Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Eli sekö on huomenna lootassa tai viimestään torstaina? :D kiva ootella, olis ehkä pikkusen jo hinkua pois näistä maisemista :) mutta mutta. jännitetää sitte.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tammikuun kokeisiin tulijoita...Kohta pitänee siirtyä sisäradalle harjottelemaan ratajuoksua, muistakaa kaarrejuoksu ei oo ihan iisiä, jos haluu saada mittariin hyvän ajan, tai paremman kuin muut saa...Nähdään tammikuussa :)

Ajokoe olisi kyllä hyvä pääsykokeisiin. Itse kouluun hakiessani olin vähän aikaa aikaisemmin vasta hankkinut kortin ja se oli aika pitkä ja kivinen työ opetella hälytysajoa sun muuta, kun ajotaidossa oli muutenkin puutteita. Olisi vuosi pari kyllä hyvä ollut odottaa ennen kouluun hakemista, niin ei olisi tämän kanssa tarvinnut kamppailla. Toisaalta, kun asiasta kysyin pääsykokeissa, vastaus oli, että kyllä sitä koululla harjoittelua järjestetään. Harjoittelua kyllä järjestettiin, mutta aivan liian vähän ja sillä oletuksella, että ajotaidot ovat hanskassa.

Tästä viisastuneena suosittelen, että ennen kuin haette kouluun niin hankkikaa se oma auto ja ajakaa sillä. Harjoitelkaa. Se helpottaa pirusti jatkon kanssa.

Ja kyllä kentällä tuli nähtyä jos jonkinmoista kuskia. Oli todella taitavia rattimiehiä, ja sitten taas oli niitä jotka painoivat sata lasissa ilman minkäänlaista älliä ja järkeä.

Ajokoe olisi kyllä hyvä pääsykokeisiin. Itse kouluun hakiessani olin vähän aikaa aikaisemmin vasta hankkinut kortin ja se oli aika pitkä ja kivinen työ opetella hälytysajoa sun muuta, kun ajotaidossa oli muutenkin puutteita. Olisi vuosi pari kyllä hyvä ollut odottaa ennen kouluun hakemista, niin ei olisi tämän kanssa tarvinnut kamppailla. Toisaalta, kun asiasta kysyin pääsykokeissa, vastaus oli, että kyllä sitä koululla harjoittelua järjestetään. Harjoittelua kyllä järjestettiin, mutta aivan liian vähän ja sillä oletuksella, että ajotaidot ovat hanskassa.

Tästä viisastuneena suosittelen, että ennen kuin haette kouluun niin hankkikaa se oma auto ja ajakaa sillä. Harjoitelkaa. Se helpottaa pirusti jatkon kanssa.

Ja kyllä kentällä tuli nähtyä jos jonkinmoista kuskia. Oli todella taitavia rattimiehiä, ja sitten taas oli niitä jotka painoivat sata lasissa ilman minkäänlaista älliä ja järkeä.

Minusta riittäisi, että 1. jaksolla tehdään testiajo, jonka perusteella määriteltäis millainen on ajelemaan. Sitten jos olisi puutteita niin kello 16.00 jälkeen pitäisi käydä harjoittelemassa koulunautoilla harjoitusradalla ja järjestettäisiin ajotunteja liikenteessä.

Tammikuun kokeisiin tulijoita...Kohta pitänee siirtyä sisäradalle harjottelemaan ratajuoksua, muistakaa kaarrejuoksu ei oo ihan iisiä, jos haluu saada mittariin hyvän ajan, tai paremman kuin muut saa...Nähdään tammikuussa :)

Tammikuuhun tähdätään juu. Pitäis varmaan käydä ostamassa kortti urheiluhalliin nyt kun tuo ulkokeli meni vähän heikommaksi... :jahas: Hyi. Inhoan juoksemista.

Tsemppiä sinne.

en malttanu odottaa enää kirjettä ja soitin valintayksikköön.
itellä kävi hyvin ja aika tarkastukseen on jo varattu:)
kertoivat, että kirjeitten pitäs saapua huomenna torstaina.

Niille jotka ovat pettyneitä koska tänään ei ole vielä kirjettä tipahdellut... ei hätä, kirjeet pitäisi ensimmäisille saapua vasta huomenna!
Näin valintayksiköstä sanottiin ja lisäksi sanottiin, että mulle sellainen kirje pitäisi huomenna tulla :dance2:.
Luojan kiitos... ja pieni kiitos kuulu myös tälle keskustelupalstalle kirjoittaneille... ja suuri KIITOS vaimolleni... ja isille ja äidille ja kissalle ja koiralle... !
Voi että, kun on onnellinen!

Tammikuuhun tähdätään juu. Pitäis varmaan käydä ostamassa kortti urheiluhalliin nyt kun tuo ulkokeli meni vähän heikommaksi... :jahas: Hyi. Inhoan juoksemista.

Tsemppiä sinne.
Kiitti, Liikuntamyllyyn olis tarkotus joku päivä mennä ratajuoksua hiomaan ja Vierumäellä, jossa opiskelen on kans hyvä rata, tulee kaarrejuoksu tutuksi, ou jee...pitäis availla EU-perusteostakin välillä:) TzemiiTzemii!

harva hakija pääsee sisään ensimmäisellä kerralla. Tuntuu olevan ennemminkin sääntö kuin poikkeus, että kouluun pääsee toisella tai kolmannella kerralla.

harva hakija pääsee sisään ensimmäisellä kerralla. Tuntuu olevan ennemminkin sääntö kuin poikkeus, että kouluun pääsee toisella tai kolmannella kerralla.

En allekirjoita tätä väittämää. Ainakin meidän kurssilla taisi suurin osa päästä ekalla yrittämällä (niiltä joilta jaksoin kysyä asiasta).

Onko sinulla esittää faktaa vai meneekö molemmilla mutu-tasolla tämä arvelu?

Ei mulla ainakaan faktaa ole, enkä sellaista esittänytkään. Kysyin vain asiasta, koska itse olen juuri hakemassa. Ensihaastattelussa mainittiin, että usein sisään mennään toisella tai kolmannella kerralla. Myös II- vaiheen haastattelussa kysyttiin haenko ensimmäistä kertaa ja tiesinkö, että useat täällä ovat jo toista tai kolmatta kertaa. Tämä jäi vähän askarruttamaan ja sen tähden lähdin kyselemäänkin muiden kokemuksia. Kysyvä ei tieltä eksy =)

En allekirjoita tätä väittämää. Ainakin meidän kurssilla taisi suurin osa päästä ekalla yrittämällä (niiltä joilta jaksoin kysyä asiasta).

Onko sinulla esittää faktaa vai meneekö molemmilla mutu-tasolla tämä arvelu?

Sama. Itse pääsin ensimmäisellä kerralla, ja muistini mukaan todella moni (en uskalla heittää mitään prosenttiarviota) kurssiltani pääsi myös.

Ei ne pääsykokeet nyt todellakaan hirveän vaikeat ole. Ei ole mitään estettä miksei ensimmäisellä kerralla pääsisi heittämällä sisään. Jos on ollut peruskoulussa hereillä äikäntunneilla, omaa jonkinlaisen peruskunnon, lukee materiaalit muutaman kerran ajatuksella eikä ole niin paljon päästään vialla että psykologiset kusee, niin on jo loistavat saumat päästä sisään.

Fyysisten kusemiselle ei ole selityksiä, sillä rajat on selkeästi kaikkien tiedossa paaaaljon ennen pääsykokeita. Kirjallisetkin ovat vain omasta lukumotivaatiosta kiinni, ja jos sitä ei ensimmäisellä hakukerralla löydy, niin tuskin sen enempää toisella tai kolmannellakaan kerralla. Pilkkusääntöjä voi helposti hioa jos sisäänpääsy jää siitä oikeinkirjoituksesta kiinni (tuokin vaatimus on kyllä jo etukäteen kaikkien tiedossa) Psykologisiin nyt ei voi valmistautua, joten ne ei parane uusillakaan hakukerroilla.

Summa summarum: Kannattaa hakea ensimmäisellä kerralla jo tosissaan, eikä vaan lähteä kokeilemaan ja ihmettelemään. Ei ne sisäänpääsymahdollisuudet nyt niin radikaalisti parane muillakaan kerroilla, paitsi jos on ekan kerran vetänyt ihan läskiksi (miksi kukaan tekisi niin?).

Sehän nyt riippuu aivan milloin on hakenut ja näin. Mutta kaikki tuntemani ovat menneen toisella tai kolmannella ja niin sanottiin myös haastattelussa =) Mutta anyways, soitin valintayksikköön ja sanottiin että kolmannen vaiheen kirje olis postissa tulossa että jepajee!! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom