Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Ajatellaan pois vaan...

Paateron Mikko viimeisimmässä MOT-ohjelmassa: "Me ollaan aika vähän toteutettu vielä tuottavuusohjelmaa. Me ollaan siinä perässä ja meidän pahimmat vuodet on niin kuin edessä. // Jos se joudutaan kokonaisuudessaan toteuttamaan sillä tavalla kuin se on nyt päätetty, niin rytinät on vasta tulossa."

Luulis ohjelman tulevan Areenaankin jossain vaiheessa, mutta täältä löytää ohjelman kässärin vielä hetken ajan: http://ohjelmat.yle.fi/mot/taman_viikon_mot/kasikirjoitus

Tässäpä tämä olis.

http://areena.yle.fi/video/1300129029171

Kantsii kyllä katsastaa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuossahan puhuttiin jo asiaa.

Itelle tuli tänään toisen vaiheen tulokset, jäi pisteen päähän. :( Ois tarkotus hakia uuestaan tässä heti. Mutta jos neljän vuoden aikana 500 virkaa vähennetään, ni voipi olla ettei työpaikkaa oo tiedossa...:rolleyes:

Sama vika, 18/27 pistettä ja 19 pisteellä ois päässy sisään. Haastattelu 5/5, äidinkielet ja muut kokeet yhen pisteen vajaa maksimista, psykologiset 3/6 (hulluko?) ja kuntokoe 2/5 :nolo: Eli kuntokoe meni kaikista huonoiten ja siihen nyt on tosi helppo treenata (helpoin jokatapauksessa), eli kaikenkaikkiaan uutiset oli kuitenkin ihan hyviä :) Nyt kovaa treeniä ja kesäkuussa alotetaan 1. vaiheen kokeilla.

Tätä mä olen hieman pohtinut että miten niin moni pakkotoiston jäsenistä ei pääse kuntotestistä läpi? =D

Vaikka en halua lyödä lyötyjä, niin taidan silti vähän "morkata" niitä, jotka menevät noi kuntotestit rimaa hipoen läpi. Kuntotestit ovat kuitenkin ehkä helpoimpia osa-alueita tossa kokeessa. Siis tarkoitan sillä tavalla, että säännöllisellä treenaamisella niistä pääsee ihan takuuvarmasti läpi ja varsinkin, kun kaikki osa-alueet ovat olleet tiedossa jo etukäteen. Jos oikeasti haluaa poliisiksi, on myös valmis treenaamaan niitä kokeita varten. Se ei kuitenkaan riitä, että treenaaminen aloitetaan kaksi viikkoa ennen pääsykokeita.

Muistan omissa pääsykokeissa daamin, jolta kysyin että onko hän treenannut kokeita varten ja daami vastasi, että on hän töissä (ravintolassa) koreja nostellut. Ei jumalauta! Kokeissa on fyysinen osio ja kokeisiin on hakeutunut ihminen, joka ei treenaa lainkaan. No se ei luonnollisesti päässyt sisään kouluun. Mua vähän sapetti tommoinen asenne, vaikka se ei ollut multa pois.

Santsari ja drn (esimerkiksi): Ajatelkaa sitä, että jos olisitte treenanneet vähän enemmän esim. fyysistä puolta (sen yhden pisteen edestä), olisitte päässeet kouluun sisään. Seuraavalla kerralla vähän ryhtiä ja potkua persuksille! Ja hyvissä ajoin. :whip:

Vaikka en halua lyödä lyötyjä, niin taidan silti vähän "morkata" niitä, jotka menevät noi kuntotestit rimaa hipoen läpi. Kuntotestit ovat kuitenkin ehkä helpoimpia osa-alueita tossa kokeessa. Siis tarkoitan sillä tavalla, että säännöllisellä treenaamisella niistä pääsee ihan takuuvarmasti läpi ja varsinkin, kun kaikki osa-alueet ovat olleet tiedossa jo etukäteen. Jos oikeasti haluaa poliisiksi, on myös valmis treenaamaan niitä kokeita varten. Se ei kuitenkaan riitä, että treenaaminen aloitetaan kaksi viikkoa ennen pääsykokeita.

Muistan omissa pääsykokeissa daamin, jolta kysyin että onko hän treenannut kokeita varten ja daami vastasi, että on hän töissä (ravintolassa) koreja nostellut. Ei jumalauta! Kokeissa on fyysinen osio ja kokeisiin on hakeutunut ihminen, joka ei treenaa lainkaan. No se ei luonnollisesti päässyt sisään kouluun. Mua vähän sapetti tommoinen asenne, vaikka se ei ollut multa pois.

Santsari ja drn (esimerkiksi): Ajatelkaa sitä, että jos olisitte treenanneet vähän enemmän esim. fyysistä puolta (sen yhden pisteen edestä), olisitte päässeet kouluun sisään. Seuraavalla kerralla vähän ryhtiä ja potkua persuksille! Ja hyvissä ajoin. :whip:

Mulla nyt on omat tekosyyni jota en ala tässä sen enempää luettelemaan, mutta tuskimpa kukaan paikkaa vaihtais. Ja tälläkin foorumilla on paljon puhuttu siitä että vähiten kannattaa panostaa kuntotesteihin koska suhteessa suurin osa pisteistä tulee muualta ja tottahan sekin ;)
Kaikiltahan löytyy se mielipide, ja mun mielestä jossittelu on perseestä :) Jos ruvetaan jossittelee, ni mä voisin sanoa että vuos tai 2 sitten noi pisteet ois riittäny sisäänpääsyyn kun raja oli pitkän aikaa 18 pts. Ja jos oisin parempi kirjottaja ni oisinkin saanut yhen pisteen jostain muualta. Tai jos..

Mut nyt treenataan täysiä ja seuraavassa haussa heittämällä sisään, niin ei tarvii jossitella. Vai mitä?

Tätä mä olen hieman pohtinut että miten niin moni pakkotoiston jäsenistä ei pääse kuntotestistä läpi? =D

En mitenkään halua puolustella, mutta jos saa kuntokokeesta 1 pisteen niin se on kyllä menny läpi. Ja pisteitä oli kuntokokeesta melkein puolet jaettavista. Mutta se ei riitä ku 1/5:seen. :( Joo, kyllähän se vähän harmittaa.

Monella jää se yks piste ottamatta äidinkielestä tai kirjallisista, ku ne on niille vaikiampia. Ite sain 4/5 kirjotelmasta, 3/3 tiivistelmästä, 3/3 tentistä, 5/5 haastattelusta. ;) Ei paljon paremmin vois mennä nuo ja jos nämä ois menny huonosti, ni niitä ei välttämättä treenaamallakaan saa parannettua....:worship:...Joten oon ihan tyytyväinen sen takia, että tiiän pystyväni parantamaan.

Treenaaminen on jo alotettu ja 3/5 on tavotteena ens kerralla kuntotestistä, mikä olis mulle jo hyvä suoritus.

:evil:

Ja tälläkin foorumilla on paljon puhuttu siitä että vähiten kannattaa panostaa kuntotesteihin koska suhteessa suurin osa pisteistä tulee muualta ja tottahan sekin ;)

Jos kouluun haluaa, niin kaikkiin osa-alueisiin pitää panostaa täysillä. Tarkoitan siis, että jokaisessa pitää yrittää tehdä parhaansa eikä asennoitua niin, että jonkun osa-alueen voi jättää vähemmälle.

No mutta tämä tästä aiheesta. Tsemppiä uusiin kokeisiin! :)

Jos kouluun haluaa, niin kaikkiin osa-alueisiin pitää panostaa täysillä. Tarkoitan siis, että jokaisessa pitää yrittää tehdä parhaansa eikä asennoitua niin, että jonkun osa-alueen voi jättää vähemmälle.

No mutta tämä tästä aiheesta. Tsemppiä uusiin kokeisiin! :)

Kiitän, kaikki tsemppi on tarpeen....itellä sattuneesta syystä oli aikaa 2kk valmistautua pääsykokeisiin. Siinä ajassa ei paljon kuntotestin tuloksia paranneta. Yritin parhaani tottakai ja se riitti tuohon...:rolleyes:

Monella jää se yks piste ottamatta äidinkielestä tai kirjallisista, ku ne on niille vaikiampia.

Treenaaminen on jo alotettu ja 3/5 on tavotteena ens kerralla kuntotestistä, mikä olis mulle jo hyvä suoritus.

Äidinkieli on ainakin miehille vaikeimpia osa-alueita, sillä se kuulemma pudottaa porukkaa eniten pois.

Lähtisin siitä, että pyrit saamaan kuntokokeesta 5/5. Se on siis päämäärä. Ja jos saat 3/5 niin sitten olet tyytyväinen siihen, että yritit ainakin parhaasi.

Äidinkieli on ainakin miehille vaikeimpia osa-alueita, sillä se kuulemma pudottaa porukkaa eniten pois.

Lähtisin siitä, että pyrit saamaan kuntokokeesta 5/5. Se on siis päämäärä. Ja jos saat 3/5 niin sitten olet tyytyväinen siihen, että yritit ainakin parhaasi.

Täysin samaa mieltä, tohon ainakin itse pyrin kesällä.

Itseäni jännittää tuo kirjallinen osuus aika paljon. Kuntotestissä pyrin saamaan 5/5, Kirjallinen osuus sit onkin asia erikseen. Ammattikoulun kun kävin niin ei tuota kirjoittelua ole tullut harrastettua, kaikkeni annan ja toivottavasti se riittää (:

No ainahan sitä pittää parasta yrittää..:puntti:..3/5 tuntuu nyt vaan aika realistiselta....psykologi soitteli koululta tänään, ku olin jättäny soittopyynnön. Tulipahan seki osa-alue analysoitua, että mitä vois petrata....

"drn".... itekki sain psykologisista 3/6, ei se sitä tarkota että ois hullu..:wtf:...ja niitäki voi parantaa, kunhan tietää missä vika...:rolleyes:

No ainahan sitä pittää parasta yrittää..:puntti:..3/5 tuntuu nyt vaan aika realistiselta....psykologi soitteli koululta tänään, ku olin jättäny soittopyynnön. Tulipahan seki osa-alue analysoitua, että mitä vois petrata....

"drn".... itekki sain psykologisista 3/6, ei se sitä tarkota että ois hullu..:wtf:...ja niitäki voi parantaa, kunhan tietää missä vika...:rolleyes:

Täällä myös 3/6 :) Eikä kyllä harmainta aavistusta mitä niissä edes haettiin... Mitä se psyko sanoi? Vai kävittekö vain läpi sun henkilökohtasia vastauksia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom