Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Terve

Voisiko joku, joka on käynyt testit läpi kertoa vähän minkälainen kirjallinen koe on? Onko se käsinkirjoitettava? Saadaanko siitä lähdemateriaalista vain esm. yksi otsikko mistä laatia kirjoitelma?
Hyvät vinkkit kirjallisiin kokeisiin tervetulleita. Kiitos jo etukäteen.

Käsin kirjoitetaan ja viimeksi aineessa oli kaksi otsikkovaihtoehtoa. Niin ja vinkkinä: tiivistelmässä ei voi aikarajan vuoksi jäädä kauaksi aikaa pohtimaan, mitä kirjoittaa. Kannattaa treenata siis sitä, jos se tiivistelmän kirjoittaminen ei ole tuttua puuhaa. Ja tietysti kannattaa myös tsekata, että lukee oikeat lähdemateriaalit.. Viimeks kokeissa oli tyyppejä ketkä oli vasta koetta edeltävänä iltana (tai jopa just ennen koetta..) nähny ekaa kertaa oikean lähdemateriaalin. :jahas:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En ole ikinä kuullut, että kenellekään maksettaisiin minkäänlaisen kielen osaamisesta ylimääräistä. Erityisen kielitaidon omaavat tosin saattavat saada viran ulkomaalaistutkinnasta, KRP:ltä tai Suposta.

Meikämandoliino saa kielilisää englannista...
Peruspussihousu, ja perusteena se, että lontoota joutuu vääntämään milloin kenenkin kanssa keikoilla.
Liitteeksi YKI 4.

...huimaavat 30 egee ja rapiat/kk. Mutta mieluumminhan senkin ottaa kuin jättää ottamatta. :D

Kyllä Turussa ainakin melko "moni" saa kielilisää. Yleensä ruotsista, mutta enkun lisiäkin on. Toki nuo edellyttävät jonkinlaisen paperin tai äidinkielen.

Toisesta kotimaisesta kielestä maksetaan kielilisää (suomenkielisillä ruotsista ja ruotsinkielisillä suomesta) ja ylimääräisistä kielistä (esim. englanti) kielitaitolisää (korjatkaa, jos olen väärässä). Pääkaupunkiseudulla on ainakin maksettu näitä, tosin en tiedä missä mittakaavassa. En nyt muista mikä kielitutkinto pitää suorittaa, jolla se kielen osaaminen todistetaan.

Tuon lisän maksaminen ei ole automaatio, vaan sitä haetaan ja sitten jossain korkeammalla taholla päätetään, että onko se kyseinen kieli sellainen, josta katsotaan olevan hyötyä tietyssä tehtävässä tietyssä poliisipiirissä. Helsingissä olen ainakin kuullut noita maksettavan.

Tere! ois pari kyssäriä näihin pääsykokeisiin liittyen. 1. Uimatestissä onko mahdollista käyttää uima/sukelluslaseja? 2. Uimistestiin liittyen sanotaan: "ei selkäkelluntaa", tarkoittaen ettei saa jäädä selälleen hengaamaan, vaiko uida selkää laisinkaan?

(ja pahoittelut jos tämä nyt luo uuden topicin tai kädetän jotain muuta, harvoin foorumeille postaillut.)

Tere! ois pari kyssäriä näihin pääsykokeisiin liittyen. 1. Uimatestissä onko mahdollista käyttää uima/sukelluslaseja? 2. Uimistestiin liittyen sanotaan: "ei selkäkelluntaa", tarkoittaen ettei saa jäädä selälleen hengaamaan, vaiko uida selkää laisinkaan?

(ja pahoittelut jos tämä nyt luo uuden topicin tai kädetän jotain muuta, harvoin foorumeille postaillut.)

1: Kyllä.
2: Selkää voi uida, mutta selkäuinnissa käsiliikkeet täytyy olla oikeaoppiset.

Mulle on jääny vähän auki, että pitääkö koulussa ostaa ite poliisin vaatteita? esim. haalareita? Tämmösiä "tornareita" oon kuullu, mutta en oo faktaa ite löytäny.

Suoraan valintayksiköstä ilmoitettu tuo, että selkäuinnin täytyy olla oikeaoppinen. Käytännössä tämä tarkoittanee, että uidaan kroolia selällään, jolloin käsi viedään veden pinnan yläpuolella eteen vuoronperään.

emilia_, paljon onnea kouluun pääsyn johdosta! :)

Itsellä muut osat meni ihan hyvin, mutta psykologisesta ja kuntokokeesta tuli huonommat pisteet. Kovin pienestä jäi siis kiinni, mutta niinhän se on monilla kun hakijoita on paljon.

Terveisin se joka luki koemateriaalia käytävällä :) (ja silti hyvät pisteet ^^)

Onko Oulusta menijöitä 7.4.2011 järjestettäviin poliisikoulun pääsykokeisiin? Itse olen menossa omalla autolla, eli kyytiä olisi tarjolla.
Lähden kohti Tamperetta 6.4 , ja palaan Ouluun 7.4. Tokihan kyyti kelpaa minullekkin, jos joku on kerennyt jo haalia kyytiläisiä.

Repaskaa hihasta, jos kyytiä kaipailette Oululaiset kohtalotoverit. Yhteydenotot: pamipeju@gmail.com

Moro pamipeju!

Itse olen kaverin kanssa muuten menossa 6.4.2011 tampereelle kokeisiin. Mutta olemme harmiksemme jo kerenneet ottaa junaliput klo 14.45 lähtevään pendolinoon. :( Itelle tämä on jo kolmaskerta kun pyrin tuonne polamkiin... saas nähä miten käy... viime syyskuussa jäi 3 pisteen päähän jatkopaikka ja kyllä voin sanoa, että vitutti ja rankasti saada tulokset... :( onko tämä sulle ekakerta vai?

by: neutris

hei voisiko joku kenties hieman valottaa, että mitä on viimeksi kysytty aine kirjoituksissa? Kun on tullut luettavaksi tuo "avoin mieli- ja rikaskartta" juhani huotari. luulisi ainakin, että kuulustelu taidosta kysyvät?

Moro pamipeju!

Itse olen kaverin kanssa muuten menossa 6.4.2011 tampereelle kokeisiin. Mutta olemme harmiksemme jo kerenneet ottaa junaliput klo 14.45 lähtevään pendolinoon. :( Itelle tämä on jo kolmaskerta kun pyrin tuonne polamkiin... saas nähä miten käy... viime syyskuussa jäi 3 pisteen päähän jatkopaikka ja kyllä voin sanoa, että vitutti ja rankasti saada tulokset... :( onko tämä sulle ekakerta vai?

by: neutris

Mors!
Ihan ensimmäinen kerta on itsellä. Eikös niitä junalippuja pysty nykyään enään peruuttamaan? Joskus muinoin vissiin pystyi, jos oikein muistan... Voi toki olla että ihan väärin muistan. Kivasti tulisi halvemmaksi, kun kimpassa autolla menisi.

Yksi kyytiläinen on ilmoittautunut, ELI VIELLÄ 2 MAHTUU KYYTIIN.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom