Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
^^ Mulla testattiin aikoinaan molemmat korvat erikseen: seisottiin sivuttain seinän vieressä ja lääkäri toisella puolella huonetta (joka ei ollut kovin iso halli!). Omalla kädellä peitettiin lääkärin puolella ollut korva, eli testattiin aina sitä seinää kohti olevaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyseisestä vyöstä puhuttaessa kysymys lienee Sniegel Designin M/04 vyöstä.

Mulla on töissä käytössä kyseinen vyö ja tosi tyytyväinen kyllä olen ollut. Tukee paljon paremmin selkää kuin nuo perus 50mm leveät vyöt. Nyt kun omallakin vyöllä on jo painoa hieman kaikkien varusteiden takia, niin ei tulisi mieleenkään siirtyä enää käyttämään vanhaa vyötä.

hmm.. Mitäs ne sielä testaa edes loppujen lopuksi ja kauanko käynti kestää noin?

Labran puolella otetaan verikoe ja kusi purkkiin. Ennen lääkärille menoa täytetään kaavakkeeseen omat tiedot ja vastataan jonkinlaiseen terveyskyselyyn (onko allergioita? kyllä/ei, onko epilepsiaa? k/e, onko sydänsairauksia? k/e... jne.), jota lekuri sitten katsoo vastaanotollaan ja voi kysellä jotain.

Vast.otolla mitataan verenpaine, tutkitaan (hyvin ylimalkaisesti) tuki- ja liikuntaelimistö eli lähinnä niveliä väännellään, pieni neurologinen testi ja se kuulo arvioidaan. Näköhän on tsekattu jo hakuvaiheessa, mutta jos väritestiä ei silloin ole tehty/on puutteellinen, niin lisäksi se vielä. Yhteensä mulla meni sisällä vast.otolla noin ½h, koko käynti labroineen ja odotteluineen ehkä tunti.

Kaiken kaikkiaan tuo lääkärintarkastus on kyllä tosi pintapuolinen... ei ne kyllä siinä selville saa onko sulla astmaa tai epilepsiaa, jos et sitä kerro itse. Saat olla tosi kremppa, että siitä jotain ongelmia tulee. Pojilla (tai siis armeijan käyneiltä) kysytään palvelusluokka tjs.

Lähinnä niitä koululla varmaan kiinnostaa sen huumetestin tulos.

Onko poliisikouluun pyrkimisen kannalta siitä oikeasti hyötyä että armeijassa on koko vuoden?

Veikkaan, että enemmän katsotaan hyödyksi se, että missä palveli, kuin se, että miten kauan varusmiespalvelusta suoritti.

Veikkaan, että enemmän katsotaan hyödyksi se, että missä palveli, kuin se, että miten kauan varusmiespalvelusta suoritti.

Meinaatko että spollena olemisesta saisi jotain "etua" kun hakee pollarikouluun? Jos meinaat niin höpö höpö, tuskimpa vaan.

Meinaatko että spollena olemisesta saisi jotain "etua" kun hakee pollarikouluun? Jos meinaat niin höpö höpö, tuskimpa vaan.

Lähinnä ajattelin kahta ääripäätä, että jos on kaksi tyyppiä, joista toinen on vuoden makoillut punkassa ja toinen käynyt vaikka taistelusukeltajakoulutuksen, niin on ne vähän eri asioita. Mutta aika pieni hyöty armeijasta kyllä on, sitä en kiellä.

Lähinnä ajattelin kahta ääripäätä, että jos on kaksi tyyppiä, joista toinen on vuoden makoillut punkassa ja toinen käynyt vaikka taistelusukeltajakoulutuksen, niin on ne vähän eri asioita. Mutta aika pieni hyöty armeijasta kyllä on, sitä en kiellä.

Eikös intistä (riippumatta sen pituudesta) ole hyötyä haun aikana vain siinä tapauksessa, että kaksi hakijaa on saanut samat pisteet ja toinen on suorittanut intin ja toinen ei, jolloin intin käynyt saa lisäpisteen...?

Jos noista pitäisi valita, niin kyllä tuo vuoden punkassa makoillut soveltuu paremmin poliisiksi. Ihan oikeasti.

Virallisestihan intistä ei saa mitään pisteitä, mutta esim. haastattelijan henkilökohtaisten mieltymysten perusteella siitä saattaa olla jotain hyötyä. Jos vaikka haastattelija on vanha Raatteen sissiluutnantti, niin lähtökohtaisesti antaa varmasti suotuisamman arvion kuin sivarista.

Jos noista pitäisi valita, niin kyllä tuo vuoden punkassa makoillut soveltuu paremmin poliisiksi. Ihan oikeasti.

Aika jännä valinta.

mun mielestä sinäänsä, että pitää olla vuoden työkokemus ja mun mielestä armeija aika lasketaan työkokemukseksi.

Pelkästään intistä ei saa täyteen tuota vaadittua 1 vuoden työkokemusta. Ellen väärin muista niin vaikka palvelee vuoden niin työkokemukseksi lasketaan vain 9 kk ja 3 kk pitää saada sitten jostain muualta. Intin käynnistä saa 1 lisäpisteen, jotka katsotaan jos hakijoiden pistemäärät ovat tasan. Ainakin näin oli vielä jokin aika sitten.

Saako polAMK:ssa opiskelevat opiskelijakortin?

Edit. Näköjään saa. Sillä kortillahan sitten saa VR:n matkoista alennusta?

Edit2, näköjään saa. :D.

Pelkästään intistä ei saa täyteen tuota vaadittua 1 vuoden työkokemusta. Ellen väärin muista niin vaikka palvelee vuoden niin työkokemukseksi lasketaan vain 9 kk ja 3 kk pitää saada sitten jostain muualta. Intin käynnistä saa 1 lisäpisteen, jotka katsotaan jos hakijoiden pistemäärät ovat tasan. Ainakin näin oli vielä jokin aika sitten.
Joo. Lasketaanko työkokemukseksi esim. kesätyöt mitä itse olen näin alaikäisenäkin tehnyt? Siitähän tulee äkkiä monta kuukautta..

Tässä mietin että kannattaisiko siellä armeijassa olla vuoden vai puoli vuotta ku heinäkuussa olisi inttiin lähtö ja sen jälkeen aion pyrkiä poliisikouluun.. Toisaalta vituttaa se "hukkaanheitetty" aika mitä siellä on mutta jos siitä oikeasti on jotain iloa tulevaisuudessa niin sama kai siellä on vuosi olla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom