OT: Taas kyllä täytyy ihmetellä sitä poliisikoulusta tulevien harjoittelijoiden habitusta ja muutenkin käytöstä. En tiedä onko Turkuun sitten sattunut todella huonoja eriä, mutta tuntuu että monet harkkarit ovat sieltä omituisimmasta päästä. Tervehtiä ei osata ja nöyryys puuttuu täysin. Oletetaan että hänen pitäisi koko ajan päästä toiminnan keskipisteeseen, ja luullaan tietävänsä kaikesta kaikki. Esim. erään lyhyen, tunnin kestäneen piirityskeikan jälkeen joka päättyi rauhallisesti, eräs harkkari totesi kovaan ääneen: "mä tiesin heti et tää on ihan paskakeikka"...Siis jumalauta...tai sitten kun yksi harkkari alkoi ääneen purnaamaan käskynjaossa kun hänet nakitettiin johonkin yleisötilaisuushommaan seisoskelemaan keikanajon sijaan...Ei näin.
Aika tasaisesti taitaa näitä "mä meen sit koirapoliisiin / joko saa tukiaseen" tyylisiä hemmoja tulla. Onhan näitäkin juttuja ollut missä harkkari innostuu liikaa ja johtaa toimintaa asettelemalla ukkoja suuntana ja toiseen ja parhaimmillaan harkkari on ilmoittanut itse toimivansa ensisijaisena aseenkäyttäjänä. Aika siistiä, not.
No eipä tartte moisesta onneks kärsiä.
Mutta se nöyryys ja käytöstavat, niillä pääsee helvetin pitkälle.