Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onpa täällä taas monta kirjeen saanutta, hyvä me. :) Laitoitteko muuten 2. vaiheessa siihen lappuun, kummalle kurssille mieluummin haluaisitte?

Itse laitoin, että ei väliä kummalla aloittaisin.

_emilia olitko tampereella 2.vaiheessa? Muistelisin, että ryhmätehtävässä ois samassa ryhmässä ollu "kirjurina" saman niminen tyttö.. :)
Mitä itse laitoit kurssi toiveeseen?

_emilia olitko tampereella 2.vaiheessa? Muistelisin, että ryhmätehtävässä ois samassa ryhmässä ollu "kirjurina" saman niminen tyttö.. :)
Mitä itse laitoit kurssi toiveeseen?

No ylläriylläri, mun oikea nimi ei ole Emilia ;D Ja olin Helsingissä 2. vaiheessa, aloitustoiveena 4.4.

Uusi jäsen ilmottautuu.. Ja kyselee edelliseen hakuun osallistuneilta millaisia aiheita oli kirjallisella puolella? Olen hakenut kerran aiemmin, taisi olla 2007 (?) ja pisteen päähän jäi. Josko tällä kertaa paremmalla valmistautumisella ja tuurilla. Tosin ei nämä vuodet tässä välissä hukkaankaan ole menneet :)

Nyt tosin on kuntokoe hieman muuttunut edellisestä kerrasta.

Uusi jäsen ilmottautuu.. Ja kyselee edelliseen hakuun osallistuneilta millaisia aiheita oli kirjallisella puolella? Olen hakenut kerran aiemmin, taisi olla 2007 (?) ja pisteen päähän jäi. Josko tällä kertaa paremmalla valmistautumisella ja tuurilla. Tosin ei nämä vuodet tässä välissä hukkaankaan ole menneet :)

Nyt tosin on kuntokoe hieman muuttunut edellisestä kerrasta.

Pohja-aineistona oli Marko Vesterbackan ja Maija Pajarisen Avoin mieli ja rikas kartta -kirjoitelma.
Toisena aiheena oli millainen on hyvä kuulustelija, mutta toista en muista.

Tiivistelmä tehtiin jostain rikos novellista.

Ihme viisastelijoita, jos yhden pisteen takia eivät päästä leikkiin mukaan.

Sinne voidaan ottaa vain tietty määrä ihmisiä sisään niin johonkin se raja on vedettävä.

Vanhoja juttuja lukiessa tuli mieleen, voisko tuohon laatikko-osioon "avaruudellinen hahmottaminen" harjoitella jossain? Googlea olen koittanut plärätä, huonolla tuloksella. Viimeksi laatikot jäi kasaamatta, meni vaan ihan ohi. Olikos siinä muuta erikoista.. Kakkosvaiheessa kävin myös, vielä kun löytäisin vanhat tulokset niin muistuisi mieleen missä osa-alueessa pitäisi eniten petrata. Äidinkielessä ainakin. Muita hakemassa nyt?

Vanhoja juttuja lukiessa tuli mieleen, voisko tuohon laatikko-osioon "avaruudellinen hahmottaminen" harjoitella jossain? Googlea olen koittanut plärätä, huonolla tuloksella. Viimeksi laatikot jäi kasaamatta, meni vaan ihan ohi.

Äkkiseltään tulee mieleen, että auttaisko, jos leikkais ruutupaperista tms vastaavia "laatikoita" ja miettisi niiden avulla (=kasaamalla niitä laatikoiksi) mikä seinä koskee mihinkin? Mun mielestä ne ei ollu kovin vaikeita sen jälkeen kun sen idean tajusi.

Voithan myös pyytä kaveris/sikos/isis... jolla on hyvä avaruudellinen hahmottaminen piirtämään sellaisia tehtäviä (ja kirjottamaan oikeat vastaukset johonkin) samalla periaateella, jos vaan muistat mikä siinä oli periaatena (olen nyt liian laiska selittämään, jos muistat itsekin)

Hei!
Olen 19-vuotias opiskelija ja tarkoitukseni olisi armeijan jälkeen hakea poliisiammattikorkeakouluun. Tiedän, että monet ajattelevat suoraan armeijasta tulleiden opiskelijoiden olevan liian nuoria poliisin ammattiin, mutta lähden silti armeijan jälkeen raivaamaan tietäni kohti unelma-ammattiani.
Armeijavuoteni aion käyttää tehokkaasti treenaten polamkin pääsykoetta varten. Fyysisestä testistä saisin jo nytten täydet pisteet ja tiedostan myöskin sen, että kirjoitustaitoja minun täytyy treenata paljon. Matemaattisia lahjoja minulle ei valitettavasti ole siunautunut kovinkaan paljoa, joten tuleeko tässä jo ensimmäinen haaste pääsykokeessa?
Haluankin siis kysyä, että onko fyysisen testin, kirjoittamisen ja kirjallisen testin lisäksi mitään muita huomionarvoisia asioita joihin voisi panostaa taikka harjoitella?

PS. Kysymykseni saattaa olla vähän aikaisessa, mutta tarkoitukseni on päästä heti ensimmäisellä hakukerralla sisään, joten ajattelin aloittaa treenaamisen hyvissä ajoin.

Moro.

Mitenkäs ne III-vaiheet ovat menneet?

Omalla kohdalla tilaisuus oli kaikista jäykin näistä kolmesta vaiheista. En tiedä sattuiko lääkärille paha päivä tai jotain. Kyseli entisistä tyttöystävistäni ym. Verenpaineeni oli hieman koholla ja lääkäri totesi vain jotain että "taidat olla jännittäjätyyppiä"? En tiedä tuliko tuosta sitten joku psykologinen arvio vielä koululle, yli puolet ajasta oli pelkkää kuulustelua.
Huumeseulan nainen taas oli todella rento ja heitti hieman härskejä juttuja.

Ilmeisesti nyt sitten valintapäätös tehdään 11.3. ja 14.3 tulee kirjeet kotiin/koulun seinälle lista opiskelijoista.

Moro.

Mitenkäs ne III-vaiheet ovat menneet?

Omalla kohdalla tilaisuus oli kaikista jäykin näistä kolmesta vaiheista. En tiedä sattuiko lääkärille paha päivä tai jotain. Kyseli entisistä tyttöystävistäni ym. Verenpaineeni oli hieman koholla ja lääkäri totesi vain jotain että "taidat olla jännittäjätyyppiä"? En tiedä tuliko tuosta sitten joku psykologinen arvio vielä koululle, yli puolet ajasta oli pelkkää kuulustelua.
Huumeseulan nainen taas oli todella rento ja heitti hieman härskejä juttuja.

Ilmeisesti nyt sitten valintapäätös tehdään 11.3. ja 14.3 tulee kirjeet kotiin/koulun seinälle lista opiskelijoista.

Missäpäin kävit? Itse kävin Tampereella ja jäi myös vähän ihmeellinen maku. Lääkäri oli sellainen ihmeellinen mumisija eikä siitä tuntunut saavan oikein mitää irti, vaikka koitin vähän kyselläkin. Eli jännitys senkun vaan jatkuu :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom