinämän ylitys? Luuletteko et saatte 10 pistettä? :)

Miekkonen olen.

Tässä näköjään aika moni miettii noita kuntokokeita. Täytyy myöntää, että varmaankin yhdet monipuolisimmat testit, jota olen vastaavanlaisissa soveltuvuuskokeissa nähnyt. Armeijaa varten tuli muutamassa kierrettyä. Liekö sitten muiden huonoutta vai koulun hyvyyttä? Toisaalta kyllä pääosin ihan perusliikkeitä. Hyvä, että on karsittu melko toimimattomat mittaukset, kuten vaikka normaali selkälihastesti, jossa kaveri istuu jalkojen päällä. Rasittaa ainakin itselläni enimmäkseen takareisiä.

Omaksi onnekseni olen melko luottavaisella pohjalla kuntokokeiden osalta. Täytyy toivoa, että olisi testit vaikka jossain pienemmissä porukoissa. Tällainen käytäntö oli mm. ilmavoimien ohjaajalinjan kokeissa. Siinä sai kyllä hyvin mehut itsestään ja muista irti kun tsemppaaminenkin oli kohdallaan.

Tällaisia ajatuksia mulle tuli, kun lueskelin tätä ketjua...: Ei missään nimessä kannata lähteä ottamaan etukäteen hylsyä mistään osa-alueesta, jos on valintakokeisiin päässyt ja mielii opiskelemaan. Kilpailu kovenee sitä mukaan, mitä vähemmin sisään otetaan ja siinä ne motivaatiot katsotaan kuka haluaa ja kuinka paljon.
Ihminen pystyy aika paljoon, kun vain todella, todella kovasti jotain tahtoo! On vaan uskottava omaan tekemiseen oikeasti!
Ja jos juoksu tuntuu ensimmäisen 300m.n jälkeen TODELLA pahalta niin ei muuta, kun hartiat rennoiksi, hengitystekniikka kuntoon ja miettii että miksi olen tänne tullut?! loppukirikin onnistuu...sisulla jos ei muuten! Kyllä siinä on hyvin aikaa tasata hengitys ennekuin tarvitsee vatsalihaksia rääkätä... luultavasti joutuu odottamaan hieman pitempäänkin, etenkin jos on nainen.
Seinämää varten itse harjoittelin tekemällä dippiä, dippiä ja dippiä..sekä ponnistamista--> kyykystä niin ylös, kun vaan pääsin ja tuotti tulosta.
Nukkea varten maastavetoa ja miestäni raahasin.
Ja vaikka se EU-perusteos onkin melkoisen hankalaa tekstiä päntätä, niin kannattaa silti!
Tsemppiä kaikille ykkösvaiheeseen menijöille :) Ja muillekin!
Tää jää odottelemaan kanssa tuleeko kirjettä ensi viikolla vai ei...

Ei missään nimessä kannata lähteä ottamaan etukäteen hylsyä mistään osa-alueesta, jos on valintakokeisiin päässyt ja mielii opiskelemaan. Kilpailu kovenee sitä mukaan, mitä vähemmin sisään otetaan ja siinä ne motivaatiot katsotaan kuka haluaa ja kuinka paljon.

Ei tietenkään mitään salettihylsyä kannata pohtia mielessään, mutta realiteetit pitää tunnustaa itselleen. Luulisin että kokeeseen saapuu myös jokunen uimataidoton joka joutuu ottamaan yhden varman hylätty tuloksen mukisematta.

Väärin.
Altaaseen nimenomaan HYPÄTÄÄN, sillä ei ole väliä menetkö pää, jalat vai perse edellä, kunhan hyppäät. Tosin hyppy tehdään altaan matalammasta päästä, joten jos ei osaa hypätä pituutta, niin kannattaa varoa ettei ole pää pohjassa... Myös uimalasien käyttö on täysin sallittua.

Kuntokokeessa on iso porukka ensin palloilusalissa, josta aloitetaan, joten ekat suorittaa kaikkien silmien alla ja viimeinen melkein yksinään. Kannustusta kyllä tulee. Sitten kun siirtyy tekemään penkkiä ym. kuntosalin puolelle, niin voi olla ettei siinä ole oikein kukaan tsemppaamassa (kuten itselläni, kun olin lähes eka suorittaja, niin olin yksin siinä vaiheessa).

Huh mitä revittelyä!

Joo, täälläpä eilen koitettiin vetää putkeen nuo osa-alueet. Juoksukin kyllä minun ihmeekseni meni 7.20 mut voi luoja kuin hapoilla ja teki kyllä niin pahaa et huh huh. Tuohon ku viel lisää jännityksen niin saans nähdä :/ Yritin muut tehdä sit siitä mahdollisimman putkeen. Olosuhteista johtuen juoksun jälkeen seinä, sit puolkilsaa pyörällä salille ja vatsat, "nukenkanto" (nostin kaveria mikä piti sylissä lisä painoo et painais sen 80) plus maastavetoja 60 kilolla. Kun meidän salilla on sellasta kumimattoa koko lattia niin siin ei kenenkää jalat luista. Viimeks vedin 80 mut en kyl uskalla ku selkä sano et se taitaa olla vähän likaa. Miesystäväni saan ylös, hän painaa n.100kg mut häntä en kyl jaksais vaadittua matkaa raahata. Et saas nähdä. Ystäväni lisäpainol saan ihan ok, suht helposti ylös mut raahata en oo siis koittanu. 64kg saan ihan helposti+raahaus. Nyt täytyy viel etsiä joku sopiva kohdehenkilö ketä raahaa :D Loputkin meni ihan ok ja tein vähän salia siihen päälle ja siitä sit vielä uimaan... Kyllä huomas et juoksu alla. Oli paljon hengästyneempi ku niinä kertoina kun oon tehny sali+uinti heti perään. Viimeks oon saanu 2.10 lasien kanssa. Nyt kun oli juoksu alla + koitin ilman laseja niin tuli 2.30. Uin siis rintaa. Mutta jos lasien käyttö on sallittua niin on kyllä paljon rennompaa toi mun uinti. Nooh... Sit kun viel jaksais pänttää lisää... Jännittää jännittää...

Ääk, kauhistuttaa itteäki tuo penkki... ei meinaa millään mennä, toivottavasti ei tulisi hylkyä.. :/ juoksu, uinti, vatsat ja ylätalja menee, niinkuin seinämän ylityskin (tosin pisteet taitaa jäädä aika alhaisiksi) mutta nukenkanto jännittää. Noh, parhaansa kun tekee niin voi olla tyytyväinen ja sitten vaan uutta yritystä kehiin, kovemmalla reenillä. :)

EU-perusteos tullut luettua muutamaan kertaan läpi, ei kovin vaikeita juttuja mun mielestä.. Enemmän noi poliisilait mietityttää, jotenkin vaikea muistaa niitä ja kun ei tiedä kuinka tarkkaan ne pitää sitten osata. Myös tuo kirjoitelman lähdeaineisto tullut luettua useampaankin otteeseen, se on onneksi suht helppolukuinen ja jää hyvin mieleen. Jotenkin nyt kun kokeet lähestyy niin olo muuttuu aina vaan epävarmemmaksi oman osaamisen kannalta.. Olisi pitänyt valmistautua enemmän ja paremmin. :rolleyes:

Hyvin ne menee. Pieni kauhistus ja paine testeihin tuo muutaman lisätoiston aina ;) Itse aloitin treenaamaan 14-vuotiaana sillä silmällä, että poliisikouluun pääsisin joskus. Tavoite tuli aika nopeaa kunnon osalta saavutettua, mutta itseäni pelottaa se, että tulenko ikinä saamaan kutsua testeihin, koska lukio-opinnot jäivät vähän ''vaiheeseen'' ei tullut lukiosta muuta, kuin päättötodistus saatua..

Noh, sen näkee sitten, kun uskaltaa hakea kouluun :D ehkä jos sitä vuoden päästä yrittäisi..

taidan saada lääkäriltä pääsiksien lykkäykseen todistuksen jo pelkästä keuhkoputkentulehduksesta vaikka jalkojani olen sinne menossa näyttämään... :/

Hyvin ne menee. Pieni kauhistus ja paine testeihin tuo muutaman lisätoiston aina ;) Itse aloitin treenaamaan 14-vuotiaana sillä silmällä, että poliisikouluun pääsisin joskus. Tavoite tuli aika nopeaa kunnon osalta saavutettua, mutta itseäni pelottaa se, että tulenko ikinä saamaan kutsua testeihin, koska lukio-opinnot jäivät vähän ''vaiheeseen'' ei tullut lukiosta muuta, kuin päättötodistus saatua..

Noh, sen näkee sitten, kun uskaltaa hakea kouluun :D ehkä jos sitä vuoden päästä yrittäisi..
Lukiostahan riittää päästötodistus, ei ylioppilas tarvitse olla. Käykääpä lukemassa niitä polamkin sivuja, tässä suora lainaus: " 2. Suorittanut vähintään ammatillisen perustutkinnon tai lukion oppimäärän tai ylioppilastutkinnon"

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom