Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Kävin Pasilan Terveystalolla. Itseäkin vähän kieltämättä alkoi jännittää tuon käynnin jälkeen. Koulutuspaikka on kuitenkin varma olettaen tietysti että huumeseula on negatiivinen. Jos ei koulutus ala 4.4. tai 26.5 niin sitten seuraavassa. Puhelimella tämän silloin viime perjantaina varmistin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi pojat, tuo varma alkaminen on todella hyvä uutinen!! Itsekin mietein soittavani, mutta en uskonut sieltä mitään tietoa enää heruvan. En usko että sun tapauksessa lääkäri voi alkaa mitään omiaan säveltämään, ei sillä kuitenkaan ole siinä kun ne tietyt jutut mitä se tsekkaa. Eli ei normi terveyskeskuslääkäri, tai mikä sitten olikaan, voi alkaa mitään omia psykologisia lausuntojaan enää tuohon kylkeen lisäämään. Kunhan pää kääntyi tarpeeksi ja korvat oli ok, niin vaikka kuinka olisi huono päivä tai ei vaan naama miellyttäisi, niin pakko sen on puoltaa.

Missäpäin kävit? Itse kävin Tampereella ja jäi myös vähän ihmeellinen maku. Lääkäri oli sellainen ihmeellinen mumisija eikä siitä tuntunut saavan oikein mitää irti, vaikka koitin vähän kyselläkin. Eli jännitys senkun vaan jatkuu :)

+1

Ei tosiaan kannata hämmentyä, Tampereen lääkäri on sellainen mumisija. Hyvä kun puhetta kuulee tai saa selvää. Sama homma oli itselläni aikoinaan.

Kaikki kunnossa täälläkin, eli nyt vain odotellaan et riittääkö pisteet aloittamaan jo keväällä ;) Oulun lekuri oli kyllä leppoinen. Kyseli vain kaavamaisesti asiat läpi: verenpaineet, parit käden nostot, selän/niskan taivutukset, mahan painelu ja pidän soveltuvana jos huumetesti on kunnossa! Eikös muut saaneet sitä tutkittavan kappaletta mukaan tuolta lekurilta? Siinnä vasemmassa alalaidassa luki lausunto sopivuudesta, josta tuon lääkärin kannan näkee siis heti jos lekuri unohtaa sen mainita.

Matemaattisia lahjoja minulle ei valitettavasti ole siunautunut kovinkaan paljoa, joten tuleeko tässä jo ensimmäinen haaste pääsykokeessa?

Eipä matemaattisia taitoja juuri muualla tarvinnut, kuin psykologisten numerosarjatehtävissä (missä pitää päätellä seuraavat numerot). Ja siinäkin ne olis perus +-jako/kerto-laskuja. Ja kun lääkäreistä oli puhetta, niin mun piti kanssa ihan keskittyä, että saa selvää mitä se lekuri sano. Ei tosiaankaan ollu mikään rento ilmapiiri.

Eikös muut saaneet sitä tutkittavan kappaletta mukaan tuolta lekurilta? Siinnä vasemmassa alalaidassa luki lausunto sopivuudesta, josta tuon lääkärin kannan näkee siis heti jos lekuri unohtaa sen mainita.

En mä ainakaan saanut mukaani muuta kuin labran tädiltä jonkun paperin siitä huumetestistä. Oletin, että se lääkäri haluaa vielä nähdä huumeseulan tuloksen, ennen kuin pistää nimensä alle..?

Hello!Selailin ihan muita ketjuja ja ns.eksyin sitten tänne.Itse olisin 4-kymppisenä liian vanha hakemaan poliisikouluun,mutta katselenpa ketjua kummipoikani vuoksi.
Lukio ja kaksoistutkinnon suorittaminen lopuillaan,armeija edessä.Ammatinvalinta kuitenkin mietityttää.Toiveena tietenkin "lyhyt koulutus,mukava työ,varma työpaikka ja iso palkka".Ja heti mulla välähti että tietenkin POLIISI,täyttää kaikki vaatimukset,vai mitä? :D

Täytyy yrittää elää omaa unelmaa sitten kummipojan kautta,kun omat tenavat tuskin alasta kiinnostuvat.Niin,totta toinen puoli.Hoitoalalla olen työskennellyt jo pitkään.Poliisin ammatti kävi aikoinaan mielessä,mutta en koskaan sitten edes hakenut sinne päin.Uskottelen itselleni, että en olisi varmaankaan viimeisten joukossa ollut,koska samantapaisia ominaisuuksia vaaditaan hoitoalallakin,ja läpäisinhän nekin testit.Just joo.
Unelmia saa ja pitääkin olla mutta lusikka kauniiseen kätöseen: vaikken yleensä kovin konservatiivinen olekaan ajatuksiltani,niin poliisin homma on niitä harvoja,jonka toivon ja suon lähestulkoon vain miehille.Sorry vaan siskot!
Mutta näin se vaan on.Turhan usein sivusta seuranneena on naispoliisin uskottavuus ollut lujilla.Itsekin kainalokepiksi sopivana jäisin takuuvarmasti pinon alimmaiseksi jos asiakas saisi päähänsä hypätä päälle.Siinä tilanteessa ei auttaisi vaikka Kalevalaa ulkoa lukisin,puhe kun ei enää tavoita.Painimisen jätän suosiolla miesten hommaksi.Lisäksi joillakin naispoliiseilla on kumma tapa haistatella asiakkaille ja tulla tilanteeseen tyyliin "nyt pannaan rivit järjestykseen".Monesti on äänensä kohonnut lähes falsettiin,vaikka tunnetusti matala ääni on se joka rauhoittaa.Se siitä naisen rauhoittavasta läsnäolosta.
Uniformu (hoitajan tai poliisin) naisen päällä ei aina takaa auktoriteettiasemaa tai koskemattomuutta.Myös hoitopuolella olen todennut että juuri mieshoitajan läsnäolo on hillinnyt joidenkin asiakkaiden tempoilua kun tietävät että fyysinen vastus olisikin kovempi.

Niin,voin näin puolueettomasti sanoa,että kummipojallani olisi kyllä edellytyksiä poliisin ammattiin.Fiksu ja verbaalisesti lahjakas,lehmän hermot - harvoin olen nähnyt suuttuvan,hyvä kunto,paljon kokemusta mm.nuorisotyöstä jne.Yks pikku este vaan: pitäs saada vielä riittävästi kiinnostumaan alasta.....:rock:
PS.Ihmettelen suuresti mikseivät diabeetikot pääse poliisikoulutukseen.Diabeetikkoja on kuitenkin hoitoalallakin.Osa tekee 3-vuorotyötäkin eli myös yövuoroja,joten miten POLAMK oikein perustelee kantaansa?

Diabeetikkoja ei voida päästää, koska jotkin tehtävät voivat kestää hyvinkin pitkään, eikä siinä voi alkaa verensokeristaan pitämään huolta kesken kaiken. Näin ne koululla selittivät.

Hello!Selailin ihan muita ketjuja ja ns.eksyin sitten tänne.Itse olisin 4-kymppisenä liian vanha hakemaan poliisikouluun,mutta katselenpa ketjua kummipoikani vuoksi.

On siellä sunkin ikäisiä opiskellut. Ei siellä ole yläikärajaa. Tosin ne ovat olleet ihan myönteisiä meitä naisia kohtaan ;)

Ilmeisesti tieto diabeetikoiden sisäänpääsystä kouluun on kuten aiemmat ovat sanoneet, mutta onhan siellä töissä noita, jotka ovat työuran aikana sairastuneet diabetekseen.

Niin,voin näin puolueettomasti sanoa,että kummipojallani olisi kyllä edellytyksiä poliisin ammattiin.Fiksu ja verbaalisesti lahjakas,lehmän hermot - harvoin olen nähnyt suuttuvan,hyvä kunto,paljon kokemusta mm.nuorisotyöstä jne.Yks pikku este vaan: pitäs saada vielä riittävästi kiinnostumaan alasta.....:rock:
Ei sinne mitään erityisiä edellytyksiä ole. Kaiken maailman vesipäät on päässy "tiukasta seulasta" läpi. Onnistuminen vaatii vain kokeilua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom